Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Recep Özer
14 yıl önce - Pts 23 Tem 2007, 23:15
İstanbul Kabataş-Zeytinburnu tramvayının Topkapı-Zeytinburnu bölümü yer altına alınıyor



Raylı Sistem Yeraltına İnecek

İstanbul'un trafik sorununu çözmek için projelendirilen raylı sistem çalışmaları hızla devam ediyor. Yer üstü yapılan raylı sistemlerin bir kısmını yer altına alacak.  

Çalışmalar kapsamında İstanbul'daki üç raylı sistemin belli kısımlarının yer altına alınması Büyükşehir Belediyesi'ne yaklaşık 900 milyon YTL'ye mal olacak.

Anadolu Yakası'nın ilk metrosu olan 21,3 kilometrelik Kadıköy-Kartal hattının ilk etapta Kadıköy-Acıbadem arasındaki 3 bin 290 metrelik kısmı yer altından, 18 bin 40 metrelik Acıbadem-Kartal arasındaki bölümünün de yer üstünden gitmesi planlanmıştı. Ancak İstanbul Teknik Üniversitesi'nin Nisan 2005'te hazırladığı raporda, hattın tamamının yer altına alınması gerektiği belirtildi.

Bu rapor doğrultusunda UKOME, hattın tamamının yer altına alınmasını ve metroya dönüştürülmesini kararlaştırdı. Projenin ilk etapta toplam 550 milyon dolara mal olması planlanmışken yapılan düzenlemeler ile birlikte hattın maliyeti 1 milyar 71 milyon dolara çıktı. 29 Ocak 2005'te temelinin atılmasından iki yıl sonra bitirilmesi planlanan metronun yapımı halen sürüyor.

Edirnekapı-Sultançiftliği tramvayının temeli 2002 yılında atılmıştı. İlk etap 13,3 kilometrelik raylı sistemin tamamının yer üstünden yapılması planlanmış ve maliyeti 35 milyon dolar olarak hesaplanmıştı. Ancak, 2005 yılında yapılan yeni düzenlemeler ile birlikte yer üstünden gidecek tramvayın bölge trafiğini artıracağı anlaşılınca hattın 5,8 kilometrelik kısmının aç-kapa tünel olarak yeraltına alınmasına karar verildi. Tünel çalışmaları ve proje değişikliğinin açılışı uzatması ile birlikte hattın maliyeti de 103 milyon dolar arttı. Deneme seferleri başlayan hattın 10 Eylül'de hizmete açılması planlanıyor.

Büyükşehir Belediyesi, Zeytinburnu-Kabataş tramvayının 1994 yılı Mart ayında Topkapı-Zeytinburnu kısmını hizmete almıştı. Zeytinburnu-Kabataş hattı cadde tramvayı olarak planlanmış ve hattın özellikle Zeytinburnu kısmında otomobillerle tramvayın aynı yolu kullanması ile birlikte trafik sorunu her geçen gün daha da artmıştı.

Zeytinburnu Belediyesi ve İstanbul Ulaşım AŞ'nin talepleri doğrultusunda Büyükşehir Belediyesi, iki kilometrelik Topkapı-Zeytinburnu kısmını yer altına almaya karar verdi. Çalışma için 80 milyon YTL harcanması planlanıyor. Önümüzdeki aylarda başlayacak çalışmanın finansmanı ise bölgede belediye şirketi KİPTAŞ'ın lüks konut projesinin kârından karşılanacak. 1992-2006 yılları arasında tamamlanan 14 kilometrelik hattın tamamı 143 milyon YTL'ye mal olmuştu.


Kaynak Zaman


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 24 Tem 2007, 03:36

Hattın hangi kesiminin yeraltına ineceğine dair daha detaylı bilgilere ulaşabilirsek, konunun tartışılmasına yeni boyutlar katabiliriz...

Akın KURTOĞLU


Mehmet Kasım
14 yıl önce - Sal 24 Tem 2007, 16:27

Haritayı senden bekliyoruz Hocam

Ya da Esat ???

Cevizlibağdan Zeytinurnu'na...


AgaH
14 yıl önce - Sal 24 Tem 2007, 17:07



(+)


Google Earth'e göre Topkapı-Zeytinburnu arası 3,75km


yusuf38
14 yıl önce - Sal 24 Tem 2007, 20:26

yeraltına alınacak bölüm eski güzargahtanmı gidecek yoksa  hatta kısalma olacakmı ?



Yusuf Göksel
14 yıl önce - Çrş 25 Tem 2007, 11:52

Madem öyle, o zaman Edirnekapı'dan gelen hızlı tramvay yer altından Zeytinburnu'na kadar ilerlesin ve Zeytinburnu-Topkapı arası çalışan tramvay olduğu gibi devam etsin, hatta Aksaray-Havalimanı hattı ile raylar birleştirilerek değişik tarifeler oluşturulabilir. Mesela Edirnekapı-Havaalanı gibi.

Mehmet Kasım
14 yıl önce - Cum 27 Tem 2007, 11:19

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=561050#561050

Bu konuyu şu başlıkta da tartışıyoruz.

Yer altına alınmasıyla ilgili haber :

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/HaberDetay.h ...erId=24282


 



sefa mehmet
14 yıl önce - Cum 27 Tem 2007, 16:44

bence çok iyi olur seyitnizam durağından mithatpaşa durağına kadar günün belli saatlerinde hep trafik var araçlar ve tranvay aynı yolu kullanıyolar


Alıntı:
yeraltına alınacak bölüm eski güzargahtanmı gidecek yoksa  hatta kısalma olacakmı ?


bence eski güzergahtan gitmesi imkansız çünkü;
tranvay yolununun dibine kadar binalar var temeline zarar vereceği için yapmazlar herhalde


sefa mehmet
14 yıl önce - Cum 27 Tem 2007, 16:44

bence çok iyi olur seyitnizam durağından mithatpaşa durağına kadar günün belli saatlerinde hep trafik var araçlar ve tranvay aynı yolu kullanıyolar


Alıntı:
yeraltına alınacak bölüm eski güzargahtanmı gidecek yoksa  hatta kısalma olacakmı ?


bence eski güzergahtan gitmesi imkansız çünkü;
tranvay yolununun dibine kadar binalar var temeline zarar vereceği için yapmazlar herhalde


Esat San
14 yıl önce - Cum 27 Tem 2007, 18:38

Bence cok gereksiz, cunku sorunun ana sebebi tramvay degil, burada bir buyuk hata da Adliye den gelen bulvarin bitiminde bir mahalle istimlak edildi ve yer alti otoparki yapildi bu yer alti otoparki yapilana kadar Adliye den Ambarlarin ustune kadar olan bu bolgedeki karayolu trafigi yer altina alinmali ve Seyitnizam mahallesinden tramvay yoluna cikan sokaklar tek yon haline getirilmeliydi, bence tramvay hattinin bu bolumunun yer altina alinmaya calisilmasi kaynak israfi ve sovdan baska bir sey degildir, ne yani yer altina alininca buna da metromu diyecegiz, Avrupaya gidince havami aticaz bizim su kadar metromuz var diye? Burada en akilli cozum bence yukarida yazdigim oneri idi akabinde bu bolgeden zaten ambarlar kalkiyor, demirciler sitesi ve tekstil toptancilarini da gonderdiginizde degil tramvayi yer altina almak yer ustune yeni tramvay hatlari bile yapilmasi gerekecekti ama her nedense IBB nin tramvaya karsi alerjen bir tavri var, tekrar ediyorum bu bolgenin yer altina alinmasi sadece kaynak israfidir.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM