Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 8
İSMAİL ÇELİK

12 yıl önce - Çrş 04 Ağu 2010, 08:39

Enteresan ama ancak belli yerlerde olabilir ve duraklar için hususi alanlar inşa edilmeli çünkü yolcu bölümü yüksek aracın.
Pekiyi altından geçerken kaza olursa?Bunuda düşünmeden edemiyorum.


Selcuklular
12 yıl önce - Çrş 04 Ağu 2010, 10:44

Alıntı:
Aşağıdaki fotoğrafları google earth üzerindeyüklenen fotoğraflardan aldım. Sao Paulo metrobüsünde 8.5 kmlik bir hat. Hat genelde anayolun ortasındaki ayaklar üzerine kurulmuş viyadük üzerinde gidiyor


Bizde silüeti bozar, olmaz.


samet cosqun
12 yıl önce - Çrş 04 Ağu 2010, 10:56

Çin'deki televizyon programında enteresan bir çözüm önerisi var.

Arabaları metrobüsün içinden geçirmek


Semih Yaşar

12 yıl önce - Çrş 04 Ağu 2010, 11:42
Çin'lilerin metrobüs fikri


Çin'lilerin geliştirdiği yeni konseptteki taşıt bence feribottan esinlenilmiş. Feribotlarda da yolcular üst katta seyehat eder , arabalar ise alt katta taşınır. Burada arabalar taşınmıyor, aracın altından geçiyor. Çok orjinal bir düşünce ama hayata geçme ihtimali ne olur, bilemiyorum.

Fakat biraz daha düşününce, bu sistemin şeritlerin taşıma kapasitesini çok da fazla artırmadığını görüyorum. Örnek olarak , yolun en sağ şeridinden saatte 2000 araba geçebildiğini düşünelim ve trafiğin ortalama akış hızı 40 km/saat olsun. Eğer bu şeritte arabaların yanında 3 dakikada bir otobüs çalıştığını düşünürsek, 12 metre uzunluktaki bir otobüsün yaklaşık 3 otomobil kadar yer kapladığını düşünelim, bu şeritten saatte 20 otobüs ve 1940 otomobil geçer ama trafiğin akış hızı
ortalama 25 km/saat olur. Netice itibarıyla, çok fazla bir fayda sağlamaz gibi görünüyor.


yılmaz büktel

11 yıl önce - Pzr 31 Ekm 2010, 01:22

Alıntı:
Bogota'daki Transmilenio aslında sanıldığının aksine metrobüs hattına verilen isim değil, metrobüs Transmilenio'nun sadece bir parçası. Transmilenio besleme hatlarıyla beraber 8 milyonluk Bogota'nın ulaşım yükünün büyük kısmını kaldırıyor. Fotoğraflarda görülen kırmızı otobüsler bizim bildiğimiz metrobüs hattı üstünde seyreden, bu hattan dışarı çıkmayan ve sadece istasyonlarda duraklama yapan ve Transmilenio denilince akla ilk gelen otobüsler.


Kolombiya/Bogota'tadaki sistemle ilgili iki fotoğraf, bizim metrobüs sistemini hatırlatan özellikler taşıyor.

İlk fotoğraftada duraklara giren insan kalabalığı bizimkilerden hiçte farksız değil



(+)


Burasıda sanki Edirnekapı'daki Capacitylerin garajı, araçları kırmızıya mı boyamışlar ne.



(+)




BarışGökhan Yılmaz

11 yıl önce - Pzr 31 Ekm 2010, 10:10

İstanbul'daki Metrobüste durak bölgelerinde çift şerit olup ekspres metrobüs hatları açılsa çok daha iyi olur Avcılar-Yenibosna-Topkapı-Mecidiyeköy/Zincirlikuyu olarak sadece 4-5 durakta duracak ayrıca çift şeritte diğer araçlar ve duraklar geçileceği için daha hızlı bir yolculuk olacak.

yılmaz büktel

11 yıl önce - Pts 01 Ksm 2010, 00:59

Aşağıdaki resimler de Bogota'daki trans millenyum sistemine ait araçlar ve durakları gösteriyor. İkinci resim biraz Avcılar son durağı anımsatıyor. Otobüsler ise iki ayrı model. Tamamen kırmızı olanlar bizim capacityler gibi tek körüklüler. Sarı-kırmızı renkte olanlar ise phileaslar gibi çift körüklü araçlar. Araçların kapıları da Akın'ın daha önceki mesajlarında dile getirdiği gibi platform yüksekliğine göre özel ayarlanmış.



(+)





(+)





(+)




serdar82
11 yıl önce - Pts 01 Ksm 2010, 12:15

Viyadüklü metrobüs fena gözükmüyor ama ya metrobüslerden biri direksiyon hakimiyetini kaybedip köprüden aşağı uçarsa?

Semih Yaşar

11 yıl önce - Pts 01 Ksm 2010, 12:32
transmilenio


İstasyonlar tamamen kapalı, otobüs yanaştığında otomatik kapılar açılıyor ve yolcu iniş ve binişi gerçekleşiyor, bizdeki sisteme göre daha güvenli. Ayrıca izole yol çoğu yerde 2 şeritli, bu büyük bir üstünlük, ekpres otobüsler kullanılabiliyor, durakta arka arkaya dizilme sorunu büyük ölçüde oluşmuyor.

yılmaz büktel

11 yıl önce - Pts 01 Ksm 2010, 13:04

Alıntı:
İstasyonlar tamamen kapalı, otobüs yanaştığında otomatik kapılar açılıyor ve yolcu iniş ve binişi gerçekleşiyor, bizdeki sisteme göre daha güvenli.


Aslında Semih'in söylediği bu sistem bizde de kullanılıyor ama çok basit bir şekilde ve yalnızca ana duraklarda.
Nerde mi? Konya'da. Tramvay hattı üzerindeki istasyonların hepsi açık durak ama iki uçtaki ilk başlangıç istasyonları ve arada yolcu yoğunluğunun olduğu bazı istasyonlarda bu uygulama var. Ancak ilginç bir biçimde. Duraklar Nasrettin Hoca'nın türbesi gibi. Alt tarafı ve çatısı kapalı, üst yarısı açık duraklar. Tramvay kapılarına denk gelen boşluklarda ise kapılar var ve bunlar tramvay durduğunda açılıyor.



sayfa 8
« önceki   123 ... 7891011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM