Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1

Bilet Neden İstemiyoruz?
Unutuyorum. 39.5%  39.5%  [15]
Garibanlar zaten para kazanamıyor diye düşünüyorum. 15.8%  15.8%  [6]
Devamlı alıyorum. 18.4%  18.4%  [7]
İstemeye Çekiniyorum. 26.3%  26.3%  [10]
Toplam Oy : 38

abhazyalı ugur
12 yıl önce - Prş 07 Hzr 2007, 20:54
[İST-A2.22] - ÖHO'lerinde, Parasını Verdikten Sonra Bilet Kesmesini Neden İstemiyoruz?



ÖHO'lerinde Akbil bastıgımızda bunun parasını İETT den tahsil ederken vergisi kesiliyor,
fakat biletli yolculara bilet vermedigi icin bunun vergisi alınamıyor.
bir de söyle bir konu var istedigimizdede kimisi pis pis bakıyor.


Eray Falay
12 yıl önce - Prş 07 Hzr 2007, 21:09

Aslında ÖHO araçların bsatığı biletleri bizim almamız birşey ifade etmiyor çünkü ÖHO araçları bu vergileri aylık olarak İETT akbil ücretlerinden düşmektedir.Bir ÖHO aylık akbilden ne kadar alcaksa bu para hesaba yatmadan vegileri harçları vb kesintiler peşin olarak yapılıyor.Bizlerin istemediği biletin vergisi o bilet alınmadan düşülüyor.
Özet olarak bir araç İETT ye aylık 650 bilet verecekse bu para ay başında peşin olarak düşülüyor ÖHO o ay 1200 bilette satsa 100 bilette satsa İETT alması gereken parayı daha ayın başında alıyor.ÖHO sahibinin hesabına parası bu kesintiler yapıldıktan sonra yatırılıyor.


abhazyalı ugur
12 yıl önce - Prş 07 Hzr 2007, 21:10

elinde kalan bilet bir sonraki aya devir etmiyormu
bir sonraki ayda bileti az almıyormu



Mustafa Noyan

12 yıl önce - Prş 07 Hzr 2007, 21:12

ÖHO lerinde bilet kesilmesi veya kesilmemesi ödenen ücreti pek etkilemiyor;
İETT her halk otobüsüne her ay mecburi bir miktarda bilet veriyor...
Halk otobüsü biletçisi bilet kesse de, kesmese de bu tutar aracın akbil kazancından düşülüyor diye biliyorum;
yine de ben şahsen herkesin kazandığı kadar vergi ödemesi gerektiğini düşündüğündümden halk otobüsü kullandığımda bilet istemeye çalışıyorum...


vahitsan

12 yıl önce - Prş 07 Hzr 2007, 21:31

Aslında bu otobüslerinde aynı İETT ler gibi biletçisiz ve hatta biletsiz sadece akbilli olması lazım, paranınsa adının bile bu otobüslerde geçmemesi lazım.Bilet istemeye gelince, arkadaşlar hiç kimse istemiyor neden istemiyora gelince bu hiç anlaşılır gibi değil,bazen rastlarız mağazalarda veya başka bir alışveriş merkezinde müşteri, satıcıya bir teklifte bulunur fişini almayayımda şu fiata olsun;tabiiki tasvib etmediğimiz bir olay ama bakıyorum otobüslerde bu da yok kimse bilet vermiyorsan bende şu kadar para veririm demiyor.On onbeş kuruş için akbil bastıran İETT şoförüyle münakaşaya giren kişi ÖHO ya sıra gelince kuzu gibi sakinleşiyor,demekki sorunun cevabı hafiften bir korku.Sadece biletçi ters baktığı için değil benim başıma geldiği için söylüyorum biletçiden çok biletçi olan vatandaşlar var,paran kıymetliyse yürüyerek git kardeşim bir milyon için adama ne kafa tutuyorsun diye üstüme yürüyenleride gördüm.Eh bazı şeyleride hakediyoruz galiba.



Eray Falay
12 yıl önce - Prş 07 Hzr 2007, 21:33

Alıntı:
elinde kalan bilet bir sonraki aya devir etmiyormu
bir sonraki ayda bileti az almıyormu

Mustafa beyin de dediği gibi değişmiyor.İETT aylık 650, 1000, ve 1500 bilet veriyor her ÖHO ya ve bunu akbilden peşin olarak düşüyor.Bu sayıdan aşağı yada yukarı satış yapmanız İETT yi etkilemiyor.Bilet verilip verilmediğide çünkü zaten ücreti alınmış.
Akbilden önce sistem mustafa beyin istediği gibi işliyordu. Yani bir ÖHO ayda 100 bilet verse 100 bilet ücreti 1000 bilet verse 1000 bilet ücreti alınıyoru İETT tarafından.Ama akbilden sonra sistem değişti.Her ÖHO daha ayın başında biletleri satmış duruma geçiyor çünkü İETT peşin alıyor parayı akbil ödemelerinde.


rakipbom
12 yıl önce - Prş 07 Hzr 2007, 22:07
bilet kontrlou


arkadaşlar iyi akşamlar
ben 500t ilgili konuşucam
bir ara bostancı tekbilet oduğundan karşıya giden yolculardan para aılnmazdı
ama bostancı ya kada gideceksen akbili çift bilete ayarlandiğnda otobüse akbil olarak 1 katkıda daha bulunuyorsun
bu uygulama halen var .fakat haklarını yemeyeyim dönüşte tek akbil ayalanabiliyor
nasıl oluyorsa oluyor
YALNIZ bir zamanlar kontrol ekipleri vardı bileti biletçi sen istemesen de sana zorla verirdi
hepinize sevgiler
biletçi olmaması cok güzel bir öneri



Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Prş 07 Hzr 2007, 22:19

İstanbul'da Akbil kullanımı giderek artıyor. Bugün itibarıyla 12 milyonluk kentte 5.5 milyon adet Akbil mevcut. 12 milyon nüfusun %25'ini hiç otobüs kullanmayanlar, ya da bilet ücreti ödemeyecek kadar küçükler olarak düşünürsek, 9 milyon kadar insan biletle (ya da bir şekilde ücret ödeyerek) seyahat ediyor. Kabaca orantıladığımızda, her 3 kişiden 2'sinin akbili mevcut. Geriye kalan üçtebirlik yolcu da zaman içinde akbillenmeye başlayacak. Ve bir gün gelecek ki, akbil kullanmayanların oranı, kullananların belki de 10'da biri, 20'de biri kalacak. İşte o zaman biletçilere de gerek kalmayacak.
ÖHO'lara bindiğimde, her durakta araca binen yolcuları ara ara takip ederim... 10 kişiden 7-8'i akbil basarak geçer. Biletçi geri kalan 2-3 kişiden para alır. Yani, biletçilerin işi de eskisine nazaran çok daha rahat. Bu hızla devam etmesi durumunda, biletçiler en ön yan koltukta, devamlı olarak etrafı seyir ve temâşâ eden ve de tam iki oturma yeri birden işgal eden gereksiz elemanlar konumuna yükseleceklerdir... Kapasitedeki bu 2 yolculuk yer işgali, ileride otobüs sahiplerinin de gözüne batacaktır, merak etmeyin...

Akın KURTOĞLU


abhazyalı ugur
12 yıl önce - Prş 07 Hzr 2007, 22:29

birde akbili bedava dagıtsanız yinede kullanmayan vatandaşlarımız var hergün akşam beyazıd ve cemberlitaş gişelerinin önünde kuyruk olur hepside orda calışan esnaflar mıhlamacılar cilacılar ayakkabıcılar v.s taşımaya mı üşeniyorlar anlamam

İBRAHİM DİLBER
12 yıl önce - Cum 08 Hzr 2007, 02:33
BİLETÇİ UYGULAMASI GÜZEL,AMA BİLET KESİLMELİ


Biletçilerin bilet kesmeleri gerekir.Bu konu denetlenmeli.Fakat halk otobüslerindeki biletçi uygulamasını şahsen destekliyorum.
*%100 herkesin akbile geçme şansı yok.Geçici olarak İstanbul'da kalanlar,seyrek yolculuk yapanlar vb.Ayrıca akbilinde kontörü bitenler de oluyor.
*Nakit akışı işletmeci açısından avantaj.Aracın acil birtakım giderleri,araç personelinin yemek ücreti vs.buradan karşılanıyor.
*Biletçi çalıştırmakla istihdama katkıda bulunuluyor.
*Biletçilerin halkla ilişkiler konusunda sıkıntıları varsa biletçilere eğitim verilmeli ve denetimler sıklaştırılmalı.
*Biletçi personel yolcularla ilgilendiğinden sürücü direksiyona daha iyi odaklanabiliyor.Duraklarda sürücü akbil basanları gözetlerken,biletçi diğer yolcularla ilgileniyor.Seyir esnasında da şöföre yardımcı oluyor.İETT araçlarında ise sürücü hem akbil basanlarla,hem biletçi yolcularla hem de para verip akbil basanlarla ilgilenmek durumunda.Seyir esnasında da hem direksiyonla hem yolcuyla ilgilenmek durumunda(Soru soranlar vs.)
*Şahsen İETT şöförlerinin para almasını doğru bulmuyorum.Zaten durumdan şikayetçi olan birçok İETT şöförü de var.Ayrıca kimse 1,3 YTL'lik bilete 1,4 YTL ödemek zorunda değil.Ya da pasosu olan bir kişi 0,9 YTL yerine 1,4 YTL ödemek zorunda değil.
*Şahsi kanaatime göre İETT araçlarında da biletçi uygulamasına geçilmeli.Ellerinde indirimli ve normal akbil tomu bulunmalı.Vatandaş biletçiye 1,3 veya 0,9 YKR ödeyerek akbil basmalı.Kağıt biletler ve kağıt bilet kutuları kaldırılmalı.Böylece akbili olmayanlar,kotörü bitenler de  rahatlıkla İETT otobüsüne binebilir.Bu işsizlik ortamında birçok kişi asgari ücretle sigortalı olarak bu işi yapabilir.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM