Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Ahmet Bengüer
12 yıl önce - Sal 26 Hzr 2007, 02:58
[İST-A2.24] - Özel Halk Otobüslerindeki Biletçiler Kaldırılmalı mı?



Benim şahsi fikrim kaldırılmalı.Nedenine gelince bu insanlar görevlerini yapmaktan çok cep telefonuyla konuşuyorlar.Şöförleri aynı istikamete giden İETT otobüsü şuradaymış biraz daha yavaş git veya İETT otobüsü geliyor yaklaştı gaza bas gibi yönlendirmelerde bulunuyorlar.15 milyonluk İstanbul'luyu kimler taşıyor herkes bilsin.


Ahmet Bengüer
12 yıl önce - Sal 26 Hzr 2007, 03:06

Şahsi fikrimi tekrarlıyorum kaldırılmalı.İstanbul'da karayolu taşımacılığını sadece İETT yapmıyor.Bir de sayıları ne kadarsa 2000 civarında olsa gerek ÖHO'lar yapıyor.Yani 2000 otobüs 2000 değişik zihniyet 2000 değişik işletici 2000 değişik esnaf.Görüldüğü üzere İstanbul'lu maalesef bazı güzergahlarda ve hatlarda maalesef bu 2000 değişik karakterin keyfi uygulamalarına ve insafına kalıyor.Ben ÖHO2lardan hiç memnun değilim çünkü keyfi uygulamaları vardır.

Yolcu az ise son servislerine gelmemeleri
Bazı durumlarda kağnı arabası gibi gitmeleri
Bazı durumlarda çok süretli gidip trafik canavarı olmaları
Ücret ödeyerek binen hiçbir yolcuya bilet vermemeleri
İETT şöförlerini zaman zaman tehdit etmeleri
Araç içinde bulunan yolculara kaba davranmaları
Durak harici yolcu alıp yolcu indirmeleri
Durakları kapatarak bekleme yapmaları ve arkasından gelen araçların durağa yanaşmalarını engellemeleri
Seyir halindeyken sigara içmeleri
Seyir halindeyken cep telefonu ile görüşme yapmaları
Sertifikasız şöför çalıştırmaları

gibi birçok sorunları vardır.


Burç

12 yıl önce - Sal 26 Hzr 2007, 08:53

Biletçiyi kaldırınca bu yukardaki sorunlar çözülecek mi?



vahitsan

12 yıl önce - Sal 26 Hzr 2007, 10:50

Arada benimde biletçileri kaldırmak gerektiğini düşündüğüm olmuştur, insanlar birbirlerinin fikirlerini aldıkça bazı şeyler kafalarında netleşiyor, mesela Burç Bey'in sorusu çok güzel "biletçiler kalkınca sorun çözülecekmi " hayır bazı sorunlar katlanacak bile.Hani biletçilerin kendilerine çıkardıkları bir görev varya, cep telefonuyla diğer araçların o anda nerede olduğu gibi, işte bu görev o zaman şöförlere kalacak ve bu sefer onlar cep telefonlarını adeta yapışıkmış gibi kulkaklarından ayırmayıp zaten zor olan trafikte kazalara sebep olacaklar,Cep telefonu demişken kafama takılan birşey var, eğer bilen varsa,( ki hiç zannetmiyorum )bana söyleyebilirmi, belki konumuzun dışında bir soru ama sorum şu, ÖHO, İETT veya şehirlerarası farketmiyor bu olay hep aynı, cep telefonu kullanımı tehlikeli, ikazlar var hatta şöför ve muavinden bir doluda fırça yersiniz ama peki onların kullandıkları cep telefonları özelmi, onlar sistemlere zarar vermiyormu. Gelelim konumuza, bence biletçileri değil otobüste para karşılığı bilet satışını kaldırmalı ve otobüste paranın lafı bile geçmemeli, şimdiki biletçiler ise etkisiz eleman olarak işine devam etmeli malum onların başka görevleride var.

Cem Telgeren
12 yıl önce - Sal 26 Hzr 2007, 11:04

Bursa'daki özel halk otobüslerinde elektronik bilet ve kartlı geçiş sistemi başladığında biletçiler kaldırıldı. Otobüslerde nakit ödeme de kaldırılarak otobüse binen her yolcunun ödediği ücretin kayıt altına alınması sağlandı.Biletçili sistem varken biletçiler her 10-15 yolcuya karşılık ancak 1 ya da 2 bilet kesiyorlardı. Bu da vergi kaçırılmasına ve belediyenin alacağı payın düşmesine yol açmaktaydı. Derken otobüslere vidalatör takılarak kartlı geçiş ve elektronik bilet uygulamasına geçildi. Ayrıca havuz sistemi oluşturularak tüm halk otobüslerinde toplanan para havuza aktarılarak üyelere eşit olarak dağıtılmaya başlanıldı.Böylece hem otobüslerin sefer sırasında müşteri kapmak amacıyla aşırı şekilde yavaş seyretmesinin hem de birbirleriyle müşteri kapma mücadelesi içine girmesinin önü alınmış oldu.

Söylemek istediğim şu: Biletçilerin  ve otobüslerde nakit para ödenmesinin kaldırılması ısrarla otobüslere kartsız ya da elektronik bileti olmadan binen yolcular dışında sorun olmadı Bursa da. Bilakis biletçilerin kaldırılması,otobüslere elektronik vidalatör takılması ve havuz sistemine geçilmesi pek çok olumlu gelişmeyi de getirdi yanında...



Eray Falay
12 yıl önce - Sal 26 Hzr 2007, 11:21

Alıntı:
ÖHO, İETT veya şehirlerarası farketmiyor bu olay hep aynı, cep telefonu kullanımı tehlikeli, ikazlar var hatta şöför ve muavinden bir doluda fırça yersiniz  ama  peki onların kullandıkları cep telefonları özelmi, onlar sistemlere zarar vermiyormu

Konu başlığı ile alakasız ama bu soruyu cevapsız bırakmayalım.
Cep Telefonları Otobüslerde direk bir zarar vermiyor ama yasaklanma sebebi genelde kalp pili taıyan insanlar yüzünden ve telefon kültürümüzün olmamasından kaynaklı.Mercedes-Benz bu konuda baya bir açıklama ve araştırma yaptı ve araçları etilemediğini söyledi ama İETT arçlarında Citarolar hariç etkilenme söz konusu bununda sebebi İETT tarafından üretici firmanın bakım prosedürü yerine İETT nin IKARUS ve MAN araçlara yaptığı bakımı ve tamiri yapması.Citarolar garanti kapsamında olduğundan en ufak bir sorunda Mercedes-Benz tarafından ilgili arızaya bakacak ekip gönderiliyor ve tutanak tutularak arıza tespiti yapılıyor daha sonrada ilgili prosedürlen araç tamiratı başlıyor.
ÖHO araçlarda ise genelde Mercedes-Benz O3454 ve Conecto araçları kullanılmakta (O345 ve Conecto farklı modellerdir sadece kasa benzerliği vardır.) Bu araçlarda cep telefonu yüzünden arıza çok zor çıkar çünkü araçlar genellikle servise götürülür.Bazı araçlarda arıza verebilir buda araç sahibinin aracı uygun kullanmamasından servis hizmetelerini aksatmasından kaynaklıdır.
Şehirlerarasında durum biraz daha karmaşık.bu araçlar bir bein tarafından yönetyildiği için cep telefonu ile reaksiyon gösterebilmekte ama kesin bir bilgim yok.Özellikle O403 ve Tourismo araçlarda Cep telefonları kullanılıyor ve araçta fazla bir sorun çıkmıyor.Setra ve Neoplan Mrka araçlar hakkında net bir bilgim yok ama Fortuna ve Travego araçlarda şöför ve diğer araç personeli rahat rahat konuşabiliyor ama bizim ülkemizde herşeye kılıf uydurulduğu  için olası bir kazada hemen cep telefonu ile konuşuluyordu deniliyor.Doğa olarak kimse sorumluluk almıyor ama araç sahipleri, şöförler, muavinler ve üretici firma ısrarla etkilemediğini söyleyebiliyor.
Özetle;
Cep telefonları araçlar üretici firmanın talimatları doğrultusunda kullanıldığında hiç bir sorun çıkartmıyor ama araç üretici firma dışında farklı bir bakım veya  tamir görürse etkilemesi kaçınılmaz.
- ÖHO sürücü ve muavinleri araçlarının durumlarını bildiklerinden ve etkilemeyeceğini bildikleri için konuşuyor.
- İETT araçlarında şöför aracın durumunu bildiği için konuşuyor.
- Uzun yolda araç personeli aracın durumunu bildiği için konuşuyor.

Halkımızın cep telefonu kullanma kültürü olmadığı için kapatılması aksi taktirde araca zarar vereceği söyleniyor.Bir kaza yada arıza durumunda işin içinden sıyrılmak için hemen suç Cep telefonuna atılıyor.


Ufuk Şanver

12 yıl önce - Sal 26 Hzr 2007, 11:40

Biletçilik eski önemini yitirmiş olsa da sonuçta istihdama katkı sağlıyor.Bugün ülkenin en büyük sorunlarından biri işsizlik olduğunu da düşünürsek biletçilerin kimseye bir zararı da olmadığına göre biletçilerin kalkmasına gerek yoktur.
Ancak ÖHOlar kaldırılırsa biletçilik de kendiliğinden kalkar.

iyi günler



Ahmet Bengüer
12 yıl önce - Sal 26 Hzr 2007, 11:45

Biletçiyi kaldırınca bu sorunlar çözülecek mi?

Yukarıdaki soruyu değerli arkadaşımız Burç sordu.

Halk otobüslerinde biletçi kalktığı zaman siz de göreceksiniz ki birçok sorun ortadan kalkacak.Temennimiz Ankara'da olduğu gibi İstanbul'dada halk otobüslerinin kaldırılmasından yana.

Dün Eminönü'ne giden ve Eminönü'nde ring yapan bir İETT otobüsüne bindim.İETT otobüsü Eminönü güzergahına gitmek için son duraktan hareket etti.5 dakika sonra anacaddeye çıktı.Anacaddeye çıktığı anda yine aynı güzergaha giden ve sadece Ö.H.O. çalıştığı 336E otobüsüyle karşılaştı.Zaten 36KE otobüsü ne zaman anacaddeye çıksa onu durakta bekleyen muhakkak bir tane 336E ÖHO vardır.Arkadaşlar sizce bu tesadüfmüdür?Bu araç ne zaman anacaddeye çıksa bir tane ÖHO ile karşılaşacağı.Cevabını buradan veriyorum kesinlikle tesadüf değil.Adamlar kahya dediğimiz üçüncü şahıslar yardımıyla otobüsün duraktan çıktığını ve ne zaman nerede olduğunu haber veriyorlar.Aracın biletçisi diğer yanda aracın şöförü diğer yanda elinden telefonu düşürmeyip güzergah boyunca telefonla konuştular.36KE İETT otobüsü 336E ÖHO'yu sollayınca ÖHO şöförü tam bir trafik canavarı olarak seyrine devam etti.36KE İETT otobüsü yoluna boş bir şekilde devam ediyordu ki.Birkaç dakika sonra 336İ ÖHO'yu da geçti.Bu sefer 336İ şöförü eline telefonu aldı ve seyir halindeyken konuşmaya başladı.Eminönü'ne kadar 36KE otobüsü içinde çok az bir yolcuyla bomboş geldi.Eminönü'nde bu iki ÖHO 336İ ve 336E otobüsünden önce girince Eminönü'ne Allah'tan biraz yolcu aldı da tekrar yoluna devam etti.

Arkadaşlar sizce bu ÖHO'ların yaptığı hırsızlık değil midir?Bir tarafta 15 milyon İstanbul'lu için çalışan İETT otobüsleri diğer tarafta sadece kendi cebine çalışan bir zihniyet ve kendi cebine çalışan zihniyet'in çeşitli hilelere başvurarak İETT otobüsünün taşıması gereken yolcuyu taşıması yani bir nevi hırsızlıktır bu.Yok hala siz ÖHO'ları savunuyorsanız size diyecek birşeyim yok.

Değerli arkadaşlar İETT'nin elinde bulunan otobüslerde 15 milyon İstanbul'lunun emeği alınteri vergisi akbili bileti vardır.Bu otobüslere basılan her akbil ve atılan her bilet bir şekilde İstanbul'lulara hizmet olarak geri dönmektedir. Ankara'da olduğu gibi İstanbul'dada tüm Ö.H.O.'lar kaldırılmalıdır.Bundan dolayı doğacak açığı İETT yeni otobüs alımı ve yeni personel alımı ile kapatmalıdır.

Bir İstanbul'lu olarak 136 yıllık dev bir çınar olan İETT'nin gözümüzün önünde eritilmesine göz yumamayız.Dünya tarihinde bile 136 yıllık firma sayısı çok azken biz İstanbul'lular olarak sonuna kadar İETT'nin yanında olmaya ve İETT'ye sahip çıkmaya devam etmek durumundayız.İETT şöförleri sabah ilk servislerine çıkacakları zaman yataklarından 03:30'da kalkıyorlar.İETT otobüsü şöförü değilim ancak bu insanlara da sahip çıkmak durumundayız.Bu insanlar sabah bizi evlerimizden işlerimize akşam işlerimizden evlerimize taşıyorlar.

Bir de İETT otobüsüne ücretini ödeyerek binen vatandaş akbil basıyor ve ödediği ücret kayıt altına alınmış oluyor.Peki ÖHO'ya binen vatandaş ücreti karşılığında biletini bile alamıyor bu ödediği para kayıt altına alınamamış oluyor ve ÖHO'yu yolcu memnuniyeti ve hizmeti olarak değil de sadece para için çalıştıran kişinin cebine gidiyor ve hiçbir şekilde bu para İstanbul'luya hizmet olarak geri dönmüyor.

Değerli arkadaşlar biraz daha duyarlı olabilirsek ne mutlu bize.


Ahmet Bengüer
12 yıl önce - Sal 26 Hzr 2007, 12:07

Arkadaşlar aklımdayken yazmak istiyorum sizlerinde bilgisi olsun istedim.

336E hattında çalışan bir halk otobüsü şöförü durağa çapraz girerek yolu tıkadı.Arkasından araç geçemiyor hemen arkasında Hyundai markalı binek aracın şöförü genç arkadaş yaşı 19-20 arasında yol istemek için uzunları yaktı yol alamayınca kornaya bastı.ÖHO şöförü yol vermedi bununlada yetinmeyip otobüsün biletçisinide yanına alarak elinde demir levye vardı.Daha çocuk yaştaki Hyundai şöförüne saldırdılar.Trafik kurallarına uymadığı gibi şiddete başvuran ve elinde levyeyle daha çocuk yaştaki birisine saldırmak insanlık mıdır?

Hattını hatırlamıyorum yeni bir ÖHO otobüsü.Bu araç içinde yolculuk yapıyorum.Araç tıka basa dolu araç şöförü kağnı arabası gibi gidiyor.Bununlada yetinmeyip aracın içi iğne atsanız yere düşmez misali dolu.Bu duruma araç içinde bulunan yolculardan birisi tepki göstererek aynen şunları söyledi:Şöför bey aracın içi dolu yol açık olmasına rağmen gitmiyorsunuz.Kimi bekliyorsunuz?der demez aracın şöförü ile biletçisi biletçinin elinde bir sopa ile vatandaşa saldırdılar.İnsanlık bu mudur?

35A ÖHO içerisindeyim AÖF sınav saati şöför Aksaray'da bayağı bir yolcu aldı.Araç içinde 60-70 kişi var.Durakta yolcu kalmadı araç hala hareket etmiyor.İçeriden birisi tepki göstererek minibüsleri geçtiniz onlar sizin kadar yatmıyorlar durakta yolcu yok hala kimi bekliyorsunuz sınav saatindeyiz insanlar Cerrahpaşa Tıp Fakültesi'ndeki AÖF sınavlarına geç kaldılar sizin yüzünüzden dedi.Buna karşılık ÖHO şöförü kabaca bir konuşma tarzıyla biz nasıl istiyorsak öyle gideriz size hesap mı vereceğiz dedi.

Ben de gün o gündür bir daha ÖHO'ya binmedim asla da binmeyeceğim.


vahitsan

12 yıl önce - Sal 26 Hzr 2007, 12:09

Alıntı:
ÖHO sürücü ve muavinleri araçlarının durumlarını bildiklerinden ve etkilemeyeceğini bildikleri için konuşuyor.
- İETT araçlarında şöför aracın durumunu bildiği için konuşuyor.
- Uzun yolda araç personeli aracın durumunu bildiği için konuşuyor.


  O halde bu personelin yolcularla kavgaya kadar varan durumları nedir.Söylediğiniz gibi yolcularda olabilecek kalp pillerini değil aracın fren, klima gibi donanımlarını öne sürüyorlar çünki.

   Ben bu tellefon konusunu küçücük değinip geçmek amacıyla açmıştım ama meğer bu konu bayağı derinmiş, bence başlığın konusunu dağıtmamak için varsa bununla ilgili bir başlıkta tartışalım yoksada ilgili bir başlık açalımda , arkadaşımızın başlığı konusunun dışın çıkmasın derim.



En son vahitsan tarafından Sal 26 Hzr 2007, 12:25 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


sayfa 1
123 ... 151617   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM