Ana Sayfa 930 bin Türkiye Fotoğrafı
Gülümhan

7 yıl önce - Çrş 23 May 2007, 10:28
BUR » C1.17. Güzelyalı-Bursa Hattı Ulaşım Sorunları ve Çözüm Önerileri.





Burada Allah 'ın her günü benim ve Bursa - Güzelyalı arasında her gün gidip gelen yolcuların çilesinden bahsedeceğim.

Güzelyalı Bursa ulaşımı önceden de zordu ancak bu günkü kadar değil...Yeni otobüs sistemi başlamadan önce Organize sanayi Metro İstasyonuna kadar 10 dakikada bir geçen minibüsler vardı. Yolcular ayakta kalmıyordu. 15-20 dakikada İstasyona ulaşmış oluyorduk.

Ancak;

Şu andaki otobüs sisteminde ise yarım saatte bir hareket edeceği belirtiliyor. Ama geçen akşam yolcu olmadığı için tam 45 dk otobüsün içinde bekledim. Önceden Güzelyalıya ulaşım Osmangaziden en fazla 1 saatti. Malesef şimdi bu şekilde değil. Üstelik Sabah hareket eden otobüsler ilk duraklarda dolduğu için diğer yolcular yarım saatlik yolu ayakta gidiyor.

Yolculuk esnasında tartışma konumuz hazır. Ne olacak böyle? Hiç kimse memnun değil şu andaki sistemden. Mudanya Belediyesi bu uygulamayı kabul etmemiş. Güzelyalı Belediyesi neden kabul etmiş?
Bu tartışmalar sürüp giderken şöförlerden birinden ilginç bir cevap aldım: Bu uygulama için imza toplatan siz değil miydiniz?

Bu soru üzerine durum açıklık kazandı... Geçen sene yaz aylarının sonuna doğru kaldığım siteye görevliler geldi. Güzelyalı'dan şehir merkezine kadar giden bir otobüs talep ediyor musunuz belediyemizden ?şeklinde... Evet imza attık atmasına ama Organize sanayiye kadar gidecek otobüsler için değil, şehir merkezine gidecek olan otobüsler için...

İşin kötü tarafı minibüs şöförlerinin hepsi minibüslerini satıp şu andaki araçlarını satın almışlar. Eski ulaşım sistemimiz daha rahattı, klimalar vardı üstelik araçlar yeniydi...Yani böyle bir değişime hiç gerek yoktu. Şuanda insanlar balık istifi olmuş vaziyette yolculuk ediyor.

Bu durumun düzeltilmesi için tekrar bir imza kampanyası düzenlenecek... Umarım bu sefer talepler doğru algılanır...


erkut
7 yıl önce - Çrş 23 May 2007, 11:04

Alıntı:
Bu durumun düzeltilmesi için tekrar bir imza kampanyası düzenlenecek... Umarım bu sefer talepler doğru algılanır...



Artık çok geç Gülümhan Hanım. Maalesef aynı durumla Gemlik halkıda karşı karşıya kaldı,değişen hiç bir şey olmadı. Biz Bursa Özel Halk Otobüsçüler Odası olarak çevre ilçelerin dönüşüm entegrasyonunda belediyemize bazı teklifler götürdük ama ne yazık ki kabul ettiremedik.

Büyükşehir Belediyesi Gemlik'te hata yaptığının farkına varmasına rağmen Güzelyalı'da alternatif bir fikir üretmedi. Önümüzdeki günlerde Mudanya, Kestel, Gürsu gibi ilçelerimizdeki minübüslerde otobüse dönüşecek, benzer şikayetler burdaki halkımızdanda gelecek.

Bu dönüşüm entegrasyonundan otobüsçü de halkta memnun değil. Belediyenin tek amacı minübüsleri bir an önce otobüse çevirip,otobüsün kazandığı paradan %25 komisyon almak olmuştur. Belediyenin halkı veya otobüsçüyü düşündüğü yok!!!

Bursa Özel Halk Otobüsçüleri olarak  Belediyemize Bursa'da ulaşım sorunlarını en aza indirmek için bir kaç tane alternatif çözüm önerisi sunduk, hiçbir sonuç alamadık. Bu yüzden Gülümhan Hanım; imza değil Ankara'ya da yürüseniz belediyenin işine gelmediği sürece bu işi değiştiremezsiniz.


En son erkut tarafından Çrş 23 May 2007, 11:07 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Semih Yaşar

7 yıl önce - Çrş 23 May 2007, 11:19
Mudanya- Bursa


Alıntı:
Evet imza attık atmasına ama Organize sanayiye kadar gidecek otobüsler için değil, şehir merkezine gidecek olan otobüsler için


Bursaray gibi anahat raylı sistemi olan bir şehirde amaç en yakın Bursaray istasyonuna
en kısa sürede gidebilmek olmalı, bu nedenle Şehir Merkezine direk otobüs istemek
Ulaşım Master Planı ile çelişir.

Bursaray'a yolcu taşıyan minibüsler sık geçmeli  aksi halde Bursaray'da kazanılan zaman
minibüs beklemekle kaybedilir ki , eminim Belediye yapmış olduğu yatırımın bu nedenle heba
olmasını istemez.


Gülümhan

7 yıl önce - Çrş 23 May 2007, 11:24

Alıntı:
Bursaray'a yolcu taşıyan minibüsler sık geçmeli  aksi halde Bursaray'da kazanılan zaman
minibüs beklemekle kaybedilir ki , eminim Belediye yapmış olduğu yatırımın bu nedenle heba
olmasını istemez.


Buna bağlantılı olarak yol üzerinde oturan Güzelyalı yolcuları Mudanya minibüslerinin aynı güzergahtan geçmesini fırsat bilerek, yolcular bu minibüsleri tercih ediyor. Otobüsün kalkmasını bekleyene kadar minibüsle gidiyorlar...


turker ustun

7 yıl önce - Çrş 23 May 2007, 12:38

Aslında bu konuda hata yapıldı ninibüslerle gayet rahat bir yolculuk yapılırken ulaşımda problemi belediye kendisi yarattı. Bursaray projesine daha fazla hız vermesi gerekmektedir. Mesela c etabı ile birlikte güzel yalı hattını raylı ulaşımı yapılabilirdi. O zaman burda minibüsler kaldırılarak ulaşım daha rahat olurdu.
Halk otobüsüne döbdükten sonra tüm hatlarda bu bekleme uzadı. Hatlarda eskiden 2 vagon gelmesi beklenirken kalkmak için, şimdi bu 5 ve daha fazla vagon beklemeye kadar uzamıştır. Güzelyalı hattı otobüs terminali kadar yogun bir yer değil ki burdaki konforlu minibüsler yerine otobüs kondu. Belediyemiz hiç değilse %25 pay en azından /15 çivarı çekse daha makul olacak gibi geliyor. Saygılarımla...


Cem Telgeren
7 yıl önce - Çrş 23 May 2007, 17:38

Gülümhan gerçekten güzel bir konuya değinmiş açtığı bu başlıkta.Güzelyalı'ya çalışan minibüslerin 12 adet otobüsle değiştirileceği böylece bu 12 otobüsle Güzelyalı'ya ulaşımın sağlanacağı ilk açıklandığında bu 12 otobüsün hızlı feribot seferleri ve Güzelyalı nüfusunun özellikle yaz aylarında çok artacağı göz önünde tutulursa yetmeyeceği ulaşım başlıklarında tartışılmıştı.İşte görünen köy kılavuz istemedi ve daha yaz sezonu doğru dürüst başlamadığı halde Güzelyalı ulaşımında sorunlar baş gösterdi bile.

Alıntı:
Üstelik Sabah hareket eden otobüsler ilk duraklarda dolduğu için diğer yolcular yarım saatlik yolu ayakta gidiyor


Bu arada Gülümhan'ın mesajında bir noktaya dikkat çekmek istiyorum:

Alıntı:
Şu andaki otobüs sisteminde ise yarım saatte bir hareket edeceği belirtiliyor. Ama geçen akşam yolcu olmadığı için tam 45 dk otobüsün içinde bekledim.


Buradan Güzelyalı Otobüslerinin sefer saatlerine itibar etmedikleri anlaşılıyor.Bence Gülümhan'ın bu cümlesi bir ihbar kabul edilmeli ve sefer saatlerine rivayet etmeyen otobüsler hakkında işlem yapılmalı.

Alıntı:
Büyükşehir Belediyesi Gemlik'te hata yaptığının farkına varmasına rağmen Güzelyalı'da alternatif bir fikir üretmedi. Önümüzdeki günlerde Mudanya, Kestel, Gürsu gibi ilçelerimizdeki minübüslerde otobüse dönüşecek, benzer şikayetler burdaki halkımızdanda gelecek.


Aslında hiç kimsenin memnun olmadığı bu ulaşım sisteminde neden bu kadar ısrar ediliyor anlamak mümkün değil.Bu sistemden Bursa'nın batısında yaşayanlar memnun değil,Gemlk memnun değil,Güzelyalı hem de hiç memnun değilken halka bu ulaşım sistemini dayatmak resmen halka değer vermemektir.Sanırım bundan birileri rant sağlıyor ki yolcusundan işletmecisine hiç kimsenin memnun olmadığı bu sistem israrla devam ettiriliyor ve hatta yeni hatlara da bu sistem getirilmek isteniyor.

Gelelim Güzelyalı Ulaşımındaki bu sorunların nasıl aşılacağına.Aslında yapılacak şey çok basit.En azından feribot kalkış ve varış saatlerinde Güzelyalı'ya BOİ ya da Burulaş tarafından takviye otobüs konulması.Güzelyalı'ya sefer yapan otobüslerin de gerekirse sayılarının arttırılarak ağırlıklı olarak Güzelyalı da yaşayan vatandaşlara hizmet vermesi.Şimdi kalkıp da hiç kimse yok işte ''Buraya BOİ otobüs koyamaz buranın ulaşımı sözleşmeyle Güzelyalı Özel Halk otobüslerine bırakılmıştır.Onun için Güzelyalı ulaşımında hak sahibi olan Güzelyalı özel halk otobüsü işletmecileridir.''filan demeye kalkmasın.Söz konusu olan halkın şikayetleri ve bunun çözülebilmesi ise halkın rahatı için sözleşmelerin filan ikinci plana itilip sorunun gerçekten çözümü için ne gerekirse onun yapılmasıdır.Güzelyalı Ulaşımı problemli olduğuna göre ve yaz aylarında buranın nüfusu çok artacağına ve ulaşım probleminin daha da karışık bir hal alacağına göre ulaşım işini organize eden yetkililerin bir an önce bu soruna çözüm bulmaları gerekmektedir.

Aslına bakılırsa Bursa'nın ulaşımdaki kanayan yarası haline gelen bu özel halk otobüsleri sisteminin tümünün tekrar gözden geçirilip herkesin memnun olacağı ve ne işletmecilerin ne de halkın mağdur edilmeyeceği yeni bir ulaşım sistemi kurmak hemde derhal olmak kaydıyla elzemdir.


erkut
7 yıl önce - Çrş 23 May 2007, 18:06

Alıntı:
Şimdi kalkıp da hiç kimse yok işte ''Buraya BOİ otobüs koyamaz buranın ulaşımı sözleşmeyle Güzelyalı Özel Halk otobüslerine bırakılmıştır.Onun için Güzelyalı ulaşımında hak sahibi olan Güzelyalı özel halk otobüsü işletmecileridir.''filan demeye kalkmasın.


Cem Abi bu lafı heralde bana söyledi.

Güzelyalı'nın ulaşımını senelerdir başarıyla yürüten Burulaş veya BOİ değildi. Bunca senedir sıkıntıyı çeken ve yolcuyu mağdur etmemek için çalışan eskinin Güzelyalı minübüsleri şimdinin özel halk otobüsçüleriydi. Her şey yolunda gidiyordu ki taki BURULAŞ bu işin içine ne zaman girdi düzen bozuldu. Güzelyalı daki özel halk otobüslerinin kalkış saatlerini ayarlayan kurum şu anda Burulaştır. Otobüsçü  ne erken kalkabilir ne de geç, kalkış saati neyse saati dolunca kalkabilir.

Evet biz biliyorduk 12 otobüsün buradaki yolcuyu karşılayamayacağını. Belediyeye bunu belki onlarca kez söyledik, ama dinletemedik.

Şimdi yapılacak tek şey ise; halkı mağdur etmemek olmalıdır.Bunun için her özel halk otobüsünün trafikte saklı bir plakası daha var. Belediye bu saklı plakaları çıkarmaya izin verecek böylece araç sayısı 24'e ulaşacak. Halkta bu eziyetten kurtalucak, otobüsçüde biraz rahat nefes alacak.


Cem Telgeren
7 yıl önce - Çrş 23 May 2007, 19:33

Alıntı:
Cem Abi bu lafı heralde bana söyledi.

Güzelyalı'nın ulaşımını senelerdir başarıyla yürüten Burulaş veya BOİ değildi. Bunca senedir sıkıntıyı çeken ve yolcuyu mağdur etmemek için çalışan eskinin Güzelyalı minübüsleri şimdinin özel halk otobüsçüleriydi. Her şey yolunda gidiyordu ki taki BURULAŞ bu işin içine ne zaman girdi düzen bozuldu. Güzelyalı daki özel halk otobüslerinin kalkış saatlerini ayarlayan kurum şu anda Burulaştır. Otobüsçü  ne erken kalkabilir ne de geç, kalkış saati neyse saati dolunca kalkabilir.


Sevgili Erkut kardeşimiz üzerine alınmış.Halbuki ben bu lafı sırf soruna dikkat çekebilmek için öylesine söylemiştim ama tabii aklımda da O'nun bir zamanlar Batı bölgesi ulaşım ağı için söylediği ''Bizler (Özel Halk Otobüsü işletmecileri) bu hatlarda hak sahibiyiz''sözü vardı.Benim söylemek istediğim de bu zaten.Bir bölgenin ulaşım hizmeti sadece bir merkeze verilince ya da daha açık bir söylemle bir bölgeye ulaşım hizmeti sadece Özel Halk Otobüslerine bırakılınca sorunlar da beraberinde geliyor.

Alıntı:
Güzelyalı'nın ulaşımını senelerdir başarıyla yürüten Burulaş veya BOİ değildi. Bunca senedir sıkıntıyı çeken ve yolcuyu mağdur etmemek için çalışan eskinin Güzelyalı minübüsleri şimdinin özel halk otobüsçüleriydi. Her şey yolunda gidiyordu ki taki BURULAŞ bu işin içine ne zaman girdi düzen bozuldu.


Bu saptamaya karşılık ben de şöyle bir yorumda bulunmak istiyorum.Bursa da toplu taşımacılık hizmeti Özel Halk Otobüsleri uygulamasının başlamasıyla birlikte bozuldu ve zamanla Özel Halk Otobüslerinin artmasıyla doğru orantılı olarak şimdiki içinden çıkılmaz hale geldi.Bursa da özel halk otobüsleri sistemi başlamadan önce bir başka deyişle toplu taşımacılık hizmeti sadece BOİ tarafından verilirken şehir içi ulaşımında hiç bir problem yoktu.BOİ'nin kurduğu ulaşım düzeni tıkır tıkır işlemekteydi.Ne zaman ki Özel Halk Otobüsleri hizmete girdi ulaşımda sorunlar ve şikayetler de bir anda belirmeye başladı.


Batur

7 yıl önce - Pzr 03 Hzr 2007, 22:41

Yoğun saatlerde 10’ar dakikada bir ya da 8 dakikada bir hareket ederek bu sorunu çözebilirler. 12 araç 10’ar dakika arayla hareket etmek için yeterli olacaktır sanırım.

Bir Halk Otobüsçü olarak Erkut arkadaşımız bu konuyla ilgili şu sorularımı yanıtlarsa sevinirim. Bursa şehir içinde 8 dakikada bir hareket eden 6/F gibi hatlarda kaç adet otobüs çalışıyor? Güzelyalı’nın yolcu potansiyeli bu hatlar kadar var mıdır?


erkut
7 yıl önce - Pts 04 Hzr 2007, 11:08

Alıntı:
Bir Halk Otobüsçü olarak Erkut arkadaşımız bu konuyla ilgili şu sorularımı yanıtlarsa sevinirim. Bursa şehir içinde 8 dakikada bir hareket eden 6/F gibi hatlarda kaç adet otobüs çalışıyor? Güzelyalı’nın yolcu potansiyeli bu hatlar kadar var mıdır?



Güzelyalı'nın 12 otobüsü bulunuyor ama; bu 12 otobüsün tamamı Güzelyalı-Org. Sanayi İst. arası çalışmıyor. Bu 12 araç içinde en az 1 tane yedek otobüsü, ayrıca Güzelyalı-Mudanya arası çalışan 2-3 tane otobüsü bulunmaktadır. Yani Güzelyalı-Org. Sanayi İst. arası çalışan araç sayısı otomatikman 8-9 araca düşüyor. Kış aylarında bu 8-9 otobüs Güzelyalı yolcusuna yeterli olabilir ama; yazın ise 8-9 otobüsün kesinlikle yetmeyeceğini tahmin ediyorum.

Bizim önemli hatlarımızdaki araç sayılarına gelince ise;

6/F =12 araç*8 dakika
8/L =18 araç*5 dakika
9/D =17 araç*6 dakika
48   =18 araç*5 dakika (yaz aylarında 9 araç*10 dakika)


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM - Marmara