Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 26 May 2007, 16:19
[İST-C4.27] - E.kapı-Cebeci Tramvay Hattı Açıldıktan Sonra, E.kapı Aktarma Merkezi Nasıl Olmalıdır?



"Edirnekapı-Cebeci" tramvay hattı hizmete girdikten sonra, "Edirnekapı Aktarma Merkezi" ne şekilde düzenlenmelidir? Buradan hareket edecek İETT aktarma/dağıtım otobüsleri ve minibüsler ile, bu noktayı transit olarak kullanan diğer toplu taşıma araçlarının yeni hat kalkış düzenlemesi nasıl olmalıdır? Bu başlık altında, "Edirnekapı" aktarma noktasının olası yeni düzenini tartışacağız.

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 26 May 2007, 18:55

EDİRNEKAPI TRANSFER MERKEZİ İÇİN ALTERNATİF BİR DÜŞÜNCE

"Edirnekapı" aktarma merkezinin uydu görüntülerindeki konumu ve bu merkezden bugün itibarıyla kalkarak kente dağılan İETT ve ÖHO hatları 4 adettir:

* 28     Edirnekapı-Fatih-Eminönü-Beşiktaş
* 86V   Edirnekapı-Fatih-Vezneciler
* 87     Edirnekapı-Fatih-Taksim
* 500A Edirnekapı-Halıcıoğlu-Mecidiyeköy-Kadıköy (ÖHO Hattı)


Şu andaki Edirnekapı kalkışlı otobüs hatlarının güzergâh ve numaraları...

- Kırmızı renkli çizgiler: İETT ve ÖHO otobüs hatları,
- Mavi renkli çizgi: Cebeci istikametinden gelen tramvay hattı,
- Mor renkli çizgi: Zeytinburnu-Eminönü-Kabataş cadde tramvayı güzergâhı...


Bu 4 hat, Edirnekapı'daki kesişim noktasının biraz daha altında kalan İETT otobüs garajının önünden kalkmaktadırlar (500A ise Suriçi'nden, eski Edirnekapı başduraklarından kalkmaktadır).

Tramvayın Edirnekapı'dan kalkmaya başlamasıyla birlikte, 500 Evler aksı boyunca buraya gelen yolcuların hızlı ve sağlıklı bir şekilde kente dağıtılması gerekecektir. Yukarıda sözü edilen 4 hat, bu iş için son derece yetersiz kalacaktır.

Unkapanı-Taksim, ya da Unkapanı-Eminönü yoluyla işyerlerine gitmek isteyenler için, Suriçi'nde Fatih'e hiç girmeden, "Ayvansaray-Balat-Unkapanı" alternatif yolu kullanılmalıdır. Böylece hem Fatih trafiğine gereksiz bir yük bindirilmemiş olacak, hem de otobüsler normalden 7-8 dakika önce son duraklarına varacaklardır.

Fatih bağlantısı için ise, zaten 86V indirimli hattı mevcuttur.


NASIL BİR DÜZENLEME YAPILABİLİR?

Mevcut 28, 86V ve 87 hatları, eskisi gibi çalışmaya devam ederler. Ancak bunlara; 86, 86E ve 87A şeklinde üç takviye hattı gelebilir:

* [86]   - "Edirnekapı-Ulubatlı-Topkapı" (Mekik)
* [86E] - "Edirnekapı-Ayvansaray-Balat-Unkapanı-Eminönü"
* [87A] - "Edirnekapı-Ayvansaray-Balat-Unkapanı-Taksim"




* İlk sözü edilen 86 hattı; Edirnekapı'nın Topkapı cadde tramvayı ile olan bağlantısını sağlayan bir mekik hattı olarak hizmet verir. Yolculuk süresi, ortalama; 6 dakika sürer ve ilk zamanlarda ücretsiz olarak çalıştırılabilir. Fazladan haksız yere aktarma hakkının yanmasını önler (Üstteki çizimde; sarı renkle gösterilmiştir).




* İkinci 86E hattı, Haliç sahilindeki alternatif yolu kullanarak, batı istikametinden gelen yolcu yoğunluğunu, Ayvansaray-Balat-Unkapanı yoluyla sırtlayarak, hızlı bir şekilde Eminönü'ne ulaştırır (Üstteki çizimde; sarı renkle gösterilmiştir).




* Üçüncü 87A hattı da; yine 86E gibi Ayvansaray-Haliç yolunu kullanır ama, bu kez Unkapanı'ndan yukarı dönerek Taksim'e çıkar (Üstteki çizimde; sarı renkle gösterilmiştir).

Şu anda halen varolan 500A ÖHO hattı ise, Halıcıoğlu-Mecidiyeköy yoluyla Kadıköy'e geçmektedir. Bu hattın içinde bir kaydırma hattı düzenlenerek; "Edirnekapı-Mecidiyeköy" hattı ihdas edilebilir ("75E").

Akın KURTOĞLU


abhazyalı ugur
15 yıl önce - Cmt 26 May 2007, 22:07

Alıntı:
Edirnekapı-Ulubatlı-Topkapı" (Mekik)

bu şekilde devamlı mekik yapan araçların olması gerekir ve bu araçların akbil kullananların aktarma hakkını yakmadan geciş vermesi yada 20 kurş gibi cüzzi bir üçret alarak yolcuları Ulubatlı istasyonuna taşıması lazım bence


nihat bağı
15 yıl önce - Cmt 26 May 2007, 23:55

bence topkapı aracının güzergahı yapılabilirse cevizlibağa uzatılmalı veya e-5 bağlantısının sağlanabilmesi için cevizlibağa giden ayrı bir hat oluşturulmalı.

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 27 May 2007, 00:00

Şayet bu bağlantı yapılmazsa, Edirnekapı meydanının ne şekilde düzenlenmesi ve hangi yeni hatlar ihdas edilmesi üzerinde yoğunlaşırsak iyi olacak... Çünkü bu bağlantı yapılacak olursa (-ki, gerçekleşmesi şimdilik olmayacak gibi görünüyor ), tüm İETT hat akışları, kökünden değişim gösterecek...

Akın KURTOĞLU



nihat bağı
15 yıl önce - Pzr 27 May 2007, 00:48

Olaya mantıken bakarsak kaldırılması gerekir ve minibüs durakları besleme hatlarının kalkış alanı olarak düzenlenebilir.Yok minibüsler kaldırılırmazsa besleme hatlarına kalkış olarak sadece 87 ve 28 in kalktıkları edirnekapı garajının önü müsait gibi görünüyor.Tabi kaç adet hat olacak bu hatlarda ne sıklıkla araç çalışacak ve bahsettiğim alanlara bu otobüsler sığabilecek mi gibi bir ton soru döneniyor aklımda.Hattın açılmasıyla beraber hangi hatların kaldıralacağı da muamma.36a nın kaldırılacağı kesin gibi birşey.Eğer o bölgeden Fatih e gelen bütün hatlar iptal edilecekse ana yol üzerinde olmayan 50. yıl,karadeniz mah,küçükköy,gazi,gop merkez  gibi yerlerin bağlantısını sadece ana yola çıkan belirli yerler üzerine toplayacak durak alanı yok.Ayrıca bunu yolcular açısından düşünürsek maddi bir kayıp.mesela küçükköy den 38 e ile direk edirnekapı,itfaiye(ist.bel.) v eya eminönünden aktarmayla birçok yere tek bilet ücretiyle şu an ulaşım sağlanabiliyorken.bu direkt sefer kaldırılırsa
1-küçükköy-çukurçeşme
2-çukurçeşme edirnekapı
3-edirnekapı-eminönü
4-eminönü kadıköy vs
gibi in binler zaman ve para kaybına yol açacak.
bunu engelleyebilmek için
edirnekapıdan daha uzun ve daha çok merkeze ulaşılabilen hatlar oluşturulmalı.
mesela mecidiyeköye çevre ,hastane ve çağlayan yollarından giden 3 değişik ve çok sık çalışan hatlar oluşmalı diye düşünüyorum.levent maslak için 341 t daha işlevsel hale getirilebilir.
28 o gibi mecidiyeköyden beşiktaşa inen bir hatta olabilir.
yine yolcuyu koruma adına denildiği gibi topkapı ya ücretsiz seferler düzenlenebilir.
Vallahi düşünüyorum ve kafayı yiyorum.Belki diyebilirsiniz kardeşim ne aktarması trafik rahatlayacak işte süper olacak diye. Yalnız füniküler ücretlendirmesindeki feryadımızı unutmayalım.Eğer ekstra aktarma imkanı sağlanırsa Akın beyin ve benim önerdiklerim yeterli olur diye düşünüyorum.haaa bir de eminönü vezneciler yönüne giden bütün 36-37 ve 38 serileri bölgelerin tramvay hattıyla olan buluşma noktalarında kesilirse eminönü ve taksim besleme hatlarının haliç sahiline inmesine gerek kalmaz diye düşünüyorum.Çünkü öyle olursa çok fazla  hat kalmayacak fevzipaşa caddesinde.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 27 May 2007, 01:03

Nihat üstadın üstteki harika çalışmasını ve öngörülerini kuvvetlendirmek ve sonuca kesinlik katmak için, şu anda bu aksı kullanan tüm İETT hatlarında çalışan otobüs adetlerini bir liste şeklinde çıkartmakta faide görüyorum. Daha sonra, her hattın günde kaç yolcu taşıdığını gösteren detaylı liste de bu başlığa benden hediye olacak... Böylelikle arz-talep ve yığılma kriterlerini daha kolay işleyebilecek hale gelecek ve bu doğrultuda çeşitli hat alternatifleri üretebileceğiz.  

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

15 yıl önce - Pts 28 May 2007, 00:33
Edirnekapı yocularının sevkedilmesi


Saygıdeğer üstadlar

Ben Edirnekapı bölgesi otobüs hatlarını sizler kadar bilmiyorum fakat yukarıdaki
haritalara bakınca sarı çizgi ile çekilmiş hat oldukça enterasan.
Ben bazı akşamlar E-5 'ten gelirken Ayvansaray çıkışından çıkarım, ve  çok kısa
sürede Haliç sahile inerim ve Unkapanına gidişte sahil yolu genelde boş olur.
Peki bu sarı hat neden bir cadde tramvayı hattı olmasın?
Eminönünden ikinci bir hat açılsın ve  sahilden Unkapanı, Balat,  güzegahını takip edip
uygun bir noktadan sola dönüp Edirnekapı'da  Cebeci tramvay hattı ile birleşsin.
Bu hat Küçükpazar civarında Taksim-Yenikapı metrosu ile entegre edilir ve daha önce Rifat'ın
önerdiği alternatif Metro hattı düşüncesine de bir bakıma hizmet etmiş olur, Metro güzergahı
değiştirilmeden tramvay aktarması ile yolcular Sirkeciye ulaştırılır.


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 28 May 2007, 17:25

Şöyle bir cinliğe ne dersiniz.Off the record ?

Madem bu anıtlar kurulu tramvayın suriçine girmesine izin vermiyor .Ama ne hikmetse aynı güzergahta metrobüse izin veriyor.

İBB metrobüs  hattı yapıyorum diye orta refüjü aralar , kazar , beton atar.Sonra da bi çakallık yapıp RAY DÖŞER.Oldu bitti işte : VEZNECİLER-CEBECİ TRAMVAY HATTI


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 28 May 2007, 17:29

Alıntı:
İBB metrobüs  hattı yapıyorum diye orta refüjü aralar , kazar , beton atar.Sonra da bi çakallık yapıp RAY DÖŞER.Oldu bitti işte : VEZNECİLER-CEBECİ TRAMVAY HATTI

2000'lerin başında Başkan Ali Müfit, Anıtlar Kurulu'nu dinlemeden Vezneciler-Saraçhanebaşı arasını yarım metre kota inerek kazdı ve ray döşenmesi için gerekli olan zemini betonlattı. Ama sonradan bu çalışmalar beyhûde çıktı. Emir büyük yerden geldi ve inşaat durduruldu, o ana kadar yapılan bütün çalışmalar da kapatıldı... Olmuyor işte öyle maalesef...

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM