Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
OzanEmre

15 yıl önce - Cmt 12 May 2007, 23:20
İstanbul'a raylı sistem önerisi: Bakırköy-Şirinevler-İstoç-Tekstilkent tramvayı



Bakırköy-Şirinevler-İstoç-Tekstil Kent Cadde Tramvayı Önerisi


(+)


Arkadaşlar aklıma gelen bir fikri sizinle paylaşmak istedim. Haritadaki gibi Bakırköy Tren istasyonundan başlayıp Ataköy'e ve Tavukçu deresi üzerinden, Şirinevler, Kocasinan, Bağcılar Çiftlik, Matbacılar Sitesini geçerek ya İstoç'a ya Tekstilkent'e yada iki kola ayrılarak her ikisinede giden bir tramvay hattı. Derenin üstünün açık olduğu kısımlarda aynı Bağcılar Zeytinburnu hattında olduğu gibi Tavukçu Deresinin üzeri kapatılarak bu hat yapılabilir. Sizce bu hat ne kadar işlevsel olur veya gereklimidir. Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=h ...-Istoc.kmz adresinde bu öneri ile ilgili bir harita var.

Bana ilham kaynağı olan Vali Recep Yazıcıoğlu Kavşağının resimi aşağıda. Nedeni ise köprünün altında bulunan 3 bölümden ortadaki sanki arasından tramvay geçebilir diye boş bırakılmış.
 

(+)


Vali Recep Yazıcıoğlu Kavşağının diğer resimleri ve yeni açılan dere yolundan görüntüler.
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=41282


En son OzanEmre tarafından Pzr 13 May 2007, 11:26 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Esat San
15 yıl önce - Pts 14 May 2007, 00:37
Üzerinde çalışmak lazım


Mesajı gördüğümden beri aklımda yazmak istiyorum ama siteye dadanan bazı kerkenezler yüzünden bir kaç gündür yazmak istemiyorum hatta bazı arkadaşlara artık yazmayacağımda dedim ama yine dayanamadım ne yapalım bu da benim zaafım tramvay dediniz mi akan sular duruyor.

Bahsettiğiniz güzergahtan geçtiğimiz hafta cumartesi günü geçtim ve ilginçtir aynı şeyi bende düşündüm oldukça geniş ve bir o kadar da boş bir cadde idi acaba burada bir tramvay hattı olabilirmi diye içimden geçirdim ve akabinde sizin mesajınızı okudum. Tabii sizin çiziminizde bazı eksik noktalar olduğu gibi hattın bazı yerlerinde de aklıma takılan bazı şeyler var. Benim gördüğüm kısım sizin İnönü diye isimlendirdiğiniz noktadan Şirinevlere kadar olan kısımdı ve önerinize ilham olacak derecede bir tramvay için müsait fakat İnönü istasyonunda Matbaacılar Sitesine kadar olan dereyolu ne durumda? aynı şekilde genişletildimi? eğer genişletilmedi ise burası biliyorsunuz ki bayağı dar ve yanyola bağlantısı da trafik anlamında çok sıkıntılı çünkü Bağcılar a otobandan gelen tüm araçlar buradan giriyor ve çıkış yapanlarında büyük kısmı burayı kullanıyor, öncelikli problem bu, ikincisi hattın genel güzergahı çok güzel özellikle Bağcılar dan uzatılması düşünülen ama bildiğim kadarı ile iptal olan Bağcılar-Yüzyıl-Tekstilkent tramvayının gerçek alternatifi ama coğrafik ve şehir planı içerisinde çok uygun bir nokta olmasına rağmen inşaa edilen Otogar-Kirazlı metro hattının her iki istasyonuna da oldukça uzak, ne Bağcılar ne de Kirazlı istasyonlarına yakın değil ve her iki metro istasyonuda biraz tepe de kalıyor yani ne entegrasyon ne de aktarma için pratik değil? Bence bu tramvay hattı en azından bir noktada Otogar-Bağcılar-Kirazlı metrosuna entegre olmalıdır yoksa işlevini tam olarak göremez, hattın diğer ucunda ise Bakırköy kısmı var ki, burada İBB sürekli bir raylı sistem sözü etmesine rağmen gerçekleşemiyor, havaray, tramvay (hatta bunun için güzergah belirleme ihalesi bile yapıldı) derken yine metroya dönüldü, dolayısı ile bence hattın başlangıcı E-5 in yanındaki Şirinevler minibüs durakları olmalı (zaten buradan bir tramvay hattının karşıya geçmesi çok zor bahsedilen caddenin bitiminde üst geçidin istidnat duvarı var) Şirinevler minibüs durakları mevkiinden başlayan bu hat direkt olarak bu bulvara girerek Bağcılar' a kadar geliyor (sanırım papaz köprüsü civarı emin değiliim iyi bilmiyorum) şimdi ne bu yahu durmadan bağcılara raylı sistem demeyin hat çoğunlukla Şirinevler sınırları içinde yer alıyor akabinde son problem ise Yüzyıl' a ne kadar hitap edecek? yani Matbaacılar sitesi içinden otoban kenarına inerek Tekstil kent e ulaşan bir hattın bu kısmı biraz kör ve verimsiz kalabilirmi? Ama genel olarak hoşuma giden Otogar-Bağcılar ve Aksaray-Havalimanı metro hatları arasında taşıyıcı/dağıtıcı vazife görecek bir hat, aynı zamanda biraz daha minibüs kirliliğinden kurtuluşun çarelerinden birisi Tebrikler, çalışmanın devamını zamanla yerine oturtabiliriz sanırım.


Semih Yaşar

15 yıl önce - Pts 14 May 2007, 10:21
Bakırköy-Tekstilkent


Merhabalar

Ben Şirinevler-Bağcılar arası güzergahı pek tanımıyorum , o nedenle detay bazda yorum
yapamayacağım fakat genel olarak düşüncem İstanbul'da tahmin edilenden çok daha
fazla yere cadde tramvayı kurulabilir. Radikal hareket edilip bazı caddeler yayalaştırılabilirse,
trafiğe kapanacak caddelere araba sokulması ve hatalı park gibi suçlara trafik polisi
ve zabıtalar izin vermezse cadde tramvayı tıkır tıkır çalışır.
İstanbul'dan yavaş yavaş Minibüslerin kaldırılması ve yerine çağdaş ulaşım sistemleri
kurulması gerekir. İstanbul 20 Milyonluk şehir , bu kadar insanın konforundan daha mı önemli Minibüsçülerin hakları. Belediye belli bir ücret ödesin ve ruhsatları yenilemesin, yada 5 Minibüse
1 halk otobüsü hattı versin.
Konuyu saptırmadan aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi oldukça dar caddelerin yayalaştırılıması ve
tramvay işletilmesi ile ulaşım sorunu çözülür.


(+)


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 14 May 2007, 11:37

Gürtuna dönemide Tavukçu Yolu üzerinden byle bir hat için etüd yaptırılmıştı.Sonucu ne oldu bilemiyorum.

Şerhim ise şu ; Zaten bütün rayların Bağcılara çıkmasından şikayet ediyor herkes. Bakırköy İDO-Bağcılar-Başakşehir projesi bu önerinin çok yakınından geçiyor.Diğer bölgelere de raylı sistem lazım.


OzanEmre

15 yıl önce - Pts 14 May 2007, 12:31

Esat San, İnönü Mahallesi ile Matbaacılar Sitesi arasındaki yol 2+2 ve derenin geçtiği kısım İnönü'den Vali Recep Yazıcıoğlu Kavşağına kadar olan bölümdeki derenin genişliğinden biraz dar ama tramvayın geçmesi için bence yeteli olabilir. Fakat genişlik yeterli görülmezse yine Bağcılar-Zeytinburnu Tramvay hattındaki gibi Tramvay yolu Güngören Durağı ile Bağcılar Durağı arasındaki gibi araçlarla ortak kullanabilir.

Alıntı:
Otogar-Kirazlı metro hattının her iki istasyonuna da oldukça uzak, ne Bağcılar ne de Kirazlı istasyonlarına yakın değil ve her iki metro istasyonuda biraz tepe de kalıyor yani ne entegrasyon ne de aktarma için pratik değil?


Hattın entegrasyonu ise Havalalanı-Aksaray, Halkalı-Sirkeci hatları ile oluyor. Kirazlı-Bağcılar-Otogar Lrt Hattı ile ilgili eğer çizdiğim haritada bir hata yoksa Kirazlı Lrt durağı ile İnönü ve Yavuz Selim Durakları Arasında yaklaşık 500 metre mesafe var.


(+)


Mehmet Kasım tarafından hazırlanmış yukarıdaki haritanın bir benzeri

(+)


Alıntı:
E-5 in yanındaki Şirinevler minibüs durakları olmalı (zaten buradan bir tramvay hattının karşıya geçmesi çok zor bahsedilen caddenin bitiminde üst geçidin istidnat duvarı var)


Şirinevlerde ise aşağıdaki haritada görünen Tramvayın geçtiği bölümdeki evler yıkılmış ve yerine yol yapılmış durumda. Burada iki seçenek var;
1- Tramvay Şirinevler Minibüs duraklarına yönelip bir alt geçitle karşıya (Ataköy'e) geçebilir (ama orada alt geçit için yeterli şartlar varmı onu bilemiyorum).
2- Tramvay Şirinevler Minibüs duraklarına değilde E-5 yanyolun geçtiği alt geçite yönelip yine oradan bir altgeçitle karşıya (Ataköy'e) geçebilir.

Kırmızı= Aksaray-Havaalanı Lrt, Turuncu=E-5 Yanyol (Şirinevler Tarafı)


(+)




OzanEmre

15 yıl önce - Pts 14 May 2007, 12:45

Alıntı:
Şerhim ise şu ; Zaten bütün rayların Bağcılara çıkmasından şikayet ediyor herkes. Bakırköy İDO-Bağcılar-Başakşehir projesi bu önerinin çok yakınından geçiyor.Diğer bölgelere de raylı sistem lazım.


Mehmet Kasım'ın dediği gibi Bakırköy İDO-Bağcılar-Başakşehir projesi bu önerinin çok yakınından geçiyor fakat sadece Yıldıztepe ile İnönü Mahalleleri civarında. Geriye kalan Şirinevler, Kocasinan, Yunus Emre, Fatih Mahallesi civarından geçmiyor.

Bütün raylı sistemlerin Bağcılara çıkmasıyla ilgili bir şey diyeceğim yok ama, öneri daha çok Şirinevler ve çevresini İstoç ve Tekstilkent gibi merkezlere bağlamayı hedefliyor.
Elbette diğer bölgelere de raylı sistem lazım, ama bu sadece bir öneri


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 14 May 2007, 13:25

Bakırköy-Beylikdüzü Metrosu'da Kocasinan ve bu dereyoluna yakın yerlerden ( Yenibosna İçi - Zafer Mh.) geçiyor.Projesi de tamam.İnşaatına 1 sene içinde başlanabilir.

Ayrıca Bağcılar-Bakrköy Metrosunun Kirazlı İstasyonu'ndan bir önceki istasyonda yine dere yolu üzerinde.Yani Parseller ile Kirazlı arasında kalan dere mevkiinde.


Esat San
15 yıl önce - Pts 14 May 2007, 13:46

Arkadaşlar sitemizde genellikle bir yanlış yapılıyor, sizce metro ve tramvay işlevsel olarak aynımıdır? Yani metro geçen güzergahtan tramvay geçemez mi? İkisinin aynı hatta olması ya da çok yakın olması savurganlıkmıdır? Bence değil, metro ile merkezi noktalara 1000-1500 metrede bir istasyon ile yolcu getirir götürürsünüz ve daha hızlısınızdır, tramvay ile tabiri caiz ise dolmuşçuluk yaparsınız, 150 metrede bir istasyon koysanız bile kimse sorun etmez çünkü amacı budur, bu güzergah bana bu açıdan cazip geldi eğer şimdiden bu yol için bir plan yapılmaz ise yarın buraya bir minibüs hattı konur ve bir 50 yılda onların çıkmasını bekleriz, Mehmet Kasım bu açıdan bence önermen yanlış yani metro ile kıyaslamamalıyız. İkincisi tramvayın Kirazlı metrosuna 500 metre mesafede olduğu söylenmiş ama tramvay tam olarak derenin içinde metro istasyonları ise iki yandaki tepelerde kalıyor, bu anlamda bu bir entegrasyon değildir hatta aktarma bile değildir en azından bu şekilde lanse edilmemeli, yoksa Yusufpaşa komikliğinden daha beter bir aktarma istasyonu görünümü çıkıyor ortaya

Semih Yaşar

15 yıl önce - Pts 14 May 2007, 14:20
tramvay , metro


Alıntı:
Yani metro geçen güzergahtan tramvay geçemez mi? İkisinin aynı hatta olması ya da çok yakın olması savurganlıkmıdır? Bence değil, metro ile merkezi noktalara 1000-1500 metrede bir istasyon ile yolcu getirir götürürsünüz ve daha hızlısınızdır, tramvay ile tabiri caiz ise dolmuşçuluk yaparsınız, 150 metrede bir istasyon koysanız bile kimse sorun etmez çünkü amacı budur


Çok doğru, Metro uzun durak aralığı ile hızlı, tramvay ise kısa durak aralığı ve
yer üstü sistemi olması ile pratik.Bu nedenle Kabataş-Zeytinburnu tramvay hattı bazen
yolculuk süresi uzun denilerek gereksiz yere eleştiriliyor, Zeytinburnun'dan Kabataş'a
gitmenin en kısa yolu tramvay değil ama güzergahtaki 24 duraktan 3 yada 4 durak
öteye gitmenin en kısa yolu tramvay.
Amsterdam'da birsürü tramvay hattına ilaveten  schnelltram denen hafif metro hatları var,
şehrin dışındaki Banliyölerden merkeze yaklaşmanın en hızlı yolu , tam gideceğiniz yere ise
tramvaya aktarma yaparak gidebiliyorsunuz.
Metro'nun çok verimli olabilmesi için hatların uzun olması gerekir ki zaman kazanılsın, aksi halde
1 durak girmek için Metro'ya binmez benim gibi yürürsünüz (  Ör:Şişli-Osmanbey arası)


Semih Yaşar

15 yıl önce - Pts 14 May 2007, 14:24
tramvay dolmuşu


Alıntı:
tramvay ile tabiri caiz ise dolmuşçuluk yaparsınız, 150 metrede bir istasyon koysanız bile kimse sorun etmez çünkü amacı budur


Bunun en güzel örneklerinden biri de Zeytinburnu-Cevizlibağ arası değil mi?
Yerleşim yerlerinin tam kalbinden geçen, çevreyi kirletmeyen, sessiz, insana saygılı,
yüksek kapasiteli bir araç.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM