Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cmt 23 Hzr 2007, 22:56
İETT, Pik Otobüs Hatlarını Çoğaltmalı mı?



İETT Pik Hatları: Günün her saatinde çalışmayıp özellikle sabah ve akşam zirve saatlerde servisleri olan, genellikle Cumartesi ve Pazar günleri hizmet vermeyen, özel halk otobüslerinin çalışmadığı otobüs hatlarıdır.

İstanbul genelinde, yalnızca sabah ve akşam saatlerinde birkaç sefer yaparak, çeşitli doğrultulardaki geçici yığılmaları eriten ve bu konudaki eksiklikleri gideren pik hatlardan açılmasını düşündükleriniz varsa, buraya iliştirebilirsiniz.



İlk fikir: "Vezneciler-İtfaiye-Fatih-Karagümrük-Edirnekapı-Ayvansaray-Halıcıoğlu-Çevreyolu-Mecidiyeköy" İETT pik hattı (Numarası da "75V" olabilir ).

Sabah ve akşam 2'şer sefer dahi yeterli bu konuda... (Tur müddeti de; 80-90 dakikaya sığdırılabilir) Bu cadde üzerindeki yolcuların; Çevreyolu ve Mecidiyeköy bağlantılarını sağlar.

Akın KURTOĞLU


Sedat_85g

12 yıl önce - Cmt 23 Hzr 2007, 23:46

Çok güzel bir başlık açmış gene Akın Hocamız...

Bakırköy - Beşiktaş ya da Yenibosna Metro - Beşiktaş  pik hattı da bunlar arasında olabilir. Mecidiyeköy'e girmeden devam edecek olan bu hat Zincirlikuyu'dan Barbaros bulvarına inecek ve de hem 4. levent bağlanısı hem de Beşiktaş bağlantısı sağlayarak mecidiyeköy'de duraklar arasındaki yürüme mesafesinden kaybedilen zamanı telafi edecek bir hat olabilir...
Hat numarası 28B ya da 28M olabilir gibi duruyor...


nihat bağı
12 yıl önce - Cmt 23 Hzr 2007, 23:59

Daha önce kurulması istenen hatlar başlığına  da yazmıştım.
Güneşliden-Mahmutbey ve temyoluyla express eminönü ve yine aynı güzergahtan taksim çok işe yarayacak pik hatlar diye düşünüyorum.
Sabahları Vatan caddesi çok tıkanıyor.Fevzipaşa caddesini kullanarak Edirnekapı Fatih yoluyla gidebilirler.



Ahmet Bengüer
12 yıl önce - Pzr 24 Hzr 2007, 02:18

Akın abi İETT pik hatlarını çoğaltmalıdır.Ancak bundan önce yapması gereken yeni otobüs alımı ile birlikte yeni personel alımıdır.Aksi taktirde bu kadar az otobüs ve bu kadar az personel ile pik hat açmasını doğru bulmuyorum.Güneşli Mahmutbey üzerinden ekspres olarak Eminönü'ne ve Taksim'e hat açılması fikrine ve Beşiktaş-Bakırköy arası yeni bir hat açılması fikrine katılmıyorum.Bunları gerçekleştirebilecek kadar otobüste personelde maalesef yoktur.

Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pzr 24 Hzr 2007, 04:06

Aslında İETT, sabah ve akşam saatlerinde hatlarına takviye araçlar sokar. Güniçinde 6 otobüs çalışan bir hatta, sabah ve akşam zirve saatlerde +1-2 araç daha katılır ve toplam araç adedi 8'e yükselir. Akşam 19:00/19:30'dan sonra ise pik saat biter. Kısa bir süre ara saatlerdeki araç adedine inilir (19:30-21:00 arası) ve ardından da bu araç sayıları 4'e, 3'e, 2'ye düşürülür.

Zirve saatlerde eklenen bu takviye otobüsler, geçici olarak (aynı hat üzerinden geçmek kaydıyla) biraz daha ileriye giderek birkaç pik sefer gerçekleştirebilirler. Meselâ; 87 numaralı "Edirnekapı-Taksim" hattının 1-2 otobüsü, zirve saatlerde Taksim'de sonlanmayıp, buradan devamla Mecidiyeköy'e devam edebilir (87M gibi bir ek hatla). Benzer bir durum; 83M, 35M, 80M gibi hatlarda da denenebilir. Zirve saat sona erince normal hattına ya da garaja geri dönebilir. Böylece hem ek personele, hem de ek otobüse gerek kalmaz.

Akın KURTOĞLU



:BARIŞ:

12 yıl önce - Pzr 24 Hzr 2007, 13:57

19V KADIKÖY - SAMANDIRA V.KARANİ MH. hattıda çoğaltılmalıdır.

