Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Yılmaz_z

15 yıl önce - Sal 26 Hzr 2007, 13:39
İstanbul Köprülerde Gerçekleştirilen Şerit Aktarma Prensipleri - Sorunlar ve Çözüm Önerileri


Köprülerdeki sabah ve akşam saatlerindeki şerit kapatıp diğer yöne şerit ilave edilmesini yararlı buluyormusunuz?

Bu konudaki önerileriniz nelerdir ve neler alternatif çözüm olabilir?

Saygılarımla


Yılmaz_z

15 yıl önce - Sal 26 Hzr 2007, 13:42

Köprüden akşam saat 20:00, trafik görüntüsü.


 

(+)


fsaner

15 yıl önce - Sal 26 Hzr 2007, 21:45
Şerit Aktarma


Hergün sabah Asya-Avrupa,akşamda Avrupa-Asya arasında mekik dokuyan biri olarak,köprülerdeki şerit aktarmalarının sadece Boğaziçi köprüsünde genel trafiğe katkısı olduğunu düşünüyorum.Gerçi artık özellikle akşam saatlerinde Asya-Avrupa veya Avrupa-Asya trafiğinin bir farkı kalmadı.Hatta Fatih Sultan Mehmet körüsünde bu uygulamanın her iki yöndeki trafiğe zarar verdiğini düşünüyorum.Şöyleki akşam saatlerindeki ek şerit uygulaması yüzünden Asya-Avrupa yönündeki trafik Kavacık'a kadar 4 şerit olarak gelmekte buradan 3 şeride düşmesi nedeni ile çoğu zaman Ümraniye kavşağına,zaman zaman da Kozyatağı'na kadar trafik sıkışmakta.Avrupa Asya yönünde de Kavacık'ta sonlandırılan ek şerit nedeni ile
burada müthiş bir sıkışıklık yaşanmakta.Bazı günlerde ek şeridin açılmadığı durumlarda her iki istikamettede akıcı trafiğin olduğunu gözlemlediğimden,ek şerit uygulamasının özellikle Fatih Sultan Mehmet Köprüsüne sıkışıklıktan başka birşey vermediğini söyleyebilirim.


serifayhan
15 yıl önce - Çrş 27 Hzr 2007, 09:56

Alıntı:
Fatih Sultan Mehmet körüsünde bu uygulamanın her iki yöndeki trafiğe zarar verdiğini düşünüyorum.Şöyleki akşam saatlerindeki ek şerit uygulaması yüzünden Asya-Avrupa yönündeki trafik Kavacık'a kadar 4 şerit olarak gelmekte buradan 3 şeride düşmesi nedeni ile çoğu zaman Ümraniye kavşağına,zaman zaman da Kozyatağı'na kadar trafik sıkışmakta.Avrupa Asya yönünde de Kavacık'ta sonlandırılan ek şerit nedeni ile
burada müthiş bir sıkışıklık yaşanmakta.


Bende işe gidiş gelişlerde Fatih Sultan Köprüsünü kullanmaktayım. Özellikle akşam trafiğinde ek şerit açılması faydadan çok zarar vermekte.  Avrupa yakasından Asya yakasına geçişlerde  ek şerit uygulamasının özellikle akşamları kaldırılması gerektiğini düşünüyorum.


nedimk
15 yıl önce - Çrş 27 Hzr 2007, 10:51

Ben, bu uygulamanın birinci köprüde yararlı olduğunu düşünüyorum. Bazı özel günlerde(haftasonu, tatil, vs.) bu şerit aktarma yapılmayınca trafik gözle görülür şekilde artıyor.

Birinci köprü için bir şerit aktarmak şerit sayısını %33 artırmak oluyor. Bunun trafiğe olumlu katkı sağlamadığını söylemek doğru olmaz.

Yeterli mi? Hayır.
Kalıcı bir çözüm mü? Hayır.
Hiç yoktan iyi mi? Evet.

Diğer bölümü tıkamış olunuyor fakat birim zamanda geçiş sayısını düşünürsek doğru bir uygulma olduğunu düşünüyorum.

Not: Bunu yazan kişi(ben) Altunizade de yaşadığım için her akşam her iki yönün trafiğine de girmek zorunda kalıyorum.



Yılmaz_z

15 yıl önce - Çrş 27 Hzr 2007, 14:09
Köprü gişeleri


Boğaziçi köprüsü üzerindeki gişelerin kaldırılarak otoyollardaki gibi otoyol çıkışlarına konmasının köprü trafiğini olumlu etkileyeceğini düşünüyorum. Bu uygulama yapıldığında köprü üzerindeki sadece köprünün üzerine aldığı taşıt sayısı kadar trafiğe katkı sağlayan şerit aktarma işleminede gerek kalmaz.
Gişeler çıkışlara alındığında gişe adetlerinde misli sayıda artış olacak ve inanlar semtinin çıkışına göre gişeye yönlenecektir. Yoğunluk durumuna görede sürücüler çıkacakları çıkışı kendileri seçebileceklerdir. Burada bir yol düzenleme işlemi söz konusu oda Bağlarbaşı ve Altunizade'den otoyola Kadıköy yönündeki girişler.

Saygılarımla


nedimk
15 yıl önce - Çrş 27 Hzr 2007, 16:41

Yılmaz_z bey,

Ben pek etkili olacağını sanmıyorum,

Şu anda boğan köprüsünde akşam saatlerinde 3+1 şerit sistemi uygulanıyor. Araçlar köprüye girdikten sonra çok hızlanıyor. Çıkışta ise toplan 20 adet otomatik ödeme sistemi çalışıyor, birçok araç OGS aldığı için bekleme olmuyor.

Ancak gişeler geçildikten sonra bekleme oluyor, yani gişeler tamamen kaldırılsa bile boğaz köprüsü çıkışında sorun var, aynı sorun sabah da yaşanıyor, anadolu yakasından avrupa yakasına geçen araçlar Beşiktaş sapağında ek şeridin katılımı ile bir sıkışıklık yaşıyor.

Kişisel düşüncem; gişeler trafiği engellemiyor.


hakan_1970
15 yıl önce - Çrş 27 Hzr 2007, 23:05

Eskiden akşam saatlerinde Anadolu-Avrupa geçişi çok az olduğu için köprülerdeki bir yönün şeritini kapatıp diğerine verme başarılı bir uygulamaydı.
Günümüzde ise akşam Asya-Avrupa geçişi oldukça yoğun ve bu uygulama bu yönde gidenler için tam bir eziyet oluyor.
Boğaz Köprüsü için konuşacak olursak, akşam 18:50'den sonra yoğunluk, Altunizade'den geriye doğru geliyor ve tıkanıklığın had safhada olduğu saatlerde TEM'den Boğaz Köprüsü 'ne bağlanan yolda dahi araçlar sıra oluyor, E5'in kendisinde ise TEM Ankara çıkışına kadar kuyruk varıyor. Sadece 2 şeritten bütün bu yükün akması, kuyruğun en gerisindekiler için 40-50 dakikayı bulabiliyor.
Sabah 07:00'den itibaren Asya-Avrupa geçişi gene oldukça yoğun. Ancak bu durumda 4 şerit aktığı için, akış hızı akşamkinin 2 katı fazla.
Ne yapılabilir?
Bence yapılması gereken ilk şey, Cuma-Cumartesi akşamları Asya-Avrupa geçişinin şeridini 3 şerit olarak bırakmak.
Diğer günlerdeki yoğunluk içinse, şerit kapatma uygulaması şimdikinden 1 saat geç başlatılabilir ya da trafik izlenerek 1 saat erken şeritler açılabilir.
Ya da birer görevli araç 1 ay boyunca geçiş saatlerinin istatistiğini tutar. Sonuca göre, geçiş hangi yönde daha zor oluyorsa, o yön lehine şerit uygulaması saatleri iyileştirilebilir.
Bu arada ben akşam 1.Köprü Asya-Avrupa geçişini servis ile katetmekteyim. Diğer yönü kullananlar taraflı yazdığımı düşünebilirler. Fakat normalde Anadolu yakasında oturup da akşam Avrupa yakasına geçmek zorunda kalan kişilerden de akşam Asya-Avrupa geçişinin diğer yöndeki geçişten daha uzun sürdüğünü duydum. Çoğu kez, kukalar toplanıncaya kadar (21:00-22:30 arası değişiyor) bu yoğunluk devam ediyor. Şahsen Cumartesi akşamı Avrupa-Asya geçişinin daha rahat olduğunu birkaç kez yaşadım, ancak haftaiçi olmadığından bunu değerlendirme dışı tutuyorum.
Hatta merak edenler İBB sayfasındaki trafik yoğunluğu linkinden de akşam Asya-Avrupa yoğunluğunun diğer yönden daha uzun süre etkili olduğunu izleyebilirler.


Yılmaz_z

14 yıl önce - Çrş 11 Tem 2007, 23:38

Alıntı:
Ancak gişeler geçildikten sonra bekleme oluyor, yani gişeler tamamen kaldırılsa bile boğaz köprüsü çıkışında sorun var, aynı sorun sabah da yaşanıyor

Uzunca bir süredir Asya Avrupa geçişinde gişeden sonraki bölümü izlemekteyim burada hiçbir araç yığılmasına şahit olmadım araç yığılmaları gişe yaklaşımlarında ve KGS önlerinde oluyor.Gişeler çıkışlara alınırsa sanırım bu sorun büyük bir oranda çözülecek.

Saygılarımla


Yılmaz_z

14 yıl önce - Pts 31 Mar 2008, 01:34

Bu uygulama sanırım devam edecek. Psikoljik etkiden ve aksi yöndede daha yoğun tafik oluşturmaktan başka bir işe yaradığına inanmadığım bu uygulamanın bari uygulama saatleri sabitlensin insanlarda hangi saatte orada olmaları gerektiğini ve ne kadar zamnda geçeceklerini bilsinler. Bir standardı olsun.
Birgün 14:00 konan kukalar başka birgün 17:00 te konuyor ve bu akşam saatlerindede aynı.
Birgün aynı saatte Çamlıca dan başlayıp 50dk süren geçiş başka birgün köprü girişinde başlıyor ve 10 dk sürüyor. Sabah saati çok erken geçip bu aşılabiliyor ama akşam çıkış aynı saatte.
Sebep kuka uygulamasının farklı zamanlaması.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM