Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1

klimasız vagonların camları revizyon sonrası nasıl olmalıdır
tam açılır 59.0%  59.0%  [46]
yarı-açılır 41.0%  41.0%  [32]
Toplam Oy : 78

Ufuk Şanver

15 yıl önce - Sal 19 Hzr 2007, 13:39
[İST-C8.53] - Klimasız Tren Vagonlarının Camları Revizyon Sonrası Nasıl Olmalıdır?



TCDD Vagonları TÜVASAŞ ta revizyon esnasında artık  camları yarı-açılır hale getirilmekte(klimasız vagonlardan bahsediyorum)

Benim kendi düşüncem klimasız vagonların camlarının tam açılır olması yönünde.

Yarı-açılır camlı klimasız 23 m.lik 2. mevkikompartımanlı vagon



(+)



 

(+)



Bu da aynı tip vagonun tam açılır camlı hali

 

(+)


Çağrı Tekin

15 yıl önce - Sal 19 Hzr 2007, 14:46

Kompartımanda camdan bakmak çok zevkli oluyor.Ayrıca klima yokken pencerenin yarı açılır olması çok büyük bir saçmalık.Pencerenin tam açılır olmasının acaba TCDD'ye bir zararı mı var?

Enes A.
15 yıl önce - Çrş 20 Hzr 2007, 00:12

Hala klimasız vagonları tartışıyoruz.TVS2000 tipi vagon yapmak bu kadar mı zor ki TCDD bu eski vagonları revize ediyor.Klima lüks değil bir ihtiyaçtır ama buna rağmen hala banliyö seferleri, Adapazarı seferleri, Doğu Ekspresi gibi bazı hatlar inatla klimasız külüstür vagonlarla yapılır      

kutlay34
15 yıl önce - Çrş 20 Hzr 2007, 00:19

Banliyö trenlerinde klima takılıp takılmamasının pek birşey değiştireceğini sanmıyorum... Yazın klimasız olmalarına rağmen serin olabiliyorlar... Ama Ada ekspresine kima takılmasının şart olduğunu düşünüyorum...

Eyüp Emre
15 yıl önce - Çrş 20 Hzr 2007, 00:20

Tabi ki tam açılır olmalı. Özellikle yaz aylarında bu yarı açılır klimasız vagonlar çekilmez oluyor. Ayrıca tren penceresinden sarkarak yolculuk etmenin keyfini de hiçbir şeye değişmem.



Ufuk Şanver

15 yıl önce - Çrş 20 Hzr 2007, 15:31

Bu vagonlar Güney,Vangölü,Toros Ekspresi gibi trenlerde kullanıldığını da düşünürsek durumun vehameti daha açık ortaya çıkar.Düşünün bu trenler Türkiye nin en sıcak yerlerinden Diyarbakır,Adana,Gaziantep gibi yerlere çalışıyor.Ben yarı açılır camlı klimasız vagonlarda İzmit e giderken bile pişiyorum.Üstelik Ada vagonlarında çift taraflı pencerelerden hava geliyor.Burada kompartımanın kapısını da kapattığınızı düşünürsek içerisi cehennemden farksız olur.İnsanlar resmen kurdeşen döker
.Ayrıca camdan kafayı çıkartıp dışarıyı seyretmek de ayrı bir keyif.

Bu hususu TÜVASAŞ ve Ticaret dairesine yazmayı düşünüyorum--gerçi muhtemelen bir işe yaramaz ama-- yazıya anketsel bir sonuç eklemem bu açıdan faydalı olabilir.Bu yüzden eğer arada bir de olsa trenle yolculuk yapıyorsanız veya ileride trenle yolculuk yapmayı düşünüyorsanız bu oylamaya katılmanızı rica ediyorum.

TVS 2000 vagon yapmak bu kadar mı zor sorusuna gelince şu anda TVS 2000 lerin bir üst versiyonu olan N 13 Pulman vagonların imalatı devam ediyor.mayıs sonu itibariyle 18. N13 ün TCDD ye katıldığını öğrenmiştik.Toplamda TCDD bu vagonlardan 30 adet sipariş vermiş durumda.
Onlarla ilgili fotoğrafları da ayrı bir başlık olarak yakında paylaşacağım.

Doğu Ekspresi artık TVS 2000  ve M 10 tipi klimalı vagonlardan teşkil edilmekte.Yemekli veya ilave vagon  eski tip olabilir.

Ayrıca bir TVS 2000 vagon bildiğim kadarıyla 600.000 YTL civarında.Bu yüzden eski vagonların da mevcut haliyle  veya modernize edilerek kullanılması bence önemlidir.

iyi günler


En son Ufuk Şanver tarafından Prş 21 Hzr 2007, 12:19 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Enes A.
15 yıl önce - Prş 21 Hzr 2007, 12:13

Doğu Ekpresi'nde eski tip yemekli vagon kullanılıyor.

Ayrıca fiyatı 600.000 ytl olsa bile bizler verigsini veren trenlere biletini alarak binen insanlar olduğumuza göre hakkkımı talep etmek son derece yerinde bence.O zaman İETT yeni otobüs almasın onun yerin 86 model olanları bizim için yenilesin  


abhazyalı ugur
15 yıl önce - Prş 21 Hzr 2007, 12:16

Alıntı:
İETT yeni otobüs almasın onun yerin 86 model olanları bizim için yenilesin  
arkadaşımın dedigine bende katılıyorum bu kadar yeni araç alınmamalı eskiler revizyondan gecmeli sadece sehir icinde uzun seferler yapan İETT otobüsleri yeni olmalı bu araçların berbiri 300 350 bin ytl

Ufuk Şanver

15 yıl önce - Prş 21 Hzr 2007, 12:17

Kurumun Klimalı yemekli vagon sıkıntısı var.Daha dün bir tane TVS 2000 yemekli vagon yanarak kullanılamaz hale gelmiş.

Bizlere söylenen
TCDD  nin 22 adet yemekli vagonu K sınıfı haline getirerek modernize etmeyi düşündüğü.

iyi günler


Enes A.
15 yıl önce - Prş 21 Hzr 2007, 12:27

TCDD'nin geçmişten günümüze vagon revizyonu adı altında yenilediği veya yeni aldığı vagonların bir listesi var mı?

Yenileme projesi 1 yıl sürer 2 yıl sürer ama 15-20 yıl sürer mi.Eski türk filmlerinde gördüğüm vagonlara biniyorum yeter artık!



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM