Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Bursaray'da kullanılmak üzere satın alınacak yeni araçlar nasıl olmalıdır?
123 ... 464748   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara
kilitli
sayfa 1
turker ustun

15 yıl önce - Cmt 19 May 2007, 20:39
Bursaray'da kullanılmak üzere satın alınacak yeni araçlar nasıl olmalıdır?




Bursaray'da kullanılacak yeni araçlar seçimini biz de tartışalım. Yeni araç alımında nelere dikkat edilmelidir, ne özellikler aranmalıdır? Ben şimdiden şu marka, o marka araç demiyorum. Bu konu bilgisi olan arkadasların burda paylaşmasını istiyorum...

Bursaray kullanılmak üzere alınacak vagonlar ilk kredi alındığında vagonların siemensten almak zorundadık. Şimdi inşallah böyle bir zorunluluğumuz yoktur. Alınacak vagonların ihalesi yerine bursa da her türlü araç üretme imkanı bulunmakta, neden vagonlarımızı üretecek kadar tecrübeli şirketler varken neden parayı yurt dışına kaptıralım. Saygılarımla...


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 20 May 2007, 14:38

Bombardier, dünyaca tanınmış bir raylı sistem markasıdır. Araçları son derece estetik ve dayanıklıdır. Ancak, birim fiyat açısından diğerlerine nazaran bir miktar daha yüksekler...

Akın KURTOĞLU


M.Erdoğan
15 yıl önce - Pzr 20 May 2007, 16:29

Bence tipi ve rengi daha modern olsun isterdim.gerçi bu konu zevk meselesi. şimdiki vagonları sevende var sevmeyende ama asıl önemlisi KLİMA muhakkak olmalı.  

bursarayın tüm etapları sadece yeraltından gitse klimasız vagonu anlarım A ve B etaplarında toplam 5-6 km yer altından gidiyor geri kalan 17km yüzeyden gidiyor.yaz sıcağında güneş altında ısınan vagonlar çekilmez oluyolar çok dolu olduğunda. İşin teknik kısmını markaları modelleri tanımadığımdan ciddi önerilerim malesef yok Ben ancak rangiyle, lüksüyle, rahatlığıyla ilgili ufak şeyleri yazabilirim.  


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 20 May 2007, 16:43

Çok doğru... Bursa gibi yazı bunaltıcı şekilde yaşayan şehirlerde toplutaşıma araçlarında "Klima" muhakkak olması gereken bir ihtiyaçtır. Bursa'nın Temmuz ve Ağustos'u meşhurdur. Vıcık vıcık eder insanı.. O asırlık ağaçlar da olmasalar, kimbilir Bursa'nın hâli nice olurdu?

Akın KURTOĞLU


turker ustun

15 yıl önce - Pts 21 May 2007, 18:22

Bir kaç firma buldum. Bunlar; stadler, bombardier, alstom, konğar, pesa, hitachi, siemens firmaların sitelerinde biraz araştırdım. Çok farklı sistemde raylı sistem üretmekteler. Birde türvaş acaba ihaleye girer mi? Çünkü b-80 modelinde vagonların bir kısmı burda üretilmişti. Yine aynı vagonu kendi üreterek yapabilir mi? Saygılarımla...



Cem Telgeren
15 yıl önce - Pts 21 May 2007, 22:49

Eğer yanlış hatırlamıyorsam Bursaray'ın mevcut vagonlarının modeli olan B80 modelini Siemens son olarak Bursa için üretip sonra bu modelin üretimine son vermişti.Bu durumda eğer Bursaray için yeni vagonlar alınırsa şimdiki modelden daha değişik tip ve modelde vagonlar alınacaktır.Böylece iki değişik vagon modeline sahip olmuş olacak Bursaray ve Bursa.Bence aynı sistem içinde iki değişik vagon modeli de biraz tuhaf olacaktır.

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 22 May 2007, 03:45

Alıntı:
Bence aynı sistem içinde iki değişik vagon modeli de biraz tuhaf olacaktır.

İstanbul'da da şu an iki farkı cadde tramvayı (3. olarak da bir de yeraltından giden Fransız malı şekilsiz metrolar) mevcut olup, yakın zamanda cadde tramvaylarına +8 adet farklı tipte orta taban set daha ilâve oluyor (4. bir farklı model daha katılıyor yani). Önemli olan, yolcuların bir şekilde sirküle edilebilmesi. Aslında farklı modeller güzel bir çeşit sunuyorlar bakıldığında Yani, bu durum sorun teşkil etmez...

Akın KURTOĞLU


Ataser
15 yıl önce - Sal 22 May 2007, 13:51

Bence farklı model ve renkte araçların alınması sakıncalı değil tam aksine şehre renk katar. Avrupa şehirlerinde de genellikle farklı modellerde tramvaylar kullanılmakta. Raylı sistem  şehirde iyice yayıldığında hatlara göre farklı araçlar kullanılırsa bu insanların hatları daha kolay ayırmasına da yardımcı olur.

turker ustun

15 yıl önce - Sal 22 May 2007, 23:16

Klima yeni araçlarda muhakak olmalı, hatta eski araçlara da klima sisteminin de uygulanması gerekir. Yapılmadığı taktirde insanlar vagon ayrımını klimalı ve klimasız diye ayıracaklardır. Bu da gereksiz yığılmalara sebep olacaktır. Yeni vagonlar kullanılan b-80 model vagonla uyumlu olmalıdır. Araçlar B-80 vagon laral aynı uzunlukta olamalıdır. Yeni vagon üretim yerlerininde araştırma yaptım yüksek taban pek sistem yok artık...

Cem Telgeren
15 yıl önce - Çrş 23 May 2007, 11:21

Alıntı:
Yeni vagon üretim yerlerininde araştırma yaptım yüksek taban pek sistem yok artık...


Yaa bir de işin bu tarafı var.Bizim B80 ler alçak tabanlı değil. (Galiba bu modelin seçiminde büyük bir hata yapılmış.) E yeni alınacak araçlar (alınırsa tabii) alçak tabanlı olursa bu kez de istasyonlarda seviye farkı problemi çıkacak. Gördüğüm kadraıyla B etabı istasyonları seviyesi de şimdiki B80 modeline göre inşa ediliyor.

Yeni araç alımı söz konusu olduğunda eğer B80 modeli boyutunda araç bulunamazsa yandı gülüm keten helva. O zaman yapılacak tek şey kalır yeni araçların Bursa için özel olarak üretilmesi. Bu da Burulaş'a ek bir maliyet getirir sanırım. (Keşke daha ilk başta araç alımı yapılırken alçak tabanlı araçlar tercih edilip istasyonlar da buna göre dizayn edilseymiş.)



sayfa 1
123 ... 464748   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara