Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Rifat Behar
15 yıl önce - Pts 14 May 2007, 11:37
[İST-F2.78] - Mecidiyeköy Meydanı / Kavşağı



Mecidiyeköy meydanı bildiğiniz gibi İstanbul'un en yoğun kavşaklarından biri. Zaman zaman belediyenin buraya yapacağı kavşağa dair haberler gazetlerde yer alıyor. Ancak bu zamana dair somut bir adım atılmadı. İstanbul'da onlarca önemli yere kavşak yapılırken burası es geçildi.
Benim tahminim burayı inşaat yapacağım diye dokunursanız inşaat süresince zaten çok sıkışık olan trafiğin iyice içinden çıkılamaz hale gelme ihtimali var. Bu nedenle cesaret edip başlayamıyorlar. Ayrıca, altından metro geçiyor, bunun da etkisi olabilir. Bu başlıkta Mecidiyeköy'e kavşak yapılması için yapacağımız önerileri tartışalım..


Bulentt

15 yıl önce - Pts 14 May 2007, 22:23

mecidiyeköye kavşak acilen yapılmalı.. mecidiyeköye giremeyen araçlar yüzünden e5 trafiği ayvansaraydan başlıyor her sabah. Ya da kavşak yapılamıyorsa mecidiköy girişindeki otobüs durakları kaldırılmalı ki giremeyen araçlar e5'i tıkamasın.

Semih Yaşar

15 yıl önce - Sal 15 May 2007, 09:50
Mecidiyeköy


Alıntı:
mecidiyeköye kavşak acilen yapılmalı.. mecidiyeköye giremeyen araçlar yüzünden e5 trafiği ayvansaraydan başlıyor her sabah.


Teşhisi doğru koyalım, E-5 trafiğinin  Haliç köprüsünden itibaren tıkanmasının nedeni
Mecidiyeköy çıkışının tıkanması değildir, köprü geçişinin aşırı yoğun olması ve E-5'e
sürekli katılım olmasıdır,  Çağlayan,Likör Fabrikası, balmumcu, Yıldız katılımları ile binlerce
otomobil 3 şeritli köprüden sırasını bekleyerek geçmektedir. Köprüden geriye doğru
oluşan araç birikintisi  3 araba/saniye gibi bir hızla eritilmektedir , 10800 araba geçiş sırası
beklese en son araba 1 saat geçiş için bekler.


nedimk
15 yıl önce - Sal 15 May 2007, 10:27

Mecidiyeköy ün akşam trafik sıkışıklığının sebebinin %40 ı 500 serisi halk otobüsleridir. Mecidiyeköy sapağından giriş yapan 500 serileri anında yavaşlar, önünde araç olmasa da, yeşil ışık yanıyor olsada ışıklarda dururlar, otobüs durağında 3 dakikadan az bekleme yapmazlar.

Bu gözlemleri, sıkışık trafikte Mecidiyeköye kukardan bakarken gayet rahat elde edebilirsiniz.

Burada bulunan polisler, herhangi bir müdehalede bulunmaz, belki "kasıtlı trafik yavaşlatmak" kanunlarda suç olarak belirtilmediğinden olabilir, polisi hemen suçlamak istemiyorum.

Göbekteki ışıklar en problemli yer, 3 ayrı yönde hareket olduğu için ışıksız bir kavşak çok zor. Hem alt hem üst geçit yapmak gerekir ki altı metro üstü köprü(otoyol) olan bir yerde bu imkansıza yakın.

Ortaklar Caddesi tek yöne(meydandan içeri) çevirilip otobüs girişi buradan yapılır, şimdiki giriş olarak kullanılan yol(Garaj Sokak) garaj çıkışı olarak kullanılırsa, meydan otobüs durağındaki trafik ışığını iptal edebiliriz.(yayalar 100 metre yukarıdaki ışığı, karşıya geçmek için kullanabilir)

Bir fikrim daha var fakat resme dökmem gerekecek, onu daha sonra siteye yükleyeceğim.


Can D.
15 yıl önce - Sal 15 May 2007, 10:53
Mecidiyeköy


valla bence sabah ki trafiğin köprüyle pek alakası yok . . . haliç e kadar uzayıp giden trafik mecidiyeköy den kağnaklanıyor. . burası çok iyi bir kavşak istiyor bence ama bu kavşak yapılmadan çok iyi düşünülmeli . . . Mecidiyeköy girişi tıkıyanda biraz ilerdeki ( otobüs duraklarına geçiş için kullanılan ) trafik ışıkları  



MehmetK
15 yıl önce - Sal 15 May 2007, 12:50

Ben Mecidiyeköy'e kavşak yapılmasının sorunu çözmeyeceğini düşünüyorum,
İstanbul şehir merkezinede pek çok kavşak yapıldı, iyi de oldu ama genel olarak İstanbul şehir merkezinde yeni kavşakların artık trafiği açtığı veya açacağı kanısında değilim,
Ondan önce halledilmesi gereken başka sorunlar var hemde trafiğin hızını anormal derecede düşüren sorunlar;
örneğin trafiğin akış hızını kesen minibüs, otobüs, dolmuş gibi istediği yerde yolcu alan boşaltan, duraklara sığmayan, çok sayıdaki toplu ulaşım aracı, ve belediyenin bunları disiplin altına alamaması

Konuyla ilgili ikinci husus ise yollar az , araçlar ise tabi ki hızla artıyor,
Bu arada devam etmekte olan büyük raylı sistem projeleri var
Raylı sistemler büyük otoparklarla desteklenip, ulaşım da gittikçe daha yüksek paylar aldıkça trafiğe çıkan özel araç sayısı azalacak, ve belki de şu an yapılması düşünülen kavşak projeleri gereksiz hale gelecek,
Yollarda çok daha az özel ve toplu ulaşım aracı olunca 10 yıl sonra bile artan trafiğe rağmen raylı sistemler sayesinde bugünkünden daha az bir trafik sorunumuz olabilir.

Yukardaki biraz iyimser bir öngörü ama genede, kavşak yapmadan önce biraz daha düşünmek lazım artık, trafik gene tıkanıp bu seferde kavşağın üstünde veya içinde bekliyoruz , o zaman kavşak yapmanın anlamı ne 3 paralık bir trafik lambasıda aynı işi görücekse.

Şehir merkezinden bahsediyorum tabi yoksa otobanlar üstüne daha çok kavşak yapılacaktır eminim.


Semih Yaşar

15 yıl önce - Sal 15 May 2007, 13:06
Kavşaklar


Alıntı:
Yukardaki biraz iyimser bir öngörü ama genede, kavşak yapmadan önce biraz daha düşünmek lazım artık, trafik gene tıkanıp bu seferde kavşağın üstünde veya içinde bekliyoruz , o zaman kavşak yapmanın anlamı ne 3 paralık bir trafik lambasıda aynı işi görücekse.


Kavşakların az da olsa faydası olabilir, fakat esasında trafik akışının sürekliliğini
sağlayabilmek lazım, aksi halde tıkanıklığı sadece ötelemiş olursunuz.
Endüstri Mühendisliğinde hat dengelemesi denen bir kavram var, seri imalatta operasyonların
zamanına göre dengeli bir işgücü oluşturulur ve işçilerin hemen hemen eşit yükte çalışması
sağlanır ki imalatın akışı aksamasın. Kavşaklar yanlış yere yapılırsa yada genel trafik akışı
düşünülmeden yapılırsa lokal olarak rahatlama sağlar ama az ilerideki darboğaz'a haddinden
fazla arabayı sevk ettiği için akışın dengesini bozar ve darboğaz noktasında daha beter bir yığılma
oluşmasına neden olabilir. Yani hattın dengesi bozulmuş olur.


Yusuf Göksel
15 yıl önce - Sal 15 May 2007, 17:40

Mecidiyeköy'ün en büyük dezavantajı herhangi bir köprülü kavşak yapımına müsaade etmeyecek bir yapıda olması. Köprü yolu viyadüğü ve alttan geçen metro tünelleri yüzünden ne alt geçit, ne de üst geçit yapılabilir. Şişli yönünden, Çağlayan-Okmeydanı yönünden ve Ortaklar yönünden kavşağa gelen 3 ana hat var. Bunun yanında Gayrettepe yönünden gelip Şişli'ye devam eden bir ters yön var. Toplam 4 hat ve 4 farklı trafik ışığı uygulaması.. İşin içinden çıkılamaz gibi geliyor. Özellikle Sami Yen tarafındaki köprüye geçiş olarka kullanılan 2 şeridin sürekli otobüsler tarafındna tıkanıyor oluşu Mecidiyeköy son duraklı köprü geçişli otobüslerin ana durağa geçişini engelliyor ve bu sefer de Büyükdere caddesi'nin Gayrettepe'den Mecidiyeköye geliş yönü tıkandıkça tıkanıyor. Şişli'ye gidiş yönündeki trafik ışıklarının 15 saniye gibi komik bir sürede olması da geçen arabaların kırmızı yansa bile hala geçmeye devam etmelerine sebep oluyor ve bu sefer de bir sonraki ışık yani Çağlayan'a geçiş ışığında bekleyen araçların süresinden çalıyor ve o trafik de Şişli Merkez durağı yani cEvahir'in önüne kadar kuyruk oluşmasına neden oluyor.

Mecidiyeköy çok ciddi bir mühendislikz ekası gerektirecek bir kavşak düzenlemesine ihtiyacı var. Belki mezarlık biraz arsa verse köprülü kavşak vs yapılabilir, siz ne dersiniz?


Murat Caner
14 yıl önce - Çrş 05 Mar 2008, 13:40

Alıntı:
Mecidiyeköy çok ciddi bir mühendislikz ekası gerektirecek bir kavşak düzenlemesine ihtiyacı var. Belki mezarlık biraz arsa verse köprülü kavşak vs yapılabilir, siz ne dersiniz?


Aklınızdan bile geçirmeyin. Mecidiyeköy'ün 1. Çevreyolu'ndan aşağı ücretli araç girişine gereksinimi var. 1. Çevreyolu'nun bütün Güney çıkışlarına OGS koyup ücretlendirmemiz gerekir. Yoksa trafik çığ olur...


C. H. Engin Er

14 yıl önce - Çrş 05 Mar 2008, 13:57

TEM deki gişelerden kurtulamadan birde E-5 de mi para vereceğiz, yandık o zaman, ücret uygulamasının yapılması trafiği dahada kilitler, Mecidiyeköyde akıllıca yapılacak bir kavşak oranın trafiğini azaltır ama tamamen bitirecek bir çözüm yok, metrobüs bitirilebilirse bir miktarda ondan rahatlama sağlanır...



sayfa 1
123 ... 91011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM