Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İBRAHİM DİLBER
15 yıl önce - Sal 03 Tem 2007, 16:59
Lojistik Köy Projesi


REFERANS GAZETESİ'NDEN ALINTIDIR :

"Lojistik Köyü nedir?

İçerisinde ulusal ve uluslararası taşımacılık, lojistik ve eşyanın dağıtımı ile ilgili tüm faaliyetlerin muhtelif işletmeciler tarafından gerçekleştirildiği belirli bir alandır. Bu işletmeciler mevcut bina ve tesislerin (antrepolar, ambalajlama tesisleri, depolama sahaları, bürolar, otopark alanları vb.) sahibi veya kiracısı olabilirler. Aynı zamanda serbest rekabet kurallarına uyum sağlamak amacıyla, bir lojistik köyüne, yukarıda belirtilen faaliyet alanlarında hizmet veren bütün firmaların erişimine izin verilmelidir.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Metropol Merkezi'nin Hadımköy ve Tuzla'da kurulmasını öngördüğü lojistik köyler belediyeye takıldı. Köylerin kuruluşu ulaşım yollarının saptanmasından sonraya ertelendi. Uluslararası Nakliyeciler Derneği'ne göre ertelemenin nedeni rant kavgası.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul trafiğine çözüm getirmesi amacıyla TIR'ları ve nakliyeyi şehir merkezinden çıkaracak "Lojistik Köy Projesi"ni erteledi. Belediye, İstanbul Metropolitan Merkezi tarafından planlanan ve Hadımköy ve Tuzla'da kurulacak olan lojistik merkezlerinin ulaşım bağlantılarının henüz tamamlanmaması nedeniyle ertelendiğini belirtirken Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Başkanı Çetin Nuhoğlu ise "Her gün 4 bin TIR'ın İstanbul'a girmesini engelleyecek proje frenlendi. Bu, bir rant kavgası. Anlamakta güçlük çekiyoruz" diye konuştu.

İstanbul Metropolitan Merkezi'nin yaptığı araştırma sonunda 7700 depo ve 424 antrepo olduğunun ortaya çıkması üzerine gündeme gelen Lojistik Köy Projesi belediye tarafından kabul edilen 1/100 binlik planda yer aldı. Bu plana göre iki merkez belirlendi ve 14 Temmuz 2006'da İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı'nın gündemine alındı. İstanbul Çevre Düzeni Plan Genel Yaklaşımı çerçevesinde projelendirilen "lojistik köy" için Tuzla ve Hadımköy üs merkezleri olarak seçildi.  

Bu plan kapsamında hazırlanan 1/25 binlik plan ise geçen hafta meclisin gündemine getirilecek ve yürürlüğe girecekti. Ancak planın Belediye Meclisi gündemine getirilmesinden vazgeçildi. Bir yılı aşkın zamandır bu projenin gerçekleşmesini beklediklerini anlatan UND Başkanı Çetin Nuhoğlu, Hadımköy ve Tuzla'da kurulacak üsler sayesinde İstanbul trafiğinin büyük ölçüde rahatlayacağını belirterek lojistik köylerinde tarifeli seferler ile trafiğe giren kamyon sayısının da azalacağını söyledi. Nuhoğlu, planın kabul edilmesi halinde operasyonun 2008'e kadar tamamlanacağını ve bu kapsamda tren yolu, karayolu ve gümrük bağlantılarının değiştirileceğini belirterek "İstanbul'un içinde binlerce depo var. Böyle şey olmaz. Bu işi Batılı, lojistik köyler ile çözdü" dedi.

Birileri rant peşinde
İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile ortaklaşa kurulacak köylerin, işletmesini Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nin (TOBB) üstleneceği projenin nakliyecilerden büyük destek gördüğüne dikkat çeken Nuhoğlu, şöyle konuştu: "İstanbul'da trafik kördüğüm. Bunu çözmek için TIR'lar engelleniyor. Köprünün birini kullanamıyoruz, yasaklıyız. İkitelli ve Atatürk Havaalanı yolunda 60 depo var. 'Gelin bunu çözelim' diyoruz. Ancak projenin Belediye Meclisi tarafından kabul edilmesinin önünde birtakım engeller çıktı. Geçen hafta meclisin gündemine getirilecek karar, bir kişinin isteği üzerine birdenbire ertelendi. Bu şahıs, lojistik köy yapılmasına karşı çıkarak bu projenin trafiği olumsuz etkileyeceğini söylüyor. Meğer o yeri daha önce arsa olarak kapatmışlar, burada bir rant peşinde her kimse. Meclis 1/100 binlik plana onay verdiği takdirde, TEM yolunun üstünde sanayi tesisine müsaade edilmeyecek. Kapattıkları arazilerin zarar görmemesi için projeyi ertelemeye çalışıyorlar."  

Ertelenmedi, araştırılıyor
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanı Rafet Bozdoğan ise lojistik köy projesinin ertelenmesinin söz konusu olmadığını, kurulacak merkezlerin ulaşım bağlantıları üzerinde çalıştıklarını ifade etti. Tuzla ve Hadımköy'e hem TEM üzerinden hem de diğer yollardan nasıl ulaşılabileceği üzerinde alternatifler aradıklarını anlatan Bozdoğan, şöyle devam etti: "1/100 binlik plan bitti, şimdi 1/25 binlik plan üzerinde çalışılıyor. Çok daha detaylı çalışmamız gerekiyor. Tünellerden demiryolu bağlantısına kadar her şeyin denenmesi şart. Halkalı, Zeytinburnu, İkitelli üzerinde lojistik garajları var. Bizim lojistik üslere erişimi sağlayacak ulaşım koridorlarını belirlememiz gerekiyor. Bu noktalar 1/25 binlik planla beraber meclisin onayına sunulacak. Planlama biriminin çalışmaları ne zaman biterse, proje o zaman devreye girebilir. Bu nedenle kesin bir tarih veremiyoruz."

İki lojistik köye ihtiyaç var
İstanbul Metropolitan'ın danışmanlığını da yapan Lojistik Derneği Başkanı Mehmet Tanyaş ise lojistik köy projesinin son durumuyla ilgili bilgi sahibi olmadığını ancak imar izinleri ile ilgili bir sorun çıkmış olabileceğini söyledi. Lojistik köy Planı'nın kent meclisinden ve Çevre ve Orman Bakanlığı'ndan onay aldığını anımsatan Tanyaş, "Her gün 4 bin TIR'ın park edeceği, mallarını boşaltacağı ve ambarlara aktaracağı iki büyük lojistik köye ihtiyaç var. Şehir içinde binlerce verimsiz depo var. Demiryolu, denizyolu ve otoban ulaşımının en uygun şekilde yaklaştığı, birleştiği ve içindeki ekipmanların hızlı elleçlemeye uygun olduğu ve ortak hizmetleri birlikte aldıkları köyler oluşturulmalı" diye konuştu.

Avrupa'da 40'tan fazla lojistik köy var
Lojistik köyü 1960'lı yılların sonlarından itibaren telaffuz edilmeye başlanan "tatil köyü", "olimpiyat köyü" kavramlarını çağrıştıran "yük köyü" (Freight Village, Guterverkehrszentren) isminden geliyor. Lojistik köyleri, her türlü ulaştırma moduna etkin bağlantıları olan, depolama, bakım-onarım, yükleme-boşaltma, elleçleme, tartı, yükleri bölme, birleştirme, paketleme vb faaliyetleri gerçekleştirme imkânları olan ve taşıma modları arasında düşük maliyetli, hızlı, güvenli, aktarma alan ve donanımlara sahip bölgelere deniyor. Avrupa'da 8 ülkede 40'tan fazla lojistik köy faaliyette. En önemlileri, Fransa, Almanya, İspanya, İtalya, Yunanistan, Danimarka, Hollanda, Belçika, Lüksemburg, Polonya, Ukrayna, Macaristan ve Portekiz’de bulunuyor. Yaklaşık 2400 adet taşıma işletmecisi bu köylerden yararlanıyor. Lojistik köylerin hepsi bulundukları büyük şehirlerin 10 mil yakınında bulunuyor.

Lojistik köylerin avantajları
* Yük taşımalarıyla ilgili ticari faaliyetlerin bir araya toplanması suretiyle lojistik zincirin verimli hale gelmesi.

* Araç, insan gücü ve depo kullanımının en uygun seviyeye getirilmesi.

* Tek elden yönetim, toplam nakliye, sınai ve personel maliyetlerinde düşüş.

* Taşıma cirolarında artış."

Hakikaten bu gün binlerce ağır vasıtanın şehir içine girmesi ve şehir merkezinde binlerce deponun bulunması büyük bir sıkıntı. İstanbul ile ilgili olarak Hadımköy ve Tuzla'da kapsamlı taşımacılık, depolama, gümrükleme tesislerinin kurulması planlanıyor. Hatta Halkalı ve Erenköy Gümrükleri de bu alana taşınmalı, şehir merkezi ağır vasıta trafiğinden temizlenmelidir. Hadımköy'deki tesislerin ise demiryoluna entegre olması planlanıyor. Hatta bu tesis ile Ambarlı Limanı arasında demiryolu yapılması öngörülüyor. Bu konuda İstanbul Metropolitan Planlama Merkezi'nin çalışmaları mevcut. İTO, TOBB, UND gibi kuruluşlar da buna destek veriyor. Ne zaman uygulanır veya uygulanmaz onu bilemem ama hem ülkemiz hem de İstanbul açısından önemli bir proje olduğunu düşündüğüm için sizlerle paylaşmak istedim.


Recep Özer
15 yıl önce - Çrş 04 Tem 2007, 20:46

Hocam güzel açıklamışsın. Biraz da fotoğraflarla süsleyebilir misin?

engygl
13 yıl önce - Cum 27 Mar 2009, 23:24

Öncelikle, TCDD tarafından bu proje için hazırlanmış dosyanın adresini vereyim: http://www.tcdd.gov.tr/yeni/userfiles/file/lojistikkoy.pdf

Bu proje kapsamında, toplam 11 adet lojistik köy kurulması öngörülüyor. Yıllık kapasitelerine göre sıralarsak..
İstanbul Hadımköy (2,0 milyon ton)
Kayseri Boğazköprü (1,8 milyon ton)
Konya Kayacık (1,7 milyon ton)
Kocaeli Köseköy (1,5 milyon ton)
Samsun Gelemen (1,1 milyon ton)
Balıkesir Gökköy (1,0 milyon ton)
Mersin Yenice (0,9 milyon ton)
Eskişehir Hasanbey (0,6 milyon ton)
Denizli Kaklık (0,5 milyon ton)
Erzurum Palandöken (0,44 milyon ton)
Uşak (0,25 milyon ton)


Barbaros
13 yıl önce - Cmt 28 Mar 2009, 00:16

Aslında mümkün olanları hem demiryolu hemde limanlarla entegre etmek gerekir. Mesela İstanbul Hadımköy'e gelecek olan 3. köprü yolunu daha aşağıya Silivriye doğru uzanacağı söyleniyor. Oradanda TEM'le buluşacakmış. Silivriye devasa bir liman yapılsa, limana hem karayolu hem demiryolu bağlantısı yapılsa, bu lojistik köyde limanla iç içe çalışsa sanırım güzel bir çözüm olur. Bir nevi mega liman-lojistik köy karışımı olur.

cihan

11 yıl önce - Pzr 23 Oca 2011, 03:03

Türkiye'nin ilk “Lojistik Köyü” Gelemen (Samsun)' da kurulmuş olup bu sistem yurdumuzda hızla yayılmaya devam etmektedir.

Türkiye'deki Lojistik Köyler Haritası;




Alıntı:
LOJİSTİK MERKEZLER
Lojistik merkezler; farklı işletici ve taşıyıcılarla ulusal ve uluslararası, yük taşımacılığı,
dağıtımı, depolama ve diğer tüm hizmetlerin yapıldığı alan olarak tanımlanmaktadır.
Karayolu, demiryolu, denizyolu ve yerine göre havayolu erişimi ile kombine taşımacılık
imkanlarının olduğu depolama ve ulaştırma hizmetlerinin birlikte sunulduğu lojistik
merkezlerin önemi gün geçtikçe artmaktadır.

Kuruluşumuz, lojistik hizmetlerinde daha etkin ve verimli bir işletmecilik yapılabilmesi ve
müşteri memnuniyetinin sağlanması için yük potansiyeli yüksek olan,
farklı ölçeklerde 12 noktada benzer tesisler kurmayı planlamış olup,
• Eskişehir(Hasanbey)
• Kocaeli(Köseköy)
• Kayseri(Boğazköprü)
• İstanbul (Halkalı/Ispartakule)
• Samsun(Gelemen)
• Balıkesir(Gökköy)
• Mersin (Yenice)
• Uşak
• Erzurum (Palandöken)
• Konya(Kayacık)
• Kaklık (Denizli)
• Bilecik(Bozüyük)
’te
lojistik merkez oluşturma çalışmaları devam ediyor.

Samsun (Gelemen) Lojistik Merkezinin 1. Etabı işletmeye alınmış, Denizli (Kaklık),
Eskişehir (Hasanbey) ve İzmit (Köseköy) Lojistik merkezlerinin 1. etap inşaat çalışmaları
tamamlanmıştır. Diğer Lojistik merkezlerin proje, kamulaştırma ve inşaat ihale işlemleri
sürmektedir.
LOJİSTİK MERKEZLERDE NELER VAR
• Konteyner yükleme boşaltma ve stok alanları
• Gümrüklü sahalar
• Müşteri ofisleri, otopark, tır parkı
• Bankalar, restaurantlar, oteller, bakım onarım ve yıkama tesisleri, akaryakıt
istasyonları, antrepolar
• Tren teşkil kabul ve sevk yolları
Alıntı: http://www.tcdd.gov.tr/

 



levend46
11 yıl önce - Sal 25 Oca 2011, 18:24

Kahramanmaraş - Devlet Demiryolları Lojistik Merkezi

Lojistik köy, 2011 programına alındı



Türkoğlu'na kurulması planlanan Lojistik Köy ile ilgili çalışmalar son safhaya geldi, bu yöreye hareket ve bereket getirecek (ekonomik ve sosyal anlamda) projenin 2011 yılı yatırım programına alındığı öğrenildi.
Bir sanayi bölgesi haline gelen Türkoğlu ve civarı, bu bölgelerden örneğin istasyonun hemen güneyinde tren yoluna komşu olan mahallenin yerine veya Adana yolu üstündeki Aksu mahallesine (arkasından tren yolu geçiyor) yapılabilir, böylece lojistik köyümüz ve havaalanımız birbirine çok yakın ve şehre de entegre olmuş iken, Türkoğlu'na organize sanayi bölgesi ve lojistik köy projesinin canlılık getireceği konuşulurken, bu mükemmel düşüncenin-yatırımın 2011 yılı programına alınmasında başrolü oynayan Türkiye Büyük Millet meclisi Başkanvekili Nevzat Pakdil’e teşekkür yağıyor.

Kahramanmaraş’ın ulaşımı, istihdam ve yatırım yanında, ticaret hacminin artacağı da dikkate alınır, Kahramanmaraş’ın dış dünya ile entegre olması, sanayi ve işi dünyasına sağlayacağı artılar göz önüne alındığında, lojistik köy merkezinin önemi bir kere daha ortaya çıkıyor.

HERKES İSTEDİ VE OLDU

Projenin kabulü ve hayata geçirilmesinde, 2011 yılı programına alınmasında büyük katkıları olan TBMM Başkanvekili Nevzat Pakdil, Kimlik Gazetesi sahibi Mehmet Fiskeci’ye “Bu projeyi herkes istiyordu, milletvekili arkadaşlarımızın da gayreti ile kabul edildi. Bu bölgede üretilecek ya da ithal edilecek tüm tarım, tekstil ürünlerin limana ve demiryolu ağına zamanında ulaşması açısından önemliydi. Burada ben yok, biz var. Ancak bu proje inanıyorum gelecekte Kahramanmaraş’ı cazibe merkezi yapacaktır. Şehrimize hayırlı olmasını diliyorum” diye konuştu.

http://www.marasgundem.com/haber/lojistik-koy,-20 ...-22814.htm


birolkys
10 yıl önce - Çrş 16 Ksm 2011, 23:46

Samsun, lojistik için Wiking trenini bekliyor
16 Kasım 2011 / 22:16
Faaliyete geçen Kafkas demiryolu hattı feribot taşımacılığı ile lojistik üssü hedefine adım adım yaklaşan Samsun, Wiking trenini bekliyor.
Rusya-Samsun hattında faaliyete geçen Kafkas demiryolu hattı feribot taşımacılığı ile Karadeniz Bölgesi'nin lojistik üssü hedefine adım adım yaklaşan liman şehriSamsun, Wiking trenini bekliyor.

Baltık ülkeleri, bu hatla Ortadoğu ile Güney Kafkasya ülkelerindeki pazarlara Türkiye üzerinden ulaşmayı hedefliyor. Baltık ülkelerinin başta Suriye, İran ve Irak olma üzere sayıda ülkeyle yapacağı ticaretin bölge ekonomisine önemli katkılar sağlayacağı düşünülüyor. Trenin projesinde Samsun'un da olması için çalışmalar devam ediyor.

Wiking Tren Yolu Ulaştırma ve Taşımacılık Projesi ile Beyaz Rusya, Belarus, Litvanya ve Ukrayna, Türkiye ve güney ülkelerdeki pazarlara Türkiye üzerinden ulaşmak için Karadeniz limanlarına yeşil ışık yakıyor. Gümrük Anlaşması sebebiyle tek gümrük işlemiyle Odessa Limanı'ndan Baltık Denizi'ne kadar taşınan özel ürün konteynerleri ve römorkların raylı gemilerle Karadeniz'e, buradan da hedef pazarlara ulaştırılması hedefleniyor. Türk iş adamlarının AB ve Ortadoğu ülkelerine ulaşımı kolaylaştırma, üretici ve ihracatçıların mallarını tek gümrükle sevk edebilme ve sanayi yatırımlarının şehre kaydırılması gibi pek çok konuda bölge ekonomisine olumlu katkılar sağlaması beklenen proje için Baltık ülkeleri, demiryolu hattı bulunan İstanbul ve Samsun alternatifi üzerinde duruyor. Ancak trafik problemi Samsun'u, daha avantajlı konuma getiriyor.

Proje partnerliğinin en büyük adayı Samsun'da lojistik yatırımlara ilişkin önemli bir hareketlilik söz konusu. Kentin en büyük limanı olan Samsunsport, alt yapısını konteyner taşımacılığına uygun hale getirdi. İhracatta Karadeniz havzasının konteyner toplama merkezine dönüşen Samsurport, diğer yanda da Kavkas Demiryolu Hattı Feribot Taşımacılığı'nı sürdürüyor. Lojistik merkez üssü olma iddiasına gittikçe yaklaşan kent, hedefine Wiking treninin gelişiyle ulaşmış olacak.

Lojistik taşımacılık için bugüne kadar 28 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını ifade eden Samsunport Limanı Terminal Müdürü Halit Bezek, 3 ay önce başladıkları konteynır sevkiyatında 50 teuluk kapasiteye ulaştıklarını söyledi.
Bezek, “Hedefimiz kapasitemizi 1 yılda 250 bin teu'ya çıkarmak. 3 yıl içinde demir yolu feribot seferleri yoğunlaşacak. Yani Samsun'da hem roro TIR trafiği, hem soğuk hava konteyneri trafiği artacak. Samsunport olarak Wiking Tren Projesi'nde partner olmaya da tüm donanımımızla hazırız. Projenin Türkiye ayağını Samsun'un oluşturmasını bekliyoruz. Bu gerçekleşirse şehrimiz, lojistikte en büyük üslerden biri haline gelecek.“ dedi.

Baltık ülkelerinin partnerinin Samsun olabilmesi fırsatının kaçırılmaması gerektiğine dikkat çeken KASİAD Yönetim Kurulu Başkanı Abdurrahman Hacıkerimoğlu, “Bölgemizin gelişip kalkınması açısından son derece önemlidir. Bu gerçekleşirse sanayiciler ve üretici firmalar, yatırımlarını buraya yapacak veya kaydıracaktır. Lojistik alan oluştuktan sonra bu süreç hız kazanacaktır. Bu nedenle kamu ve özel sektör olağanüstü bir çaba ve gayret gösterilmelidir. Çünkü bu şehrimizin geleceği için önemli fırsattır.“ değerlendirmesinde bulundu.

Samsun Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Salih Zeki Murzioğlu da ulaşımda kentin avantajlarına değindi. Murzioğlu, “Samsun, lojistik bağlamında bilinen bütün zenginliklere sahip bir kent. Bu nedenle mekanizmayı harekete geçirmek lazım. Kentimiz bölgenin Karadeniz'in ticaret, sanayi, eğitim merkezi ve sağlık yanında artık lojistik merkezidir. Ancak Wiking Projesi bizim için çok önemli. Mutlaka karşı tarafın partnerinin biz olmalıyız.“ ifadelerini kullandı.(CİHAN)
http://www.reklam_link.com/news_detail.php?id=35934



ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET