Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Burakhan
12 yıl önce - Çrş 06 Hzr 2007, 23:30
Selçuk Üniversitesi Kampus Raylı Sistemi


İnşaatın okul sezonunda başlamasıyla öğrencileri canından bezdiren, ancak şu anki çalışmalar itibariyle mutlu sona yaklaşılan ve 3,5 km uzunluğa sahip S.Ü. Aleaddin Keykubat Kampus Raylı Sistemi ile ilgili çektiğim fotoğraflar ve KBB arşivinden aldığım fotoğrafları bu başlık altında vermeyi uygun gördüm.

Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından Selçuk Üniversitesi Alaaddin Keykubat Kampusu içine yapılan ve Ağustos ayı içinde tamamlanacak Kampus İçi Tramvay Hattı projesinde sona yaklaşıldı. 3.5 kilometre uzunluğundaki hat tüm fakültelere hizmet verecek.

 

(+)



 

(+)




(+)



 

(+)



 

(+)



 

(+)




(+)


Alıntı:
Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından Selçuk Üniversitesi Alaaddin Keykubat Kampusu içine yapımı gerçekleştirilen Kampus İçi Tramvay Hattı’nın ray kaynak töreni düzenlendi.

Ray kaynak töreni öncesi çalışmalarla ilgili bilgi veren müteahhit firma yetkilisi Ahmet Çivi’nin ardından kürsüye gelen Selçuk Üniversitesi (SÜ) Rektörü Prof. Dr. Süleyman Okudan, tramvay hattının yapımı dolayısıyla Büyükşehir Belediyesi’ne teşekkür ederek, artık öğrencilerin uzun bir yolu yürümek zorunda kalmayacağını belirtti. Büyükşehir Belediyesi’nin her konuda sürekli kendilerine destek verdiğini kaydeden Okudan, “Ben göreve geldiğim günden bugüne üniversiteyi bu kadar seven bir belediye başkanı görmedim. Her konuda bize sürekli sıcak yaklaştılar, yardımcı oldular. Konya’ya gelen misafirlerimiz şehirdeki gelişimi sürekli anlatıyorlar. Yaptığınız çalışmalarla gönlümüzde hep yaşayacaksınız. Başkan Akyürek’e hem üniversitem, hem de Konya adına teşekkür ederim” dedi.

Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek de, Konya raylı sisteminin Anadolu’daki ilk hafif raylı sistem oluşuna dikkat çekerek, zor bir yatırım olan raylı sisteme Kampus içinde 3.5 kilometre daha eklemenin mutluluğu içinde olduklarını belirtti. Kampus içindeki raylı sistem hattının 2007-2008 öğretim yılı başından itibaren hizmet vereceğini kaydeden Başkan Akyürek, “Üniversite bizim üniversitemiz. Buraya gelen 100 bine yakın öğrenci ve öğretim görevlisini biz Konyalı olarak görüyor ve üniversiteyi Konya’nın diğer bölgelerinden ayırmıyoruz. Üniversitemizin her türlü ihtiyacına cevap vermeye devam edeceğiz. Raylı sistemin yanında, Kampus girişine altgeçit, Kampus içine yol düzenlemeleri, park ve gölet yapımı için çalışmaları başlatacağız. Ülkemizin istikrarlı gidişinde ve yatırımlarda bir aksama olmadığı sürece de bu yatırımlarımız devam edecek” dedi.

Kampus İçi Tramvay Hattı ile birlikte Konya’daki raylı sistem hattının 22 kilometreye ulaşacağını hatırlatan Başkan Akyürek, kendi dönemleri içinde Konya’ya 15 kilometrelik yeni bir raylı sistem hattı kazandırmak için çalışmalara başladıklarını ifade etti. Başkan Akyürek, Konya’daki kurumlar arası işbirliği sürdüğü müddetçe Konya halkının bundan yararlanacağını da sözlerine ekledi.

Konuşmaların adından Kampus İçi Tramvay Hattı’nın ray kaynak törenine geçildi. Başkan Akyürek ve protokol üyeleri hep birlikte rayları kaynattılar. Kampus İçi Tramvay Hattı, Ağustos ayı sonunda tamamlanacak, Eylül ayı itibariyle de hizmet veremeye başlayacak.

www.konya.bel.tr




En son Burakhan tarafından Çrş 06 Hzr 2007, 23:51 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Ar-Man
12 yıl önce - Çrş 06 Hzr 2007, 23:33

Bu sistemin bir ücreti olacak mı?Yoksa tramvay kampüsün içinden mi gidecek?

Burakhan
12 yıl önce - Çrş 06 Hzr 2007, 23:39

Kampus içi raylı sistem aslında eski hattın uzatılmasından ibaret. Ancak Kampus içerisinde duraklar, kentteki diğer duraklardan farklı olarak ücretsiz biniş için kapısız ancak elektronik turnikeler ve güvenlik elemanlarıyla donatılmış olacak.

Tramvay gidiş-gelişli olmak üzere eksi otomobil yolunun gidiş yönünden (Gökkuşağı'nın hemen önündeki yol) çift hat olarak Sosyal Tesisler binasına kadar gelmekte, buradan gidiş hattı sağa dönerek Mühendislik-Mimarlık fakültesini dolaşarak sırasıyla Teknik Eğitim Fak., Teknokent, Yadam, Fen-Edebiyat fakültelerinin önünden geçerek sola dönüş yapmakta, Mesleki Eğitim fakültesi önünden geçerek tekrar ayrıldığı noktaya varmaktadır. Buradan eski "son durak" a kadar tramvay aralıksız sefer yapacak, son durakta yolcular tahliye edilecek, buradan tekrar Elkart ya da E-bilet okutmak sureti ile merkez'e kadar gidilebilecek. Kampus içerisinde 4 ya da 5 durak düşünülmekte ve bu duraklardan biletsiz binişler yapılabilmektedir. Ayrıca her durakta Güvenlik görevlileri ve elektronik turnike geçişleri olacaktır. Yani Kampus içerisinden Zafer'e gitmek isteyen kişi kampus içerisinde parasız bineceği tramvayla Tıp Fakültesi önüne kadar gidecek, buradaki duraktan Elkart veya E-bilet ile yeni tramvaya binip Zafer'e kadar gidebilecektir.

Artık işlevini tamamen yitiren eski giriş kapısı ve otomobil yolu için Rektör yardımcısından duyduğum proje de şu; işlevini yitiren kapı yıkılacak, yeni kapı kampusun içerisine alınacaktır. Böylece Tıp Fakültesi'ni Kampus'ten tamamen soyutlanacaktır. Bu vesileyle eski otomobil yolları tasfiye edilecek, artık otomobiller kampusun ortasından değil, sadece fakültelerin otoparklarına çıkacak olan yeni çevre yolu kullanılacaktır. Bu yol Kampus'un etrafını dolaşacak ve içine girmeyecektir.

Kampus'un çevre düzenlemesi ise tamamen değişecek, yeni yürüyüş yolları, kampüsün dışında kalan Gökkuşağı yerine yeni ve modern bir Alışveriş merkezi, büyük ve şık bir Gölet ve yeni oturma alanları yapılacak. Ve yenilenen kampus artık sosyalleşmeye çok müsait, modern ve kullanışlı bir kampus haline gelecek. Çalışmalar bu yaz tamamlanacak ve yeni öğretim yılına yenilenen kampüs ile başlanacaktır.

Ayrıca kesin bilgi olmamakla birlikte eldeki verilerden hareketle şunları söyleyebilirim;
Ankara Yolu ve İstanbul Yolu'nu bağlayacak olan ve bu yaz tamamlanması düşünülen Aliya İzzet Begoviç caddesinin her iki kavşağına da Köprülü Kavşak yapılması düşünülüyor. Ankara Yolu bağlantısındaki köprülü kavşak bitmek üzere. Ve İstanbul Yolu bağlantısı da inşa edildiği zaman Kampus'un yeni kapısı bu kavşağın hemen önünde olacaktır. Böylece sinyalizasyonsuz ve güvenli bir giriş sağlanabilir.


Burakhan
12 yıl önce - Cmt 09 Hzr 2007, 00:06

Alıntı:
Modern tramvayın bu tramvaylardan 2 farkı olacaktır.

Elektronik ivmelenme ve frenleme otomasyonu
Klima

Yukarıda saydığım şeyler mantıklı bir bütçeyle tramvaylara entegre edilebilir. Ancak bu tramvaylarla alınacak yeni tramvayların hızları, yolcu taşıma kapasiteleri, yolculuk süreleri hep aynı olacaktır.

Konya'nın ihtiyacı olan yeni tramvaylar değil, daha hızlı bir ulaşım sistemidir. Buradan kastım mantıklı bir güzergahta (yine zafer-kampus arası ama yol üzerinden değil, yaşam merkezlerinden geçecek) bir metro hattıdır. Yoksa tramvay 2015 model olsa da yine yetersiz kalacaktır.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=476598#476598


Bu tramvaylar ilk geldiğinde (1992) de eskiydiler. 1964 yapımı ve 28 yaşındaydılar. 15 yıldır hizmet veriyorlar ve hala geldiği ilk günki kadar iyi durumdalar.

60 tramvaylık -ki bu sayı yetmemektedir bile- Konya Tramvay filosunu yenilemek için harcanacak muhtemel 40-50 milyon$, israftan başka bir şey olmaz. Ama daha önceden de belirttiğim gibi yine vurgulamak istiyorum ki Konya'nın imar ve nüfus yapısına göre ivediyetle yapılması gereken şey, Metrodan başka bir şey değildir. Sadece İstanbul Yolu üzerinde 23 km boyunca 55 dakikada sefer yapan tramvaylar artık çağ dışı kalmıştır, artık ulaşım problemi haline gelmiştir. Bunları konforsuz oldukları için söylemiyorum -ki 64 model bu tramvaylar otobüslere göre halen çok daha konforludur- . 2007 model tramvay da alınsa yine aynı problem olacaktır. Tabi 55 dakika sırf klimalı araçlarda geçirilmek isteniyorsa o ayrı.

"Bursa'da, Eskişehir'de, İstanbul'da insanlar yeni model tramvaylara biniyor, Konya'da insanlar binemiyor, bu da şehrin bir ayıbıdır" diyenler için de şunları eklemek istiyorum;
Türkiye'nin ilk modern cadde tramvayı İstanbul ile birlikte aynı yıl Konya'da hizmete girdi. 15 yıl içerisinde en az 200 bin kişinin yerleştiği yeni yaşam alanları hep tramvay hattı üzerine kuruldu. Evet, tramvay sistemi artık ömrünü tamamladı(Tramvaylar değil, Tramvay sistemi). Ancak bu noktada yapılması gereken yeni tramvay setleri alımı değil, yeni bir sistem inşasıdır.


En son Burakhan tarafından Cmt 09 Hzr 2007, 00:41 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cmt 09 Hzr 2007, 00:37

Alıntı:
Henüz İstanbul'da bile Tramvay yokken (modern cadde tramvayı) Konya'da insanlar Tramvaya biniyordu. Türkiye'nin ilk modern cadde tramvayı Konya'da hizmete girdi.

İstanbul'da ilk cadde tramvayı; "Aksaray-Bayazıd" arasında; 9 Haziran 1992'de hizmete girdi. Yani Konya tramvaylarıyla aynı yılda. Ama belki ay farkı olabilir. Konya'nın tramvay açılış tarihini bilemiyorum...

Fakat Konya'daki 43 yıllık vagonların yavaş yavaş değiştirilmesinin zamanı geldi gibi görünüyor... Konya halkı çok daha modern araçlara lâyık...  

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> KONYA