Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Adana Mersin arası hızlı trenle 20 dakikaya düşecek
« önceki   123 ... 394041   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 2
Selcuk_
10 yıl önce - Pzr 01 Tem 2007, 17:17

Selamlar,

güzel bir haber, fakat 20 dakika bence cok fazla iyimser bir zaman. Adana bölgesindeki tren hattini ve
cevresindeki kalabaligi göz önüne alicak olursak zaten Yesiloba dan Sehir merkezine kadar zaten
en az 10 dakika alir, cünkü fazla hiz yapma mümkünati yoktur.  


görkem 07
10 yıl önce - Pzr 01 Tem 2007, 18:03

Alıntı:
Acaba Mersin  Antalya arası tren seferleri olabilirmi.. Yoksa bir hayal olarakmı kalırmı..

  Maalesef büyük bir hayal olarak kalır mevcut olanaklar ile.Daha burdurdan antalyaya demiryolu indiremiyoruz.Antalya mersin yolunu bilenler bilir.ne kadar doğal engellerin olduğunu.Mersin-adana gibi türkiyemizin en önemli kentlerinden ikisinin böyle rahat bir yolculuk ile birbirine bağlanacak olmasına çok sevindim.
 Ancak antalyamızın -mersin ile bağlanmasını geçtim- burdurdan tren indirilmesi  ve ulusal demiryolu ağına bağlanması  bile çok önemli bir adım olacaktır.


ERTUGRULGÖK

10 yıl önce - Pts 02 Tem 2007, 02:07

Harika olur, ama en son Adana-Mersin-Adana hattinda trene bindigimde trene bazi köylerden gecerken taslar (Kaya desem daha dogru) atilip camlari kirilmisti.Sanki gecen tren in veya yolcularinin bir sucu-kabahati varmis gibi.Mümkünse demiryolu güzergahi bir yerlesim merkezinden geciyorsa yüksek bir perdeleme sistemiyle hem tren i hemde yolcularini korumak gerekiyor.
Keske yapilsa.Düsünsenize Adana da tranway yapilmis    , Adana Sakirpasa Havaalaninda ucaktan inip, tranway a binip bu hizli tren hattininda  bittiginide hayal edin, trene binip Mersin e geciyorsun.Vallahi cok güzel olur, önemli olan  yapilsin  



serkanen

10 yıl önce - Prş 23 Ağu 2007, 21:21

Alıntı:
ADANA-MERSİN ARASINDAKİ MESAFENİN 20 DAKİKAYA DÜŞÜRÜLMESİ HAYAL

Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası Adana Şube Başkanı Tonguç Özkan, Adana-Mersin arasındaki mesafenin hızlı trenle 20 dakikaya düşürülmesinin hayal olduğunu söyleyerek, "Hızlı trenin hayata geçmesi için 34 hemzemin geçidin kaldırılması gerekir" dedi.

Özkan, son zamanlarda Adana-Mersin arasında yolcu trenlerinin gerek vagonların kalitesinin gerekse seyir sürelerinin kısaltılacağı yönünde basına haberler yansıdığını belirtti.

Basına yansıyan bu tür haberlerin abartı olduğunu ileri süren Özkan, "Adana-Mersin arasının 20 dakikaya ineceği söyleniyor. Adana-Mersin arasının 20 dakikaya inmesi şu günlerde hayal. Çünkü Adana-Mersin arasında 34 tane hemzemin geçit bulunmakta. Hızlı trenin olduğu yerlerde hemzemin geçitlerin olmaması gerekiyor. Hemzemin geçitlerin ya alt ya da üst geçit yapılması gerekiyor. Aksi taktirde hemzemin geçitlerinin olduğu yerlerde çok kazalar meydana gelir. Çünkü her 1.5-2 kilometrede bir hemzemin geçit bulunmakta" dedi.

Tonguç Özkan, Adana-Mersin arasının 20 dakika olmasının hem fiziki olarak yetersiz olduğunu hem de şuana kadar bu yönde bir adım atılmadığını sözlerine ekledi.

kaynak:www.adanahaber.com


34 tane hemzemin gecite alt veya üst geçit ha! zor bir işe benziyor.


alperdundar

10 yıl önce - Cum 24 Ağu 2007, 03:30

Aslında 20 dakika zor gibi ama şuan 70 dakika ya gidiyoruz bunu düşürebilirler geçtiği yerler genellikle tarla yolu buralar içinde önlemler alınabilir zor bişey değil yarım saat gibi olursa çok güzel olur çünkü Mersin de ikamet edip Adana'ya çalışmaya veya okuma gelenleri biliyorum vey tam tersi bunun harici günde binlerce kişi kullanıyor bu hattı artık modern bi hale getirilmeli

recep demirbas
10 yıl önce - Cum 24 Ağu 2007, 06:20

Gördüğüm rakamlar bana diyorki bu yol adana mersin arasında tarnsit gidilse bile en az 35 dakika sürer. Hızımız 140 km/h ye kadar çıkacak ve mesafemiz 67 km bu da demek oluyor ki ideal şartlarda 30 dakika. Tüm yolun ip gibi olmadığını ve az da olsa viraj olacağını düşünürsek  ve hızlanma ve yavaşlama için geçen süreleri dahil edersek bu hatta 40 dakikanın altı hayal bana göre.
Sefer süresi 20 dakika olacak dendiğinde bu nasıl görülememiş hayret. Ne içtiyseniz aynısından ben de istiyorum



korhan78
10 yıl önce - Cum 24 Ağu 2007, 14:56

Bildiğim kadarıyla Adana-Mersin demiryolu tek hatlı ve elektrifikasyonu yapılmamış dolayısıyla bu hatta ancak dizel trenler kullanılabiliyor. Hattı kullanan şehirlerarası trenler ve yük trenleri de düşünülürse zaten büyük yoğunluk yaşayan bu hatta çalışan trenlerin hızlandırılması ve sefer sayılarının artırılması için yeni araçların alınması yeterli olmayacaktır. Bu amaç için iki şehir arasındaki hattın gidiş geliş iki hatta çıkarılması ve geometrik yapısının hızlanma için uygun hale getirilmesi gerekir. Ayrıca hattın elektrikli hale getirilmesi ve sinyalizasyonunun hız trenleri için geliştirilmesi gerekecektir.

egemenertas33
10 yıl önce - Cmt 10 Ksm 2007, 03:50
adana-mersin arasu demiryolu


adana-mersin arası çift hatlıdır elektrifikasyon yapılmıs değilidr hat genel olarak bakımlı ve pozlu gorunsede lokomatıfte gıderken sahsen cogu yerde tonlarca agırlıktakı makınayı bıle baya sallıyor bu hatta mt5700 ve de24000 dızeller kullanılıyor elektrıfıkasyon yapılsa bu hatta banlıyo dızılerı ve elektrıklı dıger tasıtla kulanılabılır ve daha guvenlı ve hızlı bır seyır olur gorusundeyım

ibrahimsarikaya
10 yıl önce - Cmt 10 Ksm 2007, 19:09

Çok yerinde bir yatırım.Böyle yoğun hatların mutlaka rahat ve hızlı bir şekilde ulaşımının sağlanması gerekir.

muhsinkaradeniz
10 yıl önce - Cmt 10 Ksm 2007, 19:29

Darısı diğer yoğun hatların başına.



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 394041   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM