Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 9
Murat Caner
10 yıl önce - Prş 23 Arl 2010, 18:13

İsmail Hakkı Acar Hocamadan önemli bir BRT makalesi. Onun saptamasına göre Tranmilenio km başına 5.3 milyon. Hiçbir alt ulaşın sistemini bu ederlere yapamazsınız.

http://e-kutuphane.imo.org.tr/pdf/3188.pdf


İbrahim Sarıca
10 yıl önce - Prş 23 Arl 2010, 19:18

Murat Bey'in verdiği linkteki bilgilere göre metrobüs; yapım maliyeti/taşıma kapsitesi hesaplamasında lrt'den çok daha verimli gözüküyor. İstanbul BŞB mantıklı olanı yapmış. Ama bazen tünel kazmak zorunlu oluyor. Tabloları görünce "keşke Ankara'da da metorbüs olsaydı" dedim ancak mümkün değil. O zaman metro veya lrt şart oluyor. Ama imkan varsa, yollar el verişli ise metrobüs yapılması çok daha akıllıca.

ssahin
10 yıl önce - Prş 23 Arl 2010, 21:42

İki sistemi de, yani hem metroyu hem de metrobüsü sıklıkla kullanan birisi olarak ne yazık ki makaledeki bazı görüşlere katılamayacağım. Özellikle bizim sistemimizde istasyon ve durak kalitesi kesinlikle metro standardında değil. D100'ün ortasında otobüs beklemek çok sıkıntılı olabiliyor. D100'ün iki yanından geçen araçların gürültüsü, egzoz dumanı, çıkardığı rüzgar, yağışlı havalarda sıçrayan sular, durakların açık olması nedeniyle kötü hava koşullarından etkilenme ve buna benzer diğer olumsuz durumlar söz konusu. Bence duraklar tamamen kapalı olmalı.
Yer sıkıntısı nedeniyle metrobüs istasyonları metro istasyonları gibi geniş ve ferah yapılamıyor. Metrodaki yürüyen merdiven, yürüme bandı gibi imkanlar metrobüste yok. Bu nedenle metrobüs istasyonuna erişim ve istasyondan yolcu tahliyesi de metroya göre daha zor.
Metrobüsün kapasitesinin metroya yakın olduğu görüşü teorik olarak doğru olabilir; fakat o kapasitenin nasıl taşındığı da önemli. Araçların istasyona tek tek gelmesiyle dörtlü, sekizli dizi halinde gelmesi çok şeyi değiştiriyor, bunu kullanınca anlıyorsunuz. 100 m'lik bir araca binmeniz daha kolay. Metrobüste ise bazen durağa gelen ancak dördüncü veya beşinci v.s. otobüse binebiliyorsunuz. Otobüslerin iç hacmi tekerleklerin yer kaplaması nedeniyle metro vagonlarına göre dar. Metrodaki gibi uygun koltuk yerleşimi sağlanamıyor. Rayların üzerinde kayıp giden kılavuzlanmış bir sistemle karayolunda giden lastik tekerlekli sistemin yolculuk kalitesi aynı değil.
Metrobüs yolunun D100'ün ortasına yapılması nedeniyle oluşan daralma, D100 yanlara doğru genişletilerek telafi edilmeye çalışıldı. Yine de metrobüs yolu sonradan yapıldığı için yolun geometrisini olumsuz etkileyebiliyor. D100'ün şeritlerinin daraltılıp emniyet şeritlerinin kaldırılması bence bir olumsuzluk.
Her şeye rağmen karışık trafikte giden bir otobüsle yolculuk etmektense %100 izole yoldan giden trafikten bağımsız bir sistem kullanmak büyük kolaylık. Metrobüs eksikleri olsa da çok önemli bir ihtiyacı karşıladı. Yapılması planlanan Beylikdüzü-İncirli ve İncirli-Yenikapı raylı sistemleri metrobüsün yükünü önemli ölçüde azaltacaktır.


tatyos
10 yıl önce - Sal 22 Mar 2011, 11:39

Ne kadar uygulanabilir ama ilginç bir fikir
http://www.arkitera.com/h61817-tunelbus.html


tolginho

9 yıl önce - Pzr 09 Ekm 2011, 13:32

Etiyopya'da daha önce TOFAŞ'ları da satan Holland-Car'dan latin ülkelerindeki tır dorsesi şeklindeki metrobüs araçlarının yenilenmiş ve alçak tabanlı versiyonu

www.holland-car.com/Downloads/Catalog/Ahadu.pdf

Tolga KAPROL



Doğukan Kahraman
9 yıl önce - Pzr 09 Ekm 2011, 13:37

Tır kasasından metrobüs mü olur? Gerçekten çok saçma sistemler varmış. Bizim Phileas'lar bile bunlardan daha iyidir.

tolginho

9 yıl önce - Pzr 09 Ekm 2011, 13:39

Alıntı:
Ne kadar uygulanabilir ama ilginç bir fikir
http://www.arkitera.com/h61817-tunelbus.html


Ancak yolların her iki yanı her zaman süreklilik arz etmiyor. Örneğin yol ayrımlarını nasıl çözecekler? Muhtemelen raylar araç geçişine izin verecek kadar yükselecek.

Fakat bizim kavşaklarda yol çıkışlarının hemen sonrasında üstgeçitler ve köprüler var. Aklıma gelen tek çözüm rayların tüm kavşağın üstünden geçecek şekilde yapılması. Belki kavşak inşaasından daha ucuzdur ama yine de ciddi bir inşaat süreci gerektirecek.


Burç

8 yıl önce - Çrş 02 May 2012, 20:00

Çin'in ve dünyanın en kalabalık şehirlerinden Guangzhou (okunuşu Gongcou)
güzel bir metrobüs veya "tercihli yol" projesine sahip.

Tercihli yol desek daha iyi olur çünkü otobüsler sadece belli bir koridorda özel yola giriyorlar. Böylece bizim metrobüs sisteminde olduğu gibi insanlar tekrar tekrar başka otobüslere binmek zorunda kalmıyorlar. Gidecekleri yere kadar aynı otobüsle gidebiliyorlar.

Duraklardan insanların yola taşmaması için yapılmış olan kapı sistemini özellikle beğendim.

Ayrıca bisiklet park yerleri ve kiralık bisikletler ile de ulaşım olayını tamamlamışlar.

Bizim metrobüs gibi günde 800 bin yolcu taşıyormuş ama sadece 23 kilometrelik bir koridor. Otobüsler tercihli yola çeşitli noktalardan girip çıkabiliyor.




Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Çrş 02 May 2012, 22:41

Alıntı:
Bizim metrobüs gibi günde 800 bin yolcu taşıyormuş ama sadece 23 kilometrelik bir koridor. Otobüsler tercihli yola çeşitli noktalardan girip çıkabiliyor.

Böyle bir alternatif şu ankli metrobüs parkurunda da hayata geçirilebilinirdi. Çünkü Kadıköy-Mecidiyeköy-Halıcıoğlu-Topkapı-İncirli-E5-Avcılar-Beylikdüzü yolu üzerinde zaten 100'den fazla İETT hattı çalışmakta (Kimisi halen yine eskisi gibi çalışmaya da devam ediyor). O zaman tamamıyla izole bir yol yerine, belli noktalarda İETT otobüslerinin giriş-çıkış yapabildikleri (Söğütlüçeşme, Altunizade, Beylerbeyi katılımı, Zincirlikuyu, Mecidiyeköy, Çağlayan, Halıcıoğlu, Ayvansaray, Topkapı, İncirli, Şirinevler, Sefaköy, Çekmece, Avcılar...) yarı kapalı bir yol tasarlanabilirdi. Tıpkı 1979-98 seneleri arasındaki tercihli yolumuz gibi... Ama bu bir metrobüs yolu olmaz, otobüs özel yolu olurdu. Metrobüsün mantığına ters düşer, periyodik aralıkları sapıttırır, anormal tıkanıklıklara sebebiyet verirdi. Vakıa, bu sayede tâ Tekirdağ sınırına yakın merkezi (!) yerleşimlerden binip, tek vasıta (!) ile şehrin tee öbür ucuna "tek" bir bilet parasıyla gidip-gelebilirdin, ne güzel...

Akın KURTOĞLU


Burç

8 yıl önce - Çrş 02 May 2012, 22:48

Aradan kaçan araçlara artık kamera teknolojisi sayesinde ceza kesmek kolay ama maalesef ceza kesilemeyen, polis, itfaiye, bakan, vali, asker, paşa, zabıta, ambulans, konsolos ve kendini ayrıcalıklı zanneden bilumum şahıslar yüzünden bence de şimdiki metrobüs hattı gibi tümüyle kapalı olması lazım.



sayfa 9
« önceki   123 ... 891011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM