Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Ahmet Kemal Senpolat
12 yıl önce - Çrş 06 Hzr 2007, 15:39
İstanbul Ulaşımında Çözüm Adına Ciddi Proje Hataları


Aşağıda Istanbul ulaşımını çözmek için getirilen ciddi proje hatalarından bahsetmek istiyorum. Bu görüşler sadece benim değil aynı zamanda ciddi bir şekilde bundan şikayet edip dertlerini konuyla ilgili bilgisizlere anlatamayanlardan da kaynaklanmaktaıdr.

Her ne kadar aşağıda kısaca yazmaya çalıştığım projeler sübjektif gibi görünse de , ısrarlı bir şekilde bunların düşünülmeden ciddi bir şekilde planlanmadan yapıldığı kanısındayız. Yani bir zamanlar bir politikacaının dediği gibi bize PLAN DEĞİL PİLAV LAZIM ÖNCELİKLE ruhunu yansıtan çalışmalar olduğunu düşünmekteyiz.

1- MARMARAY - TÜP GEÇİŞ PROJESİ HATTI

Bu hat kesinlikle KADIKÖY ÜSKÜDAR ile BEŞİKTAŞ MASLAK güzergahında olmalıydı.

a) Istanbuldaki esas iş yoğunluğu ve konutlar arası trafik bu aksda devam etmektedir ve eğer hat buradan yapılsaydı köprülerin de yükü ciddi şekilde azalacaktı

b) Boğaz geçişi Üsküdar Beşiktaş arasında daha kısadır , daha ekonomiktir

c) Tarihi bölgeye trafiği kaydırmak gaflettir , hıyanettir. Tarihi bölgenin tamamıyla kamulaştırılıp çirkin binalardan ve işini bilir (!) esnaftan arındırılması  gerekirken buraya inadına trafik çekmek kendi elimizle kendi turizmimizi baltalamaktır.  

d) Tarihi bölgede arkeolojik buluntular , sit nedeni , anıtlar kurulu engeli gibi bir çok engel projeyi zamanında bitmesine engel olur ve maliyeti bolu tüneli gibi artıracaktır.  

e) ıstanbulu arabalardan kurtarmanın tek yolu ana arterleri yani köprüleri rahatlatmaktır. ANcak lastikli ulaşım istanbulu bu projeyle de 3. köprü olasılığına sürüklemekte insanalara bu çözümü zorla kabul ettirmeyi dayatmaktadır.

2) Taksim Levent Metrosu ve diğer ulaşım sistemleri birbirine ASLA ENTEGRE değildir..birisinden inip diğerine binmek , yüzlerce metre yol yürümek , merdiven inip çıkıp binmek , aktarma adı altında bir sürü yer altı dehlizlerinden , yürüyen merdivenleri kullanmak akılcı değil , olsa olsa bir mütehadin plan yapamaz işbilirliğidir. Levent de oturan birisi asla bu metro sistemi ile örneğin havaalanına gitmez. bir yabancı turist de havaaalnından sultanahmete ya da taksime gelmez , istese de gelemez...

3) Yine aynı metronun taksim çıkışı doğrudan ana caddeye açılmaktadır. İnsanlar doğrudan lastikli trafiğin içine dökülmektedir. Halbuki bir çıkış doğrudan İstiklal caddesi içine yönlendirilse idi , yer üstü trafiği de etkilenmezdi. Ayrıca hiçbir dış açıkta kalan merdivene yağmur ve kar nedeniyle terazisi verilmediği için su birikintileri engellenememiştir.

4) Kabataş hafif tramvayı yer üstü yerine olabildiğince yer altından gitmesi gerekirken hatta taksim metrosunun bir uzantısı olması gerekirken ,ucuz iş adına dur kalk minibüs trene dönmüştür.

5) Sultanahmet tramvayı özellikle o bölgede esnafın aracı , özel araçlar nedeniyle ilerleyememektedir. İçi çoğu zaman adeta bir münübüs kültürünü andıran bu tramvay toplu hayvan taşımacılığını andıracak kadar kalabalıktır. Bu hatta sefer sayısı artırılması gerekirken yola çıkan bir çok denetimsiz araç nedeniyle kaza yapmaktadır , yavaş ilerlemektedir , turizm merkezinde akılcılığın olmadığını bir kere daha göz önüne sergilemektedir.

6) Anadolu yakasına asla ve asla akılcı bir metro sistemi getirilmemektedir.   E5 ten hizmet edecek olan raylı sistem eğer münübüsleri o hattan kaldıracaksa faydası vardır. Aslında ziverbey ve bağdat caddesindeki oturan ve tamamıyla ikametgaha yönelik yerlere asla toplu ulaşım adına ciddi bir metro sistemi götürülmemekteidr. Bağdat caddesi ve Ş. Günaltay caddeleri artık günün her saati kitlidir.

7) Boğaz vapurları maalesef kıyıya paralel sefer yapmamaktadır ( ör kadıköy çengelköy ; ya da ortaköy  sarıyer ) ya da sefer sayıları çok azdır. boğaz minibüs kültüründen dönme özel zevksiz kontrolsüz denetimsiz motor esnafına bırakılmış , deniz yollarının bu hatlardaki seferleri kasten azaltılmıştır.

8) Boğaz hatlarında zarar edeceği bahane gösterilerek yine hiçbir şekilde ring seferler yapılmamaktadır. Üsküdar 'da oturan bir kişinin örneğin arnavutköye denizden gitme şansı yoktur. Bebek'te Etiler'de oturan  bir kişi de Beykoz'a gidemez, Moda'da oturan bir kişi 'de Kuzguncuk'a ulaşamaz...Bazı hatlar zarar etse bile kamu hizmet adına açılır...insanlar lastikli ulaşım yerine buna özendirilir..


9) Hala beşiktaş mecidiyeköy bakırköy hattı için havaray , arabalar için tüneller gibi değişik sistemler seçmeni etkilemek için teklfi edilmektedir. Halbuki bir kentte bu kadar farklı indi bindili araçlar olamaz...kent araç trafiğin artık kaldıramamaktadır...Havaray denilen sistem olsa bile hepsinin metro ve denizle koordinasyonu olması , şehir estetiğinin düşünülmesi gerekir...ki bugüne kadar yapılan hiçbirinin diğeri ile koordinasyonu yoktur.....pilav daha ön planda olduğu sürece plana gerek yoktur  anlayışı her seferinde teyit edilmektedir.

10 ) Kaldırım yüksekliği DE kentin hiçbir yerinde 2cmden fazla olamaz. NOKTA


İBRAHİM DİLBER
12 yıl önce - Çrş 06 Hzr 2007, 16:19

Plan mı pilav mı diye karşılaştırma yapmanız çok yerinde Yani imar,altyapı,ulaşımla ilgili planlar,çalışmalar yapılırken rantın mı hizmetin mi ön plana çıkacağı çok önemli bir konu.İstanbul için yapılacak yegane şey sağlıklı imar planları(yerleşim,işyeri ve turizm alanlarının çok iyi tespit edilip kargaşanın önlenmesi) ve toplu taşımadır.
*Örneğin 7 tepe,7 karayolu tüneli adı altında şehrin merkezine özel araç girişini teşvik etmenin ne mantığı var anlamıyorum.
*Boğaz geçişleri için de karayolu tüneli,3. Boğaz köprüsü gibi seçenekler de özel araç kullanımını teşvik edecek ve bir müddet sonra bunlar da yetersiz kalacaktır.Öncelikli olarak toplu taşıma araçlarından köprü ve otoban ücreti alınmamalı,boğaz geçişli otobüs seferleri sıklaştırılmalı ve çift bilet uygulamasından tek bilet uygulamasına geçilmelidir.Hatta Marmaray'a ilave olarak 4.Levent-Göztepe arasında bir demiryolu köprüsü bile yapılabilir.Göztepe İstasyonu Yenibosna-Metro benzeri bir aktarma merkezi yapılabilir.
*Aktarma merkezlerinin planlanması çok önemli bir konu.Bir araçtan diğer araca geçiş kolay olmalı,kısa sürmeli.


abdullah37

12 yıl önce - Çrş 06 Hzr 2007, 21:58

Kabataş-Zeytinburnu tramvay hattının CEVİZLİBAĞ-ZEYTİNBURNU arasındaki güzergahını kim nasıl ve neden yapmış çok merak ediyorum.Tramvay araçları resmen sokak aralarından geçerek trafikle kesişiyor bazen tramvay trafiğe yakalandığında güzergahında 4 istasyon bulunan Cevizlibağ-Zeytinburnu arası 30-35 dakika sürüyor.Ve bu güzergah üzerindeki istasyonlardan alınan yolcu ancak parmakla sayılabiliyor.Bu güzergah ayrıca tramvay araçlarınada zarar veriyor.En önemlisi en fazla 5 dakikada gidilebilcek cevizlibağ-zeytinburnu arasında çok fazla zaman kaybı yaşanıyor.Zeytinburnu'ndan BAĞCILAR tramvayına ve hafif metroya aktarma yapan yolcular için tramvayın bu güzergahı özellikle özel araçların tramvay yoluna girip yolu kitlemeleriyle yolcuları çileden çıkarıyor.



abhazyalı ugur
12 yıl önce - Çrş 06 Hzr 2007, 22:17

Alıntı:
Kabataş-Zeytinburnu tramvay hattının CEVİZLİBAĞ-ZEYTİNBURNU arasındaki güzergahını kim nasıl ve neden yapmış çok merak ediyorum.Tramvay araçları resmen sokak aralarından geçerek trafikle kesişiyor bazen tramvay trafiğe yakalandığında güzergahında 4 istasyon bulunan Cevizlibağ-Zeytinburnu arası 30-35 dakika sürüyor.Ve bu güzergah üzerindeki istasyonlardan alınan yolcu ancak parmakla sayılabiliyor.Bu güzergah ayrıca tramvay araçlarınada zarar veriyor.En önemlisi en fazla 5 dakikada gidilebilcek cevizlibağ-zeytinburnu arasında çok fazla zaman kaybı yaşanıyor.Zeytinburnu'ndan BAĞCILAR tramvayına ve hafif metroya aktarma yapan yolcular için tramvayın bu güzergahı özellikle özel araçların tramvay yoluna girip yolu kitlemeleriyle yolcuları çileden çıkarıyor.

tamamen sana katılıyorum ama Trafik sonununun 1 aya kadar cözülecegi umudunu taşıyorum nedenlerii ise  akşemsettin ile mitatpaşa arasındaki yer altı otoparkının inşaatı bitti ve üstündeki yolun çok az işi kaldı diğer taraftanda akşemsettin seyittin nizam arasınada ayrı bir yol yapılıyor buranında sadece asfalt işi kaldı


Adil Akgül
12 yıl önce - Çrş 06 Hzr 2007, 23:04

Bir inşaat mühendisi olarak görüşümü belirtmek istedim;
Aslında İstanbul içindeki trafik düzenlemelerinde karşılaşılan esas sorun, şehrin yetersiz planlanarak büyütülmesidir.
Büyüme, plansız olduğu sürece, daha önceden imar ve iskana açılmış olan alanların düzenlenmesi de zorlaşmaktadır. Gerek yeraltında, gerekse yer üstünde.
Yer altında, buna en güzel örnek olarak, Taksim-4. Levent metro hattı güzergahının derinliği verilebilir. Hattın üzerinde onca yapı varken, daha düşük bir derinlikte planlama yapılması, gerek tünele binecek jeolojik yükler, gerekse yukarıda bulunan binaların stabilitesi açısından riskli olacaktır. Pek çok insanımız, merdivenlerden şikayetçi olmakla beraber, mevcut sistemin belli bir optimizasyondan geçmiş olduğunu unutmayalım.
Ama elbette ki, bu sistemin hataları da çok. Özeten gözüme çarpanlar:
1-Taksim meydan çıkışında yürüyen merdiven bulunmaması (Gezi parkı çıkışında mevcuttur)
2-Çoğu giriş-çıkış noktasında merdivenlerin üzerinin kapatılmaması, yağmurlarda içeriyi çamur basması.
3-Taksim funiküler sistem aktarmasında "trafik sağdan akar" düşüncesi ile ters yerleştirilen gişeler. İnsanlar neden aktarma yaparken koca bir zik-zak yapıp birbirlerini çiğnemek zorunda bırakılıyor?
Yer üstünde ise, gerek kavşak düzenlemeleri, gerekse raylı sistemler aynı sorundan muzdariptir. Mühendislik yapısı olarak emsaline ender rastlanır kavşak türleri (altgeçitli, köprülü) İstanbul içinde bolca görülmektedir. Bakınız size birkaç basit örnek:
1-Büyükdere Caddesi üzerinde Sanayi Mahallesi kavşağı: 90 derecelik bir açı ile iki şeritli, ana yolun alttan geçeceği şekilde tasarlanan bu mucize, kamyon veya otobüslerin dönmesi gerektiği zaman bütün yolun tıkanmasına sebep olmaktadır.
2-Zincirlikuyu-Levent-Etiler Kavşağı: "Kontrolsüz kavşak" tanımının çivisi çıkmış versiyonudur. Tipik bir "Trafik sağdan akar" hatasıdır. Eğer Barbaros Bulvarı'ndan Etiler çıkışı 200-300 metre daha geriden zorunlu bölünüp Esentepe istikametinden verilen dönüş yola ortadan saplansa idi, bu bölgede trafik sıkışması ve kaza riski çok azalırdı.
3-Dolmabahçe kavşaklar sistemi: Sadece şu açıdan bakınız; Fındıklı'dan Gümüşsuyuna çıkacaksınız.
Bu durumda,
i. Taksim-Fındıklı ve Taksim-Beşiktaş
ii. Beşiktaş-Eminönü
iii. Taksim-Eminönü, Taksim-Beşiktaş (2. kere)
güzergahlarını trafik ışığı ile kesmektesiniz!

Yerüstü raylı sistemleri düşünürsek,
Bu taşıtların yüksek hızda seyir yapabilmelerini etkileyen iki önemli unsur, duraklararası mesafe ve güzergahtır.
Çok fazla viraj içeren, eğimi bol değişken hatlarda seyir hızı da düşer, aksi takdirde tren raydan çıkar.
Her istasyon, seyir süresine, duruş-kalkış-bekleme süresini ekler, duruş ve kalkış (hızlanma) süreleri de hız ile doğru orantılıdır.
Mevcut yüzeysel sistemlerin çoğu, asgari kamulaştırma dikkate alınarak yapılmıştır. Buradan gelen sancı ise, gerek taşıt yollarının daralması, gerekse kötü güzergahlar elde edilmesi olarak kendini göstermiştir.
Yine de, raylı sistemlerin ulaşıma getirdikleri rahatlığı sanırsam hiç birimiz inkar edemeyiz.
Ancak, belli ki;
İyi bir ulaştırma için, kamulaştırma şart.
(Veya:Olmayan yere yol yapamazsın )



Uğur1
12 yıl önce - Çrş 06 Hzr 2007, 23:38

Taksim gezi çıkışı ve taksim istiklal ve akm çıkışı arasındaki uzuuun koridorda 3 tane yürüyen bant var.. Biri geziye çıkar.. Biri de taksim meydanına.. Ama ortadaki bantı günde kaç kişi kullanıyor merak ediyorum.. Onun yerine Mecidiyeköydeki tüneli biraz daha geniş tutup bu bantı oraya koyabilirlerdi.. Boşa giden para..

Semih Yaşar

12 yıl önce - Prş 07 Hzr 2007, 10:34
tramvayın Beşiktaş'a uzatılması


Adil Bey, foruma hoşgeldiniz

Mesajınızı keyifle okudum, çok güzel saptamalar var, Zincirlikuyu-Etiler kavşağı
gerçekten çok ilginç, köprüden kullanan çoğu araç bütün Barbaros Bulvarı'dan gelen
trafiği keserek Büyükdere caddesine katılıyorlar.
Ben ayrıca Metrocity otoparkından Büyükdere Caddesi katılımını da hiç beğenmiyorum, 90 derece
açıyla 3 şeritlik çok yoğun bir caddeye katılım verilmiş ve yolun akışını ciddi bir şekilde bozuyor,
ayrıca tam o noktada trafik ışığı da var.

Biz uzun süre Kabataş tramvayının Beşiktaş'a devam edip edemeyeceğini tartıştık, aşağıda
bu başlığın linkini veriyorum, mesajları okuyup yorum yaparsanız sevinirim.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=19705



Adil Akgül
11 yıl önce - Cum 22 Hzr 2007, 12:44

Semih Bey, yorumlarınız için teşekkür ederim. Internet üzerinde seviyeli tartışma yapılabilen forum bulmak gerçekten zor, ve burada olduğum için sevinçliyim.
Bu aralar işim aşırı yoğun olduğu için pek takip edemiyorum, ama söz konusu hatta dair yorumlarımı en kısa zamanda eklemeye çalışacağım.
Saygılarımla,


Ahmet Kemal Senpolat
11 yıl önce - Pts 03 Mar 2008, 18:08

New York kentinin planı Priene 'nin de planını yapan Hypodomos'tan alınmıştır.

İki kenti de ziyaret ederseniz tüm caddelerin birbirini paralel kestiğini , imar planının ona göre yapıldığını görürsünüz.

Hatta cadde ve sokak numaraları bile sistematiktir. Avenuelar ve streetler farklı eksendedir. Bloklar yüzlük sistemlerle ayrılmıştır. En aptal insanın bile koca metropol New Yokta kaybolması mümkün değildir. Hatta arabanızla saaatte ortalama 40km hızla giderseniz hibçir kırmızı ışıkta da durmazsınız..

İstanbul eski şehir diye sakın kendinizi aldatmayın..meciyeköy-maslak - kemerburgaz -bostancı - pendik - avcılar yeni şehir mi ?

hepsi son 30 -40 yılda plansızlıktan peydahlandı..şehir içlerine alışveriş merkezleri , stadyumlar , otoparksız gökdelenler , apartmanlar yapıldı , belediye başkanları imar düzenlemelerinden parsa kaptı.

tüm bunlara rağmen şehri kurtarmak adına köprülere izin verildi , hatta yer altına arabalar geçsin diye tüneller koyuldu , boğaz altına araçların geçmesi için tüp projeler üretildi...sonunda hepsi gelip tıkandı ya da tıkanacak...bu kadar önünü göremeyen para odaklı arabesk zihniyet...

herkesin pilavı oldu..ama kimsenin PLANI olamadı..

herkes saatlerce eve gitmek için arabalarında yakıt yaktı , köprü trafiklerinde zaman kaybetti , ufacık bir yağmurda gidceğii yere gidemedi..hep şikayet etti ama çözümün parçası olamayacak işbilri yöneticileri iktidar yaptı , onları sevdi..

ve bu şehri olimpiyata aday yaptı..her seferinde karşısına en büyük sorun TRAFİK çıktı..! yağmalanan kültür mirasları , tarihe duyulmayan saygı çıktı..bunu da en vatansever , istanbula en fazla sevenler yaptı..

40 deli kuyuya taş attı..bir akıllı çıkamadı


İSMAİL ÇELİK

11 yıl önce - Sal 04 Mar 2008, 11:03

Zincirlikuyu fikrine bende katılıyorum.Orada yapılcak olan bu aşamadan sonra üstgeçitten gelen yolu altgeçide alıp U dönüşü ve BP oraya çıkarmaktır böylece üstgeçitten çıkanlar ile Büyükdere Cad. Etiler yönüne gidecekler ve U dönüşü yapacaklar çakışmazlar.
Taksim istasyonunda çıkışın İstiklal Cad. tarafına atlatılmaması büyük bir hata.
Füniküler aktarması içinde size katılıyorum.
Umumi hatada şu,sanki yollardan sadece otomobil gidecek maalesef ağır vasılatlar dikkate alınmıyor ve manevralarında hem onlar büyük zorluklar yaşıyor,hemde trafik sıkışıyor.
Sinyalizasyonlarda trafiğin yoğun olduğu duruma göre ayarlamalı.Mesela bazı yerlerde sabah ve akşam trafiği belirgin olarak hangi yönde olduğu bellidir,ama yeşil ve kırmızı yanma süreleri gün boyu aynıdır.
AVM yapılırken otopark giriş-çıkışları için kendi mülklerinden yer ayırmalılar,sırayı yolda beklememeliler.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM