Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Enes Zengin
11 yıl önce - Çrş 11 Tem 2007, 20:16
Ulaşım Maceralarımız


Ulaşırken güldüğümüz olayların dışında, yaptığımız yolculuklar ile ilgili detayları da paylaşmamız gerektiğini düşünüyorum.

İlk yolculuk hikayesi benden...

Kocaeli Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü tarafından 12 yıldır her yıl temmuz ayında düzenlenen 3. sınıflara yönelik Uygulamalı Saha Jeolojisi Kamp Stajı kapsamında Aydın'ın Söke ilçesine doğru çok güzel bir yolculuğa çıktım.Bu yolculukta üniversiteden sınıf arkadaşımda bana eşlik etti.

Okulumuzun kaldırdığı otobüsle gitmek çok sıradan ve sıkıcı olurdu bizim için.O yüzden tercihimizi hemen TCDD odaklı hale getirdik. İlk planımız Yenikapı'dan feribota binerek Bandırma'ya , Bandırma'dan da 6 Eylül Ekspresi'ne binerek Basmane'ye ulaşmaktı.Ama biraz geç kaldığımız için feribotta yer kalmamıştı.%100 doluluk oranı çin İDO' yu kutluyoruz.

Hemen yedek planı devreye soktuk.30 Haziran Cumartesi günü 13:30 Haydarpaşa kalkışlı Boğaziçi Ekspresi'nde pulman vagona iki öğrenci biletimizi aldık.Eskişehir'den sonra ise 21:20 Eskişehir kalkışlı İzmir Mavi Treni ile Basmane'ye ulaşacaktık.

Yolculuğun ilk ayağı
Hedef:Boğaziçi Ekspresi ile Eskişehir


Boğaziçi Ekspresi Eskişehir'e kadar çalışıyor.Eskişehir Ankara arası hızlı tren çalışmaları var(Belirli bir dönem).13:30 kalkışla harekete geçtik Eskişehir'e varışımız planlanan varış saati olan 18:45 i biraz geçiyordu.Yaklaşık 25 dakikalık bir rötarımızı vardı.Boğaziçi Ekspresi konforluydu fakat oldukça kalabalıktı ayakta giden yolcular, her durak inip-binen satıcılar, yemeğe gittiğiniz anda yerinizi kapan yolcular.Ayrıca yemekli vagonda inatla sigara yasağına uymayan yolcular ve bun yasağı uygulamak konusunda umursamaz görevliler.Uyarı yaparak iki kişiyi sigarasız bölüme göndermeyi başardım.  

Eskişehir'e vardıktan sorna emanet dolabına eşyalarımızı bıraktık ve 3 saatlik bir şehir turuna çıktık.Bu emanet dolapları çok kullanışlı ve teknolojik.Ücretini ödüyorsunuz ve otomatik olarak kapısı kilitleniyor size bir bilet veriyor ve işlem tamam.En son geçen yaz Ankara'ya gittiğimde bu emanet dolaplarından Ankara Garı'nda yoktu.


(+)



(+)

Eskişehir gerçekten beklentimin çok çok üstünde güzeldi.Özellikle merkezi tam bir avrupa kenti havasında düzenli, güzel ve huzur vericiydi.Ve tranvayın geçtiği caddeler trafiğe kapalıydı.Belediye'nin yaptığı çevre düzenlemesi 10 üzerinden 10 puan aldı benden.Yıllardır bitmeyen İstiklal Caddesi çilesiyle karşılaştırılınca istendiği zaman çözümün kolayca üretilebilidiği görülüyor.

Belediye  tranvay yolu üzerindeki her sokak ve caddesinin girşine çeşitli hayvan heykeleri koymuş.Kaplumbağa, ayı, horoz vs. vs. çocuklar bunların üzerinde oturuyor.Değişik bir görüntü gibi geldi bana Ayrıca bir tranvayın makinisti ise bayandı.Gerçekten onu görünce çok mutlu oldum


(+)



(+)



(+)



(+)



(+)



(+)



(+)



(+)

21:20 ye doğru gara geri döndük bavullarımızı aldık ama oda ne yaklaşık 1 saatlik bir gecikme söz konusu.Kaderimize küsüp kös kös oturduk garda bizde Yaklaşık 22:20 civarı 22000 lik dizelimiz bizi almaya geldi ve Eskişehir'e veda ederek İzmir'e doğru yola çıktık.

Yolculuğun ikinci ayağı
Hedef:İzmir Mavi Treni ile İzmir (Basmane)


İzmir Mavi Treni'nde de pulman vagondaydı yerimiz.Boğaziçi Ekspresine göre nispeten daha konforlu ve temizdi bu tren.Görevliler daha güleryüzlüydü.Özellikle yemekli vagondaki görevliler süperdi.Muhabbet edilesi insanlar.Yolculuğun büyük bir kısmı geceye denk geldiği için çevreyle ilgili pek resim çekemedim ve gecenin karanlığında düşüncelerle uykuya daldım.


(+)



(+)

Yemekli vagonda geçirilen 2 saatten sonra artık İzmir'e yaklaşmıştık.Ama Basmane-Ulukent istasyonları arasında ki metro çalışmaları nedeniyle trenler Ulukent'e kadar geliyor ve buradan da ESHOT otobüsleriyle basmane ve Karşıyaka istasyonlarına aktarılıyorlardı.


(+)



(+)

Aktarma O345 Mercedes marka otobüslerle ücretsiz yapılıyordu.Bu aktarmanın en güzel yönü ise bindiğiniz otobüsle çok güzel bir körfez turunu Eskişehir'den geldiğiniz makinist ile birlikte yapabilmek.  


(+)



(+)



(+)



(+)



(+)

Basmane Gar'ına vardıktan sonra Söke'ye giden trenin günde tek sefer yapması ve bununda sabah erken saatte olması nedeniyle Ortaklar'dan minibüse aktarma yapmamız gerekiyordu.Bunun yerine biraz da otobüs firmalarına para kazandıralım diyerek Söke'ye direk otobüsle gitmeye karar verdik.

Gideceğimiz yer Didim yolu üzerinde olduğu için bu bizim için sorun olmayacaktı.Karadeveci şirketinden iki bilet alarak Söke'ye yola koyulduk.Basmane Gar'ının karşısındaki otobüs firmalarından terminale kadar yaklaşık 15 dakikalık bir yolculuk yaptık servis aracı ile.İzmir Terminali Esenler gibi düzenli.Görünüş olarak oldukça güzel.

Saat 09:30 otobüse bindik ve yaklaşık 90 dakikalık bir yolculuktan sorna Söke-Didim yolu üzerinde bulunan staj süresince kalacağımız TAYEM/Tarım Lisesi'ne geldik.

Ve hemen bu maceralı yolculuğumuz arkadaşlarımıza ve hocalarımıza anlattık      

Geri dönüşümüz ise ayrı bir güzellikte

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geri dönüşün ilk ayağı
Hedef:Pamukkale (otobüs) ile Denizli


Artık geri dönme vakti gelmişti.10 gün boyunca 134 kişilik bir öğrenci ordusuyla 8 gruba bölünerek Söke ve çevresinin jeolojisi haritasını hazırladık.Bölgenin jeolojik evrimi konusunda rapor hazırladık.15 civarında hocamızda bizlere yardımcı oldular.Son gün sınavımızıda olduk.Sınavdan da 85 aldım

10 gün boyuncahergün arazi çalışmamızdan sonra Didim ve Kuşadasına denize gittik hem ders hem tatil yaptık.Hayatımda geçirdiğim en güzel 10 gündü diyeiblirim

Söke'ye yolculuğumuzun dönüş ayağındayız şimdi de

Geldiğimiz istikamette dönmek pek zevkli olmaz diye düşündük.Bu sefer de Dezizli üzerinden İstanbul'a gitmeyi planladık.Denizli'ye otobüsle oradan da Pamukkale Ekspresi ile İstanbul'a gidecektik.İnternetten tren biletlerimizi aldık ama bu sefer yataklı vagonda.Sonunda paraya kıydık.Uzun süredir hayalini kurduğum yolculuğu gerçekleştirmek üzereydim  

Denizli'ye kadar Pamukkale otobüs firmasından aldığımız biletlerde gittik.Söke terminalinden bizi alan otobüs yaklaşık 2 saat 30 dakika sonra bizi Denizli'ye ulaştırdı.Otobüs benim için rahat değildi ama havalandırma, hizmet, güleryüzlülük kaliteliydi.Denizli'ye vardığımız sırada Recep Tayyip Erdoğan'ın mitingi dolayısıyla ana yollar kapalıydı ve terminale ulaşamak için koca otobüs ara yollardan gitti.Denizli'nin varoşlarına kadar indik


(+)



(+)

17:00 da kalkacak olan trenimiz biz geldiğimizde garda temizleniyordu.Goncalı istasyonuna kadar dizel lokomotif treni tersten çekti.Goncalı'da ise loko ayrılarak en öne geçti ve tren normal haline döndü.


(+)



(+)



(+)



(+)



(+)



(+)



(+)



(+)


Geri dönüşün ikinci ayağı
Hedef:Pamukkale Ekspresi ile Tuzla


İnternetten aldığımız biletlerimizi güleryüzlü gişe görevlileri ile 10 dakikalık sohbetimiz sonunda aldık ve vagonumuza doğru yola çıktık.Yanımıza kolca, bisküvi ve cips almayı ihmal etmedik.

Biraz da yataklı vagondan bahsetmek istiyorum.İlk bindiğimizde çok sıcaktı klima da çalışmasına rağmen.Bunu sıcağa bağlayaibliriz ve normal karşılanabilir.Malesef ki bkelentilerimle uyuşmayan birkaç örnek yaşadım.Yataklı vagonun görevlisi çok sevecen ve içten olmasında rağmen bizim ve vagondaki 6 turistin gözü önünde sigara içilmez uyarısına rağmen sigara içiyordu.Bizim kompartımanımızda ki priz çalışmıyordu ve perdenin yarısı çıkmıştı.Ayrıca vagondaki duşta göstermelikti.Kullanmak istediğimde su yeterli olmadığı için çalışmadığı söylendi.Şanssızlık olarak niteleyip yola koyulduk.


(+)

Yataklı vagonda gitmek inanılmaz rahat ve konforlu fiyatı pahalı olmasına rapmen mutlaka denenmeli.Gecenin karanlığında ilerlerken camdan dışarı baktığınızda uzaktaki köylerin ışıkları, ağaçlar sizi adeta iç yolculuğa çıkarıyor, düşünmek için fırsatınız oluyor.Bünyeniz ruhunuz dinleniyor.


(+)

Artık sabah olmuştu ve yolculuğumuzun sonuna gelmiştik.Trenimiz inanılmaz bir dakiklikte tam vaktinde Gebze'ye vardı ve bizde banliyö ile Tuzla'ya gitmek için ayrıldık bu muhteşem yolculuktan.

TEŞEKKÜRLER TCDD
         

Bu yolculuğun maddi boyutundan da merak edenlere bahsetmek istiyorum.

-GİDİŞ-
Boğaziçi Ekspresi (Pulman/Haydarpaşa-Eskişehir) : 10 TL (Öğrenci)
İzmir Mavi Treni (Pulman/Eskişehir-Ulukent-->Basmane otobüs aktarması) : 14,50 TL (Öğrenci)
Karadeveci Otobüs Firması (Basmane-Söke) : 10 TL
Toplam:34,50 TL

-DÖNÜŞ-
Pamukkale Otobüs Firması (Söke-Denizli) : 15 TL
Pamukkale Ekspresi (Yataklı/Denizli-Haydarpaşa) : 45,25 TL (Öğrenci)
Toplam:60,25 TL

Genel Toplam:94,75 TL


En son Enes Zengin tarafından Çrş 11 Tem 2007, 21:08 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Oğulhan
11 yıl önce - Çrş 11 Tem 2007, 20:56

Otobüste uyuyakalanların durumu cok kötü olur. bir bakmışsın ki son duraktasın şöför seni uyandırıyor  
Bir de muhakkak uzun yolculuklarda adamin biri size 'yolculuk neree?' diye sorular sorar  
Veya yaşlı bir kadın sabaha kadar susmaz konuşur torunlarının tahsilinden başlar evde çamaşırlarını nasıl yıkadığına kadar anlatır.  
Benim başıma gelmedi ama bilinen durumlar bunlar ayrıca haftaya 12 saatlik bir yolculuğa çıkıyorum umarım başıma gelmez böyle bir şey  


nihat bağı
11 yıl önce - Çrş 11 Tem 2007, 23:19

Ya var ya Ege aşkımı depreştirdin.Bu arada mototrenler boyanınca güzel göründü gözüme.Tvs 2000 lere benzemiş.Konfor olarak bir gelişme var mıdır acaba?En son 4 yıl önce kabus gibi bir burdur-basmane yolculuğu yapmıştım bunlarla.Öyle bir sallantı vardı ki koltukta sabit durabilmek imkansızdı



recep demirbas
11 yıl önce - Çrş 11 Tem 2007, 23:36

Alıntı:
Pamukkale Ekspresi (Yataklı/Denizli-Haydarpaşa) : 45,25 TL (Öğrenci)


denizli vagonda mı varmış tcdd'de  

ama güzel bir yolculuk olmuş
arkadaşları gaza getirip şöyle birkaç gün takılmak gerek anadolunun bağrında


ufuk 34-41-77
11 yıl önce - Prş 12 Tem 2007, 00:36

Alıntı:
Ya var ya Ege aşkımı depreştirdin.Bu arada mototrenler boyanınca güzel göründü gözüme.Tvs 2000 lere benzemiş.Konfor olarak bir gelişme var mıdır acaba?En son 4 yıl önce kabus gibi bir burdur-basmane yolculuğu yapmıştım bunlarla.Öyle bir sallantı vardı ki koltukta sabit durabilmek imkansızdı


Burdur/Isparta-izmir(Gaziemir) arasi calisan Göller Ekspresi artik DE 18100 lük lokomotif ve eski tip pulman vagonlar ile calisiyor.

Gaziemir-Sirinyer-Basmane arasinda calisma nedeniyle ESHOTa bagli  otobüsler ile ücretsiz olarak servis yapiliyor.
iyi aksamlar



Enes Zengin
11 yıl önce - Pts 10 Eyl 2007, 17:32

Yine bir ulaşım macerası ve yine ben

Bu sefer 4 kuzen Bodrum'da tatil yapmaya karar verdik.Kuzenlerimden ikisi Turhal'dan gelecekti.Diğeri ise Antalya'dan bende İstanbul'dan.

Demiryolu aşığı olduğum için tercihim Pamukkale Ekspresi ile Denizli oradan da otobüsle Bodrum yönüne gitmekti.

Pamukkale Ekspresi için yataklı vagon biletimi internetten rahatlıkla kredi kartım ile aldım ve istasyondan fiziki bilete dönüştürdüm.Haydarpaşa kalkışı 17:35 olan ekspresin planlanan varış saati 08:20 olarak belirtilmişti.Bende Bodrum'a otobüs biletimi 09:30 a Pamukkale Turizm firmasından aldım.Tren rötarlı gitse bile aradaki zaman farkının yeterli olduğunu düşündüm.Bu arada Pamukkale Turizm biletini de internetten aldım.

Yolculuk vaktinden birkaç saat önce gidip Haydarpaşa'da birkaç resim çekmek istedim.Haydarpaşa'yı gördükçe buranın yıkılması planlarının anlamsızlığı çok iyi ortaya çıkıyor.


Atatürk'ün demiryolları için söylediği önemli sözlerden biri



Pamukkale Ekspresi peronunda kalkış vaktini bekliyor



Pamukkale Ekspresi Haydarpaşa-Denizli Güzergahı


Yataklı vagonda tek başıma gitmenin keyfini yaşamak için 60.50 TL ödeyerek yataklı vagonun bir kompartımanını kapatmıştım.Çok sevdiğim iki arkdaşımda beni yalnız bırakmayıp yolcu etmeye gelmişti.birkaç yiyecek ve içecek alarak kompartmandaki mini buzdolabına bunları koydum.Artık herşey hazırdı.Hareket saatini bkeliyordum.Ama yataklı vagonun etrafı bir anda hareketlendi.Bir turistle görevliler anlaşmaya çalışıyordu.

Kısa sürede olayın iç yüzü aydınlandı.Turist çiftimiz acenta aracılığı ile Pamukkale Ekspresi2ne yataklı vagon bileti almak istemişti ama acentaları onlara gidip Meram Ekspresi bileti almıştı.Normal olarakta turistlerin binmek istediği yer de başkasına satılmıştı.Bunun üzerine turistlere yardımcı olmak isteyen TCDD yetkilileri turistlere numarasız vagonda gitmeyi teklif ettiler ama turistler bunu kabul etmedi.Bunun üzerine vagonda yap-boz oynamaya başlayan görevliler turistlerin istediği yerde tek başına kalan yaşlı bir amcamızı benim kompartmanıma vermek istediler.Bir anda etrafımı 6 TCDD görevlisi sarmıştı.Sizdenbir ricamız var diyerek dertlerini söylediler.Bende turistlerin mağdur olmaması adına aradaki para farkını almakta ısrar etmeden yaşlı amcayı odama almayı kabul ettim.Bir nevi vatana hizmet  

Yolculuk istediğim gibi başlamamıştı.Afyon'a kadar yaşlı amcamızla aynı odadaydık.yolculuk boyunca sık sık teşekkürleri kabul ettim görevlilerden.Yaşlı amcamda Afyon'da boşalan başka bir odaya geçti.Bende kalan yolu tek başıma devam ettim.

Biraz da trenden bahsetmek istiyorum.Yataklı vagona bilet aldığınız zaman mini buzdolabınızda birkaç ikram oluyor.Bunlar;

*Ülker As Kraker Biskuvi
*Dimes Classic Karışık 200 ml. Meyve Suyu
*Ülker Albeni Çikolata
*Hamidiye Bardak Su

Ayrıca yataklı vagonda seyahat ediyorsanız sadece yataklı vagonda çalışan görevliye bağlı olarak gece belli bir saatte vagonun kapıları kitleniyor ve içerde mahsur kalıyorsunuz.  

Yataklı vagonda bulunan duş öğrendiğime göre kullanılıyor ama çoğu görevli bu konuda size yalan söyleyecektir.Depomuz kısıtlı bahanesinin ardına sığınarak sizi geri çevireceklerdir.Kompartmanınızda ise lavabonuz, klimanız ve ışıklandırma sistemi emrinizde.Ayrıca eskiden kullanılan 8 kanallı dahili müzik yayını sistemide mevcut.Genelde vagona geldiğinizde yatağınız hazır oluyor.Biletinizi görevliye verirken odanızın anahtarını istemeyi unutmayın.

Uzun ama rahat bir yolculuktan sonra Goncalı'ya gelmiştik.Denizli ana hattın dışında kaldığı için Goncalı'da loko yer değiştirmek zorunda kalıyor.İstanbul'dan 50 binlik elektirikli lokoyla yola çıkıp Denizli'ye 16 binlik lokoyla varınca tren yollarımızın durumuna üzülmemek elde değil.  
16 binlik loko bile 120 km hıza ulaşabiliyormuş ama yolların durumu o kadar kötü ki Afyon-Denizli arasında tren güvenlik gerekçesi ile 55 km. hızı geçmiyor.Goncalı-Denizli arası ise 35 km. hızla gittik.


Goncalı'dan Denizli'ye Bu Lokoyla Gittik



Goncalı İstasyonu



Pamukkale Ekspresi Biraz Uzun Sanki


Haydarpaşa'dan hareket ederken görevliye vaktinde varıp varmayacağımızı sorduğumda direk en az 10 civarı varırız dedi.Yani TCDD bizlere varış saatini 08:20 diyor ama asla bu saatte gidemiyor.inatla internetteki tarife de değiştirilmiyor.
Yaklaşık 1 saat 20 dakikalık rötar bana 09:30 da kalkacak olan otobüsümü kaçırtmıştı.Allahtan Dazkırı civarında firmayı arayarak biletimi açık bilete çevirdilerde param yanmadı.Bu konuda Pamukkale Turizm gerçekten çok anlayışlı davrandı.Çünkü biletimi açık bilete çevirmem için firmaya gitmem gerekiyordu ama durumu anlatınca telefondanda işlemi hallettiler.  

Tren yolculuğum biraz gecikmelide olsa sona ermişti.Trenle geldiğim 15 saat beni hiç yormamıştı aksine bneim açımdan çok eğlenceli ve zevkli geçmişti.O kadar yolu otobüsle 10 saatte gelmek yeirne tren keyfini yaşamak tarafımdan kesinlikle tavsiye edilir.

Hemen garın yanındaki otogara gittim.Bu arada gar ve otogar çok yakınlar.Pamukkale Turizm'den açık biletimi aldım.Bu bileti 6 ay içinde istediğim yere kullanabilcektim.Zaten geç kalmıştım ve hemen etrafa bakarak Bodrum'a giden bir firma aramaya başladım ve Ben Turizm'i buldum bakkalvari acentasından 20 TL'ye Bodrum biletimi aldım.Almaz olaydım keşke.  

Biletimde hareket saati 10:00 olarak gözüküyordu.Ama otobüs perona 10:15 te girdi.Kalkışımız ise 10:'5 civarı gerçekleşti.Kötü bir yolculuğun bnei beklediğini anlamıştım.Bodrum yolunu ise mümkün olan en uzun şekilde alacağımızı anlayınca ise resmen sinir krizi geçirdim.


Ben Turizm'in Denizli-Bodrum Güzergahı

Ne kadar sürede gideceğimizi sorduğumda ise 10:00 da binip 15:30 da Bodrum'da olacağım söylendi.Ama ne mümkün.Yol boyunca Nazilli, Aydın, Söke ve  Milas'ta 15'er dakikalık duruşların yanı sıra yol üstünde de birkaç kez durduk.Otobüs minibüs mantığıyla çalışıyordu adeta.Allahtan ikramları iyiydi de ordan biraz kurtardılar.Bodrum'a yakalaşırken otobüs yarı yarıya boşalmıştı.ve bu sırada muavinlerden enteresan bir istek geldi.Tüm yolcuları aracın ön tarafına aldılar ve arkadan arabayı temizlemeye başladılar.Tam Bodrum'a girdik derken jandarma otobüsü durdurdu ve 20 dakikalık bir zaman kaybı daha yaşadık.Yol boyunca muavin ve kaptanın telefonla konuşmaları, sigara içmeleri ise ayrı bir konu ama neyse.

Sonuç olarak saat 17:00 civarı Bodrum Otogarı'na girerken ben soğuk terler döküyor ve TCDD'ye Bodrum'a da tren yapması için adeta yalvarıyordum içten içe.Unutmadan Bodrum Otogarı'na girişler kart ile yapılıyor ve başka araç giremiyor.Ayrıca misafir araç olarka girmek isterseniz 15 dakikası 4 TL.


Bordum Otogarı (Soldaki Otobüs Bizimki)



Borum Yarımadası'nın Her Yerine Minibüs Var

Ayrıca bir tavsiye Ben Turizm firmasını akıl,sinir ve ruh sağlığınız için asla ve asla tercih etmeyiniz.

Nihayet Bodrum'a vardım
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sıra dönüş yolunda

Dönüş için yine aynı şekilde gitmeyi planladım ve internetten Pamukkale Ekspresi yataklı vagon biletimi hemen aldım.Ayrıca Bodrum'a gelişimden kalan Pamukkale Turizm'e ait açık biletimide Denizli'ye gitmek için kullandım.Pamukkale turizm Ben Turizm'in aksine farklı bir güzergahla Denizli'ye gitti.Ve yol üstünde sadece Muğla'da 15 dakikalık bir mola verdi.Söz verdiği saatte kalktı ve vardı.    

Resimde siyah hat Ben Turizm'in Mavi hat ise Pamukkale Turizm'in Bodrum-Denizli güzergahı.


Pamukkale ve Ben Turizm'in Bodrum-Denizli Güzergahları


Otobüs yolculuğunun ilk dakikalarındaki dondurma ikramı aklımızı başımızdan almıştı.  
İkramların ardı arkadası kesilmiyordu.
Yolculuktaki tek problem kaptan ve muavinin cep telefonu konuşmaları ve kaptanın sonu gelmeyen sigaralarıydı.Bunları şikayet edince sigaraya anlayış göstermem gerektiği söylendi.Cep telefonu içinse çalışanlara verilen telefonların aracı etkilemediği yönünde ilginç bir savunma yapıldı.


Sigara İçen Kaptanın Belgesi



Pamukkale Turizm'in Bodrum-Denizli Seferini Yapan Otobüsü



Denizli Otogarı'nda Geniş Pamukkale Turizm Filosu



Buram Buram Anadolu-1



Buram Buram Anadolu-2


Artık Denizli Garı'na gelmiştim.İnternetten aldığım biletin numarasını söyleyip hemen fiziki biletimi aldım ve peronda bekleyen Denizli-İzmir Mototreninin resimlerini çekmeye başladım.Bu mototrenler Denizli-İzmir arasını 6 saatte alıyor ve uzaktan oldukça rahat gözüküyor.hız kapasiteleri 120 km. ama yolların durumundan dolayı daha yavaş gidiyorlar malesef ki.


Mototren Dopdolu



Bu da Yedek Mototren



Kara Tren, Mototren, Jeneratör Vagonu ve Pamukkale Ekspresi



Bizi Afyon'a Kadar Götüren Lokomuz



TÜVAVAŞ


İstanbul'a dönüş yolunda anlatabileceğim sadece güzellikler var.Şimdiye kadar karşılaştığım en terbiyeli, beyefendi, kibar ve görevini tam anlamıyla yapan kişilere rastladım.Trene binişimden inişime kadar hep ilgilendiler bneimle.İnerken yanaklarımdan bile öperek okulumda başarılar diledi Ahmet abi

Dikkatimi çekn birkaç nokta var.İstanbul'dan gelişimde kuşetli vagon eski tipteydi fakat dönüşümde bu vagon TVS2000 tipiydi.Aynı parayı verip farklı hizmeti almak değişik bir durum.Ayrıca yemekli vagonlar ilgili ciddi bir sorun var bence.Yemekler İStanbul'dan yükleniyor ve Denizli'den herhangi bir takviye yapılmıyor.Yani İstanbul'dan gelirken trende yemek biterse geri dönüşte herhangi birşey yok.

Kaldığım yataklı vagonda klima ise elle ayarlanabilirdi.Yani sıcaklık ayarını kendim yaptım.Önceki gidişlerimde bu mümkün olmamıştı.Ayrıca Ahmet abi vagonu kilitlemedi ve bizi özgür bıraktı.Ayrıca Ahmet abi tren çalışmadan ikramları getirmedi.Çünkü sıcakta çikolata eriyormuş ve kötü oluyormuş.Küçük amna çok ince bir düşünce.Yolculuk o kadar rahattı ki Gebze'de inemedim Pendik'e kadar gittim.Uyuyakalmışım. Koca yol boyunca sadece Enveriye'de uyandım.O da tren durunca bir eksiklik olduğunu hissettim galiba.

Pendik'te inip Tuzla'ya giden Adapazarı Ekspresi'ne ücretsiz bindim ve evime gittim.


Adapazarı Ekspresi Tuzla'da

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Yolculuğun maddi boyutu;

Gidiş
Pamukkale Ekspresi İstanbul-Denizli (Yataklı Vagon-Tek Kişi):60,50 TL (öğrenci)
Ben Turizm Denizli-Bodrum: 20 TL

Dönüş
Pamukkale Turizm Bodrum-Denizli: 20 TL
Pamukkale Ekspresi Denizli-İstanbul (Yataklı Vagon-Tek Kişi):60,50 TL (öğrenci)

TOPLAM:161 TL
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Not:Yaptığım yazım yanlışları ve devrik cümleler için herkesten özür dilerim.Elimden geldiğince yazıyı düzeltmeye çalıştım.Herkese teşekkürler.


En son Enes Zengin tarafından Pts 10 Eyl 2007, 17:54 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Koray Cerit
11 yıl önce - Pts 10 Eyl 2007, 17:46

Bu arada bunu belirtmek isterim herkese

Alıntı:
Yolculuktaki tek problem kaptan ve muavinin cep telefonu konuşmaları ve kaptanın sonu gelmeyen sigaralarıydı.Bunları şikayet edince sigaraya anlayış göstermem gerektiği söylendi.Cep telefonu içinse çalışanlara verilen telefonların aracı etkilemediği yönünde ilginç bir savunma yapıldı

demişsiniz ama her şirkette şoförlerin sigara içmesi serbest ve de cep telefonları otobüsleri etkilemiyor.

İ.Koray CERİT



Enes Zengin
11 yıl önce - Pts 10 Eyl 2007, 17:48

Ben rahatsız oluyorsam kimse sigara içemez.Sonuçta kapalı mekan.Eğer cep telefonları otobüsü etkilemiyorsa yolcularında konuşmasına izin vermeleri gerekir.Bana kalırsa cep telefonu zaten etkilemiyor.

Metin Acar.

11 yıl önce - Pts 10 Eyl 2007, 18:00

enes zenginin yazısında bişey dikkatimi çekti bodrum denizli seferini yapan aracın kaptanının sigara içtiğini belgeleyen bir fotoğraf çekmiş hemen peşinden de aracın fotoğrafını koymuş fakat kaptanın kullandığı araç 403 iken diğer resimde setra görülmekte burda bir yanlışlık yokmu?

Enes Zengin
11 yıl önce - Pts 10 Eyl 2007, 18:10

Şöförün sigara içtiği araç 403.Hata yaptmışım şimdi farkettim.Benim gittiğim araç Setarnın arkasında kalan 403.Hatam için özür dilerim.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM