Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5
mehmetkonyar
11 yıl önce - Cmt 29 Mar 2008, 00:07

Alıntı:
Günün her saati Havalanı olmasa bile Kurtköy-Yenişehir'den güzel yolcu topluyor...


Evet gerçekten de öyle. Ne zaman gitsem E-10 hep dolu oluyor. Zaten Kurtköy'den çıktıktan sonra araçta 4-5 kişi ancak kalıyor. Hele E-9 bu konuda daha şanssız. Saatte bir olduğu için fazla bilinmiyor. İnsanlar daha yeni yeni E-10'u uçaktan inip de karşılarında gördüklerinde "Aaa... Gerçekten Kadıköy'mü? Nereden gidiyorsunuz?" diye soruyorlar. E-10 bile daha yeni tanınıyor ki hem normal hem ekspres seferi var. Havaş'ın keyfi yerinde tabii. Örneğin Antalya'da da Havaş çalışıyor ve belediye otobüsü 2 saatte bir olduğu için bu hattın bütün kaymağını yiyor. İnsanlar bilseler Havaş'ın onda birine gideceklerini kimbilir ne yaparlardı. Taksilerin pahalı olması da cabası tabii.


Eray Falay
11 yıl önce - Cmt 29 Mar 2008, 18:37

Alıntı:
Evet malesef E-10'nunda kaldırılacağı konuşuluyor... Bu hattın kesinlikle kaldırılmasına karşıyım... Günün her saati Havalanı olmasa bile Kurtköy-Yenişehir'den güzel yolcu topluyor... Kaldırılmazsa, 2007-143'teki şöför abimiz yolcuları iyi örgütlerse kaldırmazlar... Diğer bel bağladığım araç zimmetlileri 2007-105, 2007-139 ve 2007-144 no'lu araçların şöförleri... Çözüm olarak Harmandere'ye uzatılır, peron yapılır... 16K'ya her 10 binişim 8'inde burnumun direği gidiyor...

E-10 hattını kaldırmak öyle kolay değil sabahları 70 kişiden aşağı düşmeyen gün içinde her servisi minimum koltuk yolcu giden bir hattı kaldırmak heleki 2 biletli her durağa giren mavi kart geçen bir hat içinse sadece enayiliktir.Bu hatta ancak bazı düzenlemeler yapılır.
1.Araçlar H.limanına girip çıkarlar sonra harmanderedeki Kurköy Pendik Minibüs duraklarının olduğu bölgedeki Şehirlerarası otobüs terminalinde sondurak yaparlar.
2. bir ihtimal gene Havalimanına giriş-çıkış yapıp, Harmandere üzerininden Sultanbeyli yolundan Sultanbeyli durağına gider 16K ile aynı durakta sondurak yapar.
3. bir ihtimalde araçlar karayolarından İstanbulPark istikametinde devam edip piste ait olan ve yarış zamanı kullanılan otobüs durakğını bir amirlik yerleştirilip H.limanına giriş-çıkış yapmak suretiyle çalıştırılır.
Ayrıca araçlar Citaro olup Tek biletli olmak koşulu ile değişiklik yapılır.Böylece Harmandere gibi çok kilit ve aynı zamanda çok şanssız bir yerde kurtulmuş olur.


En son Eray Falay tarafından Cmt 29 Mar 2008, 22:27 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Gökhan AsGül
11 yıl önce - Cmt 29 Mar 2008, 20:57

Gözden kaçırılan bir nokta var. Havaalanı hatlarında çalışan araçların ana amacı uçak yolcusuna hizmettir. Ulaştırma Bakanlığı ile havaalanı bulunan tüm şehirlerde ilgili belediyeler ile protokol yapılmıştır. İETT'de bu protokol gereği yoğun olarak seferler başlatmıştır. Genelde araçların boş gitmesinden dolayı zaruri düzenlemelerle 96T ve E-10 araçları güzergah üzerinde bulunan merkezlerden (Ataköy-Kurtköy Uydukent) geçerek yolcu sayısıda istenen seviyeye gelmişlerdir. Burada dikkat edilmesi gereken nokta 96T hattı Ataköy yolcusu, E-10 hattı Uydukent yolcusu için konulmamıştır. Bunun yanında 96K, 96A, E-9 ve E-3 (hızlı seferler/3 biletli) hatları yolcu sayısı bakımından istenilen düzeyde değildir.



Kemal Çevik
11 yıl önce - Cmt 10 May 2008, 14:45
Haydaaaa


Arkadaşlar,

Havaalanı hatlarından E3 ve E10'un hareket saatleri lazım oldu, baktım. Iki şeye şaşırdım!

- Uçuşların en yoğun olduğu pazar ve tatil günlerinde daha az sefer var.

-
Alıntı:
OTOLAR HAREKET SAATLERİNE YAKIN UÇAK İNİŞLERİNDE YOLCU ÇIKIŞINI TAKİBEN HAREKET EDERLER.
diyor, ya ben karşı durakta havaalanına gelmek için bekliyorsam? Yolcu çıkışının sona erdiğine kim nasıl karar veriyor, eskiden İskele'de (Kadıköy) olduğu gibi hareket amiri terminal çıkışını mı izliyor? Benim bildiğim ve her yerde rastladığım uygulama uçaktan inen yolcu durağa gider, birsz bekler otobüsüne biner. Çok fazla yolcu varsa işletmeci kuruluş yedekte beklettiği arabaları sefere verir, bilmem IETT'de böyle bir olanak/mantık var mı?

Yoksa bunlar havaalanı beslemesi değil mi?


Kemal ÇEVİK


mehmetkonyar
11 yıl önce - Pzr 11 May 2008, 17:01

Alıntı:
Yolcu çıkışının sona erdiğine kim nasıl karar veriyor, eskiden İskele'de (Kadıköy) olduğu gibi hareket amiri terminal çıkışını mı izliyor? Benim bildiğim ve her yerde rastladığım uygulama uçaktan inen yolcu durağa gider, birsz bekler otobüsüne biner. Çok fazla yolcu varsa işletmeci kuruluş yedekte beklettiği arabaları sefere verir, bilmem IETT'de böyle bir olanak/mantık var mı?


Kemal Bey,

Aynen öyle. Şöför ya da hareket amiri inen uçakları takip ediyor. Yalnız yanlış anlaşılma olmasın bu bekleyen araçlar E-10 VE E-3'ün ekspres araçlarıdır. Bunun haricinde tarifede mavi işaretli olarak gördükleriniz "iç hatlar gidiş" terminali önündeki duraktan zamanında kalkar ve bekleme yapmazlar. Ekspres araçlar buna göre aracın hareket süresini takiben 10-15 dakika içerisinde inen uçakların yolcularını bekliyor. Ben genellikle bu araçların hareket saatlerinde 15 dakikayı geçirdiklerini görmedim. Çok fazla yolcu olduğunda da İstanbul'da adettir: var olan araçlar değil temiz hava tüketilir. Son duraklarda bekleyen araç olmadığı için yolcu da araç yerine otobüs içindeki havayı tüketmeyi tercih etmek zorunda kalıyor. Aslında olsa çok iyi bir uygulama ancak çalışan pek çok hatla karşılaştırıldığında Sabiha Gökçen kalkışlı bu hatların yolcu sayısı oldukça az. Bu uygulamanın öncelikli olarak başduraklarda (Kadıköy, Mecidiyeköy, Bakırköy ve diğerleri) araç bekletilerek geç kalan araçların yerine verilmesi olarak olabilir. Bu şekilde hem yolcu beklemek zorunda kalmaz hem de trafikte zaten haşat olmuş olan şöför dinlenmek için vakit bulur. Ancak ne yazık ki böyle bir uygulama yok.

Alıntı:
Yoksa bunlar havaalanı beslemesi değil mi?


Havaalanı beslemesi ancak Havaş'la rekabet edebilmek ve araçları doldurabilmek adına yolcu bekliyorlar. Aksi takdirde buraya gidip gelen yolcu sayısı oldukça az. Bu hatlar daha yeni yeni bilinmeye başlıyor.



Güray Noyan
11 yıl önce - Cmt 14 Hzr 2008, 12:56

96K ve E-10 hat numaralı havaalanı kalkışlı İETT otobüslerinden inince normal tek biletli otobüse binerken neden aktarma hakkımızı kullanamıyoruz bilen var mı acaba ?

Serhat Atan

11 yıl önce - Pzr 15 Hzr 2008, 06:33

E-10 kaldırılmasa iyi olur zira o otobüste 2 tane de arkadaşım olmak üzere belki her sabah&akşamüstü Okan Üniversite'sine gidip gelen rahat 20-25 kişi var.



misterno
10 yıl önce - Pzr 11 Oca 2009, 06:17

Arkadasimizin biri Antalya da HAvas var demis ama Havas cok pahali ben Antalya da 10 YTL verdim hic konforlu degil ve tiklim tikis ayrica soforler minubus soforu gibi. Maalesef Antalya havalimanina belediye otobusu saatte bir var bunu artirmalari lazim

Istanbula gelince Sabiha Gokcen e 16S ile gitmisligim var hersey iyi guzel ama bagaj koyacak bolme veya bolum yok herkes ayaklarinin arasina sikistiriyor

Ataturk Havalimanindan Kozyatagina gelirken bindigim belediye otobusununde bagaj koyacak yeri yoktu iki saat ayakta durdum ki hani bagajlar devrilmesin diye. Bilmeyenler icin soyleyim dedim


Güray Noyan
10 yıl önce - Pts 12 Oca 2009, 00:27

Alıntı:
Ataturk Havalimanindan Kozyatagina gelirken bindigim belediye otobusununde bagaj koyacak yeri yoktu iki saat ayakta durdum ki hani bagajlar devrilmesin diye. Bilmeyenler icin soyleyim dedim


Sanırım artık HAVAŞ Kozyatağı-Atatürk Havalimanı seferlerini kaldırmış. Bakalım bu 96K hattına nasıl yansıyacak...


Eray Falay
10 yıl önce - Pts 12 Oca 2009, 02:05

Alıntı:
Sanırım artık HAVAŞ Kozyatağı-Atatürk Havalimanı seferlerini kaldırmış. Bakalım bu 96K hattına nasıl yansıyacak...

96K hattı da uzun zamandır Kozyatağı değil Kadıköy üzerinden çalışmakta hatta güzergah değişikliği oldu.



sayfa 5
ANA SAYFA -> ULAŞIM