Çağrı Tekin

12 yıl önce - Pzr 24 Hzr 2007, 14:07

10'un sabahki bir seferi Uğur Mumcu'dan kalkıyor. 17S'nin otoları 10'a verilerek bu uygulama devam edilirse 21U'nun yoğunluğu dağıtılmış olur. Bir zamanlar 17S Kadıköy'e giderken çok yoğun olduğunu okumuştum, hat Bostancı'ya çekilince yoğunluk çok azalmış. 10'un Uğur Mumcu'ya uzatılıp seferlerinin arttırılması yerinde olur.



Mustafa Kumbar

12 yıl önce - Pzr 24 Hzr 2007, 14:18

Yaz Orerleri ile her hatta birer -  ikişer , bazı hatların sıklığına göre üçer araç eksilmeler olur.
Bu eksilmeler Okulların kapanması Öğrencilerin daimi yolcu olmaması ile yolcu kapasitesini karşılaması yönünde sıkıntı meydana getirmemektedir.
Pik saatlerde Akın Bey'in bahsettiği gibi "Pik Otobüs Hatları" hemen hemen her hatta açılmaktadır. Bizlerde buna "Dinlenmeli Servis" diyoruz.
Örnek verecek olursak:
16A OHÖ ve İETT Ortak çalışılan ve kış Orerinde toplam 17 (11+6) olan araç sayısı , yaz orerinde 1 araç eksilme ile 16 (10+6) olmuştur.
-Bu 16 aracın 2 tanesi "Dinlenmeli servis" (Pik otobüs ) olmuş...
-1 tanesi "Ara dinlenmeli" yani tam servis çalışır fakat öğlen saatinde bir-kaç saat araç dinlendirilir (Makasa atılır)...
Böylelikle kışın bu hatta çalışan günlük 22 şoför varken , yazın 18 şoföre düşüyor.
Dolayısı ile fazla şoförler senelik izinlerini kullanarak denge sağlanmış olunuyor.

Çalıştığım garajda hemen hemen buna benzer tüm hatlarda birer yada ikişer direk hat kesilerek ,Pik Otobüs hatları çoğaltılmıştır.

Yaz sıcaklarında arkadaşlarımızın tercihleride Pik otobüs hatlarının çoğalması yönünde zaten...

*Hem mazottan  
*Hem şoförden  
*Hemde Trafiği boş yere meşgul etmekten  
Tasarruf etmiş oluyoruz.

Ülke ekonomisi yönünden Akın Bey'in bu fikrine desteğin artması , paramızın cebimizde kalması demek anlamına geliyor.    


Mustafa Kumbar

=========================================================

Alıntı:
10'un sabahki bir seferi Uğur Mumcu'dan kalkıyor. 17S'nin otoları 10'a verilerek


Bu arada bir dipnot: 10 - 10B - 10S - 17S Yunus Garajına çekilmiştir. Dolayısı ile 10 numarada gördüğünüz Citarolar artık yerini full + full güvenlik paketli en önemlisi "Cep telefonu görüşmelerinizi" rahatlıkla yapacağınız... Cefakâr , IKARUS'lara bırakmıştır.  


Ahmet Bengüer
12 yıl önce - Pzr 24 Hzr 2007, 16:10

Msutafa abi bir garaj çalışanı olarak yeni araç ve yeni personel alımı yapılacak mı?Bununla ilgili bir bilginiz var mı?

Yaz orer saatlerinde 129K Mecidiyeköy Cumartesi günü kalkışlarda bir yanlışlık var bunun düzeltilmesi gerekir diye düşünüyorum.Asılan orer cetvelinde 14:25-15:00-15:10 diye devam etmekte.Yolcunun bu kadar fazla olduğu bir hatta 14:25'ten sonra 35 dakika araç olmaması ne kadar yanlış.Aynı zamanda vatandaş 35 dakika bekledikten sonra araç gelecek.Bunun ardından kalkacak diğer araç ta 10 dakika sonra kalkacak.Bu yanlışlığın düzeltilmesinde fayda var diye düşünüyorum.


Mustafa Kumbar

12 yıl önce - Pzr 24 Hzr 2007, 17:04

Alıntı:
Mustafa abi bir garaj çalışanı olarak yeni araç ve yeni personel alımı yapılacak mı?Bununla ilgili bir bilginiz var mı?

Şu anda bu tür bir alım gündemde yok Ahmet bey.

129K İle ilgili Orer sıkıntısı düzeltilir diye düşünüyorum.
Bununla ilgili İETT nin web sayfasından ( www.iett.gov.tr ) öneride bulunabilirsiniz.
Gerçektende 10'ar ve 15'er dk. lık hareket saatleri arasında 35 dk.'lık ara uzun bir ara olmuş.
Belki gözden kaçmış olabilir bir yanlışlıktır.
(Pik saatlerde çalışan hatlardan kaynaklanmış fakat düzeltilebilir bir durum söz konusu)

Mustafa Kumbar



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM