Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Semih Yaşar

11 yıl önce - Sal 12 Hzr 2007, 15:09
[İST-A7.32] - Metrobüs Durak Platformlarının Genişliği Hakkında Yorumlar



İstasyon genişliği konusunda bilgisi olan var mı? Benim gördüğüm kadarıyla
istasyon için düşünülen genişlik 3 metre gibi, yolun ortasında yapılan  istasyon platformu
çok geniş değil, bu istasyonlar her iki yöne gidecek yolcular tarafından ortak kullanılacağı
için bence yeterli değil.
Bazı arkadaşlar eleştiri mafyası yine başladı diyebilir, ama görünen köy de kılavuz istemez.


Ali Sahin
11 yıl önce - Sal 12 Hzr 2007, 15:45

Duraklar için çok dar bir bölgenin kalacağını, ben de bir önceki sayfada söylemiştim. Özellikle sabah ve akşam Şirinevler'den geçerken yolun her iki yönündeki kalabalığı görüp, bu insanların aynı yerde bekleyeceğini düşününce aklım şu anda almıyor durakların durumunu.

Gerçi bu proje başından beri aklımın almadığı şeyler çok olduğu için (hala bu yoldan o kadar şeridi nasıl çıkardıkları gibi ) görelim bakalım ne olacak? Nasıl olsa kör topal, yap boz bir şekilde buraya kadar geldi. Az kaldı  durakların şekillenmesine...


Burç

11 yıl önce - Sal 12 Hzr 2007, 16:01


Bu mu dar?  
Ben de niye bu kadar geniş yaptılar acaba diye düşünüyordum...
Yandaki Doblo'dan ölçerek hesaplarıma göre metrobüs yolu bu durakta 12 metre genişliğinde!
Hadi 3'er metresi yola ayrılsın, rahat 5-6 metre genişlikte istasyon olacak.

Bana asıl tramvay istasyonları dar geliyor, Zeytinburnu'nda hiç tramvay'dan inmeye çalıştınız mı?
Tam 1 metre. İnen yolcuların ters yönlere gitmeye çalışması da komedide son perde oluyor.


Bakınız size bir durak fotoğrafı, kaç metre genişliğinde bu durak ?


(+)




Ali Sahin
11 yıl önce - Sal 12 Hzr 2007, 16:44

Ben yoldan geçerken gördüğüm kadarıyla Şirinevler ve Yenibosna'da başlamış olan duraklar için (ya da istasyon:) )  yeteri kadar geniş alan olmadığını düşündüğüm için yazdım.

Bu akşam fotolarını çekme imkanım olursa çekeceğim. Hem o bölgedeki son durumu görmüş oluruz, hem de bu konuda bir karara varırız.  


Semih Yaşar

11 yıl önce - Sal 12 Hzr 2007, 17:09
durak genişliği


Alıntı:
Ben yoldan geçerken gördüğüm kadarıyla Şirinevler ve Yenibosna'da başlamış olan duraklar için (ya da istasyon:) )  yeteri kadar geniş alan olmadığını düşündüğüm için yazdım.


Çok doğru, istasyon platformu dış çerçevesi için bordürler döşeniyor ve gördüğüm
kadarıyla platform genişliği yeterli değil. Bu gibi biletlerin önceden ödendiği ulaşım sistemlerinde
aracın istasyonda beklediği süre çok önemli bir performans kriteridir, istasyonların küçük olmasından dolayı indi bindi süresinin uzaması toplam yolculuk süresini olumsuz etkiler.
Benim okuduğum dokümanlarda istasyon genişliği için minimum 5 metre tavsiye ediliyor.




En son Semih Yaşar tarafından Sal 12 Hzr 2007, 17:14 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sserhat
11 yıl önce - Sal 12 Hzr 2007, 17:10

ciddi bir şekilde geniş yapılmış. 3 araç rahatlıkla yanyana gidebilir.



serifayhan
11 yıl önce - Sal 12 Hzr 2007, 17:29

Alıntı:
Bugün metrobüs yolu üzerinde yenibosna üst gecitinin altında kamyon ürerinde yürüyen merdiven gördüm. Yanımda fotoğraf makinası olmadığı için fotoığrafını çekemedim. Sanırım metrobüs duraklarında üstgeçitlere ulaşabilmek için yürüyen merdivenler kullanılacak.


Yürüyen merdiveni benden başka gören olmadı mı ?  

Kamyon üzerinden indirdiler ise fotoğrafını cekerseniz hepimiz bilgilenmiş oluruz.

Ayrıca bir " elestiri mafyası " üyesi olarak bordür taşları ile yapılan ( şirinevler - ataköy durağında )  durakların dar olduğunu bende savunuyorum.


Ali Sahin
11 yıl önce - Sal 12 Hzr 2007, 23:05

Bu akşam üstü çektiğim fotoğraflar.

Aşağıdaki iki fotoğraf Yenibosna durağı. Bu fotoğraftan anlaşıldığına göre sanırım bizi yanıltan iki bordür arasındaki aranın çok dar olması.  Metrobüse ayrılan yol iki geniş aracın geçeceği şeklinde...  Hatta daha bile geniş.

Benim anladığım metrolarda gibi altta boşluk olacak şekilde platform uzatılacak. Ayrıca istasyonlarda iki aracın yanyana geçmesi için metrobüs yolu bu kadar geniş tutuldu. Çünkü sadece istasyonların olduğu mevkilerde metrobüs yolu bu kadar geniş.

 

(+)



 

(+)



Şirinevler - Ataköy istasyonu... Bunu tam karşıdan çekemedim. Çünkü köprü üstünü arkalarına geçilemeyecek şekilde seyyar satıcılar kaplamıştı. Arkalarına geçmek için ise nerdeyse bir dükkan malzemeyi kaldırmak lazımdı. O kadar yerleşmişler köprü üstüne. Neyse son günleri o köprü üstünde...

Son fotodan göründüğü kadarıyla istasyonlar çoook uzun... Bu da bekleme alanı dar tartışmalarını biraz azaltacaktır.

İlk iki fotoğrafta ise görüldüğü gibi üst geçidin tam altına çukur açılmış. Sanırım yürüyen merdiven çalışması başlamış.


 

(+)



 

(+)



 

(+)


En son Ali Sahin tarafından Sal 12 Hzr 2007, 23:57 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Burç

11 yıl önce - Sal 12 Hzr 2007, 23:36

gerçekten de darlığından çok uzunluğu dikkat çekiyor.
Acaba aynı anda 3-4 tane arka arkaya gelir diye mi böyle yapılmış?

 

(+)


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Sal 12 Hzr 2007, 23:51

Alıntı:
Benim anladığım metrolarda gibi altta boşluk olacak şekilde platform uzatılacak. Ayrıca istasyonlarda iki aracın yanyana geçmesi için metrobüs yolu bu kadar geniş tutuldu. Çünkü sadece istasyonların olduğu mevkilerde metrobüs yolu bu kadar geniş.

Ali meseleyi iyi yakalamış. Herhalde daha evvelki platform kesitlerinde de gördüklerimiz gibi bacağı etli T harfi şeklinde bir form uygulayacaklar (Amma da benzetme yaptım ben de ama   ) Yani, demek istediğim, dikdörtgen tabanın üzerine dört yanından taşan, et kalınlığı az bir zemin giydirilecek...

Ayrıca istasyonlarda, yine de kalması muhtemel ek birer şerit çizilebilecek kadar alan da; acil durum cepleri gibi birşey olacak. Arızalanan otobüsler, ya da diğer ikmal ve destek araçları burada yolun akışnı bozmadan parkedebilecekler... (Tabii, bunlar hep birer varsayımdan ibaret)

Uzunluk konusunda da herbiri 26 metre olacağına göre, ardara iki metrobüs gelmesi düşünüldü belki. Bu da (2X26)+1 metre = 53 metrelik bir platform uzunluğu demektir.

Ya da bizim gözümüz yanılıyor... Çünkü her iki kenarda belli aralıklarla dikilen elektrik direkleri mevcut. Bunların üzerinde bulunduğu şerit hesaptan düşürülür ve de iç taraflardaki platform taşmaları da genişliğe eklenirse, aşağıdaki gibi bir görünüm oluşur. Bir metrobüs ancak, kıtı kıtına istasyona yanaşır.



(+)


Asıl işin ilginçliği ise şurada: Ortadaki ortak platforma normal trafik akışı yönünde yanaşacak olan araçların, bu durumda kapılarının solda olacağı... (Tamam tamam, hemen "eeeee", "ööööö" yapmayın. Bunlar yalnızca birer fikir jimnastiği   )

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM