Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
MehmetK
13 yıl önce - Sal 05 Hzr 2007, 23:54

Resimler çok iyi,
Özellikle fransızların hem otobüsleri hem de çevre düzenlemesi diğerlerine göre açık ara çok kaliteli ve modern gözüküyor...


Semih Yaşar

13 yıl önce - Cum 08 Hzr 2007, 12:39
Mexico City Metrobüs


Meksika'da  Metrobüs aracının içinden çekilmiş fotoğraf çok ilginç.

- Normal araç trafiği çok yoğun,
- otobüs biraz sonra bomboş tercihli yola girecek,

Bu durumda ben otobüste olmayı tercih ederim, otomobilde değil.



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cum 08 Hzr 2007, 13:45

Orada bile bizdeki enteresan vatandaşlardan bir miktar olsa gerek... Çünkü metrobüsün gidiş yolunda ileride bir adet beyaz otomobil görünüyor. Gerçi bizde olsa, o araçlardan arka arkaya en az 10 tane kadraja girmiş olurdu...

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

13 yıl önce - Cum 08 Hzr 2007, 15:17
Meksika-Leon Metrobüs


Meksika'nın Leon şehrinde de yakın zamanda Metrobüs uygulaması başlamış.
Sistemin adı  Optibus.

Aşağıdaki fotoğraflarda dikkatimi çeken nokta, Metrobüs caddede trafik akışına ters olarak
ilerliyor, muhtemelen şerit ihlali olmaması için böyle düşünmüşler, fakat bu lokal bir uygulama
genelde orta koridorda istasyonlar var ve araçların kapıları sol tarafta.

İkinci fotoğrafta ise Metrobüs tali bir cadde'den geliyor ve ana caddede tercihli yola giriyor.
Bu da kısmi tercihli yol , kısmi karışık trafik uygulamasının mümkün olduğunun göstergesi.
Metrobüs mutlaka tamamen izole yolda gider diye bir kural yok, önemli olan sadece Metrobüs
hattının mükemmel işlemesi değil, genel yolculuk süresinin azaltılması, İstanbul'daki Metrobüs
uygulamasında ise ciddi şekilde araç transferi  problemleri olacağı düşüncesindeyim.


 


 


turgutakbaş
13 yıl önce - Cum 08 Hzr 2007, 16:08

tersten gidiyo olması bizim ülkemizde bence işe yaramaz ... kesinlikle tramvay ve metrobus yolları ayrı olmalı bariyer duvar ne varsa kullanılmalı ... acil durumlar için duraklara yakın yerlerde geçiş olabilir oralarda bulunan özel güvenlik elemanları bu gibi durumlarda müdahale edebilir ...



Semih Yaşar

13 yıl önce - Cum 08 Hzr 2007, 16:35
Metrobüs yolları


Alıntı:
kesinlikle tramvay ve metrobus yolları ayrı olmalı bariyer duvar ne varsa kullanılmalı ...


Metrobüs yolunun tamamen izole edilmesinin bazı dezavantajları var , Otobüslerin izole yoldan
ayrılmaları ve dahil olmaları zorlaşır. Belli noktalarda otobüslerin çıkışlarına ve girişlerine izin
verilmeli. Metrobüs  projeleri çizgisel tek hat olarak değil, geniş bir alanı kaplayan birçok anahat ve ekspres hatlar olarak planlanmalı.

Yine ikinci fotoğrafa dönersek, siz yolcu olsanız tek araçla seyehat etmeyi mi tercih ederdiniz
yoksa otobüsün dönüş yaptığı kavşağa kadar minibüs yada başka bir araçla gelip, trafik ışıklarının
olduğu noktadan yaya olarak yol ortasındaki istasyona geçip Metrobüsü beklemeyi mi tercih edersiniz?


turgutakbaş
13 yıl önce - Cum 08 Hzr 2007, 17:42

anladım hocam ... ben öyle yada böyle her şekilde toplu taşımadan yanayım ... senin verdiğin örneğin aynısını zeytinburnu-kabataş tramvayında zaten görebiliyoruz ... karaköyden sonra kabataşa kadar araç trafiği o kadar yoğun oluyorki otomobillerin 30-40 dakkada aldığı bir yolu biz tramvayın içinde 5 en fazla 10 dakkada alıyoruz ... tabiki bu süre yola ara sıra giren araçlarla uzamıyor değil ... yukarıdaki şikayetimi bunun üzerine yapmıştım ... çünkü insanı delirtiyor yola giren araçlar ...

Saye
13 yıl önce - Cum 08 Hzr 2007, 18:10

brazilya'nın curitiba kentinden bir örnek.
otobüs durakları gayet şık olmasına rağmen pek kullanşlı değil gibi...







turgutakbaş
13 yıl önce - Cum 08 Hzr 2007, 18:18

bir rampa vasıtası ile iniliyor galiba ... sakat ve bebek arabaları için şahane olmazmı ...

Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cum 08 Hzr 2007, 18:24

Alıntı:
otobüs durakları gayet şık olmasına rağmen pek kullanşlı değil gibi...

Evet, kesinlikle... Estetik bir dizayn yapalım derken işin suyun çıkartmışlar. Hareket eden araçlarda kimi alanlarda silindirik form idealdir, ama bekleme platformlarının üzerinin bu tarz örtülmesi, sadece kullanım alanını daraltmaktan, hareket serbestini sınırlamaktan öteye geçmez. Belki de bizdeki kadar yoğun bir yolcu talebi yok bu hatta... Boş alanları bol. Bu yüzden işin ambiansına kaçmışlar...

Akın KURTOĞLU



sayfa 3
« önceki   1234 ... 91011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM