Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
wowcu_kaptan
15 yıl önce - Pzr 17 Hzr 2007, 15:01
İST » C8.50. TCDD Trenlerinin Makinist Kabinleri (Markizleri)




E 8000 liklerin makinist kabini görünümü


14 000 Liklerin Makinist kabininden görünüm... BU ARADA BUDA ÇOK BASİT VE KOLAY KULLANIŞLI BİR BANLİO SERİSİ


BB 4000 serisinin kabin içi


E 40000 binliklerin kabini bu arada kullanımı çok basit ben bile kullanırım...


E 52 000 liklerin kabini


Ülkemize gelen Hızlı tren ölçüm treninin kabini
 

DE Serisinden bir kabin görünümü

Kaynak: http://e40003.me.metu.edu.tr/


OkanDikmen

14 yıl önce - Çrş 02 Tem 2008, 20:17



(+)





(+)


onurkiltac
13 yıl önce - Pzr 14 Arl 2008, 01:32

MT5721 Lokonun Markizi











MT 55 061 ünitesinin Eski Hali ve markizi










MT 55 061 ünitenin Yeni Hali Ve yeni Markizi


(+)





(+)


onurkiltac
13 yıl önce - Sal 07 Tem 2009, 02:02

MT 55102 Ve Markizi


(+)




(+)





(+)


Aynı Trenlerden Modeli Farklı Versiyonu
MT 55112 Markizi


(+)





(+)


onurkiltac
12 yıl önce - Pts 10 Ağu 2009, 12:12

MT 5700 Tiplerin MArkizi


(+)





(+)





(+)


DM 15000 DMU Tiplerin Markiz Görüntüsü


(+)





(+)





(+)


MT 55000 Fiat Mototren Tiplerinin Bir MArkiz Çeşidi


(+)





(+)




Burak ÇİÇEK
12 yıl önce - Pts 10 Ağu 2009, 15:27

Tüvasaş'ın ürettiği Dizel Tren Set...



(+)


Bedirhan34
11 yıl önce - Çrş 25 Ağu 2010, 16:04



(+)




(+)





(+)





(+)





(+)





(+)



(+)





(+)





(+)




Bedirhan34
11 yıl önce - Çrş 25 Ağu 2010, 16:26

Biraz daha resim paylaşayım dedim































M.Ali Sade
10 yıl önce - Cum 30 Eyl 2011, 14:39

Geçen gün Ankara Gar'da bulunan Buharlı Lokomotif Müzesindeydim.

Burada çok güzel korunmuş buharlı lokomotifler var.Bunlardan biri de aşağıya resimlerini eklediğim Henschell.

Haydi bu muhteşem makinenin kaptan köşküne hep beraber göz atalım.

Burası markizin merdivenleri.Önündeki levhada da bazı bilgiler yer alıyor.



(+)


Hemen bakıyoruz.II.Dünya Savaşı döneminde Almanya'da üretilmiş.Ve 47 yıl çalışmış.Çok uzun bir süre.

Yandan bir görünüm...



(+)


Markizde ocak üzerinde bulunan bir levha.Burada imal tarihi 1942 olarak yazılmış.Yukarıdaki resimde yer alan levhadan daha doğru bir bilgi olduğunu düşünüyorum.

Eskişehir için muhtelif başlıklarda yazmıştık.Pek çok işte öncü olduğu halde çok adını duyuramamıştır diye.

İşte bir ispat da burada.

Hemen Eskişehir ile ilgili bildiklerimizi hatırlayalım:

"Devrim otomobili burada üretilmişti.
Yıllardır ülkemizin dizel elektrikli lokomotif ihtiyacı buradan karşılanmıştı.
Otobüscülükte pek çok firmanın merkezi Eskişehir olduğu gibi diğer firmalarda da pek çok Eskişehirli otobüscü vardı ." demiştik.
Gıda ve ev eşyaları üretimiyle İnönü'deki Ford tesislerini saymıyorum bile.

İşte burada yapılmış çok önemli faaliyetlerden birisi daha ortaya çıktı:Buharlı lokomotif yenileştirmesi.




(+)


İşte ocak kapağı...



(+)


Ve muhtelif kontrollar.

Bunda da bazı kontrolların manivela ve çarkları sanki sökülmüş gibi dursa da bu markiz diğer makinelere göre daha iyi durumdaydı.

Sağ üstte kömür tozu,is ve pastan anlaşılmaz olmuş üç adet göstergeyi görüyorsunuz.Bunlardan birisi kazan içi sıcaklık,diğeri kazan basıncı ve diğeri de regülatörle kumanda edilen basıncın değeri olması gerekir.

Bu lokomotifte dikkatimi çeken bir husus da markiz içerisinde elektrik sistemi ile ilgili de bir takım malzemeler bulunuşuydu.Sigorta kutusu, komitatör gibi kırılıp yok olmuş olsalar da bazı tesisat parçaları vardı.



(+)


Ve işte makinistin mekanı.

Biz bazen bazı başlıklarda yeni otobüslerdeki şoför mahallilerini incelerken "plastik kalitesi düşük,düğmeler ergonomik değil,koltuğu keşke falan marka olsaydı,görüşü az" gibi ukalalıklarda bulunuyoruz.

Bir de buraya bakın.Bu insanlar buralarda nasıl çalışmışlar,karda kışta,sıcakta bu lokomotiflerle katarları nasıl çekmişler siz düşünün...




(+)



Bu taraf da muavin ya da ateşçinin mekanı.O da farklı değil.Arkadan kürek kürek kömürü kan ter içinde kazana at.Sonra da geç bu tabureye dinlenmeye çalış.Olacak iş değil.



(+)


Ve yine makinistin gözüyle gidiş istikameti resimleri.Önce yan camdan aynen makinist gibi sarkarak baktım.Daha sonra da ön camdan bir şeyler görebilmeye çalıştım.Her ikisinde de çok bir şey göründüğü söylenemezdi.

İşte sarkarak görüntü:



(+)


Ve işte ön camın görüş açısı:



(+)


Ve ateşçinin baş belası tender ve kapağı...



(+)


İşin özü ise şu:

Bu güçlü ve sapasağlam makineler yıllar yılı raylarımızın üzerinde ne zorluklarla,ne güçlüklerle gidip gelmiş şu resimlerden az da olsa hissedebiliyoruz.

Dışarıdan çok sevimli dursalar da ,heybetlerinin altında, çekilen ağır sıkıntılar da yatıyor maalesef.



(+)




(+)


Bizlere yıllarca ağır hizmet vermiş bu lokomotiflerde çalışmış bütün TCDD personeline buradan selamlar olsun.Yaşayanlarına Allah (C.C) selamet versin,ölmüşlere de gani gani rahmet eylesin.

Ankara'da olan veya gelecek arkadaşlarım;bu müzeyi mutlaka ziyaret edin ve yukarıda bahsettiğim gözle bakarak inceleyin.

TCDD'ye böyle güzel bir müze için teşekkür ediyorum.İnşallah yeni YHT Garı yapılırken buradaki güzellikler kaybedilmez.

Herkese selamlar...


akcay_ida

6 yıl önce - Pzr 07 Şub 2016, 18:15

Bugün Adapazarı ekspresi'nin markizinde yaptığım yolculukta çektiğim resimler;

1-Konya'dan gelen Hızlı Tren'le karşılaşma

2-Muallimköy tarafları



(+)




(+)




sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM