Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2

klimasız vagonların camları revizyon sonrası nasıl olmalıdır
tam açılır 59.0%  59.0%  [46]
yarı-açılır 41.0%  41.0%  [32]
Toplam Oy : 78

Çağrı Tekin

15 yıl önce - Prş 21 Hzr 2007, 13:41

Bir demiryolu aracı bir karayolu aracı gibi on yıllık bir ömre sahip değildir ki.Kaliteli bir demiryolu taşıtı yarım asır boyunca çok rahat kullanılabilir.Ancak ara sıra da revizyonlar yapılması gereklidir.Ayrıca her vagonun da TVS kalitesinde olması da beklenmemelidir bence.Daha düşük kaliteli vagonlar da TCDD envanterinde yer almalıdır.

CEMALİ
15 yıl önce - Prş 21 Hzr 2007, 19:26

vagonlara klima takılmasıyla camların yarı veya tam açılır olmasının ancak dizayn açısından bir avantajı olur çünkü eğer camların ek yerlerine ve menteşeli bölümlerine dolgu malzemesi ile kaliteli ve yıpranmaz lastik conta konulursa çok kaliteli bir ısı izolasyonu olur kışın sıcak yazın çok iti soğuk olur ve tam açılır camlar bir tehlike anında yolcuların kaçması içinde çok büyük bir önem arz ediyor.


CEM HOŞGÖR...


Ufuk Şanver

15 yıl önce - Prş 21 Hzr 2007, 23:41

Alıntı:
TCDD'nin geçmişten günümüze vagon revizyonu adı altında yenilediği veya yeni aldığı vagonların bir listesi var mı?

Yenileme projesi 1 yıl sürer 2 yıl sürer ama 15-20 yıl sürer mi.Eski türk filmlerinde gördüğüm vagonlara biniyorum yeter artık!


Revizyon denilen olay zaten periyodik olarak yapılır.(v1,V2,V3 diye çeşitleri vardır)
Mesela TVS 2000 vagonlar için 2 yılda v1 revizyonu
8 yılda bir v2 revizyonu ve  24 yılda bir v3 revizyonu yapılıyor(tabii tvs 2000ler ilk olarak 94 te üretildikleri için 2018 de v3 e girecekler )

Revizyon süresi vagonun cinsine ve azami hızına göre değişiklik gösterebilir.
Bunların detaylarını Zafer Abi (Yenidünya) bize daha detaylı açıklayabilir.

Diğer bahsettiğiniz olay ise --revizyona ilaveten--modernizasyondur(klimalı hale getirme)

Bunlar TÜVASAŞ tarafından yapılan M 10 Pulman
                                                   M 70 Yemekli
                                                   M 80 Engelli--sadece 1 adet--
ve özel müteşebbislere yaptırılan K 10 pulman modernizasyonu (ile  muhtemelen TÜVASAŞ ta yaptırılacağı düşünülen   K sınıfı yemekli vagon modernizasyonu olacaktır).
                                                           
iyi akşamlar

--Bu arada yarı-açılır cam lehine oy atan dostlar da fikirlerini belirtirse sevinirim.--


En son Ufuk Şanver tarafından Cum 22 Hzr 2007, 00:38 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


tugaykartal
15 yıl önce - Cum 22 Hzr 2007, 00:06
Klimasız Tren Vagonlarının Camları Revizyon Sonrası Nasıl Olmalıdır?


Ufuk bende tam açılırdan yana oy kullandım. İnsanlar yarı beline kadar sarkmalı (tabiiki gabari dahilinde)Hatta bu konuda örnek olabilecek biri atamızın diğeride bir bayanın  fotoğrafını ekliyorum
trenci tugay

 
Bu fotoğrafın farklı açıları mevcuttur.

 
böylede saçlarını dağıtacaksın


H.ANIL

15 yıl önce - Cum 22 Hzr 2007, 18:38

Tam acilir cok daha guzel dogru ama yarin oburgun bi kendini bilmez basini camdan sarkitsada karsidan gelen tren kafasini kopariverse bu kazadan tumuyle tren sirketi sorumlu tutulur.
Ayrica cam tam acilir oldugunda cogu insan orda ruzgar yiyor hasta oluyor.
O yuzden yari acilir olmalidir dedim ben.



turgutakbaş
15 yıl önce - Cum 22 Hzr 2007, 18:40

şimdiye kadar ben camdan aşağıya ne düşen gördüm ne de duydum ... senelerce yolculuk ettim ... birçok akrabam arkadaşım etti ... kimsedende duymadım ...

Eren Adiloğlu
15 yıl önce - Cum 22 Hzr 2007, 19:35

Yıllarca ve sıklıkla tren yolculuğu yapmış birisi olarak, trene her binişimde, trenlerin eksikliklerinin envanterini çıkartır olmuştum. Tam açılır camlar, özellikle kışın aralandığında, rüzgarında etkisi ile donmakta ve bir daha geri kapatılamadığı için büyük sıkıntı oluşturmaktaydılar. Bu sebeple, kesinlikle tam olarak açılır pencere yapılmaması gerekmektedir. Ayrıca, buralardan sarkan insanlar olup, bugüne kadar bir kazaya şahit olmadığınız, olmayacağınız anlamına gelmemektedir. Trenlerimizde en büyük eksiklik, birçok vagonda halen gece lambası olmamasıdır. Bu, gece yolculuklarında büyük sıkıntı oluşturmakta, insanlar gözlerine doğrudan gelen florasan ışığı sebebiyle uyuyamaktadır. Yine de, bundan birkaç sene önceki vagonları düşünecek olursak, bugünküler birer teknoloji harikası.

Eski vagonlardaki sorunları maddeleyecek olursak;

Tren kışın ya çok sıcak olur yanar, ya da kalorifer çalışmaz içeridekiler donardı. Cam kenarında oturanları ayakkabılarının altı, kalorifer yüzünden erime noktasına gelirdi.

Camlar donar, açılmaz ya da kapanmazlardı

koltuklar bozuktu

Otomatik kapılar icat edilmemişlerdi. Trende dolaşan düşüncesiz kişiler kapıyı açar ve kapatmazlardı. Size de ya kapıyı kapatmak, ya da gelen müthiş gürültüye katlanmak şeklinde iki seçenek kalırdı.

İçerideki ışık çok kuvvetliydi. Hatta florasanlardan sinir bozucu tiz bir ses gelir, bu da uykunuzu berbat etmeye yeterdi. İçerideki kuvvetli ışıktan dolayı, geceleyin, mehtaplı havalarda bile dışarıyı göremezdiniz. Pencelerel işlevisiz kalırlardı.

Ses yalıtımı ve amortisör kalitesi sıfırın altında idi.

NOT: Bu yazdıklarım, herşeye rağmen, ölümü gösterip sıtmaya razı etmek şeklinde algılanmasın.


Eyüp Emre
15 yıl önce - Cum 22 Hzr 2007, 23:22

TCDD ekspreslerin birçoğunu klimalı vagonlarla teşkilatlandırdı (TVS 2000, M10, K10). Fakat uzun bir süre klimalı vagonlara sahip olamayacak trenlerimiz var (örneğin Sivas-Divriği Karma treni, Afyon-Eskişehir Bölgesel ekspresi, vb..). Bu nitelikteki trenlere yeni revizyondan çıkmış camları yarı açılır klimasız vagonlar verilmesi çok yanlış, aslında böyle bir vagon tipi çok yanlış bir uygulama. Ben  hem açılır camlı hemde yarı açılır camlı vagonun birarada olduğu bir trenle seyahat etmiştim ve yarı açılır camlı vagon inanılmaz derece de bunaltıcıydı, bunu öyle bir trende daha iyi anlayabiliyorsunuz. Sonuç olarak bütün trenlerimiz klimalı ve konforlu olmalıdır ve olacaktırda; fakat camların açılmaması da yolculuktan aldığımız haz duygusunu azaltıyor ne yazık ki. Konuyu açan Ufuk bey'e de teşekkür ederim, önemli bir soruna temas etmiş.

Çağrı Tekin

15 yıl önce - Cum 22 Hzr 2007, 23:53

Bölgesel ekpresler belki de en son klima eklenecek trenler. Bugün Ada Ekspresine bindim ve içi gerçekten bunaltıcıydı. Üstelik bulunduğum bölümde koltukların yarısı boştu. Ayrıca rüzgarın zerresi dahi hissedilmiyordu. Banliyö trenlerinin her yeri açık ve içerisi çok ferah oluyor. Pencerelerin donduğunu sanmıyorum olsa olsa bakımsızlıktan takılıyorlardır yoksa banliyölerin hemen hepsi açılabiliyor.

Ufuk Şanver

15 yıl önce - Cum 22 Hzr 2007, 23:56

Alıntı:


Tam acilir cok daha guzel dogru ama yarin oburgun bi kendini bilmez basini camdan sarkitsada karsidan gelen tren kafasini kopariverse


Koparmaz merak etmeyin 2 rayın arasında yeterince boşluk vardır hatta iki rayın arasında yan duran bir insana iki taraftan tren dahi gelse çarpmaz.(bunu denemenizi tavsiye etmemem tabii ) Ayrıca ülkemizdeki çift hatlar oldukça az ve yetersizdir (Halkalı-Sirkeci,Haydarpaşa-Arifiye,İnönü-Eskişehir,Sincan-kayaş ,Aliağa-cumaovası,Mersin-Adana )

Ayrıca wowcuların fotoğraf çekmeyi sevdiklerini de unutmamak lazım.Mesela  bu kış yaptığım Tatvan-Ankara seyehatinden çektiğim fotoğraflardan birini de  ekte gönderiyorum.camlar yarı-açılır olursa böyle fotoğraflar çekemeyiz  

 

(+)





iyi akşamlar



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM