Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 04 Hzr 2007, 11:01
[İST-D2.08] - 4.Levent-Çeliktepe Havaray Projesi Gündemde



http://www.hurriyet.com.tr/gundem/6625828.asp?gid=48

Bugün ilginç bir şekilde bu havaray projesi gündeme düştü.İstanbul Metrosuna havaray ile yolcu toplama projesi gibi görülen bu aksta ne kadar yolcu yoğunluğu var bilemiyorum.O bölgeyi bilen arkadaşlarımız var ise bu proje geeklimidir burada tartışalım.

Ama metroya yolcu taşınması işini sonuna kadar destekliyorum.


Semih Yaşar

15 yıl önce - Pts 04 Hzr 2007, 13:50
Çeliktepe -havaray


Bu proje sanki Çeliktepe'de yapılan arsa spekülasyonuna hizmet eder gibi görünüyor.
Çeliktepe ve 4.Levend arasındaki  İstanbul'un en önemli bulvarı!! için böyle bir proje yakışır.


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 04 Hzr 2007, 13:59
ÇELİKTEPE ?


Semih sen bölgeyi biliyorsan , bir harita çalışması bekleyelim.O bahsettiğin bulvarı ve çevresini haritalarmısın ? Neden Çeliktepe'nin seçildiğini anlamaya çalışalım.

Semih Yaşar

15 yıl önce - Pts 04 Hzr 2007, 14:09
Çeliktepe


Mehmet selam

Ben en önemli bulvar derken şaka yaptım, bana göre Havaray yapmak için çok
gerilerde kalır Çeliktepe. Minibüs ve otobüslerle nekadar yolcu Büyükdere Caddesine taşınıyor,
rakamlara bakmak lazım, belkide cadde üzerinden değil de paralel bir sokaktan Havaray
düşünüyorlardır, bilemiyorum.


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 04 Hzr 2007, 14:33

Birdebu projenin uzunluğunun 1.5-2 km olduğunu tahmin ediyorum.Fazla maliyetli olmasa gerek.Ama prestij için düşünülebilir.Arsa fiyatları manipülatöreri tarafından kullanılan bir argüman da olabir.

İBB'nin siteside herhangi bir haer yok...



UtkU 86
15 yıl önce - Pts 04 Hzr 2007, 15:03

Ben o semtte büyüdüm.Size şu kadarını söylyeyim ki o bölge için çok ama çok gereksiz ve değmeyecek bir yatırım olur.

Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 04 Hzr 2007, 15:15

Bir semtte yaşayan bir insanın böyle bir fikir beyan etmesi objektif bir değerlendirme olmuş.Gerçektende gereksiz bir proje olduğu anlaşılıyor.Madem yatırım yapacak para var önemli akslara aktarılmalı para.

Bekleyen bir sürü metro projesi var..


ArifKara
15 yıl önce - Prş 24 Oca 2008, 03:02

sadece çeliktepe değil sanayi mah ve gültepe içinde düşünülüyor... Bende o bçlgede oturuyorum ve bu yerleşim birimlerinin ortak karakteristlik özelliği ortadan bir ana cadde ile sokalara ayrılmasıdır... hava rayı nereye projelendirecekler ve maliyeti karşılayacak mı? soruları birden insanın aklına geliveriyor...

İSMAİL ÇELİK

15 yıl önce - Prş 24 Oca 2008, 10:20
ÇELİKTEPE HAVARAYI


Eğer şu şekilde yaparlarsa,gerçekten faydalı olur.4.Leven'ten Keçi Deresi -Genç Osman Cad. kesişimi yönünde gidecek.(63 ve 64Ç'nin Osman Faruk Verimer'in oradn aşağı inip sağa döndükleri yer)Burası Gültepe ile Çeliktepe'nin arasında olup iki semtinde istifade edebileceği bir yer olacaktır.Zaten Çeliktepe'nin içinden normal yerleşim yapısı ile yapmak mümkün değil,ama bu noktadan az istimlakla yapılabilir.
Buradan dere güzergahını takip ederekl YahyaKemal Dereiçi(İski'nin olduğu yer ve 63 ve 64Ç'nin eski son durağı) buradan Cendere Yolunu takip ederek Kağıthane'ye gidebilir.

Bu noktadan sonra iki alternatifimiz var.Ya Profilo Meslek Lise'sinin arkasından Zincirlidere yönünde gideceğiz ve Çağlayan Dere(Taşocağı CAD. AŞAĞIYA İNDİĞİ NOKTA)-Filiz Camisi(Mecidiyeköy Pazar Sokağının indiği nokta)-Zincirlidere(Profilo avm'nin arkası)buradan mezarlıktan çıkarak Levent son istasyon.

2.alternatifimiz Kağıthane'den Çağlayan'a çıkılacak buradanda istimlak edilecek eski YTÜ binasının oraya İzzetpaşa İstasyonu yapılıp çevreyolu kenarı ve üzerinden geçerek taşınacak olan Ali Sami Yen'in oaraya gelecek veya şu an inşa halindeki Çağlayan yönüne giden otobüslerin durduğu avm inşaaatının orada son istasyon yapılıp,metrobüsede kolay akatarma sağlayacak şekilde yapılırsa işe yarar.Yoksa o noktada 1-2km. havaray oparanın çöpe atılmasıdır.
Birşey daha olabilir,planlanan Şişhane-Şark Kahvesi hattının devamı şeklinde yapılabilir bu.


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 17 Mar 2008, 11:50

Haftasonu gazetede bu proje yazıyordu. Uzunluğu 1.5 km olarak belirtilmişti. Normal İETT güzergahından içeri doğru gidecek. 4.leventten başlayacak ve dar caddelerden devam edecek.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM