Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
mertyılmaz08
15 yıl önce - Pts 28 May 2007, 21:13
Bursa'da Çalışan İkarus Belediye Otobüsleri




Bursadaki İkarus otobüsleri aslında güzel otobüsler olmasına rağmen bu otobüslerin şoförlere karşı bazı dezavantajları da var.

     Mesela İkarus otobüslerinin direksiyonu Mercedes 302-302t(asıl model numarası 325) mercedes 345k-conecto gibi modellerden çok ağır.

   Bu otobüslerin dezavantajları karşısında bir de avantajları da var.Yani İkarus otobüslerinin koltuklarının az ve arkada koltuklarının olmaması da yolcu kapasitesini arttırıyor.Böyle olması da İkarusların avantajıdır.Saygılarımla...  


DenizYlçnky
15 yıl önce - Prş 31 May 2007, 11:58

ilk alındığında fazla süre gitmeyeceği, çabuk bozulacakları izlenimi vardı.
                       15 seneden fazladır maşşallah!!!
Bu otobüsler connectolardan önce en sevdiğimdi. Kırmızı altlı prenses derdim Soğuk havalarda beni az mı dersanelere taşıdı...


(+)


Cem Telgeren
15 yıl önce - Cum 01 Hzr 2007, 18:59

Alıntı:
ilk alındığında fazla süre gitmeyeceği, çabuk bozulacakları izlenimi vardı.
                      15 seneden fazladır maşşallah!!!


Bursa İkarus otobüslerle ilk defa 1991 yılında tanıştı.Bu yıl içinde alınan 10 adet körüklü tip İkarus 280 marka otobüse 277-286 arası filo numaraları verildi.

Bundan bir sene sonra B.O.İ. tarihinin en büyük filo satın alımı gerçekleştirildi ve 65'i körüklü 47'si solo olmak üzere tam 112 adet İkarus daha alınarak filoya katıldı.Bu BOİ'nin tarihindeki bir defada aldığı en fazla  sayıdaki otobüs alımıydı.1992 yılında alınan bu 112 otobüse filo numaralama sisteminde de köklü bir değişikliğe gidilerek YIL-FİLO NO şeklindeki numaralama sistemine göre körüklü olanları 92-001--92-065 arasında solo olanları da 92-066--92-112 arasında kodlandılar.

Böylece iki sene içinde 75'i körüklü olmak üzere toplam 122 adet İkarus BOİ filosuna katılmış oldu.Geçtiğimiz yıllarda 1991 yılında gelen 10 adet körüklü İkarus hala daha nedenini anlayamadığımız şekilde filodan çıkarıldı.1992 model olan toplam 112 adet İkarus ise (sanırım) firesiz olarak hizmete devam ediyorlar.

Bizim İkaruslarla aynı sene gelen Ankara,İstanbul ve İzmir'in İkaruslarına bakınca gerçekten de bizimkilerin diğer şehirlerdeki aynı yılda üretilmiş olan kardeşlerine göre çok daha iyi durumda oldukları görülüyor.Buradan da BOİ'nin otobüslerin bakım-onarımındaki başarısı gün yüzüne çıkıyor.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Çrş 06 Hzr 2007, 02:45

Bu hesaba göre, Bursa otobüs tarihinde, 1940'lardan bugüne kadar alınan 496 (? doğru hesapladım değil mi? ) ile kıyaslandığında, filoya katılan her 4 otobüsten birisi İkarus olmuş (Tüm otobüslerin %24.5'u)...

Akın KURTOĞLU


gurcan38
15 yıl önce - Cum 15 Hzr 2007, 13:53

çocuklugmun otobusleri hala var ve hala olacak. bildiğim kadarıyla rus yapımı. bursa gezilerimdede çok gördüm. taş gibi otobusler



Cem Telgeren
15 yıl önce - Cum 15 Hzr 2007, 17:21

Alıntı:
bildiğim kadarıyla rus yapımı


Gürcan Arkadaşımız yanlış biliyormuş demek ki . İkaruslar Macaristan yapımıdır .

Bu arada Conectoların terminal hatlarına verilmesiyle onlardan boşalan hatlara tekrar İkaruslar verilmeye başlandı.Böylece günlük sefere çıkan İkarus otobüs oranı gözle görünür derecede arttı.


gurcan38
15 yıl önce - Cum 15 Hzr 2007, 23:56

Alıntı:
Gürcan Arkadaşımız yanlış biliyormuş demek ki  . İkaruslar Macaristan yapımıdır


tesekkürederim öğrendim. yanlıs biliyormusum  


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 17 Hzr 2007, 15:11

277-286 serisi ilk geldiğinde, Bursalılar bu körüklü İkaruslar'ı çok beğenmişlerdi. Bir defada 200'e yakın insan alıyorlardı. Daha çok yolu düz olan hatlarda servise verildiler. Körüklülerin dar virajları dönemeyecekleri konusunda İstanbul'da, Bursa'da ve diğer şehirlerde yaygın bir kanı mevcuttu o senelerde... Sonradan, 90 derecenin üzerindeki dönemeçleri bile, biraz zorlarak da olsa dönebildikleri farkedildi ve çalıştıkları hatlar yeni gelen takviye körüklülerle genişletildi.

Akın KURTOĞLU


mertyılmaz08
15 yıl önce - Pts 18 Hzr 2007, 14:17

aslında körüklü otobüsslerin kullanımı zor diyorlar.bence kolay.babam 31a numaralı hatta çalışıyor ve o dar aralardan bir yılan gibi süzülüyor.bence sololara göre daha kolay körüklüler...

DenizYlçnky
15 yıl önce - Cum 22 Hzr 2007, 21:31

Alıntı:
aslında körüklü otobüsslerin kullanımı zor diyorlar.bence kolay.babam 31a numaralı hatta çalışıyor ve o dar aralardan bir yılan gibi süzülüyor.bence sololara göre daha kolay körüklüler...

 Körüklülerin sololara oranla daha kolay olması bana pek doğru gelmedi. Bence "kullanılması sanılandan daha kolay" desek daha ii olur.

Terminale connecto verilmesinden sonra ikarusların tekrar sık görmeye başladık.
Alıntı:
Geçtiğimiz yıllarda 1991 yılında gelen 10 adet körüklü İkarus hala daha nedenini anlayamadığımız şekilde filodan çıkarıldı.

Acaba filodan çıkarılanların da bu vesileyle tekrar kullanılması mümkün mü? Yemin ediyorum hangi model olursa olsun bir ikarus görünce içim ılık ılık oluyor. (Eskiden soğuk havlarda ikarusların gelmesini beklerdim. İliklerim donardı ama onu görünce bir ısı ve mutluluk kaplardı içimi; "neyse bu çile bitti ve sıcak bir mekana giriyorum" düşüncesi. Zamanlı bu duygu içime yerleşti; ikarusun o sevdiğimiz kırmızı-beyaz milli renkli, yuvarlak farlı burnunu görünce ,yaz-kış, içimi nedensiz bir duygu kaplıyor.)



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara