Ana Sayfa 930 bin Türkiye Fotoğrafı
u.gönül
8 yıl önce - Sal 29 Ağu 2006, 20:10

yıl 2006 noldu bu otoban işi filan ben yeni katıldımda bilgisi olan varsa paylaşabilirmi


cevat yılmaz
8 yıl önce - Çrş 30 Ağu 2006, 10:20
otoyol


arkadaşlar allah muhabettinizi artırsın bakıyorum bir otoyol muhabetidir gidiyor.ankara,istanbul,izmir,çanakkale devlet hep batı anadoluyumu düşünüyor niye karadenizin bir doğru dürüst otoyolu yok.son yıllarda samsun,sarp kapısı arasında bir sahil yolu projesi üretip yapmaya başladılarki evlere şenlik deniz şehri olan trabzonda denizi dürbünle bakıp görmeniz mümkün ayrıca yaptıkları yolda uyduruktan bir çalışma hem üstelik geçtiği (ordu hariç)bütün şehirlerin tarihi dokusu ve görüntüsünü allak bullak etti,sadece ordu topyekün bu projeye kazan kaldırdı ve yol şehrin dışından geçti.


birolca

8 yıl önce - Çrş 30 Ağu 2006, 10:29

ordunun dışında kalması kaya engelini bir türlü aşamayıp çareyi yolu içerden vermekte bulmalarından kaynaklanıyor biraz da. ama gönül isterdi ki rize-artvin civarı başlayıp istanbula kadar uzanan bir otoban olsun

birolca

8 yıl önce - Çrş 30 Ağu 2006, 10:56

Alıntı:
yıl 2006 noldu bu otoban işi filan ben yeni katıldımda bilgisi olan varsa paylaşabilirmi



değişen pek bişe yok sanırım

resim biraz büyük olduğu için link vermek daha doğru olur heralde
http://www.kgm.gov.tr/sayfa024.asp


BEHÇET VOLKAN
8 yıl önce - Çrş 30 Ağu 2006, 11:14

Cumhuriyet’in kuruluşundan Atatürk’ün ölümüne değin geçen süre (yani yurdun demir ağlarla örüldüğü, demiryoluna önem verildiği süre) bir kenara bırakılacak olursa, Türkiye’nin kara taşımacılığı ve kara ulaşımında kullandığı tercihin hep kara yolu olduğu görülmektedir.
Bir ülkenin taşımacılığının ve ulaşımının tamamına yakınını demiryollarını es geçerek karayollarına bağlamak ne derece doğru bir tercihtir tartışılır.Demir yolunun, karayoluna göre fazla olan önemi bir başkadır.Atatürk’ün ölümünden bu yana Türkiye’de neredeyse hiç demir yolu yapılmamıştır.Bu apayrı bir konudur.Burada anlatmak istediğimiz; gerek şehir içi gerekse şehir dışı karayollarında giderek artan bakım-onarım giderleri, Türkiye’nin bu sorunu kendi kaynaklarını daha çok kullanarak akıllı bir şekilde çözme zorunluluğunu ortaya koymaktır


A_Cüneyt
8 yıl önce - Çrş 30 Ağu 2006, 12:08

Ulusal cikar ve yatirimlarin geri dönüsümü bakimindan Istanbul-Ankara-Izmir-Bursa karesinin otoban agiyla birlestirilmesi kacinilmaz bir sey. Yönetim, finans ve sanayii ve istihdam merkezlerinin birlestirilmesi heryerde en basta gelir. Tabi öte yandan da Adana/Antalya bu otoban agina eklenmesi gereken önemli yerlerden biridir (petrol/enerji sanayii/turizm merkezi olarak). Karadeniz yöresinin otobanla Istanbul veya Ankaraya baglanmasi tabi ki güzel bir sey olur, ama bence 2nci plan olarak kalmalidir. Sonucta o yöreye 2 seritli hizli yol yeterli gelebilir ilk etapta.
Bakin avrupa ülkelerine. Genelde hep yukarida belirttigim sekilde örülmüstür otoban aglari. Daha sonra adim adim öteki yörelere baglanti saglanmaktadir.
Demiryolunun Türkiyede niye bir üvey evlat gibi görüldügünü de anlamis degilim gercekten. Oysa gelismis ülkelerin cogunda demiryollarinin yük ve yolcu tasima yönünde rolleri büyüktür. Oysa TR'de arkadaslarin dedigi gibi, Atatürk/inönü zamanindan sonra neredeyse bir arpa boyu gecilmemistir. Ilginc birsey yani. Halbuki ülkemizin genis alani ve doga sartlari yönünden demiryolu cok daha fazla önemsenmelidir.


serhat
7 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 17:32
Otoyol projeleri (son durum hk)


ÖDENEK AYRILMASI DURUMUNDA BITIRILECEK OLAN OTOYOLLAR:

1) Izmir Kuzey Çevreyolu (Çigli'ye kadar olan son kesim) (7 km)
Bu otoyolun ileride Menemen'e kadar uzatilmasi sözkonusu.

2) Eminlik - Uluki$la (Eregli çikisi) (32 km)
Ileride yapilmasi planlanan Adana (Eminlik) - Eregli - Konya - Afyon otoyolunun ilk etabidir.

3) Kemerhisar - Eminlik (24 km)

4) Eminlik - Çiftehan - Pozanti (60 km)

5) Gaziantep - Birecik - $anliurfa (196 km)
Gaziantep - Birecik (59 km)
Birecik - $anliurfa (105 km)
Gaziantep çevreyolu (32 km)

6) Bursa Yalova ayrimi - Turanköy kavsagi (28 km)
Ileride yapilmasi planlanan Bursa - Eski$ehir - Ankara otoyolunun ilk etabidir.

ÖDENEK AYRILMASI DURUMUNDA YAPIMINA BASLANMASI PLANLANAN OTOYOLLAR:

1) Dilovasi-Izmir (408 km)
a) Dilovasi - Izmit Körfez Köprüsü - Orhangazi (44km)
b) Orhangazi - Bursa girisi (38 km)
c) Bursa Yalova ayrimi - Karacabey kavsagi (31 km) (BU YOL BITIRILDI)
d) Bursa çikisi - Susurluk (57 km)
e) Susurluk - Balikesir (62 km)
f) Balikesir - Kirkagaç (65 km)
g) Kirkagaç - Manisa (56 km)
h) Manisa - Izmir (55 km)

Güzergah ile ilgili genel bilgiler:
Otoyolun Izmir giri$i Bornova Belkahve'den Kemalpa$a'ya dogru açilacak 1.7 kilometrelik bir tünelle ba$layacak. Otoyol, Turgutlu'nun batisi, Saruhanli'nin dogusu ve Akhisar'in batisindan geçecek. Soma'nin da hemen dogusundan geçecek yol oradan Sava$tepe'ye ula$acak. Buradan Balikesir'in batisindan geçilerek Susurluk'a ula$acak. Balikesir'den Bursa'ya giderken de yol $u anda oldugu gibi Mustafakemalpa$a'nin dogusundan geçecek. Ardindan yeni hizmete giren çevreyolu da kullanilarak Bursa merkeze girmeden ilerlenecek. Otoyol Yalova-Gölcük arasindaki bir noktadan Izmit Körfezi'ne yapilacak bir asma köprüyle dogrudan Istanbul Gebze'ye baglanacak.

Dilovasi - Izmit Körfez Köprüsü - Orhangazi arasi güzergahi hk ek bilgi:
Toplam 44 km. uzunlugunda ve 2x3 $eritli olan Otoyol Projesi, Gebze otoyol gi$elerinden ba$lamaktadir. Dil Iskelesi ile Hersek Burnu arasini bir asma köprü ile geçerek Çavu$çiftligi Köyü yakinlarinda ve D575 no’lu Karayolu üzerine yapilacak bir kav$aktan sonra Havuzdere, Tav$anli, Kabakli, Kilinç ve Laledere köylerini geçerek 3 km.’lik tünele girmektedir. Yeniköy ile Cihanköy arasinda tünelden çikan güzergah Orhangazi-Iznik karayoluna yapilacak kav$aktan sonra Orhangazi’nin Bursa çiki$ina yapilacak iki adet kav$ak ile son bulacaktir.

NOT: Ileride 56 km'lik Bandirma - Mustafakemalpa$a arasinin da birle$tirilmesi planlanmaktadir.

2) Aydin - Kuyucak - Denizli (182 km)
a) Aydin - Kuyucak (76 km)
b) Kuyucak - Denizli (59 km)
c) Denizli Çevreyolu (47 km)

3) Ankara - Kemerhisar (348 km)
a) Ankara - Emirler - Acikuyu (116 km)
b) Acikuyu - Evren - Ortaköy - Derinkuyu (142 km)
c) Derinkuyu - Gölcük - Kemerhisar (90 km)

4) Iskenderun - Antakya - Cilvegözü (78 km)

5) Çanakkale köprüsü ve baglanti yollari (15 km)

PROJE A$AMASINDA OLAN OTOYOL PROJELERI:

1) Ankara - Eskisehir (Beylikova) - Afyon - U$ak - Izmir (550 km)
Ankara-Pozanti Otoyolu'nun 7.km'sinden ba$lamaktadir. Polatli'nin 10 km kuzeyinden geçip Porsuk Çayi Vadisini takip ederek Eski$ehir Beylikova ilçesi yakinlarinda güneybatiya yönelmektedir. Afyon - Kütahya arasindan geçerek U$ak ilinin kuzeyinden devam edip Selendi ve Gediz Vadisi boyunca ilerleyerek Bursa - Izmir Otoyolu'na baglanmaktadir. Proje 550 km uzunlugundadir.

2) Eskisehir (Beylikova) - Bursa (185 km)
Ankara - Izmir Otoyolu'nun 135.km'sinden Eski$ehir Beylikova yakinlarinda ayrilmaktadir. Eski$ehir'in kuzeyinden Bilecik Pazaryeri ilçesi yakinlarindan geçerek Inegöl'ün kuzeyinden Bursa Çevre Yolu'na baglanmaktadir. Projenin toplam uzunlugu 185 km’dir. Bu otoyolun bir parçasi olan 28 km'lik Bursa Yalova ayrimi - Turanköy kavsagi arasi otoyol 2007 senesi içinde bitirilecektir.

3) Eski$ehir (Kirka) - Afyon - Burdur - Antalya (285 km)
Ankara - Izmir Otoyolu'nun 213.km'sinden Eski$ehir Kirka ilçesi yakinlarindan ayrilmaktadir. Afyon'un batisini ve Burdur'un dogusunu takip ederek Antalya'ya ula$maktadir. Proje 285 km uzunlugundadir.

4) Denizli - Antalya (135 km)
Aydin - Denizli Otoyolu'nun bitiminden ba$lamaktadir. Burdur Gölü'nü güneyden geçerek Burdur Bucak ilçesi güneyinden Ankara - Antalya Otoyolu'na birle$mektedir. Proje 135 km uzunlugundadir.

5) Kinali - Istanbul 3. Bogaz Köprüsü - Akyazi (Kuzey Marmara Otoyolu) (342 km)

http://www.bayindirlik.gov.tr/turkce/dosya/kizilcahamam.pdf


m.ertug
7 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 17:43

Sn. Behçet VOLKAN demişki;

Cumhuriyet’in kuruluşundan Atatürk’ün ölümüne değin geçen süre (yani yurdun demir ağlarla örüldüğü, demiryoluna önem verildiği süre) bir kenara bırakılacak olursa, Türkiye’nin kara taşımacılığı ve kara ulaşımında kullandığı tercihin hep kara yolu olduğu görülmektedir.
Bir ülkenin taşımacılığının ve ulaşımının tamamına yakınını demiryollarını es geçerek karayollarına bağlamak ne derece doğru bir tercihtir tartışılır.Demir yolunun, karayoluna göre fazla olan önemi bir başkadır.Atatürk’ün ölümünden bu yana Türkiye’de neredeyse hiç demir yolu yapılmamıştır.Bu apayrı bir konudur.Burada anlatmak istediğimiz; gerek şehir içi gerekse şehir dışı karayollarında giderek artan bakım-onarım giderleri, Türkiye’nin bu sorunu kendi kaynaklarını daha çok kullanarak akıllı bir şekilde çözme zorunluluğunu ortaya koymaktır


İzninizle eklemek istiyorum;

1923 ile 1938 arasında yapılan demiryolunun sadece % 15'i 1990ların ortasına kadar geçen sürede yapıldı...(tam hatırlayamıyorum; ya 93 ya 98e kadar)

Yani 90lara kadar;
o ilk 15 yılda yapılanın % 15'i...


Yiğit cas
7 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 18:56

Alıntı:
1923 ile 1938 arasında yapılan demiryolunun sadece % 15'i 1990ların ortasına kadar geçen sürede yapıldı...(tam hatırlayamıyorum; ya 93 ya 98e kadar)

Yani 90lara kadar;
o ilk 15 yılda yapılanın % 15'i...

Kesinlikle haklısınız, ben de fahri bir demiryolcu olarak demiryollarının bu kadar boşlanmamış olmasını dilerdim ama en azından şimdiki projeler insanı sevindiriyor.

Gene de birinden birine ağırlık vermek tam olarak doğru olmaz. Avrupa'da araba sahipliği oranları ile Türkiye'ye baktığınızda Türkiye'nin daha doyum noktasına çok olduğunu görebilirsiniz. Bu sebeple de Türkiye'de hayat şartları iyileşmeye devam ettikçe yollardaki araba sayısı da artacaktır. Toplu taşımaya ilgi arttırılsa da insanların araba sürme özgürlüğüne engel koyamadığımız sürece insanlar şehirler arası yolları arabaları ile almaya devam edeceklerdir. Bu sivil trafik arttıkça ve bir de yük taşıyan tırlar ve kamyonlar eklendikçe karayollarını boşlamak bize daha çok kaza haberinden bir şey getirmeyecektir.

Demiryolları Türkiye için ne kadar önemliyse Karayolları da o kadar önemlidir. Gönül ister ki demiryolları, şu anki Karayolu ağıyla yarışabilecek boyutlara ulaşsın. Herkesin temennisi bu olsa gerek.


f.akgun

7 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 19:32

arkadslar devletimiz yıllardan beri ödenek ayırmıstır ama bazı kişiler bu paraları baska yerlere harcamıstır genede suanki durum gayet iyi hele sukur bursamızında bir otobanı oldu


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET