Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Semih Yaşar

13 yıl önce - Pts 28 May 2007, 10:53
Kılavuzlama sistemleri


Metrobüs sistemlerinde değişik tip kılavuzlama yöntemleri uygulanabiliyor.

Örneğin:

- Mekanik kılavuzlama  ( Essen, Adelaide )
- Optik kılavuzlama      ( Las Vegas, Rouen )
- Manyetik kılavuzlama ( Eindhoven- Phileas )

Bizim Metrobüs projesinde Phileas'ların manyetik kılavuzlama sisteminin ne denli etkin
kullanılacağını pek bilemiyoruz. Bütün güzergah boyunca sürekli aktif olarak manyetik kılavuzlama
yapılacaksa bence bu otobüslerin güvenli süratlerini kısıtlar, başka bir deyişle otobüsün
otomatik gidiş modunda belli bir hızın üstüne çıkılması istenmez. Bizim şöförlerimizin kendi
kullanımları ile oldukça yüksek ve güvenli hızlara çıkılacağını düşünüyorum.
Bu durumda belkide manyetik kılavuzlama sistemi sadece duraklara yanaşma esnasında kullanılacak.

Elimdeki dokümanların birinde ilginç bir sunum var. HESS firmasının geliştirdiği durak yanaşma
sistemi BUSPİLOT.  Bu sistemde durak başı ve sonuna 2 tane sensör konuluyor ve otobüsteki
şöför yardım sistemi ( Direksiyona, pedallara kumanda eden elektronik sistem) otobüsü durağa
ideal bir şekilde yanaştırıyor. Bu sistemin avantajları  mevcut  altyapıya kolaylıkla adapte edilebilmesi
ve basit olması şeklinde özetlenebilir.
Herhangi bir yerde uygulama referansı olup olmadığını bilmiyorum.

Basit bir şemayı aşağıda inceleyebilirsiniz.



Semih Yaşar

13 yıl önce - Çrş 30 May 2007, 14:13
Bogota


Güzel fotoğraflar buldukça siteye yüklüyorum, aşağıdaki fotoğraf da yine E-5 ile büyük
benzerlikler gösteriyor, Metrobüs yolu tek şerit, cep durak uygulaması yapılmış ve ekspres
otobüsler  beklemeden geçebiliyor, yaya üstgeçitlerinin komplike tasarımı ise oldukça ilginç,
hafif eğimli basamaksız rampa yapmışlar.

 


Murat Caner
13 yıl önce - Çrş 30 May 2007, 14:59

. Çok çirkin yamuk yumuk bir yol.

Semih Yaşar

13 yıl önce - Çrş 30 May 2007, 15:15

Alıntı:
Çok çirkin yamuk yumuk bir yol.


Doğru,yol yamuk , ama önemli olan eve çabuk gitmek değil mi?
Bir ayrıntı daha var , Metrobüs yolunu araç trafiğinden izole etmek için sarı renkli
yola gömülmüş parçalar kullanılmış ve yükseklikleri de çok fazla değil. Arabalar bunların
üzerinden atlayıp rahatlıkla Metrobüs şeridine geçebilirler ama hiç araba ihlali yok.


Semih Yaşar

13 yıl önce - Prş 31 May 2007, 11:16
İspanya-Castellon Metrobüs


Günaydın

Yeni edindiğim bilgilere göre İspanya'da Valencia bölgesinde 200,000 nüfuslu Castellon
şehrinde Avrupa Birliği destekleme fonları kullanılarak yeni bir Metrobüs projesi yapılacak.
Üniversite, şehir merkezi ve tren istasyonunu birbirine bağlayacak projede sanırım
İrisbus-Civis marka  optik kılavuzlama sistemli 12 m troleybüsler tercih edilecek.
Projenin adı TVRCas olarak geçiyor, internette daha detaylı araştırabilirsiniz.
Küçük şehirlerde kurulum maliyeti düşük ulaşım sistemleri arasında  Troleybüsler öne çıkıyor gibi.
Umarım proje değişikliğe uğramadan kısa  sürede devtreye girer.

Aşağıdaki fotoğraf ise Lyon'dan geçici olarak getirilen Cristalis troleybüs.
Eğer gerçekten bu araç tercih edilirse İrisbus-İveco'nun İspanya'daki üretim tesislerinde
üretilecek. Bu ayrıntıya bizim de dikkat etmemiz lazım, bu tip büyük projelerde her zaman
işin içine mümkün olduğunca yerli ortaklar dahil edilmeli ve yerli katma değer yüzdesi
azami seviyeye çıkarılmalı.





Semih Yaşar

13 yıl önce - Cum 01 Hzr 2007, 11:50
Arnhem- Tercihli otobüs yolu


Hollanda- Arnhem'de kentiçi toplu taşıma tamamen otobüs ve troleybüslerle sağlanmaktadır.
Şehir merkezinin nüfüsü 200,000 kişi fakat oldukça uzak banliyöler de mevcut.
Burada yolun müsait olduğu kısımlarda tamamen izole tercihli yol yapılmış, araçtrafiğinin
hafiflediği şehrin dış kuşaklarında  otobüsler normal trafiğe karışıyorlar.
Aşağıdaki fotoğrafta troleybüs tercihli yolda gidiyor.



Saye
13 yıl önce - Cum 01 Hzr 2007, 22:50

Fransa'nın Nancy kentindeki TVR (Transport sur Voie Réservée) sisteminden resimler...







En son Saye tarafından Cum 01 Hzr 2007, 22:58 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Saye
13 yıl önce - Cum 01 Hzr 2007, 22:57

Yine Fransa, bu sefer Clermont Ferrand. Metrobüs, Troleybüs karışımı bir sistem...



Semih Yaşar

13 yıl önce - Pts 04 Hzr 2007, 10:25

Saye'nin yüklediği fotoğraflar çok güzel, birkaç nokta ilgimi çekti.

Nancy'de troleybüsün çalıştığı cadde araç trafiğine kapatılmış ve oldukça geniş kaldırımlar
var, cadden tahminimce çok işlek bir alışveriş caddesi binalardaki dükkan yoğunluğu
oldukça yüksek gibi görünüyor.
Şimdi sorum şu: Bu kadar çarşı ve mağazanın olduğu işlek bir caddeye mal ikmali nasıl yapılıyor?
Bizde esnaf çok keyfi davranıyor, istediği saatte mal taşımak istiyor, kaldırım üzerine araç
parkediyorlar. Bu fotoğrafa bakınca belli kurallar konulup uygulandığında  dükkanlara mal ikmalinin
bir sorun teşkil etmeyeceği görülüyor.


turgutakbaş
13 yıl önce - Pts 04 Hzr 2007, 21:58

mal ikmali için  bu tarz taşıtların çalışmadığı zamanlar istanbulda kullanılabilir ... belli bir saatten sonra ne yazık ki çoğu taşıt hepimizin bildiği üzre çalışmıyor ... örneğin eminönü sirkeci ve zamanla suriçi istanbulunda ki diğer yerler de bu uygulanabilir hatta uygulanmalı ... tercihli yol uygulaması ise belki diğer ülkelerde pek suistimal edilmiyor ama bizim ülkemizde ne yazıkki pek ümitli değilim ... zeytinburnu-kabataş tramvay hattında sıksık tramvay yoluna giren otomobiller olmakta ... yolun araca tamamen kapalı tellerle duvarlarla ayrılmış kısımlarında bile ...



sayfa 2
« önceki   123 ... 91011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM