Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6

İETT Toplu Taşıma Fiyatları Uygun mu?
Pahalı 45.5%  45.5%  [87]
Normal 39.3%  39.3%  [75]
Ucuz 15.2%  15.2%  [29]
Toplam Oy : 191

denizcan78
14 yıl önce - Prş 26 Hzr 2008, 19:12
6aylık ve yıllık abonman ne demek ???


Bu exprss otobüsler iett sayfasında okurken e-otobüslerde aktarma ve mavi ve indirimli akbilin geçmediği ancak 6 aylık abonman ve yıllık abonmanın geçtiği yazıyor peki bu 6 aylık abonmam ve yıllık abonman ne oluyor acaba bilgisi olan var mı?

ali yeniözdoğdu
13 yıl önce - Cmt 28 Şub 2009, 01:28

iett in fiyatları ucuz ama zarar eden iett bana kalsa biraz zam yapmalı.çünkü zararını bizlere katlanıyo.

MUSA AYDIN
13 yıl önce - Cmt 28 Şub 2009, 04:27

İETT bir sürü bedava binen var neden onlar bedava biniyor ne olursa olsun ücret ödemeli ben nasıl ödüyorsam hem vergimi hem ücretimi onlarında belli miktar ödemeleri lazım ancak öğrenciler gibi indirimli olması lazım yoksa onların parasınıda ben ödüyorum hem benim vergimle alınıyor yapılıyor yollar onlar herşey beleş olmaz böyle haksızlık otobüs taşıma ücretleri çok pahalı

bence durak cıkışlarına akbil basma yerleri koysunlar otobüsten inen bassın ne kadar yer gidilmişse ona göre üçret düşülsün birde bedava binenler olmasın herkes ödemeli yararlanıyorsa ancak indirimden yararlandırılmalı onlar öğrenciler gibi


Cemoli D18
9 yıl önce - Prş 01 Ağu 2013, 21:32

Fiyatlandırma konusunda adil olmadıklarını düşünüyorum.
En azından asgari ücretli çalışana da öğrenci modeli uygulanabilir diye düşünüyorum.

Polis bedava biner, öğrenci ve öğretmen indirimli, yaşlılar ücretsiz.

Eee peki asgari ücret ile çalışana neden bir politika üretmiyorsunu yerel olarak ?


Serhat Kızıltan
9 yıl önce - Prş 01 Ağu 2013, 22:52

Öncelikle ben oyumu "normal" seçeneğine verdim. Ancak her ne kadar ücretin fazla olduğunu düşünmesem de, ücretlendirme tarifesinde önemli sıkıntılar olduğunu düşünüyorum. Örneğin 2 hattı ele alalım: 30M ve 130. 30M hattı tahminimce en uzak mesafesi 10km iken 130'un hat uzunluğu 30km. Yani demem o ki, yakın mesafe gidenler uzaklara giden yolcularla aynı parayı ödemekte.

Alıntı:
bence durak çıkışlarına akbil basma yerleri koysunlar otobüsten inen bassın ne kadar yer gidilmişse ona göre ücret düşülsün.


Bu söyleme ben de katılıyorum. Benim fikrim, duraklarda metrobüs gişelerindeki gibi akbil cihazlarının olmasıdır. Böylece binmeden önce yeri belirtmek için akbil basılır/kart okutulur. Eğer binilecek duraktan kart okutulmazsa ilk duraktan itibaren kesinti alınır.(Otobüs içinde sonradan akbil basmanın önüne geçilmesi için) Sonra otobüsteki akbil cihazına kart okutulduğunda o duraktan son durağa kadar olan tarife alınır. Yolcu otobüsten indiğinde mevcut duraktaki akbil cihazına kart bir daha okutulur ve fazla para iade edilir. Böylece 5 durak gidenle 40 durak mesafe giden aynı ücreti vermez. Örneğin 1-5 durak:1.40lira, 6-10 durak:1.55lira; 11-15:1.70lira; 16-20 durak: 1.85lira; 21-25 durak: 1.95lira; 26-30 durak: 2lira; 31-35 durak: 2.05lira; 36 durak ve sonrası için ise 2.10lira olarak ücretlendirilir. Aktarma yapıldığında da yine aynı şekilde bu fiyatların yarısı alınır.

Ayrıca ben metrobüs hattında da ücretlendirme problemi olduğunu düşünüyorum. Mesela Metrobüs aktarma almıyor ancak metro, tramvay gibi yine tercihli yollarda seyreden araçlar aktarma alıyor. Yani acaba yaka değiştiriyor diye mi metrobüs aktarma almıyor bilmiyorum ama metrobüsün aktarma almamasını mantıklı bulmuyorum. Birde metrobüs ücretleri 1-3 duraktan sonra birden pahalanıyor. Bence metrobüs hattımız hem aktarma almalı hem de 1-3 durak sonrası da eşit bir şekilde artarak ücretlendirilmeli.

Aslında ben aktarmaya da çok sıcak bakan bir insan değilim zira, örneğin 5 durak mesafe sonra hat değiştirmek zorunda kalan yolcu; aynı hatta seyahat eden, 40 durak giden bir yolcudan daha fazla ücret ödeyebiliyor. Sonuç olarak, ücretlendirmenin fazla olmadığını lakin, ücretlendirme tarifesinde ciddi sıkıntıların olduğunu düşünmekteyim.



kayhan kaplan
9 yıl önce - Prş 01 Ağu 2013, 22:56

Bayramlarda ne güzel eskiden bedava olurdu,sonradan %50 paralıya çevirdiler,ben liseye giderken arkadaşlarım söylerdi,50 tane otobüse bindim,hiç para vermedim falan diye,ne kadar güzeldi,sürekli gez hiç para çıkmasın.

Arda 2023
9 yıl önce - Cum 02 Ağu 2013, 00:32

Alıntı:
Öncelikle ben oyumu "normal" seçeneğine verdim. Ancak her ne kadar ücretin fazla olduğunu düşünmesem de, ücretlendirme tarifesinde önemli sıkıntılar olduğunu düşünüyorum. Örneğin 2 hattı ele alalım: 30M ve 130. 30M hattı tahminimce en uzak mesafesi 10km iken 130'un hat uzunluğu 30km. Yani demem o ki, yakın mesafe gidenler uzaklara giden yolcularla aynı parayı ödemekte.


kesinlikle katılıyorum,
bu durum büyük haksızlık ancak ücretler konusundaki görüşlerim biraz farklı;

1-5 durak: 75 krş
5-10 durak: 1,50 tl
10-20 durak: 1,80 tl
20-30 durak: 2,10 tl
30 durak +: 2,50 tl

olabilir.


Misafir 9a1

6 yıl önce - Çrş 16 Eyl 2015, 14:20

Asgari ücretli ulaşımı ücretli kullanırken,3 milyar 5 milyar 7 milyar 9 milyar 11 milyar 13 milyar 15 milyar maaş alanlar bedava kullanıyor,bu adalet terazisi kime göre işliyor?

mahmut11
6 yıl önce - Çrş 16 Eyl 2015, 14:22

Adalet yok ki.

Ekmek almaya bile otobüse binen yaşlılar var, bir de ayda 1000 lira geliri olup bunun %15-20'sini ulaşıma harcayanlar var.!


Tevfik Metin Tanöven

6 yıl önce - Prş 17 Eyl 2015, 04:19

silinsin



sayfa 6
ANA SAYFA -> ULAŞIM