Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1

İstanbul Banliyö Trenlerini İBB İşletsinmi?
Evet 60.4%  60.4%  [29]
Hayır 39.6%  39.6%  [19]
Fikrim Yok 0.0%  0.0%  [0]
Toplam Oy : 48

Erhan Aydoğdu
14 yıl önce - Pts 23 Tem 2007, 19:01
[İST-C8.52] - İstanbul Banliyö Trenlerini İBB İşletsin...(mi)?



Geçen günkü bir gazetede bu haber bayağı bir ilgimi çekti.İstanbullu olmayan biri olarak bana gayet mantıklı geldi.Yazıda deniyor ki:
İstanbul Büyükşehir Belediyesi kendisini metro ve gemilerde kanıtladı.Neden banliyö trenlerinide işletmesin?Asya ve Avrupa yakasında günde binlerce insan banliyö trenlerini kullanıyor.Kimi zaman insanlar trenlere can güvenliği açısından geceleri binmeye korkuyorlar.İstasyonların koruma altında olmaması da kötü amaçlı kişilerin bu tür olaylara zemin hazırlamasına sebep oluyor gibi sebepler öne sürülmüş...
Sizler ne dersiniz?Neden olmasın?Gayet mantıklı...

Yazının Detayı

Saygılarımla...


En son Erhan Aydoğdu tarafından Pts 23 Tem 2007, 20:43 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Enes A.
14 yıl önce - Pts 23 Tem 2007, 19:46

İlk bakışta mantıklı geliyor ama biraz düşününce zor olduğunu anlıyorsunuz en azından benim açımdan böyle.Öncelikle bir yetki karmaşası ortaya çıkacaktır.Haydarpaşa'dan banliyö hariç birçok anahat trenide kalkıyor.Bunlarla banliyöleri entegre etmek zor olabilir.

Banliyö güvenliği ile anahat trenlerinin güvenliği farklı mı olacak?İstasyonlar kimin olacak?Yük taşımacılığı nasıl yapılacak?Ayrıca Tuzla'dan sonra Kocaeli'ne dahil olan bölgelere İBB neden hizmet götürmek istesin ki?

Aklıma ilk gelen sorunlar bunlar


Recep Özer
14 yıl önce - Pts 23 Tem 2007, 20:29

Bence ileriye dönük bu hedef ve istek gerçekleşebilir. Şu anda mümkün değil ama Marmaray başladıktan sonra bunun işletmesi Ulaştırma Bakanlığından alınıp belediyeye devredilebilir diye düşünüyorum. Bence de çok güzel olur.

:BARIŞ:

14 yıl önce - Pts 23 Tem 2007, 20:37

Bu başlığa oylamada konulabilir

Evet
Hayır
Fikrim yok

 gibisine falan.


ufuk 34-41-77
14 yıl önce - Sal 24 Tem 2007, 01:59

Demiryolu trafigini TCDD yönettigi icin banliyolerin belediyeye devredilmesi sadece sorunlari artirir.Mesela bazen anahat trenlerini banliyönün aliyorlar ama banliyoyu belediye isletirse bu tarz uygulamalar yapilmakta zorlanilir.Ayrica banliyo tren anahat trenlerinin kalkis saatinden de etkilenir.
Marmaray deniyor TCDD bu proje yüzünde en az 2 sene(ki bu 4 seneyi de bulabilir)en mühim hatlarindan feragat edecek.Böyle bir fedekarligin sonucu olarak Marmaray in gelirleri TCDD nin olmali.

Belediye kadiköy-Kartal i bir an evvel bitirsin yeter.

iyi aksamlar



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 24 Tem 2007, 03:33

Marmaray çalışmalarının hız kazanmasıyla (daha doğrusu karadaki ayaklarının inşaatının belli bir hıza ulaşmasıyla) birlikte, zaten İstanbul genelindeki her 2 Banliyö Tren hattı da nostalji olacaklar. Hedeflenen olası zaman dilimi de, 2008'in ortaları... Bu yüzden ortada Banliyö Tren hattı gibi bir mefhum kalmayacağı için, bunların 8-10 aylığına belediyeye devredilmesi de mânâsız...

Akın KURTOĞLU


tarkan_koray
14 yıl önce - Sal 24 Tem 2007, 16:31

bence belediye işletsin daha güvenli daha temiz ve daha rahat olur İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ çok iyi çalışıyor büyük başarılara imza atıyor bence banliyo trenlerinin işletilmesinde de gayet başarılı olabilir.(halkalı-sirkeci,haydarpaşa-gebze)ama belediye gebzeye kadar götürürmü yoksa tuzladamı bırakır bilemem.hayırlısı neyse o olsun...!

Tankut Tan
14 yıl önce - Sal 24 Tem 2007, 22:36

Bence belediye değil de özel bir kurum işletebilir. Yani özelleşmeli.

Çağrı Tekin

14 yıl önce - Sal 24 Tem 2007, 23:10

Şu an için böyle bir durum asla gerçekleşemez, gerçekleşmesi de mantıksız olur. Kısa süre sonra zaten Marmaray gerçekleşecek. Ayrıca anahat trenlerinin en yoğun olduğu bölge de bu hat. Şunu da hatırlatmak zorundayım ki 6 istasyonlu İstanbul Metrosu'nda 32 araç varken, üzerinde onlarca istasyon bulunan Haydarpaşa ve Sirkeci banliyolarında sadece 45 araç hizmet vermektedir. Bu araçların bir kısmı yarım asırlık bir kısmı da yaklaşık 30 yıllık trenlerdir. TCDD'nin mali durumunu da göz önünde bulundurduğumuzda aslında aldığımız bu hizmete şükretmemiz gerekir. Nitekim görüştüğüm her demiryolcu trenlerin bakımsızlığından yakınıyor. Bunun dışında ben TCDD'de işletme eksikliği görmüyorum. Yaşanan aksaklıkların asıl sebebi paradır. TCDD'nin son yıllarda yaptığı yatırımlara bakılırsa bu da aşılacaktır.

kutlay34
14 yıl önce - Sal 24 Tem 2007, 23:21

Gereksiz olur ve oyumu "HAYIR" yönünde kullandım... Aktarma yapabiliyormuyum??? Evet... Öğrenci pasosu geçiyor mu??? Evet... Güvenlik biraz tartışılır ama Haydarpaşa-Gebze banliyösü bana biraz daha güvenli geliyor    tabi %100 güvenli değil... Trenler kapandıktan sonra yaşanacak olan kaosu düşünmek bile istemiyorum...



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM