Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mehmet Kasım
14 yıl önce - Prş 19 Tem 2007, 15:52
[İST-C6.37] - Taksim-Yenikapı Metrosu 2012'den Sonraya Kaldı



http://www.sabah.com.tr/haber,46BFD4E7ED78441B9DB ...7E4F7.html

Taksim-Yenikapı metrosu inşaatını engellediği gerekçesiyle taşınması planlanan 700 yıllık Ceneviz Surları yerinde kalıyor. Tünel, surların 3 metre altından geçecek..

İstanbul'un raylı sistemlerinin birleşmesi için en önemli geçişlerden biri olan Taksim- Yenikapı Metrosu'nun tamamlanmasının önündeki en büyük engel olarak görülen Ceneviz Surları'nın taşınma kararı durduruldu. 700 yıllık tarihi Ceneviz Surları parça parça keserek taşımayı düşünen İstanbul Büyükşehir Belediyesi, mimarlar ve tarihi eser uzmanlarının tepki göstermesi üzerine geri adım attı.

SURLARIN ALTINDAN GEÇECEK
Tarihçiler, arkeologlar ve mimarların görüşlerini yerinde bulan Büyükşehir Belediyesi, surları taşımaktan vazgeçti. Belediye yeni bir proje yaparak İstanbul 2 No'lu Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu'na gönderdi. Kurula gönderilen projede tarihi Ceneviz Surları yerinde kalıyor. Zemin güçlendirildikten sonra tünel inşaatı surların 3 metre altından geçiriliyor.

KURULDAN ONAY BEKLENİYOR
Proje şimdi İstanbul 2 No'lu Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu'ndan onay bekliyor. Kurula çıkması için röportörün rapor yazdığı proje onay alması halinde metro tüneli, yeraltından çıkıp deniz üzerinden yapılacak köprüyle Yenikapı'ya ulaşacak. Böylece yaklaşık bir yıldır duran çalışmalar yeniden başlayacak.


KURULUN PROJEYİ ONAYLAMASI : 1 SENE

REVİZE PROJEYE GÖRE YENİDEN İNŞAA : 1-2 SENE

KÖPRÜ İNŞAATI : 3 SENE

Açılış için 2012 yada 2014 yıllarını bekleyeceğiz maalesef......

 


 


adnanu
14 yıl önce - Prş 19 Tem 2007, 15:58

üstadım   peki   bu  durum,
aksaray-yenikapı   projesini  de
etkiler   mi,
en  azından  600  m  lik  bir  bölüm
yenikapıya   ulaşsın  
kolay   gelsin.........................


Mehmet Kasım
14 yıl önce - Prş 19 Tem 2007, 16:07

Maalesef etkiliyor.Etkilemese de Marmaray kapsamında Yenikapı'da yapılan arkeolojik çalışmalar etkiliyor.

Fatih Can
14 yıl önce - Prş 19 Tem 2007, 16:13

Vay be su burokrasi denen seyin ulkemdeki gucune bakar misiniz, insafsizlar surada curumus TBM makinasina biraz bakin da iciniz sizlasin bunlar bu ulkenin mali. Sirf siyasi amac ve engelleme ugruna yaptiklarina bakar misiniz. O surlar yilardir orada nasil harap vaziyette neden bir kilinizi kipirdatmadiniz. Su an bu insaat devam etse idi talimhanede taksimde hic bir trafik olmazdi buralarda vatandasim leventten havalimanina cok rahat ulasirdi.

Yazik be yazik.Sirtini burokrasiye dayamis bir kac cihangir elitinin askina cektigimiz cileye bakar misiniz.


Keremss
14 yıl önce - Prş 19 Tem 2007, 16:17

Tam rezil bir proje yılan hikayesine döndü belediye en sonunda bırakacak bu projeyi...

Ama kazın diğer ayağı öyle değil...

Bu proje İstanbul Trafiği ile alakalı bence en büyük proje D100 Karayoluna bile etki edecek bir proje mesela ben her sabah Şişli'ye gidiyorum ve bu proje biterse bu metroyu kullanmak istiyorum bıktım çünkü trafikten...

Hersabah surdışından gelen insanlar cevizlibağda ayrılıyorlar %50 si Topkapı Fındıkzade yönüne %50 si Mecidiyeköy yönüne dönüyor ve iki taraftada yeterli raylı sistem olmadığı için (Özellikle okul sezonu) iki taraftada rezil bir trafik oluyor okadar projesiz okadar saçma bir raylı sistem varki 1 durağı 500 metre geri yapsalar bütün İstanbul trafiği rahatlıyacak ama mantıksızlık yüzünden herkes çile çekiyor...

Mesela ULUBATLI (TOPKAPI) metro durağı e-5 ile entegre edilseidi zamanında cevizlibağ-Havaalanı trafiği %80 rahatlayacaktı ama bunu düşünmediler şuan edirnekapıyı geçtikten sonra havaalanına kadar trafik oluyor her akşam bu revamı bu millete?

Ayrıca sabah aksaray-fındıkzade ve unkapanı trafiği tambir keşmekeş ordaki metro bütün sorunu çözecek ama işte şimdide 2012 yılına kaldı ordaki hayalimizde suya düştü...



gencfblican
14 yıl önce - Prş 19 Tem 2007, 16:36

Ilk basta ben bu belediyeyi kutlamak istiyorum gerçekten ! , yahu bir beiediye bu kadar mi rezil davranir ya ! surlari yerinden çikartmak gibi bir sey olabilirmi ?
Sonrasinda sunu eklemek isterim ki bu nebiçim bir projedir ki 2012 yilini beklemek gerekecek , insan hiç mi hizli davranamiyor ! gerçekten sasirtici , sonrada iktidar partisi yaptigi bir iki "eser" ile kendisini övüyor , eklemek istedigim son nokta ise farkettiseniz butun metro çalismalari Avrupa yakasinda oluyor , Marmaray "projesi" disinda bana biri soyleyebilirmi baska proje varmi Anadolu yakasi için ? ...

Selamlar !


alimemo
14 yıl önce - Prş 19 Tem 2007, 16:48

700 yıldır orada duran surlar yerinden sökülecekse proje kalsın zaten. Gecikme olacaksa, surları kaldırabileceğini varsayarak kolları sıvayan, "ben bir iki manevra yaparım, icabına bakarım" diyen şark kurnazlarında kabahat. Bugün surları "taşımaya" kalkan hoyrat zihniyet yarın "hadi Sultanahmet'in külliyesine ayar yapalım da metro geçsin içinden" diyebilir. Tarihinden arındırılmış İstanbul'a hayır. Zaten şehrimizi yeterince yağmaladık, bari geriye kalanlara iyi bakalım.

Murat Caner
14 yıl önce - Prş 19 Tem 2007, 17:01

7 yüzyıllık o surların orada olduğunu bu tasarı ortaya konmasa zaten bilemiyecektik. İstimlâkler yapılınca duvar ortaya çıktı. Oysa yanlızca kapının varolduğu sanılıyordu.

Duvar, metro geçtikten sonra aslına uygun geri konulabilirdi. Daha büyük süksesi olurdu. Duvarı koruma ziniyeti daha gelişidi. Yapılacak iş de oydu.

Şimdi kazılan tüneli 3 metre aşağıya indirmek için 300/0,003=100 000 cm yani 1 km geriden, yeniden derinleştirmek gerekecek. Sonra Altın Boynuzu geçebilmek için yükseltmek gerekecek.

Bence Haliç'e battırma tüp tünel koysunlar.


Mehmet Kasım
14 yıl önce - Prş 19 Tem 2007, 17:05

Tarihimize tabi ki sahip çıkacağız.Bu konuda kimse diğerini suçlamasın.Belediyenin de bilerek ve kasti olarak bu surların içinden metro geçirmesini düşündüğünü iddia edemeyiz.Çünkü surlar , oradaki binalar yıkılınca ortaya çıktı.Metro için yıkılmasa idi hala işgal altında olacaktı.Metro suru kurtardı aslında.

Amaç İstanbl'un raylı sistem ağını genişletmek.Bu konuda çalışıyorlar.Ama buradaki engeller hep bürokratik engeller.Koordinasyonsuz ve plansız bir çalışma görüyoruz.

5 KM'LİK METROYU 10 SENEDE BİTİREMİYORUZ.


Rifat Behar
14 yıl önce - Prş 19 Tem 2007, 18:40

Bu haberi Ulaşım Fıkraları bölümüne koysaydık daha uygun olurdu.      
Surların çok yakınına kadar gelen tünel nasıl surların altından tünel olarak devam ediyormuş??? Burada zaten kot farkı var. İnşaatı biten tüneller surların önünde karaya çıkacak şekilde yapıldı. Bunu nasıl 3 metre surların altından geçirtecekler? Bu metro artık alay mevzuu olmakdan dahi çıktı. Asrın mühendislik rezaleti oldu.

Alıntı:

7 yüzyıllık o surların orada olduğunu bu tasarı ortaya konmasa zaten bilemiyecektik. İstimlâkler yapılınca duvar ortaya çıktı. Oysa yanlızca kapının varolduğu sanılıyordu.

Duvar, metro geçtikten sonra aslına uygun geri konulabilirdi. Daha büyük süksesi olurdu. Duvarı koruma ziniyeti daha gelişidi. Yapılacak iş de oydu.

Şimdi kazılan tüneli 3 metre aşağıya indirmek için 300/0,003=100 000 cm yani 1 km geriden, yeniden derinleştirmek gerekecek. Sonra Altın Boynuzu geçebilmek için yükseltmek gerekecek.

Bence Haliç'e battırma tüp tünel koysunlar.


1. km geriden tekrar tünel kazmaya imkan yok zira Şişhane istasyonu sadece 200 metre geride. Bence metro Şişhane'de son bulsun. Bundan sonra Azapkapı caminin yanına füniküler olsun. Buradan da bir kayık sistemi ile ver elini Unkapanı, buradan tekrar metro, Şehzadebaşı'nın pas geçiyoruz. Burada antikalar var istasyon yapılamıyor. Böylece birkaç aktarma ile Yenikapı'ya ulaşıyoruz. Aktarma adedi önemli değil, sonuç itibariyle raylı sistem ile Maslak-Yenikapı bağlanmış oluyor.      



En son Rifat Behar tarafından Prş 19 Tem 2007, 19:02 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 1
123 ... 141516   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM