Ana Sayfa 900 bin Türkiye Fotoğrafı
Semih Yaşar

7 yıl önce - Cum 08 Hzr 2007, 18:49
Ottawa transitway


Ottawa Transitway'den bir fotoğraf, bari bizde emniyet şeridini otobüslere ayırabilsek,
vazgeçtim en sağ şeritten. Nasıl olsa emniyet şeridi sürekli ihlal ediliyor, bari sadece
otobüsler kullansın. Otobüsler de İkarus'a nekadar benziyor.




Semih Yaşar

7 yıl önce - Pts 11 Hzr 2007, 09:31
Metrobüs hat planlamasında yeni yaklaşımlar


Bu aralar araştırıyorum, en yeni ve en başarılı Metrobüs uygulamalarından birisi
Avustralya- Brisbane şehrindeki  tercihli otobüs yolları.
Otobüs şebekesinin temel özellikleri birçok değişik otobüs hattının tercihli yola sokulması ve
daha az otobüs transferi ile şehirdışından merkeze hızlı erişim sağlanması.
İnternette bulduğum bir sunumda eski tip Metrobüs şebeke anlayışı ile modern şebeke
anlayışının arasındaki fark çok basit bir şema ile vurgulanmış, aşağıda inceleyebilirsiniz.



Üstteki klasik şebeke anlayışına göre, kırmızı hat Metrobüs, Turuncu, yeşil ve mavi hatlar ise
dikey besleme hatları, Turuncu hattın geçtiği bölgeden geliyorsanız 3 vasıta ile yeşil yada mavi hattın
geçtiği bölgeye gideceksiniz bu arada kırmızı Metrobüs hattı her istasyonda duracak.

Aşağıdaki modern şebeke anlayışında ise Tercihli yolu kullanan 2 değişik yeşil ekspres hat var,
bunlar sadece ana transfer terminallerinde duruyor ve ara duraklarda inecek yolcuların her istasyonda
duran kırmızı hatta transferine imkan tanıyor, istasyon ortak kullanıldığı için yolcuların transfer
için yürümelerine gerek kalmıyor, ayrıca turuncu hat ile tek araçla gitme şansınız var, mavi hatta
bütün diğer hatlardan transfer imkanı verilmiş.

İstanbul'daki Metrobüs sistemi klasik şebeke anlayışına göre tasarlanmıştır, umarım gelecekte
daha değişik yaklaşımlar içeren projeler de yapılır.


Semih Yaşar

7 yıl önce - Pts 11 Hzr 2007, 18:59
Amerika otoyollarında tercihli otobüs şeridi


Otobüs yolun en sağından oldukça dar bir şeritte ilerliyor, şerit genişliği 3 metreden az.
Aklıma köprünün 4 şeride çıkarılması tartışmalarımız geldi, Asya- Avrupa geçişinde
emniyet şeridi otobüslere ayrılamaz mı? Adamlar çizgiyi düzgün çekmişler, takdire şayan
Amerikalıların da arada yaptığı güzel şeyler var demek ki  



Semih Yaşar

7 yıl önce - Prş 05 Tem 2007, 18:51
Milano'da yarı tercihli yol


Bu fotoğraf oldukça enteresan, yol ortasında tercihli otobüs (troleybüs) yolu, izole
olmakla birlikte kavşaklarda trafik ışıklarında bekliyor. Bu tercihli yol sadece otobüsler için
değil, taksi, ambulans ve itfaiye araçları da kullanabiliyor. Milano yaklaşık 1,5 Milyon nüfuslu
bir şehir, böyle bir uygulama İstanbul'da pek mümkün görünmüyor çünki taksi sayısı çok fazla
olduğu için muhtemelen otobüsler misafir sanatçı durumuna düşerler.

Fotoğrafın çekildiği yer bana Maçka'yı çağrıştırıyor, siz ne dersiniz? Bir zamanlar Maçka'da
da troleybüsler vardı, hey gidi günler hey.
Fotoğraf ise yine Simon Smiler, kendisinden izin alıyorum yayınlamak için, sağolsun izin veriyor.
Simon Smiler'in  modern otobüsler ile ilgili çok güzel bir website'si var, incelemenizi tavsiye ederim.

http://citytransport.info/Electbus.htm



İBRAHİM DİLBER
7 yıl önce - Prş 05 Tem 2007, 20:05

Bazı konularda adamları taktir etmemek mümkün değil. Kimse kimsenin şeridinde değil. Otobüs yolu ayırmışlar, bir çizgi bile başka araçların emniyet şeridine girmemesi için yeterli oluyor. Halbuki bizim İstanbul'da trafik sıkışınca öndeki aracı geçmek için kaldırıma bile çıkabiliyor. İnanın buna şahit oldum. Örneğin trafik sıkışınca araçların,Avcılar Endüstri Meslek Lisesi önünde, E-5 kenarındaki kaldırımın üzerinden geçmesi yüzünden kaldırım çökmüş. Bir keresinde de Haznedar Çalışlar Caddesin'de yolun ortasındaki kaldırımın üzrinden geçip U dönüşü yapan bir araca şahit oldum. Başka forumlarda da geçti. Şerit değiştirmekten zaten yolları verimli kullanamıyoruz. Yukarıdaki fotoğrafları görünce hakikaten gıpta ettim. Tüm araçlar askeri konvoy gibi. Trafik düzenli. İnşallah biz de  işin ciddiyetine varırız.


Semih Yaşar

7 yıl önce - Cum 06 Tem 2007, 14:44
Leeds troleybüs planı


Alıntı:
From West Yorkshire...  

Metro has welcomed today’s decision by the Yorkshire and Humber Assembly’s Regional Transport Board to back its plans for a brand new trolleybus system in Leeds.

“Gaining the Regional Transport Board’s financial backing is a huge step forward in our plans to develop what will be the UK’s first new trolleybus scheme in Leeds,” said Metro Director General Kieran Preston .

“It means we have an agreed funding source, which combined with the DfT’s acceptance of our business case could mean that people will be riding on state-of-the-art trolleybuses by 2011.”



İngiltere-Leeds şehrinde yüksek maliyetlerden dolayı iptal edilen tramvay projesi yerine,
1/3 maliyetle 20 km uzunluğunda bir troleybüs şebekesi kurulması konusunda ciddi adımlar atıldı.
Troleybüs planı finansal olarak destek buldu.

Bu proje gerçekleşirse İngiltere'ye 35 sene sonra troleybüs sistemi kurulmuş olacak,
haydi hayırlısı. Ben merak ediyorum Türkiye'de nezaman gündeme gelecek bu troleybüs işi.
Yahu Etyopya'da bile Rus sermayeli troleybüs fabrikası kuruluyor, geçenlerde okudum,
Türkiye gibi otobüs üretiminde Dünya'nın sayılı ülkelerinden birinde neden üretilmez, anlamak
mümkün değil.


Kemal Yaşar
7 yıl önce - Cum 06 Tem 2007, 14:45

Bu metrobüs modelleri hiç güzel değil İstanbula Mercedes marka Metrobüs yakışır

Semih Yaşar

7 yıl önce - Cum 06 Tem 2007, 16:28
Metrobüs modelleri


Alıntı:
Bu metrobüs modelleri hiç güzel değil İstanbula Mercedes marka Metrobüs yakışır


Mercedesin üstün marka imajı çoğunlukla otomobillerinden kaynaklanıyor, ticari araçlardaki
imajı da güçlü olmakla birlikte rakiplerine ezici bir üstünlük sağlamıyor. M.A.N , Volvo, IVECO,
Van Hool gibi birçok firmanın da otobüsleri çok güzel. Ayrıca Metrobüs projelerini
oluşturan  unsurlar içinde kullanılacak aracın markası pek önemli değil, ulaşım sisteminin  altyapı,
istasyonlar, tercihli yollar, ücret toplama gibi unsurları çok daha önemlidir.
Metrobüs projelerinde benim dikkat çektiğim nokta uygulamalar, yukarıdaki fotoğraflarda,
yolun sağından giden otobüslerin şeridine otomobiller girmiyor, otobanlarda yolun sağı kullanılmış,
yol ortasında yarı tercihli yollar ,yani görüp uygulanabilecek birçok nokta var. Bu altyapı ve işletme detaylarını görmeyip sadece otobüsün janjanlı görüntüsüne odaklanmak çok kısıtlı bir bakış açısı olur.
Altyapı, tercihli yollar, istasyonlar, hat planlaması  düzgün yapılmazsa FERRARİ marka otobüs  bile kullanılsa ,Metrobüs projesi başarıya ulaşmaz.


Semih Yaşar

7 yıl önce - Prş 26 Tem 2007, 11:17
Yine Transmilenio


Aşağıdaki fotoğraf birçok şeyi özetliyor. Metrobüs sistemlerindeki ana transfer istasyonları
nasıl olmalı? Aynı anda birçok otobüs istasyona yanaşabiliyor. Sefer sıklığı çok yüksek.
İkinci şerit sayesinde otobüs konvoyları oluşmuyor.

Bu fotoğrafa bakarak yeni bir öneri getiriyorum. E-5 karayolu buna benzer bir şekilde
düzenlense ve Metrobüsün 2. şeridine Köprüyü geçecek arabalar da sokulsa nasıl olur?
Metrobüs yoluna girişlerde OGS olacak, araba girdiği anda OGS köprü geçiş parasını tahsil
edecek , arabalar yolun sadece 2. şeridini kullanacak ve köprüye kadar hiç trafiğe takılmadan
gidecekler, bu şeridi Ekspres E-otobüsler ile paylaşacaklar, esas Metrobüs şeridine araç girişi
yasak olacak.  




hasan77
7 yıl önce - Prş 26 Tem 2007, 14:52

Alıntı:
E-5 karayolu buna benzer bir şekilde
düzenlense ve Metrobüsün 2. şeridine Köprüyü geçecek arabalar da sokulsa nasıl olur?


E-5 te metrobüs için toplamda 2 şerit yol açılabildi. Dediğiniz olay için birer şeride daha ihtiyaç var.

Belki ilerde metrobüs kaldırılırsa bu yol transit yol olarak düzenlenebilir.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM