Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5

İETT Toplu Taşıma Fiyatları Uygun mu?
Pahalı 45.5%  45.5%  [87]
Normal 39.3%  39.3%  [75]
Ucuz 15.2%  15.2%  [29]
Toplam Oy : 191

tolginho

15 yıl önce - Pzr 19 Ağu 2007, 03:25

Alıntı:
ama 100YTL= 100 sterlin değil


Ama İngiltere'de yaşamın buradan daha pahalı olduğu gerçeğini de unutmayalım.


Ahmet Bengüer
14 yıl önce - Pts 20 Ağu 2007, 00:41

Alıntı:
nedense bizim türk insanımız beleşi çok sever.. ne demek canım aktarma 24 saat olmalıymış..
bence aktarma diye birşey olmamalı madem iett yi bu kadar çok seviyorsunuz talep edin tümüyle kaldırsınlar aktarmayı sizde ücretini ödeyin binin.. 1.30 uda ben çok ucuz buluyorum iett ücretlerine ZAM yapmalı diye düşünüyorum..


Yukarıdaki yazıyı yazan kişi taksicidir ve akraba çevresinde minibüs ÖHO işleten kişiler mevcuttur.Kendisinin İETT'ye garezi bu yüzden kaynaklanmaktadır.Ayrıca İETT'nin havaalanlarına koyduğu yeni hatlar yüzünden havaalanında bulunan bazı taksiciler bu duruma isyan etmekte.


Ahmet Bengüer
14 yıl önce - Pts 20 Ağu 2007, 00:48

Alıntı:
İstanbul gibi bir metropolde, günlük birçok toplu taşıma aracının birden kullanılmasının zaruri olduğu bir kentte 1.30 lira kesinlikle ucuz değildir. Herkesin taksiye ve pahalı taşıma araçlarına binecek gücü mü var bu memlekette?  

Akın KURTOĞLU


Akın abi sana katılıyorum.Birçok insan biliyorum 500-600 YTL aylık kazancı olup kira ödeyip evini geçindirmeye çalışan.Bu insanların 100 YTL ulaşım bedeli olarak aylık kazançlarından ayırmaları geçim sıkıntısı çeken birçok insanı sarsmaktadır.Ayrıca İstanbul'da yeteri kadar parası olan otobüse binmiyor.Otobüsleri kullanan insanların büyük bir kısmı dar gelirli insanlardır.

Bu kriterleri göz önüne aldığınızda İstanbul'da bilet ücretinin ucuz olmadığı görülebilir.İnsanlar bazen evlerine ekmek alacak parayı ceplerinde bulamazken bilet ücretlerinin ucuz olduğunu savunmak hangi akla ve mantığa sığmaktadır anlaşılır gibi değildir.


Tolga_NRW
14 yıl önce - Cmt 08 Eyl 2007, 04:30

istanbulda otobüs hatlarini ve tarife sistemlerini gösteren bir harita varmi

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 08 Eyl 2007, 04:35

var



Oktay Kasman

14 yıl önce - Cmt 08 Eyl 2007, 13:38

Aktarma sistemini de gözönüne alırsak bence ücretler normal. Ama asgari ücretle karşılaştırdığımızda pahalı gelir diye düşünüyorum. Yalnız diğer Avrupa metropollerinde de fiyatlar belki de daha pahalı. Mesela Londra da günlük abonman bilet 3.5 £ pound bizim paramızla yaklaşık 10 YTL. Ayrıca gördüğüm yerlerdeki metrolar çok pis ve eski.Bizim yeni yapılmış  6 duraklık metro hattımız pırıl pırıl. İnşallah öyle de kalır.

abhazyalı ugur
14 yıl önce - Cmt 08 Eyl 2007, 13:49

Alıntı:
Aktarma sistemini de gözönüne alırsak bence ücretler normal. Ama asgari ücretle karşılaştırdığımızda pahalı gelir diye düşünüyorum. Yalnız diğer Avrupa metropollerinde de fiyatlar belki de daha pahalı. Mesela Londra da günlük abonman bilet 3.5 £ pound bizim paramızla yaklaşık 10 YTL. Ayrıca gördüğüm yerlerdeki metrolar çok pis ve eski.Bizim yeni yapılmış  6 duraklık metro hattımız pırıl pırıl. İnşallah öyle de kalır.

İstasyon , Metro ve tramvay araçlarının temizligi devamlı yapılıyor.Temizlik elemanları cep telefonları ile iletişim kurularak bir yerde kirlenen bir istasyon ve araçlar devamlı temizleniyor. Fakat Bazı yolcularımız İstasyonları bırakın Tranvay aracı içersinde Kabuklu yemiş yiyor içtikleri kola kutularını bu araçlara atıyorlar.temizlik ve hijyen konusunda saglık a.ş ile yapılan işbirligi geregi belirli periyorlarla araçlar ve turnikeler dezenfekte edilmektedir.


Mehmed Fatih
14 yıl önce - Pzr 20 Oca 2008, 01:26

Alıntı:
Bu ülkede asgari ücret 422 YTL değil mi?Bu da eşittir aşağı yukarı 1.30 YTL'den 320 bilet.İnsan 1 ay boyunca çalışıyor ne için çalışıyor 320 şehiriçi ulaşım bileti parasına.

Çok Haklı!!
Bir de şöyle bir hesap yapalım.
Karı-Koca ve 3 çocuklu bir çekirdek aile Beylerbeyi'de oturuyor ve Gültepe'deki Amcalarına gidiyorlar..
Ve tamamen Toplu taşım araçlarını kullanıyorlar..Nereden giderse gitsinler, Adam başı 3 gidiş 3 geliş 6 bilet Kullanacaklar..1,30X6x5 yaklaşık 40 YTL.Tutar. Akbil kullansalar ve aktarmalı gitseler yaklaşık 25-30 YTL eder.
Peki özel arabalarını kullansalar kaça giderler?
Mesafe yaklaşık 7 km.X2=14 km..3 YTL yakıt.3YTL de OGS Köprü geçişi Tamamı 6 YTL.
Bu da özel arabanızla gidiş-dönüş masrafınız!!
Peki Bu Toplu Taşımacılık nasıl toplu taşımacılık oluyor. Ben çıkamadım bu hesabın içinden Çıkabilen arkadaş varsa lütfen beni aydınlatsın!!


Emre Güray
14 yıl önce - Pzr 20 Oca 2008, 09:58

İETT bugün bazı hatlarıyla Anadolu'daki bir çok ilimizin şehirlerarası ulaşım mesafeleri kadar (Manisa -İzmir, Adapazarı - İzmit gibi) , birçok hattıylada il - ilçe arası mesafedeki yolu 1 veya 2 bilete katetmektedir. Bugünün ekonomik koşullarına göre gayet uygun imkanlarla seyahat edilebiliyor da diyebiliriz. Özellikle uzun hatlarda bu kendisini iyiden iyiye hissetirmektedir.

Örnek Uzun Mesafeler 1 Biletle :

130 Kadıköy - Tuzla 65 Durak
25E Sarıyer - Kabataş 53 Durak
20K Kadıköy - K.Karabekir 51 Durak
9Ş Ş.Şahinbey - Altunizade 51 Durak
25A Rumeli Kavağı - 4.Levent 45 Durak


Mustafa Noyan

14 yıl önce - Pzr 20 Oca 2008, 12:41

Bir hattın durak sayısı kesinlikle mesafe uzunluğu belirlemekte kullanılamaz...
Yukarıdaki mesaj sayesinde bundan emin olduk...



sayfa 5
ANA SAYFA -> ULAŞIM