Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
engincl

8 yıl önce - Çrş 07 Nis 2010, 17:37

Bartın Boğazı'nın 1930'lu yıllardaki görünümü




BARTIN VAPURU



1930’lu yıllarda Bartın’dan İstanbul’a ve Karadeniz sahilinde bulunan şehirlere gitmek için Bartın boğaz ağzına o yıllarda gelen vapurlara binilip gidilirdi. Acentelere bağlı olan bu vapurlar, Karadeniz sahilinde bulunan iskele ve limanlara uğrarlar, Trabzon’a kadar ulaşıp tekrar geri dönerek son durak olan İstanbul’a geri gelirlerdi. O yıllarda Bartın’da vapur acenteliği olup, bu acenteye bağlı vapurlar lüks yolcu taşımacılığı ve posta işlerini görürlerdi.
İsmine “Bartın” konulan bu vapur hakkında 20 Temmuz 1931 sayı 303 Bartın Gazetesi’nde şöyle bir haber yer almaktadır, “ BARTIN VAPURU- Hattımız için yeni bir vapur alındı. Bartın tüccarlarından Bankoğulları ile İstanbul tüccarlarından Sekbanzade Ahmet Bey, Zonguldak tüccarlarından Ahmet Ali Ağazade Ali Efendi ve Ali Fuat Bey müştereken Malta’dan 600 tonluk bir vapur almışlar ve “ BARTIN” ismini vererek hattımıza tahsis etmişlerdir. Vapur bu akşam İstanbul’dan hareket ederek ilk seferini yapacaktır” haberi yer almaktadır. Yine aynı gazetenin 4. sayfasında bu vapur hakkında reklam haberi yer almaktadır. Bu haberde “ “Bartın Lüks ve Sürat Postası” başlığı ile BARTIN VAPURU 20 Temmuz 1931 tarihinden itibaren muntazaman her pazartesi akşamı İstanbul’dan hareket ve Perşembe sabahı Bartın’dan avdet ile Cuma sabahı İstanbul’a muvasalat edecektir. Dikkat; vapur, birinci ve ikinci sınıf kamaralarla güzel bir salonu ve banyoları havi ve elektrik, telsiz, telgraf, radyo ve kaloriferle mücehhez olup güverte yolcuları için mahfuz mahalleri vardır.
500 yolcu kapasiteli Bartın vapuru 1935-36 yıllarında devlet tarafından 26 bin lira bir bedelle kamulaştırılmıştır. Uzun yıllar kullanıldıktan sonra, İstanbul Haliç’te bağlı kaldıktan sonra büyük bir ihtimalle çürüğe ayrılarak ya hurdacıya ya da jilet yapılmak için satılmış Bartın ismini yaşatıp ve gemicilik tarihimize bir isim bırakarak kaybolmuştur.



Yalı boyundaki tershanelerde yapımı tamamlanarak Bartın Irmağına indirilmek üzere olan bir gemi;





En son engincl tarafından Çrş 07 Nis 2010, 18:33 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


engincl

8 yıl önce - Çrş 07 Nis 2010, 18:08

Uzun yıllar Bartın Ortaokulu olarakta kullanılan Bodosaki'nin Konağı. Ne yazık ki günümüze gelemedi. Yıkıldı ve tarih oldu.



Bartın Çayı'nın bir kolu olan Kocanaz çayı üzerindeki Asma Köprüsü. Yıl 1930. 1960'lı yıllarda onarılarak yenilenen bu köprünün yerine 2001 yılında yenisi yapıldı. Bu resimde anı olarak kaldı.


engincl

8 yıl önce - Prş 03 Hzr 2010, 10:54





Gökhan AsGül
7 yıl önce - Cum 19 Ksm 2010, 22:02
... Bartın - 1938 ...




Tekel Takip Memuru (İnhisar Kolcusu) ve Jandarmalar arasında görülen kişilerin suçu RAKI ÜRETMEK.
Suç Aleti: İMBİK.
Yardımcı aletler: CAM RAKI DAMACANALARI.
Yer: BARTIN' da bir köy.
Tarih: 1938


taner atlı

7 yıl önce - Cum 21 Oca 2011, 16:22

bartın 1979





(+)




sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> Diğer Şehirler