Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6
Semih Yaşar

14 yıl önce - Cum 23 May 2008, 12:37
Guetamala -Metrobüs


Güney Amerika- Guetamala'da 2007 yılında devreye alınan TRANSMETRO sistemi.
Daha önce Akın üstad ve benim önerdiğim şekilde farklı yönler için bağımsız istasyon
platformları yapılmış, birbirlerinden bir miktar uzak konumlandırılmış ve izole yolun
gereksiz olarak genişlemesine engel olunmuş.




mehmetist
14 yıl önce - Cum 23 May 2008, 14:55

Bizim sistem bundan daha kullanışlı. İndiğin yer ile bindiğin yer arasında bu kadar mesafe olması çok kötü. Ayrıca ikişer üstgeçit gerekiyor. Otobüslerin ileriyi görüş alanını da kısıtlıyor.

Semih Yaşar

14 yıl önce - Çrş 23 Tem 2008, 16:54
transantiago


Santiago-Şili'de çok geniş çaplı bir Metrobüs sistemi 2007 yılı itibarı ile devreye girmiş.
Bugün biraz araştırma yaptım ve sistemin birinci yıl performansı tam bir fiyasko olmuş.
Yaklaşık 100 Milyon Dolar tutarında kaçak seyehat yapılmış ve kaçak biniş
oranı %20 gibi korkunç bir oran. Sistem tam hazır olmadan devreye girdiği için ve eski hatların
çoğu kısa sürede devre dışı bırakıldığı için Metrobüs sistemi yolcu talebine cevap verememiş
ve yolcuların büyük çoğunluğu Metro'yu kullanmayı tercih etmişler. Bu gibi örneklerden
ders almak lazım ve her nekadar eksikleri olsa da İ.E.T.T'nin başarıyla devreye aldığı
Avcılar-Topkapı Metrobüs sisteminin kısa sürede yakaladığı başarıdan mutluluk duymamız lazım.
Tabi ki yapıcı eleştirilere devam edebiliriz.
Aşağıda İngilizce metinden alıntı veriyorum.

Alıntı:
Transantiago fare evasion totals US$100 million a year

Chilean capital Santiago's integrated mass transport system Transantiago loses some US$100 million a year due to fare evasion, transport minister René Cortázar said at a conference.

At the event, the minister launched an informative television campaign to increase awareness among the city's population about the importance of paying fares which the ministry will reduce the current 20 per cent evasion rate to ten per cent.



Mehmet Kasım
14 yıl önce - Prş 24 Tem 2008, 17:25

Bir kaç resim de benden:



(+)














denizist
14 yıl önce - Prş 24 Tem 2008, 17:42

2 ile 3. resimler cok guzel.

2. resimde otobüs yolu olmasına rağmen yeşillikle doldurmuşlar. Ne güzelde yapmışlar...
Diğerin de ise hem tramvay geçebiliyor hem de otobüs.... sanırım Almanya buralar...



lapya
13 yıl önce - Pzr 14 Hzr 2009, 02:25
Leeds Troleybus projesi


semihyasar arkadasimizin bahsettigi tarzda bir troleybus uygulamasiyla leeds'te karsilasmadim, ya da belki ben denk gelmedim, belki de bir degisiklik oldu projelerinde ama fotograflardaki gibi tek koruklu ve herhangi bir tercihli yola ihtiyac duymayan bu metrobus tarzi otobusleri gordum.











En son lapya tarafından Pzr 14 Hzr 2009, 14:17 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


tolginho

13 yıl önce - Pzr 14 Hzr 2009, 12:26

Alıntı:
Bizim sistem bundan daha kullanışlı. İndiğin yer ile bindiğin yer arasında bu kadar mesafe olması çok kötü. Ayrıca ikişer üstgeçit gerekiyor. Otobüslerin ileriyi görüş alanını da kısıtlıyor.


Light Metrobüs düşünülen daha dar yerlerde bu sistem olabilir.

Bizim Phileas'lardaki en büyük hatamız işletme hızı zaten. İett'de de itiraf ediyor aslında. Bunlar lastik tekerlekli tramvay diyor. Gerçekten de Phileas'ın hızı tramvay ile karşılaştırınca hemen hemen aynı. Oysa ki Mercedeslerin hızı da taşıdığı yolcu sayısı da metroya daha yakın.

Tolga KAPROL


lapya
13 yıl önce - Pzr 14 Hzr 2009, 14:12
Re: Leeds Troleybus projesi


Biraz arastirma yapma firsati bulunca bu otobuslerin bir metrobus uygulamasi oldugunu ogrendim. Zira daha once semihyasar arkadasin bahsettigi proje iptal olmus ve bu projeyi hayat gecirmisler, ozel trafik isigi uygulamalari ve bir caddede tercihli yol uygulamasi varmis, aracin ureticisi Wright Group, aracin ismi streetcar, Kuzey İrlanda (UK) firmasi, sasi Volvo.

Su linkte guzel bir pdf dosyasi mevcut araclari anlatan:
http://www.wright-group.co.uk/uploads_documents/s ...preads.pdf

Bu da projenin sayfasi, ismi ftr, future (gelecek) ten uyarlama:
http://www.goftr.com/leeds/home.php



Eskisehirli uygar

13 yıl önce - Pzr 14 Hzr 2009, 14:41

Bu fotograflar Hollanda'dan, cunku burada mukemmel bir (hemen hemen Hollanda'nin her tarafinda yaygin) Metrobus agi var...

Fotograflar : Biri altta normal otoyol var
Digeri bir metrobus hattini gosteriyor, arabalarin girmesi kesinlikle yasak.
Bir baskasi Metrobus hattini. metrobus gectiginde butun yollarda korkuluklar asagiya iniyor. bir nevi tren yolu sistemi.. Keske bunlari ulkemizde gorebilsek..










Semih Yaşar

13 yıl önce - Pts 15 Hzr 2009, 00:05
NGT Leeds


Alıntı:
Zira daha once semihyasar arkadasin bahsettigi proje iptal olmus ve bu projeyi hayat gecirmisler,


Benim bahsettiğim proje, NGT ( New Generation Transport) projesi. Bu proje toplam 20 km uzunluğunda bir Metrobüs projesi olacak ve bir ihtimal modern troleybüsler kullanılacak. Bu proje daha önce iptal edilen Supertram raylı sistem projesi yerine yapılacak. Supertram projesi 750,000,000 Pound'a mal olacaktı ve çok pahalı olduğu için iptal edildi. NGT projesinin 300,000,000 Pound maliyete çıkarılması planlanıyor. Kullanılacak araç tipi dizel, hibrid ya da troleybüs olacak, fakat sanırım Belediye Başkanı troleybüs olmasını istiyor ve proje için devletten ciddi miktarda para
desteği garanti edildi. Projenin 2014 yılında hayata geçirilmesi planlanıyor. Wrigt firması, ürün gamında hazır bulunan ve Las Vegas'a satılan dizel hibrid modelini öne çıkarıyor fakat projede troleybüs tercih edilirse yeni model geliştirebileceğini taahhüt ediyor.



sayfa 6
« önceki   123 ... 567 ... 91011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM