Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6
yılmaz cebe
9 yıl önce - Prş 23 Tem 2009, 23:49

Sanayii dönmeye başlama stendine girmesiyle federal moğul 100 işçi alacağını açıkladı.

cenk CAMCAY
9 yıl önce - Pts 27 Tem 2009, 13:02

İlimiz, Yalova, Sakarya, Düzce ve Bolu illerini de kapsayan bölgenin Kalkınma merkezi oldu.
Bu arada sayın milletvekilimiz Fikri Işık'a İstanbul gibi bir dünya kentine bizi bağlatmadığı için teşekkür etmemiz gerekli. İzmit ülkenin her alanda en önemli kentlerindendir.İstanbul'un bile gücü İzmit'e hükmetmeye yetmez.Zaten tescilli Avrupa kenti olan İzmit Dünya kenti olma yolunda çok hızlı ilerliyor.





Alıntı:
Kalkınmanın merkezi Kocaeli







DPT koordinasyonunda kurulan bölgesel kalkınma ajansında Kocaeli bölgenin merkezi oldu. Kocaeli'nin yanı sıra Yalova, Sakarya, Düzce ve Bolu'dan oluşan 5 il, sanayi konusunda ortak karar alacak




BÖLGESEL ekonomik kalkınma ve sosyal gelişme alanında yaşanan yapısal dönüşümün ve sürdürülebilir kalkınmanın en önemli kurumları arasında yer alacak olan “kalkınma ajansları” Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) koordinasyonunda kurulmaya ve faaliyete geçmeye başladı. Türkiye'yi çeşitli bölgelerde yer alan bu ajanslarda Kocaeli; Yalova, Sakarya, Düzce ve Bolu'dan oluşan 5 ilin merkezi oldu. Bu proje kapsamında 5 il, sanayi konusunda koordineli çalışarak ortak kararlara imza atacak.




İSTİHDAM ÖNEMLİ

Proje; bölgesel gelişme uygulamaları ile bölge planları etkinliğinin ve başarısının yükseltilmesini; bölgelerin ülkemizin genel büyümesine, gelişmesine, refahına ve istikrarına katkısının artırılmasını; sosyal uyum ve adaletin güçlendirilmesini ve değişen küresel rekabet şartlarına adaptasyonun hızlandırılmasını sağlayacak. Yüksek nitelikli personeli, esnek kaynak ve istihdam yapısı ile kurum, kuruluş ve şahıslara sağladığı idari, mali, teknik desteklerle başta girişimciler olmak üzere bütün yerel aktörlerin kalkınma çabalarına katılımını teşvik edecek.




ORTAK PROJE

Öte yandan uygulama; sağlayacağı proje ve faaliyet desteklerinde kişi, kurum ve kuruluşların eş finansmana dayalı ortak proje üretme ve yönetme kültürü ve yeteneğini geliştirecek. Sahiplenme ve işbirliği duygusunu güçlendirecek; bölgenin girişimcilik potansiyelini harekete geçirecek ve sürekli olarak yükseltecek. Yerel potansiyeli, dinamikleri, özgünlükleri, kaynak ve imkanları ortaya çıkararak harekete geçirecek ve ulusal, uluslararası pazarlarda ekonomik, sosyal, kültürel birer değer haline dönüştürecek.




DPT KOORDİNATÖRLÜĞÜNDE

Sonuç olarak, hem ulusal, hem de bölgesel-yerel düzeyde başta istihdam ve gelir olmak üzere ekonomik ve sosyal göstergelerin iyileştirilmesine, bölgeler arası ve bölge içi gelişmişlik farklarının azaltılmasına ve dolayısıyla ülkenin genel refahının artırılması ve istikrarının pekiştirilmesine olumlu katkılar sağlayacak. Kalkınma Ajansları, ulusal düzeyde DPT koordinasyonunda, kendine özgü teknik ve finansman mekanizmasına sahip, kâr amacı gütmeyen, çabuk karar alıp uygulayabilen, merkezi ve yerel idarelerin dışında, kamu, özel sektör ve STK’ları bir araya getiren, tüzel kişiliği haiz, 5449 sayılı Kanunla düzenlenmemiş işlemlerinde özel hukuk hükümlerine tabi, bölgeler esas alınarak Bakanlar Kurulu Kararı ile kurulan teknik kapasitesi yüksek, uygulamacı olmayan, fakat destekleyici, koordinatör ve katalizör olarak faaliyet gösteren kalkınma birimleridir.




FİKRİ IŞIK ÇABA HARCADI

Ajansların kurulma sebebi şu şekilde ifalendirildi: Kamu kesimi, özel kesim ve sivil toplum kuruluşları arasındaki işbirliğini geliştirmek, kaynakların yerinde ve etkin kullanımını sağlamak ve yerel potansiyeli harekete geçirmek suretiyle, ulusal kalkınma plânı ve programlarda öngörülen ilke ve politikalarla uyumlu olarak bölgesel gelişmeyi hızlandırmak, sürdürülebilirliğini sağlamak, bölgeler arası ve bölge içi gelişmişlik farklarını azaltmak amacıyla kurulmaktadır. Ajansla ilgili fikirlerine başvurduğumuz AKP Kocaeli Milletvekili Fikri Işık, “Bu proje ile, özellikle yurt dışından nitelikli ve çevreye duyarlı yatırımların bölgemize gelmesi sağlanacak. Birçok konu da 5 il ortak hareket edecek. Merkezin Kocaeli olması çok önemli. Daha önce bizi İstanbul'a bağlayacaklardı. Ben ayrılması konusunda fikir beyan ettim” dedi. Kalkınma kurulu, illerin dengeli şekilde temsilini sağlayacak yapıda toplam yüz üyeden oluşacak. Kalkınma kurulunda, kamu kurum ve kuruluşları ile özel kesim ve sivil toplum kuruluşları temsil edilecek. Kocaeli'nin merkezi olduğu bölge de her il, 10 üye ile temsil edilecek. Kalkınma kurulu üyeleri 4 yıl süreyle görev yapacak.






http://www.kocaelidemokrat.com/haber_detay.asp?ha ...erID=11584


cenk CAMCAY
9 yıl önce - Çrş 02 Eyl 2009, 11:37

Hyundai İ20 modelini İzmit fabrikasında üretecekmiş.


Alıntı:
HYUNDAİ İ20'Yİ İZMİT'DE ÜRETECEK
Hyundai Assan Başkanı ve Üst Yöneticisi Kwang-Heum Um, B segmentindeki başarılı aracımız i20 yi 2010 yılı mayıs ayından itibaren İzmit fabrikamızda üretmeye başlayacağız dedi.


Hyundai Assan Başkanı ve Üst Yöneticisi (CEO) Kwang-Heum Um, Esma Sultan Yalısı'nda düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, Hyundai'nin son yıllarda kalite ve müşteri memnuniyeti konusunda büyük bir atılım gerçekleştirdiğini ve Türkiye'de binek otomobil pazarında ''Türkiye'nin en çok tercih edilen markası'' olduğunu belirtti.

Hyundai'nin, Türkiye ve tüm dünya için hazırladığı halk otomobilleri kadar üst segmentlerdeki araçlarıyla da fazlasıyla bilinen ve tercih edilen bir marka olduğunu dile getiren Um, şunları kaydetti:

''Fabrikamızın ilk üretime başladığı tarih olan 1997'den bu yana ürettiğimiz Accent modelimizin en yeni nesli olan Accent Era'nın '2009'da Türkiye'nin en çok satılan aracı' unvanını alması, 'Türkiye'nin otomobili' olduğunu bir kez daha gözler önüne sermesi, bizim göğsümüzü kabartıyor.

Fabrikamızda ürettiğimiz diğer yerli modelimiz olan Matrix de ait olduğu MPV segmentinin en çok tercih edilen aracı... Ayrıca ithal ettiğimiz araçlarda Hyundai'nin başarısını ortaya koyuyor. Getz modelimiz B segmentinin en çok satılan aracı ve i20 ile birlikte Hyundai'nin bu segmentteki liderliğini perçinliyor. i10 modelimiz de aynı şekilde A segmentinde uzak ara birinciliği elinde bulunduruyor.''

DENİZAŞIRI ÜLKELERDEKİ İLK FABRİKA

Um, bu önemli segmentlerde sürekli elde ettikleri başarıları ve yeni satışa sundukları Genesis gibi üst segment araçları sayesinde Hyundai'nin artık en kaliteli markalardan biri olarak kabul edilmeye başlandığını ifade etti.

İzmit fabrikasının, Hyundai'nin denizaşırı ülkelerde kurduğu ilk fabrika olduğunu hatırlatan Um, Türkiye'de fabrika kurmanın şu ana kadar aldıkları ''en iyi kararlardan'' biri olduğunu belirtti.

Um, kriz zamanlarında bile Hyundai olarak Türkiye'deki yatırımlarına ara vermediklerini ve yeni araçları hatlarına alarak üretim rakamlarını artırdıklarını anlatarak, Hyundai Motor Company olarak Türkiye'ye ve Türkiye pazarının potansiyeline hep güvendiklerini, yeni bir aracı üretim hattına alırken Türkiye pazarını ve Türk tüketicisinin ihtiyaç ve beklentilerini her zaman öncelikli olarak değerlendirdiklerini söyledi.

''B segmentindeki başarılı aracımız i20'yi 2010 yılı mayıs ayından itibaren İzmit fabrikamızda üretmeye başlayacağız'' diyen Um, Avrupalı tüketici için Avrupa'da hazırlanan bir araç olan i20'nin beş kapılı versiyonlarını tüm Avrupa'ya Türkiye'den ihraç edeceklerini bildirdi.

YILDA 80 BİN ADET ÜRETİLECEK

Hyundai Assan Başkanı ve Üst Yöneticisi Kwang-Heum Um, Hyundai i20'nin ilk etaptaki üretim rakamının yılda 80 bin adet olacağını ve bu rakamın büyük bölümünün Avrupa ülkelerine ihraç edileceğini anlatarak, Türkiye'ye en az 1 milyar lira karşılığı ihracat girdisi kazandıracaklarını vurguladı.

Türkiye'ye ilk günden bu yana 500 milyon dolar civarında yatırım gerçekleştirdiklerini ve i20'nin üretimiyle birlikte 75 milyon dolar daha yatırım yapacaklarını dile getiren Um, i20'nin üretimiyle birlikte 500 kişilik ek istihdam yaratıp, dolaylı yoldan sağladıkları iş hacmini de 5 bin kişiye çıkarmayı planladıklarını ifade etti.

Um, i20'nin üretimi sayesinde yıllık üretim hacminin de 100 bin adet seviyesine ulaşacağını belirterek, ''Türkiye'de B segmenti satışları binek araçlar arasında yüzde 20'lik paya sahip ve Hyundai i20'nin de aynen Accent Era modelimiz gibi Türkiye'nin en çok tercih edilen modellerinden biri olacağına inanıyorum'' dedi.

Kwang-Heum Um, Türkiye otomobil pazarındaki liderliklerini sürdürmek için ellerinden gelenin daha fazlasını yapacaklarını ve her zamanki gibi tüm müşterilerine en güvenilir, kaliteli ve yüksek performanslı araçlarını sunmaya devam edeceklerini de sözlerine ekledi.

ALİ KİBAR

Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar da, ilk etapta yılda 80 bin adet üretilecek olan Hyundai i20 sayesinde, şu anda Accent Era ve Matrix modellerinin üretimi gerçekleştirilen İzmit fabrikasının mevcut yıllık üretim hacminin de 100 bin adete ulaşacağını söyledi.

80 bin adet üretilecek i20'nin 10 bin adetinin iç piyasaya sunulacağını, diğerinin ihraç edileceğini anlatan Kibar, i20'nin Türkiye'de üretilmesiyle Accent üretiminde bir miktar düşüş olabileceğini, ancak Accent modelinin üretimine devam edeceklerini belirtti.

TÜRKİYE OTOMOBİL PAZARINDA HYUNDAI

Verilen bilgiye göre, Türkiye otomobil pazarında Hyundai i20'nin yer aldığı B segmenti, ilk 7 aydaki toplam binek otomobil satışlarının yüzde 20'lik bölümünü oluşturdu.

Hyundai'nin, Getz ve i20 modellerinin, satışlarıyla B segmentinde yüzde 18 paya sahip ve ''lider'' durumda durduğu belirtildi.

Hyundai'nin Getz modelinin, ilk 7 ayda toplam 7 bin adetten fazla satış gerçekleştirip, segmentinin en çok tercih edilen modeli olurken, i20'nin ise henüz mayıs ayında satışa sunulmasına rağmen, yaklaşık bin 500 adet satılarak büyük bir başarı gerçekleştirdiği ifade edildi.

Hyundai'nin, Türkiye'de 2009 yılının 7 ayındaki 32 bin 769 adetlik satışıyla ''Türkiye'nin en çok tercih edilen otomobil markası'' olduğu, Hyundai'nin İzmit fabrikasında üretilen aracı Accentt Era'nın ise 19 bin 336 adetlik satışı ile ''Türkiye'nin en çok tercih edilen aracı'' unvanını yıl başından bu yana elinde tuttuğu kaydedildi.



http://www.bizimkocaeli.com.tr/3/8607-Hyundaii20y ...tecek.html



cenk CAMCAY
9 yıl önce - Cum 18 Eyl 2009, 16:24

Ford fabrikasını genişletecekmiş.1600 dönüm arazide kurulu olan fabrika benim bildiğim kadarıyla büyütecek araziside kalmadı.

Alıntı:
FORD FABRİKASINI BÜYÜTÜYOR
Hükümetin açıkladığı yatırım teşvik programından yararlanmak için başvuran firmalardan olan Ford’un Kocaeli’nde bulunan fabrikasını genişleteceği öğrenildi.


Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın açıkladığı yatırım teşvik programından yararlanmak için geçen ay 9 yabancı firma başvurdu. Almanya, İsviçre, İtalya, Hollanda, ABD kaynaklı firmalar, imalat sanayinde fabrika kurmak için Hazine'den teşvik belgesi aldı. Bu firmalar 451 kişiye iş imkanı tanıyacak. Türkiye'de yapılacak yatırımlar arasında Ford Otomotiv'in Kocaeli'deki tesislerini genişletmesi de yer alıyor. İsviçreli başka bir firma ise Adana'da yapacağı imalat üretim tesisiyle 50 kişiye iş imkanı sağlayacak.






http://www.bizimkocaeli.com.tr/guncel/9216-Fordfa ...tuyor.html


kemalcanhakkı

9 yıl önce - Cum 18 Eyl 2009, 17:55

Alıntı:
Ford fabrikasını genişletecekmiş.1600 dönüm arazide kurulu olan fabrika benim bildiğim kadarıyla büyütecek araziside kalmadı.


Olurmu canım koskoca deniz var!!


0ğuz Lemi Tuna

9 yıl önce - Cum 18 Eyl 2009, 17:56

Yolun öbür tarafı boşsa oraya kaynayabilirler.



ismail ilhan

9 yıl önce - Cmt 19 Eyl 2009, 06:27

Bence bir şehre bu kadar çok sanayi çok fazla,güzelim Körfez mahvolmuş,yazık denizin hali içler acısı

ömer
9 yıl önce - Cmt 19 Eyl 2009, 06:42

Cok sanayi diye birsey yok asil sorun su aritma tesislerinin olmamasi veya yetersizligi, fabrikalarda hava filtrelerini olmamasi veya yeterizligi ve cevre dostu ulasim/tasimacilik(tren) olmamasi asil sorun.

mesutkaya

9 yıl önce - Pzr 20 Eyl 2009, 00:57
Yanlış başlık...


Kocaeli sanayii'nin başkenti değildir.
Bu durumda olmasının tek nedeni İstanbul'a komşu olmasıdır.
Kocaeli'deki sanayii kuruluşlarının %90'ının merkezi İstanbul'dadır.
Bu sanayii kuruluşlarının çok büyük bir bölümü de vergisini İstanbul'a ödemektedir.
Kocaeli'nin tek avantajı, İstanbul merkezli bu fabrikaların işçiliğini yapmasıdır.
Bu kadar büyük sanayi kuruluşu barındırmasına rağmen, sosyal yönden Türkiye'nin
önde gelen kentlerinden biri olmamasının nedeni de budur.
Yine aynı şekilde İstanbul'a diğer taraftan komşu olan, Tekirdağ, Çorlu, Çerkezköy gibi
il ve ilçeler de, birçok büyük ve önemli sanayii kuruluşunu barındırmasına rağmen
Türkiye'nin önde kelen kentlerinden değillerdir.


serkan çınar
9 yıl önce - Pzr 20 Eyl 2009, 12:55

sayın mesut kaya Kocaeli tartışmasız Türkiye'nin sanayi alanındaki en büyük ilidir.Bunun üzerine yorum yapmak bile anlamsız.Aynı zamanda Kocaeli her alanda Türkiyenin en önde gelen ilk 6 kentinden birisidir.(sanayide 1. nüfus yoğunluğunda 2. gelişmişlikte en son dpt verilerine göre bknz. 4. büyükşehir nüfusunda 6. kenttir bu örnekler artırılabilir)



sayfa 6
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET