Ana Sayfa 892 bin Türkiye Fotoğrafı

İETT Toplu Taşıma Fiyatları Uygun mu?
Pahalı
37.3%
 37.3%  [44]
Normal
44.9%
 44.9%  [53]
Ucuz
17.8%
 17.8%  [21]
Toplam Oy : 118

Gökbörü
7 yıl önce - Pzr 08 Tem 2007, 17:55

Alıntı:
Bence fiyatlar gayet uygun size güzel bir örnek vereyim belki bana hak vereceksiniz ben mesela Avcılar'dan Mecidiyeköye gidiyorum ve sadece 1.10 ytl ücretle akbil ile nasıl mı Avcılardan binerim bir iett otobüsüne İnerim Şirinevler'de ordanda 85M Y.Bosna Mecidiyeköy hattına aktarma yaparak böylece yaklaşık 30 kilometre yolculuk sadece 1.10 ytl

Daha önce dediğim gibi, kimine ucuz kime pahalı. 30 km yolu 1 YTLye giden için ucuz ama 5 kilometro yolu da aynı paraya giden için pahalı. Yani adaletsiz. Birinin yükü başkasının sırtında. Buna acil olarak bir çözüm bulunmalı.


abhazyalı ugur
7 yıl önce - Pzr 08 Tem 2007, 18:40

Bilet ücreti pahalı oldugunu savunan degerli üyeler aylık Abonman kullanmasını tavsiye etmekten başka bir şey elimizden Gelmez aylıkta her bir seyahat 0,50 kuruşa gelmekte ögrencilerde ise bu ücret 0,25 kuruşa gelmektedir.Belediyeler ögrencilere Burs veriyorlar diye ücretsiz taşıyamaz ögrenci akbilinide Bir nevi İndirimli burs olarak algılayın

İBRAHİM DİLBER
7 yıl önce - Pts 09 Tem 2007, 01:13

Aslında bu konu hükümetlerin desteklemesi gereken bir konu. Toplu taşıma araçlarını teşvik etmek için tedbirler alınması gerekiyor.
Örneğin İstanbul için toplu toplu taşıma araçlarından köprü ücreti alınmaması ve böylelikle boğaz geçişli araçlarda tarifelerin ucuzlaması gerekiyor(çift biletli hatların tek bilet olması)
TEM yolunu kullanan toplu taşıma araçlarından otoban ücreti alınmamalı. Örneğin TEM yolunu kullanan E-57 Bahçeşehir- Bakırköy hattı tek bilet olmalı.
Toplu taşıma araçlarına ÖTV'siz yakıt verilmeli ve böylece bilet ve abonman fiyatları düşürülmeli.
Ne dersek diyelim. İETT'nin aktarma ve aylık abonman gibi avantajları olsa da birim ücretler pahalı. Minibüsler zaten pahalı. Aylık abonman (mavi akbil)  asgari ücretin 4'te birine karşılık geliyor.
Yukarıda bahsedilen tedbirler ilk bakışta devletimiz için gelir kaybı gibi görülse de toplu taşımayı teşvik etmek demek trafik yükünün azaltılması , zaman ve para israfının önlenmesi, çevre kirliliğinin azaltılması anlamına geliyor. Toplu taşımayı ne kadar fazla kullanırsak ülkemizin ithal ettiği akaryakıt miktarı o oranda azalır.
Tabi bu tür tedbirleri alabilmek için ülkemizin maliyesinin güçlü olması gerekiyor. Malesef devletimiz yılda yaklaşık 50 milyar dolar faiz ödüyor ve bu yük yıldan yıla artıyor. Halbuki biz 10 milyar dolar maliyetten dolayı KYOTO protokolünü imzalayamıyoruz,yani çevre kirliliğinin azaltılması,küresel ısınmanın önlenmesi için 10 milyar dolar veremiyoruz. Ülkemize, insanımıza, çevremize yatırım yapmamız gereken paraları faiz yoluyla rantiyeye aktarıyoruz.


Ahmet Bengüer
7 yıl önce - Pts 09 Tem 2007, 01:24

Arkadaşlar değerlendirmeyi yaparken İstanbul'da yaşayıp İETT otobüslerini kullanan birçok insanın asgari ücret ve civarlarında gelir sahibi olduklarını unutmamak gerekiyor.Değerlendirmeyi buna göre yaparsak daha gerçekçi oluruz.Zaten daha fazla para kazanan kendi hususi otomobili ile gidip geldiğine göre bu kriterleri kullanarak değerlendirme yapmakta fayda vardır.

Ahmet Bengüer
7 yıl önce - Pts 09 Tem 2007, 01:43

Alıntı:
Bilet ve jeton açısından düşünürsek akbili olmayan bir vatandaşa (öğrenci bileti de kalkmış ise) 1.30 YTL fazla gelmiyor mu???


Arkadaşımız gerçekten doğru yazmış.Akbili olmayan ve de öğrenci olan birisi için bu ücretler yüksek.Arkadaşlar 1 BİLET=1 DOLAR ucuz mu pahalı mı buna göre karar verirseniz daha sağlıklı bir şekilde konuyu tartışmış oluruz bence.Ayrıca ABD'de 1 dolara 1 galon yani yaklaşık 3,5 lt benzin alabiliyorsunuz.İstanbul'da ise 0,5 lt. benzin bile alamıyorsunuz.ABD'de 1 dolara 3,5 Lt benzin İstanbul'da 1 dolara 1 şehiriçi ulaşım bileti.

ABD'de 1 dolara aldığı 3,5 lt benzinle kendi aracıyla bir insan 35 km yol yapabilir.Oysa İstanbul'da 1-2 km gitmenizde gerekiyorsa 1 dolar ödemek durumundasınız.Şunu da yazmakta fayda var.İETT otobüsleri dolmuş ve minibüslere göre daha ekonomik bunu da gözardı etmemek gerekir.

Ben yine de 1,30 YTL'lik şehiriçi bilet ücretinin yüksek olduğunu  düşünüyorum.


Semih Yaşar

7 yıl önce - Pts 09 Tem 2007, 09:19
Bilet fiyatı


Alıntı:
Arkadaşımız gerçekten doğru yazmış.Akbili olmayan ve de öğrenci olan birisi için bu ücretler yüksek.Arkadaşlar 1 BİLET=1 DOLAR ucuz mu pahalı mı buna göre karar verirseniz daha sağlıklı bir şekilde konuyu tartışmış oluruz bence


Akbil'i olmama bahanesini pek geçerli bulmuyorum. Akbil 6 YTL gibi oldukça düşük bir fiyata
temin ediliyor. İstanbul dışında yaşayan fakat yılda 1 kere İstanbul'a gezmeye gelen
bir kişi için bile Akbil sahibi olmak  biletle seyehat etmekten daha ekonomiktir.


yusuf38
7 yıl önce - Pts 09 Tem 2007, 09:41

Alıntı:
Akbil'i olmama bahanesini pek geçerli bulmuyorum. Akbil 6 YTL gibi oldukça düşük bir fiyata
temin ediliyor. İstanbul dışında yaşayan fakat yılda 1 kere İstanbul'a gezmeye gelen
bir kişi için bile Akbil sahibi olmak  biletle seyehat etmekten daha ekonomiktir

aynen katılıyorum.ayrıca akbil depozitoludur. iade edip 6 ytl nizi geri alabilirsiniz
benzinli bir binek araçla seyahat maliyeti istanbul trafiğinde ortalama km başı 0.35ytl (0 .25 benzin +0.10 sigorta bakım vs.)günlük 50-60 km yol giden biri için 20 ytl maliyeti vardır.
bu ortamda iett ücretleri bana göre makuldur.
az mesafe uzun mesafe haksız ücretlendirme konusuna gelince
ortalamaya bakmak lazım


ufuk 34-41-77
7 yıl önce - Pts 09 Tem 2007, 21:18

Bence tek binis ücretleri uygun olsa da aylik ücretleri yüksek.

Örnegin 104 YTL ye 80 binis yapabilir X 2(aktarma ile beraber) 160 binis yapabilirsiniz.Ve bu ücreti pesin ödemek zorunda degilsiniz.

Aylik akbille ise 100 YTL sadece 200 binis yapabiliyorsunuz.Üstelik parayi pesin ödeme ve mavi akbili ay basinda almak gibi zorunluluklari da var.

Avrupa ile mukayese etmek isterseniz mesela Berlin de tek binis 2,10 Euro  aylik 70 Euro.Yani tek binis-aylik fiyat mukayesesi yapacak olursak.
Tam akbilde tam ayligi tek binisin 33 kati gibi birsey.ögrenciler icin aylik 26 Euro.Yani yaklasik 12 kati.

Eger Berlin i örnek alacak olursak tam ayliginin yaklasik 45 YTL ve sinirsiz,ögrenci ayliginin da 16 YTL ve sinirsiz olmasi gerekiyor. Tabii her konuda Avrupalilari örnek almamiz gerekmiyor ama bence aylik akbil kesinlikle cok pahali.

bu yüzden ben bu soruya "pahali" cevabini veriyorum.


Erkhan
7 yıl önce - Pts 09 Tem 2007, 21:56

Ahmet Bengüer demiş ki:
Ayrıca ABD'de 1 dolara 1 galon yani yaklaşık 3,5 lt benzin alabiliyorsunuz.İstanbul'da ise 0,5 lt. benzin bile alamıyorsunuz.ABD'de 1 dolara 3,5 Lt benzin İstanbul'da 1 dolara 1 şehiriçi ulaşım bileti.


ABD'nin neresindeymis 1 dolara 1 galon benzin, soyleyinde biz de bilelim.


Akın Kurtoğlu

7 yıl önce - Pts 09 Tem 2007, 21:59

Alıntı:
az mesafe uzun mesafe haksız ücretlendirme konusuna gelince
ortalamaya bakmak lazım

Aslında ortalama makul bir çözüm gibi görünse de, en kısa İETT otobüs hattı ile en uzunu arasında yaklaşık; 10-12 misli fark var...   En kısa hatlar 4 kilometre, en uzunları ise 40-50 kilometreye dayanıyor...

Akın KURTOĞLU


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM