Ana Sayfa 930 bin Türkiye Fotoğrafı
gunersalim
7 yıl önce - Pts 11 Hzr 2007, 15:05
Eskişehir-Kütahya Raybüs Seferleri


Eskisehir Kutahya illeri arasinda Kutahya li vatandaslarinda hizli ternden yararlanmalari icin hizli tren seferlerine uygun olarak raybus seferleri baslatilacakmis .     Raybuslar acaba banliyo trenler mi olacak


mura+
5 yıl önce - Pzr 15 Mar 2009, 13:37

Eskişehir aktarma noktası olarak kullanılmak sureti ile Kütahya da hızlı trenden faydalandırılacak.
Gerekli anlaşmalar sağlansa Bursa da.
Ama Gar restore edilmek yerine Şeker Fabrikası arazisi içine terminale yakın bir yere yeni baştan inşa edilseydi insanlar bireysel olarak bütün şehirlerden bir şekilde hızlı trene aktarma yapabilirlerdi gibime geliyor. Şu an Gar ın yeri hiç kuşkusuz çok güzel ama tek eksiği tramvay durağına biraz uzak kalıyor. (700-750 metre civarı) Keşke tramvay doktorlar caddesinden geçirilmek yerine sağa döndürülüp garı takiben atatürk caddesinden odunpazarına çıkarılsaydı. İki Eylül caddesi de yine otobüslerin olurdu.

Neyse, konuyu dağıtmayayım ilgili haber basında yer aldı:

Alıntı:
Yüksek hızlı trenle Eskişehir'e gelen yolcuların Kütahya'ya seyahati için planlanan raybüs, Eskişehir Garı'nda düzenlenen törenle hizmete girdi. Bu sistemle Kütahya-Ankara arası 3 saate düşecek.
Yüksek hızlı trenle Ankara’dan Eskişehir'e gelen Devlet Demiryolları (DDY) Genel Müdürü Süleyman Karaman, garda düzenlenen törende yaptığı konuşmada, Ankara-Eskişehir arası hızlı tren hattının Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıldığını hatırlatarak, "Eskişehir'e gelen yolcuların komşu illere seyahatini kolaylaştırmak için değişik tedbirler aldık. Bunlardan en önemlisi, Eskişehir'den Kütahya'ya raybüs planladık. Bu raybüs, her hızlı tren buraya ulaştığında hazır olacak ve hızlı trenin gelişinden 10 dakika sonra buradan Kütahya'ya yolculuk başlayacak. Tersi de böyle olacak. Yani Kütahya'dan çıkan raybüs, buradaki hızlı trenin kalkışına yetişecek. Böylece, bağlantı seferler devam edecek. Şuanda kombine bilet satamıyoruz. Ama, bunun çalışmalarını yapıyoruz" dedi.
Eskişehir-Kütahya demiryolunun geçen yaz mevsiminde hızlı tre raylarıyla yenilendiğini vurgulayan Karaman, "Eskişehir'den ikinci bir aktarma daha var. O da İstanbul treni. Eskişehirliler'in çok istediği 'Eskişehir Treni' adı altında Eskişehir'den İstanbul'a da tren çalıştırıyoruz. Buradan inen hızlı tren yolcuları, İstanbul'a bu trenle gidecekler. Bursa'daki otobüs firmalarıyla da anlaştık. Ama maalesef, UKOME kararı aldıramadığımız için otobüsler bu istasyona yanaşamıyor. Eskişehir Belediye Başkanlığımızdan özellikle bunu bekliyoruz. Şehrin trafiğini kirletmeyecek şekilde tren garı önünden Bursa'ya otobüs seferleri organize etmeyi planlıyoruz. Böylece, Ankara-Bursa arası da 3.5-4 saat civarında olacak. İnşallah, bunu da yapacağız" diye konuştu.


kaynak: http://www.sakaryagazetesi.com.tr/haber.asp?id=82 ...kategori=1


mdemir1867

5 yıl önce - Cmt 18 Nis 2009, 23:08
Kütahya-Eskişehir DMU seferi 7.10


7.10 Kütahya -Eskişehir seferlerindeki yolcu sayısı 10-15 dir.Çünkü 07.00 deki hızlı trene yetişmek isteyen Kütahyalılar İzmir'den gelen(Karesi,9 Eylül ,İzmir mavi)trenleri ile yetişiyor.Bu 7.10 DMU 13.15 alınır ve 15 YHT konvansiyal olarak bağlanırsa yolcular için daha iyi olacaktır




Enes Zengin

5 yıl önce - Cmt 11 Tem 2009, 11:15

Günde karşılıklı 2 sefer olarak gerçekleştiriliyor bu seferler. Yaklaşık 1 saat 10 dakikalık bir yolculuk söz konusu. Setler oldukça rahat, klima ve müzik yayını mevcut. Kısa mesafeler için birebir diyebilirim. Gün içindeki sefer sayısının artması Kütahya-Eskişehir arasındaki sirkülasyonunda artmasını sağlayacaktır.

Kütahya' ya son gidişimle yine bu seti kullandım. Hatta bir ara makinistin kapısını açık görünce hemen yanına damladım. Yaklaşık 15 dakika kadar beraber gittik, setle ilgili herşeyi anlattı bana. Tüm sistem elektronik. Herhangi bir kapı kapanmazsa direk ekranda görebiliyorsunuz. Ayrıca bu setlerden 92 tane daha gelecek ve kısa hatlarda çalışacakmış.

Sefer Saatleri

Kütahya Kalkışlar: 07,00 // 10,05
Eskişehir Varışlar: 08,20 // 11,25

Eskişehir Kalkışlar: 08,40 // 19,40
Kütahya Varışlar: 09,58 // 20,57


Enes Zengin

5 yıl önce - Çrş 15 Tem 2009, 21:38

DMU' lar hakkında teknik bilgi;

Aşağıdaki bilgiler Hyundai Rotem' in web sitesindeki orjinal ingilizce metinlerin çevirileridir.


Proje: Türkiye DMU
Yetkili: TCDD
Araç Sayısı: 24
Kontrat Tarihi:28.12.2005
Teslim Tarihi: 31.03-2008 - 31.07-2008
Maksimum Hız / Set: 140 km/sa - Set başına 2 araç
Ölçüler (Uzunluk*Genişlik*Yükseklik): 26,400 mm * 2,825 mm * 4,050 mm
Gövde: Paslanmaz Çelik
Kapılar: Otomatik
İklimlendirme: 16,700 kcal/sa (set başına)
Fren: Knorr Pnömatik Fren
Boji: Blosterless Buji, Outboard Tip
Motor: 750 HP (Cummins QSK 19R)
Transmisyon: 650 kw (Voith T312 bre)
Standartlar: UIC (Araçlar Avrupa Standarlarında üretilmiştir)

Rotem' in sitesinde bu araçların İrlanda ve İran içinde üretildiği yazıyor. Onların aldıkları araç sayısı 100 ün üzerinde. Bizim için 24 yazıyor ama DMU' nun makinistleri 96 adet oalcağını söylemişlerdi. Sanırım sitede güncelleme eksiği var.

Ayrıca ülkeden ülkeye set sayısı, iklimlendirme ve hız seçenekleri değişiyor.

Bir dip not daha bizim DMU' ların hız kapasitesi 140 km ama yolların durumundan maksimum hız 70 km ile sınırlandırılmış durumda.


Mehmet Kasım
5 yıl önce - Çrş 23 Eyl 2009, 15:15
Otoray değil raybüs


http://www.yapi.com.tr/Haberler/ray-otobuslere-yo ...72575.html

Ankara-Eskişehir arasında karşılıklı sefer yapan Yüksek Hızlı Trene (YHT) bağlantılı kombine taşımacılık hizmeti verilen ray otobüslerle Kütahya-Eskişehir arasında 6 ayda, 43 bin 605 yolcu taşındı.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın katıldığı törenle 13 Mart sabahı Ankara’dan sefere başlayıp 1 saat 28 dakikada Eskişehir Garı’na getirilen YHT bağlantılı ilk ray otobüsü seferi, 14 Martta Eskişehir’den Kütahya’ya yapıldı.

YHT’den daha fazla kişinin yararlanmasının sağlanması amacıyla Kütahya’dan ray otobüslerle başlatılan uygulama yaygınlaştırılarak, YHT bağlantılı otobüsle Bursa’ya, YHT bağlantılı konvensiyonel trenle İstanbul’a daha hızlı ulaşım imkanı da getirildi. Böylece kombine taşımacılıkla Ankara’dan Kütahya’ya 3 saat, Bursa’ya 4 saat, İstanbul’a 5 saat 40 dakikada ulaşılabiliyor.

Kütahya-Eskişehir arasında ray otobüsü uygulaması başlatıldığında, YHT bağlantılı özelliğe sahip karşılıklı iki sefer yapılıyordu. TCDD Genel Müdürlüğünün 1 Eylülde yürürlüğe koyduğu düzenlemeyle bu iki kent arasında her gün karşılıklı 3’er sefer yapılmaya başlandı.


Murat Caner
5 yıl önce - Çrş 23 Eyl 2009, 15:23

Sefer başına 60 kişi. Yeterli mi acaba bu sefere devam etmek için? Bunlar çok güzel hareketler.

Mehmet Kasım
5 yıl önce - Çrş 23 Eyl 2009, 15:42

Daha işin başında sayılırız. Bence de çok güzel hareketler. İstanbul'a hızlı tren gelince bu raybüs hattının yolcusunu da etkiler. Kütahya'dan İstanbul'a gitmek isteyen biri raybüs-YHT karşlımıya gider. Ulaşımda şehiriçi aktarmalardan sonra şehirlerarası aktarmalarla da tanışıyoruz. Genelde otobüsle tek celsede gitmek istenir.

Afyon-Eskişehir arasına da koymak lazım raybüsü.


Murat Caner
5 yıl önce - Çrş 23 Eyl 2009, 16:13

Ufacık bir görüş açısı değişikliği neler yaptırıyor. TCDD kendi işçisi ile hat yeniliyor. YHT yapıyor. Bir de karayolları baltalamasa bu yatırımları.

Mehmet Kasım
5 yıl önce - Çrş 23 Eyl 2009, 16:17

İnşaallah daha iyileri de olur. Her bölgeye demiryolu yapılır. Mevcut hatlar rehabilite edilir, çift hatlı olur.

Şu İnönü-Bursa arasına hızlı bir şekilde girilip 2 senede demiryolu hattı yapılabilecekken neden hala başlamadılar anlamıyorum. Ankara-Eskişehir-Bursa Demiryolu Hattı çok yolcu taşır. Maliyeti de fazla değil.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET