sayfa 1  |
 |
Mehmet Kasım
14 yıl önce - Prş 19 Tem 2007, 17:38
İstanbul T1 - 'Zeytinburnu-Kabataş' tramvay hattı
Hat ile ilgili kargaşaya son vermek için artık İstanbul'umuzun cadde tramvay sistemini bu başlıktan takip edelim.
http://www.istanbul-ulasim.com.tr/default.asp?men ...sayfa_id=3
HAT UZUNLUĞU : 14 Km
İSTASYON SAYISI : 24
ARAÇ SAYISI : 55
SEFER SÜRESİ : 42.5 dakika
İŞLETME SAATLERİ : 06:00 / 00:00
GÜNLÜK YOLCU SAYISI : 195.000 yolcu / gün
GÜNLÜK SEFER SAYISI : 385
SEFER SIKLIĞI : Pik saatte 5 dakika
|
 |
abdullah37
14 yıl önce - Cmt 21 Tem 2007, 20:03
Başkan Cevizlibağ-Zeytinburnu arasının yeraltına alınacağını söylemişti bu güzergahı yeraltına alma çalışmaları başladımı merak ediyorum.
|
 |
sserhat
14 yıl önce - Cmt 21 Tem 2007, 20:20
cevizlibağ - zeytinburnu arası yer altına alınsa çok güzel olur. hem zeytinburnu'nda trafik yüzünden zaman kaybetmez tramvay, hem de zeytinburnu'nun çarpık yapılaşması gözükmez.(özellikle de turistler tarafından.
|
 |
ufuk 34-41-77
14 yıl önce - Cmt 21 Tem 2007, 20:25
Aslinda tam Cevizlibagdan da almaya gerek yok.Seyitnizam-Zeytinburnu arasi alinsa yeter.Seyitnizam-Cevizlibag arasi genelde akici.
Esas sorun Aksemsettin-Mithatpasa arasi ile Z.Burnu yönündeki Mithatpasa istasyonunun orada bulunan ve Demirciler sitesine baglantiyi saglayan hemzemin gecit.
|
 |
abdullah37
14 yıl önce - Cmt 21 Tem 2007, 20:26
Bununla birlikte Cevizlibağ-Zeytinburnu arasındaki güzergah araç yolumu yoksa tramvay yolumu belli değil tramvay sokak aralarından geçerek Zeytinburnu'na ulaşıyor.Nasıl bir mantık tramvayı buralardan geçirmiş anlayamıyorum.
|
 |
ufuk 34-41-77
14 yıl önce - Cmt 21 Tem 2007, 20:30
Tramvayin karisik tarfikte de ilerleyebilme özelliginden yararlanilmis.Mesela Semih Bey de benzer bir uygulamanin Dolmabahce-Besiktas arasinda da olmasi gerektigini düsünüyor.
iyi aksamlar
|
 |
abdullah37
14 yıl önce - Cmt 21 Tem 2007, 21:01
Cevizlibağ-Zeytinburnu arası yeraltına alındığında bu güzergahta artık zaman kaybı yaşanmayacak ve Bağcılar-Kabataş arası 1 saat sürücek.
|
 |
Enes A.
14 yıl önce - Cmt 21 Tem 2007, 23:12
Yeraltına alınması düşünülen bölgeyi tam bilmiyorum.O bölge yeraltına alınacağı yere trafik başka bir şekilde değişik yollardan devam edemez mi?Boşuna masraf ve bir türlü bitmeyecek çalışmalara gerçekten gerek var mı?
|
 |
abdullah37
14 yıl önce - Cmt 21 Tem 2007, 23:15
Alıntı: |
Yeraltına alınması düşünülen bölgeyi tam bilmiyorum.O bölge yeraltına alınacağı yere trafik başka bir şekilde değişik yollardan devam edemez mi?Boşuna masraf ve bir türlü bitmeyecek çalışmalara gerçekten gerek var mı? |
Başka bir çözüm imkansız gibi görünüyor.Güzergah çok kötü sokak aralarından geçiyor diyebilirm.Tramvayla birlikte araçlarda aynı yolu kullanıyor.Bazen 50 metre aralıklarla tramvayların trafikte kaldığına şahit olmuştum.Geçen birkaç ay önce trafikte Akşemsettin istasyonundan Zeytinburnu'na 25 dakikada geldiğimi hatırlıyorum.
|
 |
Semih Yaşar
14 yıl önce - Cmt 21 Tem 2007, 23:44
tramvayın yeraltına alınması
Arkadaşlar, tramvayın yeraltına alınması ile ne hedefleniyor? Zeytinburnu-Cevizlibağ
arası ulaşımı hızlandırmak hedefleniyor. Ne pahasına bu hedefleniyor?
Birsürü tünel kazısı, zaman, para. Peki Zeytinburnu- Cevizlibağ arasını hızlandırmanın başka
yolu yokmu? Halihazırda yapımı devam eden Metrobüs projesi var. Bu proje bittiğinde
Merter- Cevizlibağ arası 3-5 dakikada alınacak, eğer bir yolcu Merter'den Eminönüne
gidecekse Cevizlibağ'a kadar Metrobüsü kullansın, oradan da cadde tramvayına geçsin.
Hatta bence Metrobüsü Ayvansaray sahile kadar indirip oradan geri döndürmek ve
Eminönü yolcularının Ayvansaray'dan otobüslere aktarma yapması da mantıklı olabilir.
Eğer sorun aktarma hattının kaybolması ise belli güzergahlar için 2. aktarma hakkı
verilebilir, Akbil'de gerekli düzenlemeyi yapmanın çok zor olmadığını düşünüyorum.
İstanbul toplu taşıma sistemindeki eksikliklerden birisi ekspres hatların olmaması yada
az olması, az sayıda durakya duran fakat belli ana duraklarda diğer raylı sistemlere
aktarma imkanı olan ekspres otobüslerin sayısı çoğaltılmalı bana göre.
|
 |
sayfa 1  |