Ana Sayfa 930 bin Türkiye Fotoğrafı
Ankara'nın trafiği neden sıkışık? [ANK ]
« önceki   123 ... 343536 ... 606162   sonraki »
Ana Sayfa -> ANKARA - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
İbrahim Sarıca
4 yıl önce - Cmt 09 Ekm 2010, 15:28

Alıntı:
Ayrıca Giresun Caddesi üzerindeki park disiplini çok kötü.


Semtin bütün caddelerinde aynı problem var. Eğer caddeleri 2+2 kullanabilsek, semt içindeki trafik bayağı rahatlar.

Ama sabah problem, Dışkapı Kazım Karabekir Köprüsü'nden başlıyor. Yeşil dalga gün içinde faydalı olur, sabah ise çaresiz vaka.


Tuna Yersu
4 yıl önce - Cmt 09 Ekm 2010, 20:07

Aslinda burada 2 konu birbirine karisiyor.

Onemli olan sadece trafigin akici olmasi degil, trafikteki motorlu tasit sayisinin arttirilmamasidir. Motorlu tasitlarin sayisi arttikca ozellikle insanlarin yogun oldugu kent merkezlerinde egzos ve zehirli gazlar hepimizi zehirliyor, Ankara' daki kanser vakalari artiyorve belki farketmeyenler olabilir ama inanilmaz bir gurultu olusuyor ki bu da insanlarda stres gibi psikolojik bozukluklara yol aciyor.

Onemli olam motorlu tasit sayisinin arttirilmamasidir. Trafikteki akiciligi alt ust gecitler yaparak yollari genisletip kaldirimlari yokederek saglarsiniz, ama bu cozum degil, bu basari degil. Herkes huzurlu bir sehirde yasamak ister, yeri gogu motorlu araclarla doldurursaniz insanlarin huzuru kalmaz.

Bunun tek cozumu Ankara' da rayli sistemler yani METRO dur. Ayrica agir vasitalari sehir merkezine sokmamak cevre yoluna yoneltmek gerekir.

Ama Ankara' da Metroyu yapacak kapasitede bir belediye baskani yok 16 yildir. Bu nedenle bu HIPER_TRAFIK problemini her Allahin gunu yasiyoruz Ankara' da. Ve bu hiper-trafik malesef gittikce artacak, ve bunun sonu nereye varacak merak ediyorum.


Hakan_ank89
4 yıl önce - Cmt 09 Ekm 2010, 20:09

Alıntı:
Zırhlı birlikler yolu genişletilince ne olacak?

O zaman İstanbul-Eskişehir ve Konya Yolları'nı ikişer şeride düşürelim. Sorun kalmaz.

Zırhlı Birlikler normal gidiş geliş 2 şerit olsa bile yeter, bizim burada derdimiz öncelikle güvenlik sorunu. Ancak nedense bu nokta sürekli gözardı ediliyor. 3 şerit olmasın, şu an yol 2 gidiş- 2 geliş olarak gözüküyor ancak pratikte belirli noktalarında 1 gidiş 1 gelişlik işlevi mevcut, bu sebeple hem kafa kafaya çarpışmalı kazalar oluyor, hem de yol kilitleniyor.

Ankara'nın trafiği neden sıkışık, tüm yollar Kızılay-Sıhhiye-Ulus aksına çıkıyor da ondan. Bunun sebebi de şehrin 70-80 sene önce yapılan planı. Bugün Eskişehir Yolu, Kızılay'a girerek kıvrılacağına dümdüz devam edip Kocatepe'nin arkalarından Esat- Bağcılar tarafından Mamak'a tünnellerle köprülerle gitse durum daha farklı olabilirdi. Ankara tek merkezli olduğu müddetçe bu trafik sorunu çözümlenemez, imkansız.

Anadolu Bulvarı+ Eskişehir Yolu Kızılay'a gidiyor, Kızılay da sözde yaya merkezi, emin olun şu an Kızılay meydanı (lafta meydan),Zafer çarşısı önüne ve Ulus meydanına (lafta meydan) köprülü kavşak yapılsa trafik akışı sağlanabilir, bunu ütopik bir örnek olarak veriyorum, şehir planının ne kadar hatalı bir aks üzerine kurulduğunu somutlaştırmak için.

Ankara'nın izleyeceği yol, olabildiğince metro hattını güçlendirerek toplu taşımayı sorunsuz hale getirmek ve mümkün olduğunca çok Ankaralı'ya hitap edebilmek olmalı, ancak gidişat metro işinin ne zaman biteceğini net bir şekilde göstermeye yetmiyor, herşey lafta maalesef. Tünel yollar, disneylandlar, hayvanat bahçeleri, yeni yollar, metrolar vs. vs. liste uzayıp gidiyor, 3.5 yıl sonra seçimler var, daha bu saydıklarım hakkında bir ilerleme göremedik, inşallah görürüz, temennimiz hep çivi çakılması yönünde.


İ.Hakkı Erdoğan
4 yıl önce - Cmt 09 Ekm 2010, 22:15

Ankara'da yolların giderek daralmasının sebebi şehir merkezinde arazi olmamasıdır.İstanbul Yolu, Göksu'da 5 şerittir bu şekilde A City'nin oraya kadar gelir.AOÇ arazisinden itibaren 4 şeride düşer, AOÇ alt geçidinden sonra 3 şeride düşer.Çünkü 19 Mayıs'ın oralarda yol hep 3 şerittir.Oraya kadar 5 şerit getirsen o 5 şeridi verebileceğin bir yer olmaz.

Bu uygulamanın amacı şehir merkezine gireceklerden ziyade Eryaman'dan çıkıp AOÇ'ye gideceklerin işini kolaylaştırmaktır.Bu noktada da çok başarılıdır.

Eskişehir Yolu'nu düşünürsek Çayyolu'ndan gelip ODTÜ'ye gideceksen, Bilkent'e gideceksen çok rahatsın.Anadolu Bulvarı'na dönüp İvedik tarafına gideceksen çok rahatsın.Sorun nerede, Kızılay tarafına gireceksen sorun var.Bunu engellemek imkansız.

Planlanan ama mahkemeler yüzünden yapılamayan yollar yapılsa Çayyolu ile Kızılay arasında çok faydası olmayacak.Ama Çayyolu-Dikmen'i rahatlatacak mesela ODTÜ'den geçecek yol.Zırhlı Birlikler yapılsa Sincan-Kızılay rahatlamayacak, Sincan-ODTÜ,Beytepe, Bilkent rahatlayacak.

Mehmet Burak'ın tavrı biraz bencilce bir tavır.Çayyolu tarafı hiçbir engele takılmadan direk ODTÜ'ye kadar gidiyor ve trafiğe orada takılıyor.Sincan tarafı ise Şeker Kavşağı'nda bir defa, Etimesgut'un içinde ikinci defa, Zırhlı Birlikler'de üçüncü defa trafiğe takıldıktan sonra Eskişehir Yolu'na çıkıyor.Sincan tarafı defalarca takılacağına herkes belli bir noktada tıkansın, gerekiyorsa Diyanet'ten başlasın trafik.Bencillik yapmayın, bu şehir hepimizin.Trafik tıkanacaksa hepimize aynı yerde tıkansın.Hani halkçılığınız nerede?


emre yildiz
4 yıl önce - Cmt 09 Ekm 2010, 22:32

Alıntı:
Zırhlı birlikler yolu genişletilince ne olacak? Kapasitesi artacak, yani birim zamanda bu yoldan geçip Eskişehir yolu veya AŞTİ bulvarına çıkan araç sayısı artacak. Peki bu yolların kapasitesi artacak mı? Hayır artmayacak, yanlış anlamayın bu yolda ki güvenlik zaafiyeti elbette giderilmelidir ama bu yolun kapasitesi artınca Eskişehir yolu ve AŞTİ bulvarında ki yığılmanın artacağı da bir gerçek.


Bilip bilmeden hemen her konuda ahkam kesmeye başladığınızı düşünmeye başladım...Zira, Zırhlı Birlikler yolunu hiç kullanmadığınızı ve hatta görmediğinize inanıyorum, yoksa yukarıdaki cümleyi kurmazdınız... Ya da kasıtlı olarak bunu söylüyorsunuz, malum anamuhalif partililer bu yolun yapılmaması içinden elinden gelen herşeyi yapıyorlar, sizin hep eleştirel tavrınıza bakınca parçalar yerine oturuyor gibi...

Öncelikle, sürücülerimiz birçok kez AŞTİ bulvarına ya da Eskişehir yoluna çıkamıyor, ya trafik kazasına kurban gidiyor ya da askerlerin yemin törenine takılıyor...Diğer taraftan, Eskişehir yoluna ulaşan herkes trafiğin başladığı ODTÜ'nün önüne kadar bile gitmiyor, Zırhlı Birlikler'den geçip Eskişehir yolunun Konutkent-Çayyolu istikametine gidenler, doğrudan Ümitköy' e gidenler, Beytepe veya Bilkent'e gitmek için sadece birkaç km. bu yolu kullanan sürücüler var...Zırhlı Birlikler'den AŞTİ bulvarına dönenler ise genel anlamda bir trafik sıkışıklığı yaşamazlar...

Netice olarak, Zırhlı Birlikler yolu bırakın Ankara'ya bir kasabaya bile yakışmayacak nitelikte...Yol en az 2+2 şeklinde bölünmüş yol olarak acilen açılmalıdır, ideal olanı ise 3+3 şeklinde olması ve askeri hastane önüne de altgeçit yapılmasıdır... "Yol genişleyecekte ne olacak" diyenlere kulak asmamak gerekir...


Ertan Akyüz
4 yıl önce - Cmt 09 Ekm 2010, 22:34

Metrolar Tarihi eser olmadan açılabilirse Trafik sorunu da çözülerbilir !

Mehmet Burak
4 yıl önce - Cmt 09 Ekm 2010, 23:05

Alıntı:
Bilip bilmeden hemen her konuda ahkam kesmeye başladığınızı düşünmeye başladım...Zira, Zırhlı Birlikler yolunu hiç kullanmadığınızı ve hatta görmediğinize inanıyorum, yoksa yukarıdaki cümleyi kurmazdınız... Ya da kasıtlı olarak bunu söylüyorsunuz, malum anamuhalif partililer bu yolun yapılmaması içinden elinden gelen herşeyi yapıyorlar, sizin hep eleştirel tavrınıza bakınca parçalar yerine oturuyor gibi...


Tahmin ettiğim gibi mesajımın devamını okumadan gözünüz dönmüş ve saldırıya geçmişsiniz. Mesajımın devamında "Peki bu yolların kapasitesi artacak mı? Hayır artmayacak, yanlış anlamayın bu yolda ki güvenlik zaafiyeti elbette giderilmelidir ama bu yolun kapasitesi artınca Eskişehir yolu ve AŞTİ bulvarında ki yığılmanın artacağı da bir gerçek." demiştim ama siz burayı okumaya tenezzül etmeden bana saldırmayı seçmişsiniz. Olabilir kendi tercihinizdir. Ancak sizin saldırganlığınız Eskişehir yolu gibi zaten tıkanıklık yaşanan bir yola bağlanan yollarda yapılacak kapasite arttırımının Eskişehir yolunu daha da sıkıntıya sokacağı gerçeğini değiştirmiyor.

Alıntı:
Mehmet Burak'ın tavrı biraz bencilce bir tavır.Çayyolu tarafı hiçbir engele takılmadan direk ODTÜ'ye kadar gidiyor ve trafiğe orada takılıyor.Sincan tarafı ise Şeker Kavşağı'nda bir defa, Etimesgut'un içinde ikinci defa, Zırhlı Birlikler'de üçüncü defa trafiğe takıldıktan sonra Eskişehir Yolu'na çıkıyor.Sincan tarafı defalarca takılacağına herkes belli bir noktada tıkansın, gerekiyorsa Diyanet'ten başlasın trafik.Bencillik yapmayın, bu şehir hepimizin.Trafik tıkanacaksa hepimize aynı yerde tıkansın.Hani halkçılığınız nerede?


Benim derdim trafiğin kontrolü ile ilgili ama bunu anlayacak kapasite mevcut değil sanırım . Çayyolu tarafı trafiğe takılmıyor da iyi mi oluyor? Ben herkes trafikte çile çeksin değil, herkes kontrollü bir şekilde şehre ulaşsın diyorum ama işte yollar gibi kafaların kapasiteside önemli bir faktör.

Neyse sıkışma sebeplerine geri dönelim. Eskişehir yolunda belediye'nin yanlış uygulamalarının yarattığı yığılma noktaları mevcut. Yol Şap Enstitüsü önüne 5 şerit geliyor ve MTA önüne geldiğinde 4 şeride düşüyor çünkü aklı evvel belediye yolu genişletirken orada metro servis binası olduğunu düşünememiş. Birde tam bu şişe ağzı noktasına durak koymuşlar, 5 şerit gelen yol 3 şeride düşüveriyor. Aynı sorun demir yığını önünde mevcut, yol zaten daralmış 3 şeride düşmüş, birde üzerine 5 metreye sıkıştırılan otobüs durağı, üzerine birde Konya yoluna sapmaya çalışanlar o da yetmezmiş gibi Karakusunlar yönünden gelip Eskişehir yoluna çıkanlar. Trafiğin orada tıkanmaması mucize olurdu ve bu durumun tek sorumlusu trafiği rahatlatmak için genişlettiği yolu plansızlık yüzünden katleden belediyedir.

Aynı plansızlık Konya yolundan Eskişehir yoluna dönüşüde çileye çeviriyor. İyi güzel 6 şeritli uçak indirilecek yol yapılmış, Eskişehir yoluna bağlantı sapağıda güzel 4 şerit başlıyor, 3'e düşüyor en son 2 şerit kalıyor. Üzerine birde Eskişehir yoluna çıkmak için yola katılım payı bırakılmaması gerçeği eklenince Konya yolundan Eskişehir yoluna çıkabilmek için 10 dakika harcamak gerekiyor.


emre yildiz
4 yıl önce - Cmt 09 Ekm 2010, 23:30

Alıntı:
Tahmin ettiğim gibi mesajımın devamını okumadan gözünüz dönmüş ve saldırıya geçmişsiniz. Mesajımın devamında "Peki bu yolların kapasitesi artacak mı? Hayır artmayacak, yanlış anlamayın bu yolda ki güvenlik zaafiyeti elbette giderilmelidir ama bu yolun kapasitesi artınca Eskişehir yolu ve AŞTİ bulvarında ki yığılmanın artacağı da bir gerçek." demiştim ama siz burayı okumaya tenezzül etmeden bana saldırmayı seçmişsiniz. Olabilir kendi tercihinizdir. Ancak sizin saldırganlığınız Eskişehir yolu gibi zaten tıkanıklık yaşanan bir yola bağlanan yollarda yapılacak kapasite arttırımının Eskişehir yolunu daha da sıkıntıya sokacağı gerçeğini değiştirmiyor.


Sizden alıntıladığım yerdeki bilgiyi okumadığımı söyleyecek kadar pervasızsınız, bir o kadar da mesnetsiz yazıyorsunuz... 1,5+1,5 şeritlik ve ortada refüj olmayan yolu genişletmeden nasıl güvenlik zaafiyetini önleyeceksiniz, bir anlatında dinleyelim... Gözü dönme meselesine gelince, bu durum size yakışır, malum hemen her başlıkta gözü dönmüşcesine muhalefet sergiliyorsunuz, ki durumu Zırhlı Birlikler yoluna kadar getirdiniz...Bence bu yolu hemen her gün kullanan Eryamanlılara, Etimesgutlulara ve Sincanlılara "Zırhlı Birlikler yolu genişleyecekte ne olacak demeyin? Hele benim gibi sıklıkla Eryaman'dan Beytepe'ye giden vatandaşlara...Hemen her yerde burası yapılmadı, şurası eksik oldu, orası geç yapıldı derken, nedense konu Zırhlı Birlikler yoluna gelince ne gerek var, ne değişecek diyenleri ancak akıllarını belli yerlere ödünç vermişler diye kabul edebiliriz, malum bunların büyükleri de bu yolu yaptırmamak için ellerinden geleni esirgemiyorlar...Mantıklı bir de gerekçe sunsalar gam yemeyeceğiz ya herneyse...


Mehmet Burak
4 yıl önce - Pzr 10 Ekm 2010, 09:49

Alıntı:
Hele benim gibi sıklıkla Eryaman'dan Beytepe'ye giden vatandaşlara...Hemen her yerde burası yapılmadı, şurası eksik oldu, orası geç yapıldı derken, nedense konu Zırhlı Birlikler yoluna gelince ne gerek var, ne değişecek diyenleri ancak akıllarını belli yerlere ödünç vermişler diye kabul edebiliriz,


Hala anlamadan dinlemeden mesaj yazarak kendinizi rezil ediyorsunuz. Şöyle bir laf etmişmiyim mesajlarımı okuyup söyleyin bakalım. Aklımı bir yere ödünç verdiğim yok 2+2=4 kadar basit bir gerçeği dile getiriyorum. Zırhlı birlikler yolu genişletilip otoban haline getirilirse bu sefer başka noktalarda yığılmalar artacak. Bu yüzden mevcut durumu düzeltilip, güvenlik zafiyeti giderilip, 2+2'lik ortada düzgün bir refüjü veya bariyeri olan ve trafiğin saldım çayıra şeklinde değilde ışıklarla ve başka yöntemlerle kontrol edildiği bir yol haline getirilmesinden yana olduğumu dile getirmeye çalışıyorum ama ilk mesajımda da tahmin ettiğim gibi ezber bozan yorumlar yapınca anlamadan dinlemeden saldırmayı tercih edenler çıkıyor.

Zırhlı birlikler yolunu düzeltmeye ne gerek var dediğimi ispatlayamazsanız özür dileyecek misiniz? Yoksa yine anlamadan okumadan saldırmaya devam mı edeceksiniz? Buyurun mesajımın ilgili kısmını tekrar kopyalıyım da bir zahmet "Zırhlı birlikler yolunu düzeltmeye ne gerek var" diyen bölümünü gösterin bakalım.

Alıntı:
Şimdi tepki verenler çıkacak ama şunu merak ediyorum. Zırhlı birlikler yolu genişletilince ne olacak? Kapasitesi artacak, yani birim zamanda bu yoldan geçip Eskişehir yolu veya AŞTİ bulvarına çıkan araç sayısı artacak. Peki bu yolların kapasitesi artacak mı? Hayır artmayacak, yanlış anlamayın bu yolda ki güvenlik zaafiyeti elbette giderilmelidir ama bu yolun kapasitesi artınca Eskişehir yolu ve AŞTİ bulvarında ki yığılmanın artacağı da bir gerçek.


İ.Hakkı Erdoğan
4 yıl önce - Pzr 10 Ekm 2010, 13:40

Alıntı:
Şimdi tepki verenler çıkacak ama şunu merak ediyorum. Zırhlı birlikler yolu genişletilince ne olacak? Kapasitesi artacak, yani birim zamanda bu yoldan geçip Eskişehir yolu veya AŞTİ bulvarına çıkan araç sayısı artacak. Peki bu yolların kapasitesi artacak mı? Hayır artmayacak, yanlış anlamayın bu yolda ki güvenlik zaafiyeti elbette giderilmelidir ama bu yolun kapasitesi artınca Eskişehir yolu ve AŞTİ bulvarında ki yığılmanın artacağı da bir gerçek.


Trafik bir bütün olarak ele alınmalıdır.Biz sadece Zırhlı Birlikler genişlesin sonra gerisi ne oluyorsa olsun demiyoruz.Zırhlı Birlikler genişlesin, Yeni Çiftlik Bulvarı yapılsın, ODTÜ'nün içinden geçecek yol yapılsın.Bu sayede ek kapasite yaratılmış olsun.Biz bunların hepsini istiyoruz.Zırhlı Birlikler Yolu'nun bu kadar öne çıkmasının sebebi orada trafikten ziyade her gün yaşanan can pazarıdır.Zırhlı Birlikler Yolu'nda bu kadar kaza olmasın da trafik Beytepe Köprüsü'nden başlasın ben razıyım, hiçbir canın değeri trafikte kalmaktan daha az değildir.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ANKARA - Haberler ve Sohbet