Ana Sayfa 900 bin Türkiye Fotoğrafı
Mehmet Kasım
7 yıl önce - Pts 21 May 2007, 15:55
İstanbul'un Saçma Minibüs Hattı Güzergahları



Sizler de çok defa şikayet etmişsinizdir. İstanbul'un toplu taşıma sistemindeki SİSTEMSİZLİĞİ ve karmaşayı farketmişsinizdir.

Alakasız yerlere giren çıkan ve güzergahı saçma sapan uzatan hatları görmüşsünüzdür.

Bir örnek : Başakşehir Minibüslerinden.

E-5'ten Halkalı Kavağına kadar normal gelen hat ; bir başlıyor dolanmaya taaa yukarıya Halkalı Meydana çıkıyor.Oradan bir salıyor kendini Hürriyet Gazetesinin orada buluyor.

Oradan bir daha asılıyor TEM Yoluna kadar çıkıyor. Sonra bir daha salıyor tekrar çevre yolu kavşağıa iniyor. Zik zaklarla , normalde  dakikada alacağı mesafeyi 30 dakikada alıyor.

BU YARIM SAAT :

 

(+)


BU 5 DAKKA :

 

(+)



SİZLERDEN DE BÖYLE ÖRNEKLER VARSA BURAYA ALALIM.....


Semih Yaşar

7 yıl önce - Pts 21 May 2007, 16:42
Minibüs güzergahları


Alıntı:
Oradan bir daha asılıyor TEM Yoluna kadar çıkıyor. Sonra bir daha salıyor tekrar çevre yolu kavşağıa iniyor. Zik zaklarla , normalde  dakikada alacağı mesafeyi 30 dakikada alıyor.



Sevgili Mehmet

Minibüs işletmeciliğinin felsefesinin temelinde  minibüs sahibinin çok yolcu taşıması ve
azami düzeyde para kazanması yatar. Bu nedenle dolambaçlı güzergahlar iyidir, çok yolcu taşınır.
Yolcuların kısa sürede gidebilecekleri yere gitmelerinin ise hiç önemi yoktur, yani insana
hizmet etme diye bir düşünce yoktur. Ben nedenle böyle güzergahlar olması çok doğal.


Akın Kurtoğlu

7 yıl önce - Pts 21 May 2007, 16:45

Minibüslerin doğasında vardır kulağı tersten göstermek. Kendilerine göre şöyle haklı bir noktaları vardır: "Boşa, müşterisiz gidemem. Zarar ederim. Benzin paramı kurtarıp, üzerine bir de kâr etmek zorundayım. Aile geçindiriyorum"... Bu düşünceye saygı gösteririm ben de (alay anlamında söylemiyorum, gerçek düşüncemi söylüyorum) ve de minibüse binmeyerek, tercihimi hep otobüsten yana kullanırım yıllardan beri...

Akın KURTOĞLU


Mehmet Kasım
7 yıl önce - Pts 21 May 2007, 16:45

Ama minibüs hatlarının güzergahını Büyükşehir Belediyesi belirliyor.Böyle dolambaçlı yollar yapıp çok para kazanma amacı oduğu kesin ama belediye niye buna çanak tutuyor.

Halka hizmet anlayışı olmadğı doğru.Ancak halkımız neden tepki göstermez..

( Aaaah Koyun millet efsanesi aaah )


 O zaman milletin bol bol araç almasını sağlıyorlar.


Akın Kurtoğlu

7 yıl önce - Pts 21 May 2007, 16:48

Minibüs hatlarını gösterir herhangi bir harita ya da liste, ya da diğer ayrıntı bilgileri yok kesinlikle Büyükşehir Sitesi'nde... Minibüsçülere ait bir web sitesi de yok... Hatların güzergâhlarını; Minibüsçüler Odası belirliyor ve belediyeye onaylatıyorlar sadece...

Akın KURTOĞLU


Mehmet Kasım
7 yıl önce - Pts 21 May 2007, 16:54
Kendi güzergahlarını çiziyorlar hee ?


Al gülüm ver gülüm yani.Bir arkadaşım Edrnekapı'daki İBB yerleşkesinde bu konu ile ilgili çalıştığını söylemşti.Ama detay alamadım.Minibüslere güzergah dayanmaz gerçekten.

İstanbul Minibüsçüler Esnaf Odası
Telefon: 0212 534 81 02
Fax: 0212 532 22 79
Adres:Millet Cad. Feza Apt. No:24 D:14 Fatih


Ali Sahin
7 yıl önce - Pts 21 May 2007, 18:25

İkitelli tarafından Çobançeşme'ye giden bu minibüs hatlarının bu şekilde yolu uzatarak dolaşması bir kere mecbur kalıp bindiğimde benim de dikkatimi çekmişti. (10 dakikalık yolu 45 dakikada ve hiç görmediğim semtleri geze geze gitmiştim)

Ancak sonra düşününce bu hatların Belediye tarafından bu şekilde düzenlenmesine hak verdim. Şimdiye kadar defalarca İstanbul'un iki önemli çevre yolunu birbirine bağlayan ve Basın Ekspres Yolu olarak anılan yolu kullandım. Ve kazalar ve çalışmalar dışında çok yoğun olan bu yolun sıkıştığına şahit olmadım. Allah göstermesin bu yola minibüslerin salındığını bir düşündüm de, bu yolu aynı gün kaybederiz.  


Kemal Dilmen
7 yıl önce - Pts 21 May 2007, 18:29

Öncelikle minibüsler zaten çok saçmadır.Hatlarından bundan dolayı saçma olması çok doğaldır diye düşünüyorum.belediyenin denetemsizliğinde kendi kafalarıyla iş yapmaktadırlar.Bunu sadece ben değil çoğu insan söylemektedir.Bir diğer hususta bu araçların denetim yapıldığı zaman bile bir yolunu bulup her cezadan kurtulmuş olmaları.Enterasan...

Bu hatları belediyeler düzenlemeli eğer öyleyse daha adam gbi hatlar kullanmalılar.


Mehmet Kasım
7 yıl önce - Pts 21 May 2007, 19:01

Bahsettiğim saçma güzegahın detayına inersek ; Halkalı Meydana çıkıyor Toplu Konutlara uğruyor.Mantıksızlık burada.Zaten Halkalı ve Tolu Konut Bölgesine ayrı bir minibüs güzergahı var.Neden böyle ikileme yapılıyor.

Yolu uzatmadan , dolanmadan , kıvırmadan ,adam gibi dosdoğru gideceğin yere git...


İBRAHİM DİLBER
7 yıl önce - Pts 25 Hzr 2007, 18:43

Para kazanmayla yolcuya hizmet arasında bir denge olmalı. Aslında otobüs ve minibüs işletmeciliğinde hatlar oluşturulurken transit güzergahlarla ara güzergahlar arasında alternatif seçenekler bulunmalı. Minibüs işletmeciliği malesef sorunlarla dolu. Akın Abi'nin bahsettiği gibi Büyükşehir Sitesi'nde minibüs hatlarının listesi yok. Minibüsçüler Odası'nın zaten internet sitesi bile yok. Minibüs şöförlüğü yapan bir arkadaş kalkış-varış saatlerinin olmadığını sadece duraktaki sıraya istinaden belli aralıklarla kalkış yaptıklarını söylüyordu. Bir de birçok minibüs hattında çalışan minibüs, bazı merkezi ana duraklarda çakılı bekliyor, arkadaki araç gelince hareket ediyor. Zaten minibüs işletmeciliğinde yolcu minibüsü değil, minibüs yolcuyu bekliyor.Zaman kaybediyor. Örneğin Esenyurt- Topkapı minibüsü duraktan kalkıp Esenyurt Merkez'e geliyor.Arkadaki araç gelene kadar Esenyurt Merkez Durağı'nda bekliyor.
İstanbul'daki minibüs işletmeciliği hat düzenlemeleri, kalkış varış saatleri, kendine has garip uygulamalarıyla son derece sorunlu. Yaklaşık 6000 minibüs olduğunu da hesaba katarsak sorun çok ciddi.
Minibüsler, İETT'ye bağlanmalı, belli standartlar getirilmeli. Yalnız bu iş İETT standartlarındaki(!) belde halk otobüsleri meselesine dönmemeli. Çok daha ciddi çalışma yapılmalı. Zamanla minibüs hatları birleştirilip halk otobüsüne çevrilmeli. Hat ve akbil entegrasyonu sağlanmalı.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM