Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4

klimasız vagonların camları revizyon sonrası nasıl olmalıdır
tam açılır 59.0%  59.0%  [46]
yarı-açılır 41.0%  41.0%  [32]
Toplam Oy : 78

KATALAY
9 yıl önce - Pts 21 Oca 2013, 01:57

selamlar. modernzasyon demek sadece klimalı hale getirmek değildir.pencere camlarının tam açılır-kapanır olması gerekmez.yarı açılır olmasına da gerek yok.kışık ısıtma yazın soğutma var..idaeli böyle. yalnız klimalı olmyan vagonda yarı açılır olmalı. yarı açılır olması dışarıyı görmeye engel değildir.Tam açılır durumda olanlar,içeriden kilitlenmezse hırsızlar girebilir yada sabotaj yapılabilir.eski vagonlarda tam açılan pencereden (yangın patlama vb durumda)dışarı çıkılabilirvagonlar sadece yıl olarak revizyon-büyük veya ağır tamir zamanı tesbit edilmez. aynı zamanda yaptığı KM ye göre veya vagonun genel durumuna göre gerekli tamire alınır..slam. Atalay K.nur

KATALAY
9 yıl önce - Pts 21 Oca 2013, 02:14

EREN'e cevap=YHT sayısı arttıkça eski vagon sayısı azalacaktır.Eski yolcunvagonlarında
-kompartmanlı vagonlarda gece lambası vardır.
-pulman tiplerinde aydınlatnamım azaltılması yani ekonomik dvreye almak mümküdür.böylece aşırı (uyku gözlüğü takmadan)ışıktan kurtulunur...Kompartmanların ısı yar düymelerinden sıcaklıklar ayarlanabilir.yolcu bu işi yapmazsa görevliye yaptırılabilir.Vagonların tamirleri eskiden yetersizdi.vagon onarımını tek fabrikada yaptırmak kolay değil.talyelerin imkanları da kısıtlı.en önemlisi vagon sayısı düşük olduğundan tamire de gec gönderşilmekteydi..


emrenmert

9 yıl önce - Pts 21 Oca 2013, 02:47

Trakya trenlerindeki vagonlarda da yarı açılır cam var.

osmancık
9 yıl önce - Pts 21 Oca 2013, 03:12

Güvenlik açısından camlar yarı açılır olması lazım. Yoksa camdan dışarı sarkanların yarısı düşer

sinanucar
9 yıl önce - Pts 21 Oca 2013, 12:47

türkiye şartlarında çalışan tüm trenlerde, artık klima elzemdir.
klimalı vagonda yarıya kadar cam olmamalıdır.

Bir de; vagon camları a-termik / ısı geçmesine engel olan ve renkli olursa , yolcunun yaz güneşinde perdeye ihtiyacı kalmayacaktır.

diğer taraftan; yht sonrası istanbul çıkışlı bölgesel trenlerde, artık emu setleri ve çift katlı emu'lar görmeliyiz


Mertcan0403
7 yıl önce - Sal 12 May 2015, 21:18

Yazın Ege Bölgesi'nde çalışan trenlerin %90'ında klima sorunu oluyor. Başlarda klima çalışıyor sonra aşırı sıcağı görünce çalışmayı kesiyor ve vagon hamam oluyor. Bu duruma defalarca şahit oldum. Gerek TVS vagonlarında, gerek modernizasyonlu vagonlarda gerekse de DMU ve motorlu setlerde. Bence yazın yolcu trenlerinin arkasına camı açılan klimasız vagon konsa fena olmaz. Geçen yaz Uşak Ekspresi ile seyahat etmiştim. Klimalı vagonun kliması arızalanınca geçtim klimasız vagona camları bir açtık ferah ferah geldik

Bu arada normal bir insan camı sürgülü olarak açılan vagondan kolay kolay düşmez. Bu arada camlar sadece içeriden açılıp kapanıyor. Camlar tam kapandığında(mandal kilitlendiğinde) kötü niyetliler istese de o camı kolay kolay açamazlar.



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM