Ana Sayfa 900 bin Türkiye Fotoğrafı
Ankara Mobese Sistemi [ANK ]
« önceki   123 ... 242526 ... 323334   sonraki »
Ana Sayfa -> ANKARA - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ali Ank06
3 yıl önce - Pzr 28 Ksm 2010, 15:01

Alıntı:
EGO Şoförlerine Ceza Yağdı
Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürü Ömer Ulu, Ankara'da MOBESE'nin faaliyete geçmesinin ardından 127 araca ceza geldiğini


Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürü Ömer Ulu, Ankara'da MOBESE'nin faaliyete geçmesinin ardından 127 araca ceza geldiğini belirterek, "Kesilen bu cezaları otobüs şoförleri kendileri ödeyecektir" dedi.

Ankara'da 613 noktaya yerleştirilen toplam 825 MOBESE kamerası ile ana cadde ve bulvarlarda 25 Ekim'den itibaren trafik ihlalleri kayıt altına alınmaya başlandı. Fotoğraflı olarak araç sahiplerine gönderilmeye başlanan trafik cezaları, bir başka tartışmayı da beraberinde getirdi. Kameralı kent güvenliği yönetim sistemi MOBESE'ye geçen başkentte Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin Eskişehir yolu ve İstanbul yolu istikametine hizmet veren 127 EGO otobüsüne Ankara Emniyeti ceza gönderdi. 1 ay içinde 100

otobüse hız ihlali, 13 otobüse kural ihlali ve 14 otobüse kırmızı ışık ihlali nedeniyle ceza geldi.

EGO Genel Müdürü Ömer Ulu konuyla ilgili İHA'ya yaptığı açıklamada, kesilen cezaları otobüs şoförleri ile yapılan sözleşmelerden dolayı kendilerinin ödediğini söyledi. Ulu, 25 Kasım 2010 tarihinde 1 gün içinde 65 araca daha ceza geldiğini belirterek, "Ankara'da MOBESE kameraları faaliyete geçtikten bugüne kadar 127 araca ceza uygulaması yapıldı. 14 tanesi kırmızı ihlalinden dolayı meydana geldi. 100 tanesi hız ihlali, 13 tanesi kural ihlali. Hız ihlalinin gerçekleştiği bölgeler Eskişehir yolu ve İstanbul

yolu olarak görünüyor. Yolun boş olmasından dolayı hız ihlali yapıldığını belirledik" diye konuştu.

Ömer Ulu, cezaların ödenmesi konusunda EGO olarak bir yöntem belirlediklerini anlatarak, şöyle konuştu:

"Cezalar bize gönderildikten sonra biz o şoförü buluyoruz. Şoföre nerede hız yaptığını söylüyoruz. Böyle bir ihlal yaptıklarını ve cezasını ödemeleri konusunda bilgi veriyoruz. Şu ana kadar cezasını ödemeyen şoförümüz olmadı. EGO olarak şoförlerle bir sözleşme yaptık. Trafik kurallarının tümüne uyacaklarını taahhüt ediyorlar. Bu cezalarda taahhüdü yerine getirmediğini gösteriyor. Kesilen cezalarla sayının çok olduğunun farkındayız. Bu cezalar araçlarımızın üzerinde bir disiplin işlevi görecektir. Çünkü

insanlar bu cezayı kendileri ödediği için, madden zarar gördüğü için artık daha sağlıklı olacaktır."




















http://www.flasgazetesi.com.tr/haberDetayMiddle.asp?ID=20467



Hakan_ank89
3 yıl önce - Pzr 28 Ksm 2010, 18:34

Cezaları şoförlerin ödeyecek olması son derece doğru bir karar, şoförün yaptığı hatalı davranışın cezasını EGO'nun ödemesi saçma olurdu. Durum böyle olunca şoförler kendilerine büyük oranda çeki düzen vereceklerdir, hatta araçları daha düzgün kullanacaklardır diye tahmin ediyorum.

Kameraların sayısı her yıl peyderpey artırılırsa Ankara'daki kural tanımaz şoförler daha da yola gelirler. Artık kavşaklarda herkes muma dönmüş durumda, eskiden yaya geçidi üzerinde duran araçlar, artık kırmızı ışıktaki beyaz çizgiyi bile geçmiyorlar.

Bu arada şehir içindeki bazı arterlerde 50 km/sa olan hız limitlerinin 70 km/sa'e çıkartılması için çalışmalar yapılıyormuş. 50 km/sa bazı arterlerde çok düşük bir hız değeri.

Hatta Eskişehir Yolu, İstanbul Yolu ve Konya Yolu gibi ana bulvarlarda (5+5) boyutundaki büyük yollarda hız limiti 70 km/sa'ten 90 km/sa'te çıkartılması bile düşünülmeli, sonuçta hız limiti 70 olunca herkes 50-60 ile gidiyor, hız limiti 90'a çıkarsa 70 ile akış sağlanabilir.


Serdar_Valerii

3 yıl önce - Pzr 28 Ksm 2010, 21:12

Alıntı:
(5+5) boyutundaki büyük yollarda hız limiti 70 km/sa'ten 90 km/sa'te çıkartılması bile düşünülmeli, sonuçta hız limiti 70 olunca herkes 50-60 ile gidiyor,


Bence hız sınırı güzel. 80 le gidiyorda ne oluyor. İşin başka boyutu da var. Bizler gibi eski model araç kullananlar , yeni araçların hız tacizine çok uğruyoruz. En sağdan 70 le gidenin bile dibine girip selektör yapan var. Bence 70 güzel bir hız.


Hakan_ank89
3 yıl önce - Pzr 28 Ksm 2010, 21:28

70 km/sa tabiki de güzel hız, benim ana arterlerde hız limitinin 90 km/sa olmasının gerektiğini söylememin sebebi de araçların yolda 70 ile gitmesi için.

Şu an İstanbul-Eskişehir-Konya yollarında hız limiti 70 ancak hızını 40 ve 50 ye düşürenler sebebiyle trafik tıkanmaya başladı, 70 limiti olan yerde kimse 60-70 ile gitmiyor. Hız limiti 90'a çıkarsa belki 70 ile trafik akışı sağlanabilir, anlatmak istediğim olay bu.

MOBESE ile yeni tanıştığımız için kültür şoku yaşıyoruz muhtemelen Herkes panik, ya ceza yersem korkusu var. Zamanla alışılır MOBESE'nin öcü olmadığına.


onurnazliaka
3 yıl önce - Pzr 28 Ksm 2010, 22:19

Ömer Ulu'nun açıklamasıyla birlikte hatanın kameralarda değil şoförlerde olduğu anlaşıldı.

Şehiriçinde 70 km'ye çıkılacak yollarsa Eşref Bitlis Caddesi, Doğukent Caddesi, İncek Bulvarı, Ümitköy-İncek Yolu, Ayaş Yolu, Yozgat Bulvarı gibi yerler olacaktır. Ayrıca Ankara Çevreyolu üzerinde de Mobese var, bu Mobese'lere de dikkat edip 120+12(%10 izin) = 132 km'yi geçmemek gerek.


Yaşar Ünlü

3 yıl önce - Pzr 28 Ksm 2010, 23:39

Alıntı:
Ömer Ulu'nun açıklamasıyla birlikte hatanın kameralarda değil şoförlerde olduğu anlaşıldı.

Ömer Ulu Beyefendi mevcut otobüslerin 70 Km. üzerinde hız yapamadığını bilmiyormu? Alınan otobüsler istensede 70 Km. nin üzerine çıkamaz. Sadece bir istisna 5. bölgede uygulanıyor, o da hat uzun olduğu için 80-85 Km. ye bilgisayarla ayarlanıyor. 70 Km. nin üzerine çıkamayan 1. Bölge otobüsleri yüksek hızdan ceza yiyebiliyor? Ayrıca 5. bölge hız arttırımı yaptığına göre sorumlusu da EGO dur. Zaten sömürülerek çalıştırılan sürücüler ne kadar maaş alıyorlarda birde bu cezaya muhatap oluyorlar? Ömer Ulu' nun yapması gereken cezayı sürücülere ödetmek değil, teknik raporla birlikte trafik cezalarına itiraz etmek olmalıydı.


onurnazliaka
3 yıl önce - Pzr 28 Ksm 2010, 23:42

Alıntı:
Alıntı:
Ömer Ulu'nun açıklamasıyla birlikte hatanın kameralarda değil şoförlerde olduğu anlaşıldı.

Ömer Ulu Beyefendi mevcut otobüslerin 70 Km. üzerinde hız yapamadığını bilmiyormu? Alınan otobüsler istensede 70 Km. nin üzerine çıkamaz. Sadece bir istisna 5. bölgede uygulanıyor, o da hat uzun olduğu için 80-85 Km. ye bilgisayarla ayarlanıyor. 70 Km. nin üzerine çıkamayan 1. Bölge otobüsleri yüksek hızdan ceza yiyebiliyor? Ayrıca 5. bölge hız arttırımı yaptığına göre sorumlusu da EGO dur. Zaten sömürülerek çalıştırılan sürücüler ne kadar maaş alıyorlarda birde bu cezaya muhatap oluyorlar? Ömer Ulu' nun yapması gereken cezayı sürücülere ödetmek değil, teknik raporla birlikte trafik cezalarına itiraz etmek olmalıydı.

Böyle bir itiraz söz konusu değil miydi? Öndeki sayfada itiraz olduğu yazılı halbuki. Aslında 2 haber var, EGO birinde itiraz edileceğini bildirmiş; diğerinde topu şoförlere atmış.


Yaşar Ünlü

3 yıl önce - Pts 29 Ksm 2010, 00:23

EGO' nun ne yaptığı belli değilki. Personeline asla sahip çıkmayan bir kurum haline geldi. EGO otobüslerine ceza yazan zihniyet galiba oradan geçenlerin hız yapıp yapmadığına bakarak gelişi güzel yazdıgını düşünüyorum. Mantıklı bir fikir yürütecek olursak, Köy İşleri Bakanlığı' nın karşısındaki otobüsler için tahsis edilen yan yoldan otobüslerin 80 Km. hızla çıkmalarıda teknik olarak zor görünüyor. Bu durumda cezaları yazanların iyi niyetten uzak olduğu ve gelişigüzel fotoğraf çekilip ceza yazdığı görülüyor.

Serdar_Valerii

3 yıl önce - Pts 29 Ksm 2010, 00:43

Alıntı:
Personeline asla sahip çıkmayan bir kurum haline geldi


Birçoğu BUGSAŞ'cı değil mi zaten. Mutsuz ve ezilen bir meslek grubu. Anlayışsız halk ve topu üzerlerine atan bir genel müdür.

Alıntı:
Şehiriçinde 70 km'ye çıkılacak yollarsa Eşref Bitlis Caddesi,

Eşref Bitlis üzerinde 4 tane ışık var (Valilik, Beypazarı Cad ayrımı , TCK, PTT). PTT ayrımında zaten mobese kamerası var. Hatta PTT'den (U) yapan Ostim-Keçiören dolmuşları artık orta göbekteki kırmızıya uyuyorlar.Işıklardan sonra İvedik alt geçidi var mecbur yavaşlanılıyor. Zaten mesafeleri kısa, araçlar istede de 70'den fazlasını yapamaz. Eşref Bitlis'in devamı olan Gülhane Caddesi'nde uygulanabilir ama.


Erdem Taşlıca
3 yıl önce - Pts 29 Ksm 2010, 15:00

Alıntı:
Mantıklı bir fikir yürütecek olursak, Köy İşleri Bakanlığı' nın karşısındaki otobüsler için tahsis edilen yan yoldan otobüslerin 80 Km. hızla çıkmalarıda teknik olarak zor görünüyor. Bu durumda cezaları yazanların iyi niyetten uzak olduğu ve gelişigüzel fotoğraf çekilip ceza yazdığı görülüyor.

Bu hız cezalarının çoğu otobüsler serviste değilken yazılmıştır, yoksa dediğiniz gibi oradan 80 ile çıkıp radara yakalanmaları bayağı zor. Radara yakalanan araçlar, dönüşte servis yapmayıp garaja giden (hat numarası kapalı) araçlardır. Yalnız, öyle olsa bile hadi 80'i geçip 90 yaptı diyelim, ama 140 km hıza nasıl ulaşıldığını anlamak zor.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ANKARA - Haberler ve Sohbet