Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
yılmaz büktel

12 yıl önce - Cmt 26 May 2007, 03:02
[İST-A1.204] - Geçmişten Günümüze, İETT'nin Birbirine Benzeyen Otobüs Modelleri




ben man sololara baktıkça, özellikle cem'in yukarıdaki resmindeki gibi durumlarda bu otobüsleri, bussingU47lerin yerine koyuyorum. Aslında dekorasyon dizaynlarında devam eden bir teknolojinin ürünleri olması belki de bu yakınlığı duymamın nedeni . Bir ikarus, bir 345, bir citaro benim için büssingin yerini dolduramıyor. Ama ayni şekilde bu manlara bakınca leylandlar da aklıma gelmiyor. Bu yakınlığı duymamın nedeni aynı teknolojinin devamlılığı mı acaba? ne dersiniz M.ali bey, akın bey.


En son yılmaz büktel tarafından Cmt 26 May 2007, 06:10 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cmt 26 May 2007, 03:06

Kesinlikle... İç üretim olmaları, benzer simâları, yan oturma koltuklarının olmamaları, arka kapı gerisindeki tek camları, nisbeten dik açılı ve köşeli dizaynları, çok basamaklı merdivenleri ve son dönem çalıştıkları bölgenin/hatların aynı olmasının ortaya çıkarttığı kader birliği, beni de Büssing-U47D = Man SL-200 eşitliğine doğru meylettiriyor...   Bu iki otobüs tipi, sanki birbirlerinin ruh ikizleri...

Geçmişten günümüze, Leyland'ların ikizleri olarak ortaya sürülecek halen çalışmakta olan bir otobüs markası ise bulamıyorum...

Akın KURTOĞLU


M.Ali Sade
12 yıl önce - Cmt 26 May 2007, 11:13

Benim yakaladığım benzerlikler:

1. Şoförü pek de rahat ettirmeyen şoför mahalli,

2.Özensiz gösterge tablosu ve diğer kumandalar,

3.Koridorsuz yapı nedeniyle aşağıda kalan koltuklar,yukarıda kalan camlar,

4.Yapılabilecek en sade dış ve iç görünüm,

5.Nispeten içeride kalan ön tekerlekler,

6.Üzerinde kullanılan bütün aksesuar malzemenin piyasadan toplanma olması,kendine has bir malzemesinin bulunmaması benim görebildiğim benzerlikler.

Teknolojik yapı olarak da, solo SL200 değil ama Körüklü MAN SG 220 ile Büssing U47 D biribirine benziyor.Her ikisinde de motor döşemenin altında.Bu nedenle de araç içerisinde bulunan kapakların süper izolasyonlarından dolayı,motorda çalışan bütün aksamların seslerini şayet biraz tanıyorsanız ayırd edebilirsiniz.

Şahsi kanaatim olarak ben de Akın üstada katılıyorum.Leyland'ların eşi ya da benzeri bir otobüsün İstanbul'a gelmediğini düşünüyorum.Buna Citaro'yu da dahil edebilirim.

Herkese selamlar...



Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cmt 26 May 2007, 14:40

M.Ali üstad çok haklı. Citarolar, Leyland'ların eline su bile dökemezler. Leyland'lar bambaşka otobüslerdiler. Son derece simetrik iç yerleşimi, düzenli, arka sahanlıkları... tamamıyla kendine özgüydü. Citarolar, yeni olmaları haricinde hiçbir estetik özelliği taşımıyorlar aslında...

Bu arada Büssing-MAN benzetmesinde, yine M.Ali üstadın yakaladığı bir diğer nokta da: koltukların pencere seviyesinin altında kalması... Çok doğru...

Akın KURTOĞLU


hakan_1970
12 yıl önce - Pzr 27 May 2007, 00:26

MAN SL200'lerin, Bussing'ler gibi ön farlarının dikdörtgenden daireye geçmiş olması ilginç bir tesadüf. Belki de daire formlu Bussing far camı ile MAN SL200'ünkü aynı bile olabilir.

Alıntı:
Leyland'ların eşi ya da benzeri bir otobüsün İstanbul'a gelmediğini düşünüyorum.

Ben en azından dış görünüş olarak neredeyse Leyland'ın ikizi olabilecek bir otobüs hatırlıyorum. Benim gençliğimde bunları tepe lambalarıyla tamir otosu olarak sıkça görürdüm.
Tek numaralı, sonradan modifiye edilmiş, kısa Bussing'lerden bahsediyorum. Örneğin; Topkapı Tamir Otosu olan 147 nolu Bussing.



M.Ali Sade
12 yıl önce - Pzr 27 May 2007, 00:56

Farların dikdörtgenden daireye geçişi maliyetle ilgili bir sorundur.

Kullanılan yuvarlak farlar Murat 124,Ford Transit gibi araçlarda kullanılmış olan çok harcı alem ve piyasada çok bol ve ucuz olarak bulunan yerli imalat malzemelerdir.

Orijinal dikdörtgen Büssing farları Bosch ya da Hella markadır ve pahalıdır.Kırıldıklarında da yuvarlak ve ucuz olanlarıyla tadil edilmelerinde bir mahzur yoktur .

MAN SL 200 de dikdörtgen far zaten olmamıştır.Bu işlemin temel amacı, pahalı yedek parçadan korunmaktır.

Herkese selamlar...


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pzr 27 May 2007, 01:16

Alıntı:
Alıntı:
Leyland'ların eşi ya da benzeri bir otobüsün İstanbul'a gelmediğini düşünüyorum.

Ben en azından dış görünüş olarak neredeyse Leyland'ın ikizi olabilecek bir otobüs hatırlıyorum. Benim gençliğimde bunları tepe lambalarıyla tamir otosu olarak sıkça görürdüm.
Tek numaralı, sonradan modifiye edilmiş, kısa Bussing'lerden bahsediyorum. Örneğin; Topkapı Tamir Otosu olan 147 nolu Bussing.

Evet, aslında modifiye edilen Büssing-U2D'ler, Leyland'ların dış görünüşleri baz alınarak İETT atölyelerinde yenilenmişlerdir. Karoserileri aynı, sadece dış cepheleri ve iç oturma formları değiştirilmiş şekilde 4-5 sene kadar hizmet ettiler.


           Modifiye Büssing-5500'ler (U2D'ler)                                      Leylandlar

Bilhassa ön alınlıkları çok benzer. Yine de orijinal olmadıkları için (ilk geldikleri şekillerini korumadıkları için) benzer otobüs sayılabilirler mi, bilemiyorum...

Akın KURTOĞLU



yılmaz büktel

12 yıl önce - Pzr 27 May 2007, 01:23

belki biraz sert olacak ama akın düşüncelerine katılmama rağmen bu rektifiye edilmiş  bussinglerin ön cepheleri dışınde gözalıcı hiçbir özellikleri yoktur hele izmirin modifiye ettiği aynı model bussinglerin son haline bakıldığında.
arzu edilirse 19 numaranın resmini bulup sayfaya iliştirebilirim. dolaysıyla böyle bir araba, ön cephesi dışında değil leylandın yerini almak hatırlatamaz bile.
uslanmaz leylandsever
Yılmaz Büktel


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pzr 27 May 2007, 01:31

İETT, muhtemelen o yıllarda elindeki Büssing-5500'lerin ömrünü uzatmak için başlattığı bu program çerçevesinde, filodaki eli-yüzü en düzgün otobüs olarak Leyland'ı seçti herhalde... Bundan ötürü, ön ve arka alınlıkları birebir kopyaladı. Bunun dışında orta ve arka kapılarının kanat formları ve stilleri de Leyland'ların kopyalarıydı. İç yerleşim ise Leyland'lardan bambaşka idi. En basitinden Leylandlar'ın bordo renkli sünger koltukları varken, modifiye-5500'lerin koltukları troleybüslerden alıntıydı. Parlak kavisli sert suntalardan yani.. Aracın köşeleri ise, karoserinin geometrik şeklinden dolayı mecburen daha bombeli ve kavisliydi. Leylandlar ise bunlara nazaran çok daha keskin hatlara sahiptirler.

ESHOT'un "19" numarasının bir kopyasını da buraya alabilrsek, iki idarenin yenileme sonrası otobüslerinin durumlarını karşılaştırabilmemiz çok daha kolay olacaktır...

Akın KURTOĞLU


yılmaz büktel

12 yıl önce - Pzr 27 May 2007, 01:38

burada 19 numara


ve burada da modifiye edilmemiş 84 ün arkasında yine modifiye edilmiş bir bussing var

 

(+)

özür dilerim sayfadan bulmak zor olduu için resimleri arşivden alıp yeniden yükledim



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM