Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5
ersindonmez

15 yıl önce - Pzr 10 Hzr 2007, 22:31

Büyük bi ihtimalle o sebebten Akın abicim kibar bi dille rahatsızlığı dile getirdim yanımızda bayan var gel aşağıda konuşalım demek ne olursa artık.

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 10 Hzr 2007, 22:35

Benzer örneklerine İstanbul'da da rastlıyoruz. Her ne kadar münferit bir örnek olsa da, yine de asla ve asla karşılaşılmaması gereken bir tavır... Birinin beni biryerlere davet (!) etmesi, kesinlikle onun aleyhine olur. Davete zevkle icabet ederim ve de davet sahibi, o daveti verdiğine bin pişman olur... Hele ki geceyarısı, aileyle birlikte böyle bir ortamda...

Bu aracın numarasını muhakkak almalı ve de işi takip etmeliydin... Bu memleket "yolgeçen hanı" değil, hele birilerinin hiç değil!... Anlamayana anladığı dille konuşmak, onu bu düşüncesinden vazgeçirir (mecburen ) Böylece bu olay bi başka gece, bir başkasına  karşı da tekerrür etmez bir daha, etkili bir şekilde caydırıcı olur...

Akın KURTOĞLU


ersindonmez

15 yıl önce - Pzr 10 Hzr 2007, 22:45

En sonunda kurtulduk işte bunlardan bende bu kurtulmayı sağlayan Belediyeyi kötüleyen bir yazı görünce bide tarfasızca okuyun diyip tarfalı bir yazıyı görünce direk atağa geçtim.Daha çok olay geçti o otobüslerle başımdan bir keresinde de 30-35 arkadaş asker göndermekten geri dönecez geldiğimiz arabalardan 2si  erken dönünce biz 5 kişi termina otobüsleriyle dönmek zorunda kalıyoruz orda otobüsün kalkmasını bekliyoruz içinde ama 10 dakka oldu yok 20 dakka oldu yok yarım saat oldu yok kalkmıyo bi türlü arkadaş şöföre gitti ne zaman kalkıcan dedi o da ters bi cevap verdi bunlar tarışmaya başladılar diğer içerde oturanlar geldi olay yerine bizde kalktık gittik ön tarafa adam küfür etmeye başlayınca bizde karşılık verdik arkada bi arkadaşta bizim diğer arkadaşları aramış 5-10 dakka içinde onlarda geldi otobüsün çevresinde herkes bişey konuşuyo bağotoyo çağırıyo arkadan 40-45 yaşlarında sakallı bir adamda elinde sopa ile bize doğru koçamaya başlıyo ben ve 2 arkadaşda kemerleri çıkardık o sırada tam birbirimize girecekken jandarma geldi topladı o geceyi karakolda tamamladık
yani bu terminal orobisleri millete az çektirmedi valla.Böyel bir kara aldığı için Belediyeyi yeniden ve tekrardan tebrik ediyorum.


erincar
15 yıl önce - Pzr 10 Hzr 2007, 23:12

Bu konuyu İzmir'de yaşıyor olmama rağmen başından beri takip ediyorum. Zira geçtiğimiz iki yıl içerisinde otobüsle Bursa'ya gittim ve otogar ile Çekirge arasında terminal otobüslerini kullandım..Bir kere Bursa gibi bir şehire asla yakışmayan adeta yürüyen hurda niteliğinde, kışın kaloriferleri çalışmayan, yazın bırakın klimayı düzgün bir havalandırması dahi olmayan ve kirli otobüslere binmek zorunda kaldım..Üstüne üstlük her seferinde kaba, taşıdığı yolculara en ufak bir saygı beslemeyen, kılığı kıyafeti bozuk şöförlere denk geldim..Bursa'nın bu kamburdan kurtulmuş olmasını şehrin imajı açısından olumlu buluyorum..

Cem Telgeren
15 yıl önce - Pzr 10 Hzr 2007, 23:13

Aslında Terminal Özel Otobüsleri çalışmaya 1997 yılında şimdiki Terminalin açılmasıyla Türkiye de bir ilk olan uygulamayla başlamışlardı. İlk zamanlarda tüm Bursa'nın ilgisini çeken bu uygulama çok tuttu ve beğenildi. Toplu taşımacılığa yeni bir soluk getirmişti Terminal Özel Halk Otobüsleri. Toplu taşımacılığa uygun hale getirilmiş şehirlerarası yolcu otobüsleri ki aralarında çift katlılar da vardı,oldukça ilgi görmüştü Bursalılardan.Ancak bu balayı çabuk bitti. Otobüs personellerinin yolculara karşı tutumu,otobüslerin zaman içinde değiştirilerek daha eski model otobüslerin sefere konulması,sefer sırasında otobüslerin aşırı yavaş gitmeleri gibi etmenlerle Terminal Otobüslerinden şikayetler başladı ve seferden kaldırıldıkları günümüze kadar gelindi.

Alıntı:
10 sene önce Bu hatlarda çalışacak Otobüsler  o günün şartlarında Terminale gelen yolcunun yüklerini taşıyacak yolcuyu mağdur etmeyecek otobüsler olması gerekiyordu. O günün şartlarında Bu otobüsler Lükstü. Ancak zaman geçtikçe ve otobüsler hiç durmadan 24 saat aralıksız çalışınca eskimeye başladılar ve günümüze gelindiğinde sizin tabirinizle küllüstür duruma düştüler. Ama hiç biriniz şunu inkar etmeyinki bu otobüsler sayesinde ailenizden çevrenizden birileri muhkkak faydalanmıştır


Evet bu otobüslerden tabiiki hepimiz yararlandık ancak unutulmaması gereken şu ki Terminal'e toplu taşımacılık yolu ile gidebilmek için halkın başka yolu yoktu ki! Şahsen benim o günlerde Terminale ulaşımda başka bir alternatifim olsaydı kesinlikle onu kullanırdım.

Yukarıdaki mesajı yazan arkadaşımız yazdıklarına bakılırsa sanırım bu Terminal Otobüsleri personelinden bir arkadaşımız olmalı.Diyor ki:

Alıntı:
Terminal Otobüsleri Toplam 48 araçtır. Booykoop' un elinde sadece 2 tane terminal otobüsü hattı var. Geri kalan 48 hat boykoop işletmecileri tarafından özel şahıslara satılmıştır. bu araçların herbiri  iki yada üç ortaklıdır.Yani 46x3=138 kişi eder. 138 tanede şöfor çalıştığını varsayarsak 276 kişi eder. Her kesin eşi ve iki çocuğu olduğunu varsayarsak 274x4=1104 kişi eder. Bu demektirki buradan geçimini kazanan bu hatlardan ekmeği çıkan 1100 kişi vardır. Bu insanlar aç-açıkta bırakılmışlardır, mağdur edilmişlerdir.


Evet bu gerçekten üzücü. Ancak şunu sormak gerekir: Terminal otobüsleri seferdeyken bu personel kendi çoluk çocuklarının geleceğini düşündümü ki şimdi bu kadar insanın mağdur edildiğini söylüyor. Eğer bu personel görevdeyken yolculara karşı daha nazik olabilselerdi otobüslerine daha iyibakabilselerdi bu kadar şikayetlere maruz kalmazlar belki de şu anda sözleşmeleri uzatılmış olur ve onlar da görevlerinin başında kalırlar ve dolayısıyla kimse mağdur olmamış olurdu. Terminal Özel Halk Otobüsleri'nin seferden kaldırılmasındaki en büyük etken Bursalıların bu hizmetten hiç mi hiç memnun olmamasıdır.

Arkadaşımız otobüslerin ilk zamanlarda yeni olduklarını zamanla yıpranarak eskidiklerini yazıyor.Buna karşılık ben de diyorum ki HAYIR, bu otobüsler zamanla eskimedi.Otobüslerin pek çoğu zaman içinde değiştirildi ve daha eski model otobüsler sefere konuldu.

Sonuç olarak Terminal Özel Halk Otobüslerini işletenlerin ve personelin otobüslerin seferden kaldırılmasından dolayı kimseyi suçlamaya hakları yoktur.Yapmaları gereken çuvaldızı kendilerine batırıp nerede hata yaptıklarını iyi saptamaları gerekir.Eğer verdikleri hizmetten Bursalılar memnun olsaydı  bugün hizmete devam ediyor olurlardı.

Saygılarımla,
Cem TELGEREN




ramazanalp
15 yıl önce - Pts 11 Hzr 2007, 16:13

Arkadaşlar
Bende Terminal  otobüs sahiplerinden biriyim. Bugüne kadar kendi aracımda bahsettiğiğniz şikayetlerin hiç birini duymadım. Tabiki diğer araçlara kefil olmam sözkonusu değil. Toplu taşımada ister istemez bazı münferit olaylar meydana gelmektedir ama bunu hepsine mal etmek yalnıştır. bir iki densizin yaptığını hepimize mal etmeniz yalnış onu söylüyorum.Ama şunu iyi biliyorumki otobüsler zaman içerisinde kesinlikle değiştirilmedi.

Bende sizlerle  otobüslerin eski olduğundan ve bursaya yakışmadığından dolayı hemfikirim. ama iki yıldır biz terminal otobüsçüleri belediyeye süremizi uzatacaksanız araçlarımızı değiştirmek istiyoruz diye teklifte bulunuyorduk.

Bu araçların saat çizelgesi belediyenin direktifiyle yapılıyordu. Ve çizelgeye uymayan araca ağır para cezaları veriliyordu. Yani bizim çizelgeye uymama gibi bir lüksümüz yoktu.

Ayrıca personelden şikayetler geldiğini bizlerde zaman zaman duyuyorduk. Ve belediyeyle bir toplantıda belediyeden kendi şoförlerini bizim araçlara vermesinide teklif ettik ancak belediye bunu da kabul etmedi.


Batur

15 yıl önce - Pts 11 Hzr 2007, 22:31

Ramazan kardeşimize sitemize hoş geldin diyorum, bir terminal otobüsçüsü olarak şu anki konumunu anlayışla karşılıyor ama yazısında katılmadığım noktaları belirtmek istiyorum.

Öncelikle 10 yıllık bir süreç söz konusu olduğu için “külüstür” dediğimiz terminal otobüsleri sanki 10 yılın sonuna yaklaşırken külüstürleşmiş gibi bir ifade kullanmış Ramazan Bey. Buna kesinlikle katılmıyorum, şehirler arası otobüslerden bozma 303, prenses gibi otobüslerle şehir içinde toplu taşımacılık yapıldı ve çalışmaya başladıkları ilk yıllarda da bence yeterince eski otobüslerdi bunlar.

Tabi ki Ramazan Bey’in bahsettiği gibi terminal otobüsçüleri açısından bir mağduriyet söz konusu, bu üzücü bir durum ancak 10 yıllık bir sözleşme varken ortada, böyle bir sona hazırlıklı olunmalıydı diye düşünüyorum.

Burada suçu belediyeye atmamak lazım, bu değişimi tetikleyen unsur Bursalıların Terminal otobüslerinden duydukları rahatsızlıklardır. Eğer Bursalılar Terminal otobüslerinin 10 yıllık geçmişinden memnun olsalardı, sizlerle devam edilmesi noktasında gereken tepkilerini mutlaka gösterirdi. Bu konuda içinizde şüphe olmasın.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 11 Hzr 2007, 22:48

Alıntı:
Bugüne kadar kendi aracımda bahsettiğiğniz şikayetlerin hiç birini duymadım. Tabiki diğer araçlara kefil olmam sözkonusu değil. Toplu taşımada ister istemez bazı münferit olaylar meydana gelmektedir ama bunu hepsine mal etmek yalnıştır.

Zaten her araçta olması namümkün münferit olaylar bunlar... Ama sinek küçüktür, lâkin mide bulandırır... Bu durumlar, İstanbul'da İETT'de de, ÖHO'da da oluyor, fakat kesinlikle bu kurumların tamamına maledilmiyor, edilmemesi de gerekir. Edildiği taktirde haksızlık yapılmış olur. Hakkaniyet bunu gerektirir. Her meslek sınıfında çürük yumurtalar mevcuttur. Bunların elimine edilmesi ise, hem o konuyla ilgili esnaf grubunun, hem de yolcuların menfaatinedir. Bu muhabbet başka ortamlarda tekrarlanıp konuşulduğu durumda, o esnaf değil, tüm grup (maalesef) töhmet altında kalır. Hayat böyledir... İşte burada o esnaf grubuna düşen görev: oto-kontrol ile, bu tarz çirkin olayların önüne geçmektir...  

Akın KURTOĞLU


korkmazay

15 yıl önce - Sal 12 Hzr 2007, 21:39

Tüm Bursaya hayırlı olsun. Gerçekten yürüyen hurdalardan kurtuldu Bursa... inşallah Bursarayda en kısa zamanda biterde bir çileden daha kurtuluruz.
Şimdilerde Bursaray çalışması güzergahındaki herkes çok sıkıntıda    fakat şimdi bu işi yapmaya çalışanlara değil,  önceki dönemlerde bu işler niye yapılmadı onu irdelemek lazım arkadaşlar...


onur ak

15 yıl önce - Sal 12 Hzr 2007, 23:10

Alıntı:
Aslında Terminal Özel Otobüsleri çalışmaya 1997 yılında şimdiki Terminalin açılmasıyla Türkiye de bir ilk olan uygulamayla başlamışlardı. İlk zamanlarda tüm Bursa'nın ilgisini çeken bu uygulama çok tuttu ve beğenildi. Toplu taşımacılığa yeni bir soluk getirmişti Terminal Özel Halk Otobüsleri. Toplu taşımacılığa uygun hale getirilmiş şehirlerarası yolcu otobüsleri ki aralarında çift katlılar da vardı,oldukça ilgi görmüştü Bursalılardan.Ancak bu balayı çabuk bitti. Otobüs personellerinin yolculara karşı tutumu,otobüslerin zaman içinde değiştirilerek daha eski model otobüslerin sefere konulması,sefer sırasında otobüslerin aşırı yavaş gitmeleri gibi etmenlerle Terminal Otobüslerinden şikayetler başladı ve seferden kaldırıldıkları günümüze kadar gelindi.

Alıntı:
10 sene önce Bu hatlarda çalışacak Otobüsler  o günün şartlarında Terminale gelen yolcunun yüklerini taşıyacak yolcuyu mağdur etmeyecek otobüsler olması gerekiyordu. O günün şartlarında Bu otobüsler Lükstü. Ancak zaman geçtikçe ve otobüsler hiç durmadan 24 saat aralıksız çalışınca eskimeye başladılar ve günümüze gelindiğinde sizin tabirinizle küllüstür duruma düştüler. Ama hiç biriniz şunu inkar etmeyinki bu otobüsler sayesinde ailenizden çevrenizden birileri muhkkak faydalanmıştır.




Evet bu otobüslerden tabiiki hepimiz yararlandık ancak unutulmaması gereken şu ki Terminal'e toplu taşımacılık yolu ile gidebilmek için halkın başka yolu yoktu ki! Şahsen benim o günlerde Terminale ulaşımda başka bir alternatifim olsaydı kesinlikle onu kullanırdım.

Yukarıdaki mesajı yazan arkadaşımız yazdıklarına bakılırsa sanırım bu Terminal Otobüsleri personelinden bir arkadaşımız olmalı.Diyor ki:

Alıntı:
Terminal Otobüsleri Toplam 48 araçtır. Booykoop' un elinde sadece 2 tane terminal otobüsü hattı var. Geri kalan 48 hat boykoop işletmecileri tarafından özel şahıslara satılmıştır. bu araçların herbiri  iki yada üç ortaklıdır.Yani 46x3=138 kişi eder. 138 tanede şöfor çalıştığını varsayarsak 276 kişi eder. Her kesin eşi ve iki çocuğu olduğunu varsayarsak 274x4=1104 kişi eder. Bu demektirki buradan geçimini kazanan bu hatlardan ekmeği çıkan 1100 kişi vardır. Bu insanlar aç-açıkta bırakılmışlardır, mağdur edilmişlerdir.  


Evet bu gerçekten üzücü. Ancak şunu sormak gerekir: Terminal otobüsleri seferdeyken bu personel kendi çoluk çocuklarının geleceğini düşündümü ki şimdi bu kadar insanın mağdur edildiğini söylüyor. Eğer bu personel görevdeyken yolculara karşı daha nazik olabilselerdi otobüslerine daha iyibakabilselerdi bu kadar şikayetlere maruz kalmazlar belki de şu anda sözleşmeleri uzatılmış olur ve onlar da görevlerinin başında kalırlar ve dolayısıyla kimse mağdur olmamış olurdu. Terminal Özel Halk Otobüsleri'nin seferden kaldırılmasındaki en büyük etken Bursalıların bu hizmetten hiç mi hiç memnun olmamasıdır.

Arkadaşımız otobüslerin ilk zamanlarda yeni olduklarını zamanla yıpranarak eskidiklerini yazıyor.Buna karşılık ben de diyorum ki HAYIR, bu otobüsler zamanla eskimedi.Otobüslerin pek çoğu zaman içinde değiştirildi ve daha eski model otobüsler sefere konuldu.

Sonuç olarak Terminal Özel Halk Otobüslerini işletenlerin ve personelin otobüslerin seferden kaldırılmasından dolayı kimseyi suçlamaya hakları yoktur.Yapmaları gereken çuvaldızı kendilerine batırıp nerede hata yaptıklarını iyi saptamaları gerekir.Eğer verdikleri hizmetten Bursalılar memnun olsaydı  bugün hizmete devam ediyor olurlardı.


Abi sölediklerinde sonuna kadar hakısın. Ayrıca şu gerçeklerde var. Madem otobüs hatlarının sözleşmesi 10 yıllıktı ve biteceği biliniyordu. O halde en azından bir ay öncesinde şöförler yeni iş aramaya başlasaydı ve otobüs sahipleride otobüslerini zamanında satış v.b. diğer yollara başvursalardı belki bu kadar mağdur olunmazdı. Kesin olarak bilinen bir gerçeği neden değiştirmeye çalışıyorlar. Eski otobüsler gerçekten kötü durumdaydılar. Söförlerinde çoğunluğu saygısızdı.

Alıntı:
10 sene önce Bu hatlarda çalışacak Otobüsler  o günün şartlarında Terminale gelen yolcunun yüklerini taşıyacak yolcuyu mağdur etmeyecek otobüsler olması gerekiyordu. O günün şartlarında Bu otobüsler Lükstü. Ancak zaman geçtikçe ve otobüsler hiç durmadan 24 saat aralıksız çalışınca eskimeye başladılar ve günümüze gelindiğinde sizin tabirinizle küllüstür duruma düştüler. Ama hiç biriniz şunu inkar etmeyinki bu otobüsler sayesinde ailenizden çevrenizden birileri muhkkak faydalanmıştır. Bir çok yolcu  terminale gelirken yada giderken 5-6 çuvalı birkaç valizi oluyor. Ünüversite öğrencileride aynı şekildedirler. geldiklerinde memleketlerinden 1-2 aylık erzaklarını beraberlerinde Getiriyorlar. Şimdiye kadar Terminal Otobüsleri bu yükleri taşımıştır. Ama şimdi bir çok yolcu özel araç tutmak yada taksi tutmak zorunda kalacaktır. Zira Connecto lar bu yükleri Kaldıramaz.


Ayrıca belediye isterse bazı tur otobüslerinin arkalarında bulunan kayak v.b. eşyaları taşımak için kullanılan özel bir bölme takarakta bu işin sıkıntısını hallede bilir.



sayfa 5
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara