Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3

klimasız vagonların camları revizyon sonrası nasıl olmalıdır
tam açılır 59.0%  59.0%  [46]
yarı-açılır 41.0%  41.0%  [32]
Toplam Oy : 78

Enes A.
15 yıl önce - Cmt 23 Hzr 2007, 12:21

Alıntı:
Bölgesel ekpresler belki de en son klima eklenecek trenler. Bugün Ada Ekspresine bindim ve içi gerçekten bunaltıcıydı. Üstelik bulunduğum bölümde koltukların yarısı boştu. Ayrıca rüzgarın zerresi dahi hissedilmiyordu. Banliyö trenlerinin her yeri açık ve içerisi çok ferah oluyor. Pencerelerin donduğunu sanmıyorum olsa olsa bakımsızlıktan takılıyorlardır yoksa banliyölerin hemen hepsi açılabiliyor.



Mesela Ada Ekspresi belki de TCDD'nin en önemli hattı.En çok yolcu taşığı en çok kar getiren hattı ve buna rağmen hala kliması olmayan yazın sıcak, kışın kokulu ve sıcak, tuvaletleri girilemez, kirlilikte dünya birincisi, güvenlik önlemleri en düşük tren hattımız diye düşünüyorum.Bu kadar çok insanın kullandığı bir hatta hala eski vagonların kullanılmaması gerekir bence.


Çağrı Tekin

15 yıl önce - Cmt 23 Hzr 2007, 18:13

TÜVASAŞ'ın sitesinde bulunan vagon fiyatları. Bahsettiğimiz vagonların maliyetleri hakkında düşünmemize yardımcı olabilir.

 

(+)


Ufuk Şanver

15 yıl önce - Cmt 23 Hzr 2007, 19:52

Siteye çok sık girmememe rağmen  bu listeyi ben görmemişim fiyat benim tahmin ettiğimin tam 2 katı imiş

Bu da mevcut vagonların değerlendirilmesinin önemini gösteriyor.

iyi günler


zafer yenidünya

15 yıl önce - Pzr 24 Hzr 2007, 22:46

Ada vagonları revizyondan aynı şekilde geliyor yolcu vagonlarıda aynı camların tam açılması imkansız o zaman yolcuları yollardan toplarız tabi sağ kalırsalarsa,
    vagonlar yenileniyor eski kasalar yavaş yavaş kalkıyor
 K 13 lerde bir sorun vardı imalatçı geri çağırdı tadilat yapıyor,bugün birkaç adeti geldi bir dizi ada çalışacak emir var.
                           iyi günler.Z.Y


Enes A.
15 yıl önce - Pzr 24 Hzr 2007, 22:52

Ada Ekspresi'nin revizyona uğradığını hiç hatırlamıyroum.Revizyondan kastım görsel değişiklikler vs.. vs..

Sadece bir ara yeni üretilen bazı vagonlar denenmişti.



Ufuk Şanver

15 yıl önce - Pts 25 Hzr 2007, 16:18

Alıntı:
Ada vagonları revizyondan aynı şekilde geliyor yolcu vagonlarıda aynı camların tam açılması imkansız o zaman yolcuları yollardan toplarız tabi sağ kalırsalarsa,
   vagonlar yenileniyor eski kasalar yavaş yavaş kalkıyor


Zafer Abi ben tam-açılır derken mevcut kompartımanlılarda eski tip pulmanlarda kullandığımız camlardan bahsediyorum o camlara insanların sığması çok zor.Bu cam şeklinin demiryolu literatüründe ayrı bir ismi varsa onu da bizimle paylaşırsan sevinirim.

Ben Ada Eks. ne zaman kompartımanlı ya da eski tip gelse hep onlarla gidiyorum,camdan iyi hava devir daimi oluyor ama mevcut Ada vagonlarında resmen pişiyoruz hep yarı açılan camlar yüzünden.hele bu yarı açılan camlı vagonlarla Diyarbakır-Batman arasında temmuz-ağustosta gittiğimi düşünemiyorum bile.

Başta da dediğim gibi eğer vagona klima takılmayacaksa camların tam-açılır olması daha iyidir.

Camların sıkışması durumuna gelince
genelde basma düğmesi olmayan direk aşağıya indirilen camlar sıkışır(1.resim)

Basmalı düğmesi olan camlar eğer yukarı doğru kapatırken nazik davranırsanız sıkışmaz.(2 ve 5. resim)
Kaba davransanız da sıkışma ihtimali düşüktür.Bence klimasız vagonların camları 2. ve 5. resimdeki gibi olmalı.2. resimdeki tren Fırat Ekspresi ve gerçekten bunaltıcı sıcaklıkta olan Adana-Elazığ arasında çalışıyor.Eğer yarı-açılır camlı olsa o trende yolculuk çok zor olur.Ben de o trenle Adana -Malatya arası gitmiştim; bilhassa Fevzipaşa -Narlı-Pazarcık bölgesinde tam açılır cama rağmen sıcaktan bunalıyorsunuz.

3.4. ve 5. resimdeki vagon  ise Sivas-Samsun yolcu trenine ait  eski tip 26.40m lik pulman vagon ama revizyonda 2+1 oturma düzenine geçirmişler M 10larda ve 2004 TVS 2000 lerde de kullanılan mor renkli pulman koltuğundan kullanmışlar.Bütün camları açılıyordu,trenin içi çok temizdi ve tuvaleti de iyi durumdaydı;tuvalet kağıdı bile vardı.
bence eski tip pulmanlar için ideal revizyon budur.






 



 


 


 


Eren Adiloğlu
15 yıl önce - Pts 25 Hzr 2007, 17:26

Bence göndermiş olduğunuz resimlerdeki trenin revizasyonu, önceki mesajlarımda gönderdiğim sorunların çoğuna çare olamayacak kadar yetersiz. Ucuza kaçmışlar ve sonuç yamalı bohça gibi olmuş denilebilir. Trenlerin komple revize edilmesi ile, sadece döşemelerin değiştirilmesi arasında çok ciddi farklar var. Eski vagonlarda, özellikle yanlız seyahat ediyorsanız yolculuk bir işkence halini alabiliyor.


http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=535469#535469


Eyüp Emre
15 yıl önce - Pts 25 Hzr 2007, 23:50

Ben açılır camlı trenlerle seyahat etmeye büyük özen gösteriyorum. Bütün trenlerimiz klimalı ve açılmayan cam şeklinde olana kadar bu zevki yaşamak istiyorum. Ayrıca Samsun Postasının belirtilen vagonları çok kullanışlıdır, o trenle onlarca kez seyahat ettim, çok temiz ve ferah oluyorlar.


 

(+)


Ufuk Şanver

15 yıl önce - Sal 26 Hzr 2007, 11:17

Bu resim Doğu Ekspresine ait .

Yalnız dikkatinizi çektiyse ilk iki vagon(numarasız,2.mevki)

Almanların vaktiyle bize kakalamaya çalıştıkları vagonlardan.Bir ara o vagonlar Doğu Eks. numarasız vagon olaraak kullanılıyordu.

iyi günler


Çağrı Tekin

15 yıl önce - Sal 26 Hzr 2007, 22:14

Bu vagonlar bir ara Boğaziçi'nde çalışmışlardı. Kompartımanlısına binmiştim. O vagonun hepsi bizim kompartımanlılarımız gibi tamamen odalardan oluşmuyor, vagonun ortasında garip bir salon var. İlk bindiğimde bu vagon çok hoşuma gitmişti ancak bunları Alman'ların bizi kandırmak için verdiğini duyunca birden soğudum. Şu anda galiba yatıyor, sefere çıkmıyorlar.



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM