Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
MehmetK
12 yıl önce - Prş 10 May 2007, 13:06
[İST-G1.144] - OGS Sisteminden Başka Bir Alanda da Faydalanılabilir...



OGS TCK'nın otoyol paralarını toplamasında kullanılıyor ama ...

OGS her aracın otoyolların belli giriş ve çıkış yerlerinden hangi saatlerde giriş çıkış yaptığını kayıt ediyor.
Ve bu belli güzergahlar sabit, aralarındaki mesafeler belli.

Geliştirilecek bir bilgisayar yazılımı sayesinde araçların OGS sistemini kullanarak ortalama olarak giriş çıkış yaptıkları güzergahlarda kaç kilometre hızla seyrettikleri tespit edilebilir.

Otoyollarda hız limitleri 120km/s bunun biraz daha altında bir sürat belirlenebilir, OGS kayıtları üstünden bu ortalama hız sınırını aşmış araçlar TCK tarafından ilgili Trafik Şubesine bildirilir ve hiç bir memurun mesai yapmasına gerek bile olmadan , radar kullanmadan, ceza makinede yazdırılır, trafik şubeden abone aracın sahibi kişi yada kurumların adresine OGS faturası ile birlikte gönderilir.

KGS'de sistem nasıl bilmiyorum ama eğer saat kayıtları var ise aynı sistem orda da geliştirilebilir.

Sizce de böyle bir sistem kurulsa otoyollardaki hız limiti ihlalleri ciddi ölçüde azalmaz mı?


Semih Yaşar

12 yıl önce - Prş 10 May 2007, 13:40
OGS ile hız takibi


Çok ilginç ve yaratıcı bir fikir, fakat bu yöntemle sadece ortalama hızı hesaplayabiliriz.
Adam ( mesela ben ) Ankara'ya giderken hız sabitleyiciyi ( şirket aracı) 160 km'ye  ayarlıyor,
1 saatte Sapanca  Berceste tesislerine geliyor ve 60 dakikalık uzun bir kahvaltı molası
veriyor. Ankara'ya varış süresi 3 saat yol + 1 saat mola= 4 saat , herşey kitabına uygun.

Şaka bir yana, güzel bir fikir.


Engin

12 yıl önce - Prş 10 May 2007, 13:49

Otopark ücreti ödemede de kullanılabilir. İşletmeciler kimse sorumlusu (sanırım karayolları) ile anlaşır, ücreti daha kolay tahsil eder, sıra bekleme, bozuk para arama, az kaldın çok kaldın tartışmaları yaşanmaz.

ÖHO'da akbil kullanmak gibi bir mantık



MehmetK
12 yıl önce - Prş 10 May 2007, 14:01

Maliyetleri düşük tutmak adına sistem ilk önce bilgisayarlar+yazılım+yazıcılar ile kurulur,

Tabi herkes açık noktalarını bulmaya yöneleceği malum , o halde ikinci aşamada da mola yerleri ve benzin istasyonlarının giriş çıkışlarına okuyucular yerleştirilir, mola ve bekleme sürelerini seyahat süresinden çıkartır,


gökhan_ist
12 yıl önce - Prş 10 May 2007, 14:41

örneğin,feribota geçişlerde.mesela:eskihisar topçular:yazın kuyruk eskihisarda bile e-5'e kadar uzuyor.Direkt geçmek varken niye kuyruk oluşssun.Yaya yolcular içinde akbil konulsa her iki yöne hiç fena olmazdı



En son gökhan_ist tarafından Prş 10 May 2007, 15:22 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


vestaerhan
12 yıl önce - Prş 10 May 2007, 14:44

Alıntı:
OGS TCK'nın otoyol paralarını toplamasında kullanılıyor ama ...

OGS her aracın otoyolların belli giriş ve çıkış yerlerinden hangi saatlerde giriş çıkış yaptığını kayıt ediyor.
Ve bu belli güzergahlar sabit, aralarındaki mesafeler belli.

Geliştirilecek bir bilgisayar yazılımı sayesinde araçların OGS sistemini kullanarak ortalama olarak giriş çıkış yaptıkları güzergahlarda kaç kilometre hızla seyrettikleri tespit edilebilir.

Otoyollarda hız limitleri 120km/s bunun biraz daha altında bir sürat belirlenebilir, OGS kayıtları üstünden bu ortalama hız sınırını aşmış araçlar TCK tarafından ilgili Trafik Şubesine bildirilir ve hiç bir memurun mesai yapmasına gerek bile olmadan , radar kullanmadan, ceza makinede yazdırılır, trafik şubeden abone aracın sahibi kişi yada kurumların adresine OGS faturası ile birlikte gönderilir.

KGS'de sistem nasıl bilmiyorum ama eğer saat kayıtları var ise aynı sistem orda da geliştirilebilir.

Sizce de böyle bir sistem kurulsa otoyollardaki hız limiti ihlalleri ciddi ölçüde azalmaz mı?


Benzer bir sistem zaten kullanılmıyor mu IBB trafik kontrol sistemi kapsamında trafiğin akış hızının hesaplanmasında?

İkincisi fişlenmeye insanlar razı olur mu? Arabana verici yerleştireceğim hız limitini aşmaman için derse birisi ben ititaz ederim.. Herkes eder.. sonuçta anayasaya aykırı bir durum (Kişisel özgürlüklerin kısıtlanması vs.) Birisi benim ne zaman nerede olduğumu bilecek.

Üçüncü sorun ise OGS vericileri. OGS alıcıları 5km'ye kadar menzilli sinyal gönderebiliyor ama araçların üzerinde bulunan vericilerin menzilli 3-5 metre civarında. Nedeni ise vericilerin OGS alıcısından gönderilen sinyaldeki elektiriği alıp, kendi üzerindeki mekanizmayı çalıştırıp sonucu bir sinyal olarak göndermesi. Dolayısıyla böyle bir şey için sık sık OGS alıcısı yerleştirilmeli.

Dördüncüsü takometreleri bozmanın yolunu bulduğumuz gibi bunu çok daha rahat bozarız


Semih Yaşar

12 yıl önce - Prş 10 May 2007, 16:29
OGS ile hız takibi


Alıntı:
Tabi herkes açık noktalarını bulmaya yöneleceği malum  , o halde ikinci aşamada da mola yerleri ve benzin istasyonlarının giriş çıkışlarına okuyucular yerleştirilir, mola ve bekleme sürelerini seyahat süresinden çıkartır,


Bence bu tip merkezi sistemlerin başarısı biraz da tasarımın yalın olmasına bağlı.
Mola ve bekleme alanlarına OGS algılayıcıları takmak, giriş ve çıkış noktalarını belirleyip
kısıtlamak maliyetleri yükseltir, denetleme zorlaşır, daha fazla insanın takip ve kontrol
amaçlı istihdam ettirilmesi gerekir. Merkezi bilgisayar yazılımı komplike hale geliyor,
hesaplamalar, itirazlar vs.

OGS ile ilgili başka bir konu ama burada yazayım. Köprü geçiş ücretleri nakit
3,75 YTL oldu , OGS ve KGS ile 3 YTL.  Bozuk para sıkıntısı yüzünden 2. Köprü gişeleri
kilitlendi. Halbuki nakit geçiş 5 YTL yapılsa, OGS ve KGS geçişi ise 3YTL yapılsaydı,
hem nakit gişeleri tıkanmayacaktı hemde daha fazla sürücü OGS yada KGS alacaktı.



MehmetK
12 yıl önce - Prş 10 May 2007, 16:49

Alıntı:
Benzer bir sistem zaten kullanılmıyor mu IBB trafik kontrol sistemi kapsamında trafiğin akış hızının hesaplanmasında?


İBB'nin sistemi birim zamanda bütün yoldan geçen araçları toplar, tüm araçların ortalama süratini hesap eder ve bunu merkeze gönderir, böylelikle yoldaki trafiğin akış hızı bulunur, yolun hızına görede Dijital trafik panolarına yol akışı hakkında bilgilendirici mesajlar düşürülür, bu ceza uygulamakla veya trafiği kontrol etmekle ilgili bir sistem değildi, sadece trafik bilgisi verir...

Benim bahsettiğim tek tek her aracın otoyollarımız dahilindeki herhangi iki nokta arasında yaptıkları seyahetlerin ortalama süratini hesap eden ve buna göre de ceza işlemi uygulatacak bir sistem;

Şöyle ki;

Kocaeli Gebze'den otobana giriş yaptınız saat: 17:30'da OGS aracınızı gördü ve işledi.

Kocaeli Batı çıkışından otobanı terk ettiniz saat 17:50'de OGS aracınızı gene gördü ve işledi.

Gebze gişelerden -  Kocaeli Batı gişelere mesafe daha önceden sisteme kayıtlı idi , atıyorum 50km idi,
Yani 20 dakikada 50 km yol almışsınız , diğer bir deyişle saatte ortalama 150km hız yapmışsınız,
Buda 120km/s  olan otoyol hız limitini %25 aştığınız anlamına gelir ki,

Bunun da bedeli 92 YTL oluyor.
Ve cezanız evinize gönderiliyor...

Sistem basit haliyle otoyollara ek bir yatırım yapmadan sadece bilgisayarla kurulabilir


En son MehmetK tarafından Prş 10 May 2007, 16:53 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


serifayhan
12 yıl önce - Prş 10 May 2007, 16:50

Bu sistemi otoparklarda kullanabiliriz.

Otoparka giriş ve çıkış saatleri OGS cihazı tarafından otomatik olarak hesap edilip mevcut OGS hesabından düşülür.

Bunun uygulaması Haremdeki otoparkta mevcut. Girişte akbil veriyorlar çıkarken akbili okutup parkta kalan süre ve ücret otomatik olarak hesap ediliyor. Yanlız akbil İETT ile bağlıntılı olmadığından parayı peşin ödüyorsunuz.

OGS sistemi sirkilasyonu sık olan otoparklarda kullanılabilir. İyi bir fikir.


MehmetK
12 yıl önce - Prş 10 May 2007, 16:57

Anladığım kadarıyla kimse işin TRAFİK CEZASI kesilmesini sağlayan yönünü pek duymak istemiyor



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM