Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 09 May 2007, 21:16
İstanbul'a Yeni Alınacak Olan Metrobüslerin Kodlama Sistemi Nasıl Olmalı/Olacak?



Kısa süre sonra İstanbul'da E-5 koridoru boyunca; "Cevizlibağ-Çekmece" arasında hizmete girecek olan Metrobüsler'le ilgili çeşitli konular ve detaylar bolca tartışıldı ve ayrı başlıklar halinde ayrıştırıldı (Teknik detayları, frekansları, sefer süreleri, yolun özellikleri, durakları vs...) Ancak, alınacak olan Metrobüs'lerin hangi numara aralığına kaydedilecekleri hiç mevzubahis edilmedi.

Gelecek olan araçlar; lâstik tekerlekli, çift mafsallı olmalarına rağmen yine de şekil itibarıyla körüklü otobüsler aslında... Bundan dolayı; 800 serisine alınmaları gerekir (801-999 arası). Fakat, kendilerine ayrılan özel tahsisli yolda farklı bir konsept altında çalışacakları için de; 050-99 serisine girmeleri gerekir. Ancak, DAF-MJT katlılar 2007 yılının bu aralığını kapatmış durumdalar.

Özel hizmet aracı sınıfına girmedikleri için; 011> serisine alınamazlar. Solo olmadıkları için de;
101-799 grubuna kaydedilemezler.

07-1001'den başlayan ve 07-1050'de tamamlanan bir gruba da alınmaları mümkün (Kısa süre sonra alınacak olan bu 50 Metrobüs'e bir 50'lik grup daha ekleneceği ve 100'e tamamlanacağı, son zamanlarda sıkça konuşuluyor).

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

11 yıl önce - Çrş 09 May 2007, 21:50

Alıntı:
Gelecek olan araçlar; lâstik tekerlekli, çift mafsallı olmalarına rağmen yine de şekil itibarıyla körüklü otobüsler bunlar... Bundan dolayı; 800 serisine alınmaları gerekir

Ben de alınacak metrobüslerin, şekil olarak römorklu araçlar olacaklarından 2007-801 den başlayarak numaralandırılacaklarını düşünüyorum.
2007 senesini de neredeyse yarıladığımız; henüz metrobüslerin teslimi konusunda da ciddi bir ilerleme kaydedemeyeşimiz gözönüne alındığında 2008-801 başlangıç numarası da mümkün...


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 09 May 2007, 22:24

Jeton yerine normal bilet sistemi de geçerli olabilir. Çünkü Metrobüsler İETT bünyesinde çalışacak olup, platformlara çıkıldığında araca binilmeden evvel ücretler tahsil edilmiş olacak. Akbili olan Akbil ile, olmayanlar da buradaki bilet kutularına normal İETT biletlerini atarak geçebilirler belki...

Akın KURTOĞLU



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 10 May 2007, 00:02

Alıntı:
ve bu araçlara en fazla araç başı 500 jişi alır

Herbir Metrobüs'ün tavanına da alt kattaki yolcu kadar insan alınırsa, elbette... Niye olmasın...  Tam 500 rakamını bulurlar o zaman... (Normallerinin maksimum kapasiteleri 250 jişidir de çünkü bunların, o yüzden )

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

11 yıl önce - Prş 10 May 2007, 00:12

Alıntı:
Herbir Metrobüs'ün tavanına da alt kattaki yolcu kadar insan alınırsa, elbette... Niye olmasın...

İstanbul klasiği kapıya asılan yolcular da unutulmamalı, yolcu sayısı 600 ü zorlamazsa, verilen parayı helal etmez hemşehrilerimiz...


OSMAN TUNCA
11 yıl önce - Prş 10 May 2007, 00:27

Ha gayret metrobüse kaçak kat çıkıp rakamı 750 yapacağız.
bu arada numaralandırmanın 1001'den başlamasını daha uygun buluyorum



Süha
11 yıl önce - Prş 10 May 2007, 00:43

Reklamlarda istanbulun otobüslerinde denemler yapıyolar öylede metrobüse üç,dört durak asılan ve kafa aşağıya duranlar olur o zaman kesin 600 ü bulurlar.   Konuya dönecek olursak 2007 sonu yada 2008 başında gelirse ona göre bir listeleme yaparlar tekerliklere verecekleri kodları metrobüse verebilirler yada yenibir kod açıp metrobüse verebilir mi acaba ??  

Semih Yaşar

11 yıl önce - Prş 10 May 2007, 09:50
Metrobüs turistik


Alıntı:
Herbir Metrobüs'ün tavanına da alt kattaki yolcu kadar insan alınırsa, elbette... Niye olmasın...


Bu durumda tavanda seyehat eden yolculardan 2 bilet alınmalı çünki üstü açık Metrobüse
binilmiş oluyor. Metrobüs turistik
Alt katta normal işine giden yolcular, tavanda ise panaromik şehir turu yapan turistler.
Turistler tavana nasıl çıkacak diye soracak olursanız, E-5 üzerine yeni kurulan üstgeçitlerden
uzatılacak yangın merdivenleri ile, istasyon platformuna inmeden direk olarak otobüs tavanına
geçilecek.


Cem Telgeren
11 yıl önce - Prş 10 May 2007, 10:45

Alıntı:
en fazla araç başı 500 jişi


Burada sözü edilen sizlerin anladığı gibi metrobüse binebilecek insan sayısı değil bir kere.Sanırım arkadaşımız hiç birimizin bilmediği jişi denen teknik bir terim kullanmış mesajında.Kelime benzeşmesinden sizler bu jişi terimini kişi olarak algıladınız herhalde.

Yeri geldiği için burada yazıyorum.Bilhassa yeni üyelerimiz yazdığınız mesajlarda  lütfen yazım kurallarına ve kelimelerin doğru yazılmasına dikkat edin.Sonra işte böyle yazdığınız mesajlar hem (-) puan alıyor hem de alay ediliyor.Ayrıca yazılan mesajlarda yazım kurallarına uyulması bir SİTE KURALIDIR.Lütfen site kurallarını iyice okuyup öyle mesaj yazalım.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=22862#22862

Konumuza dönersek,şimdi bu metrobüsler İETT'ye ait olacaksa bence de 2007(8)-801 den başlayan bir numaralama sistemi uygun olacaktır.Çünkü her ne kadar özel bir durumu olsada sonuçta kullanılan araçlar körüklü otobüstür.Ancak bu metrobüsler kullanım amacı ve sistemi  nedeniyle raylı sistem ulaşımıyla da benzeştiğinden İstanbul Ulaşım A.Ş. tarafından da işletilebilir.Bu durumda araçlara kendilerine özgü bir numaralandırma sistemi de getirilebilir.(Metro ya da hızlı tramvay vagonlarının numaralandırılmaları gibi)


Semih Yaşar

11 yıl önce - Prş 10 May 2007, 11:47
jişi


Alıntı:
Burada sözü edilen sizlerin anladığı gibi metrobüse binebilecek insan sayısı değil bir kere.Sanırım arkadaşımız hiç birimizin bilmediği jişi denen teknik bir terim kullanmış mesajında


Jişi Japonca bebek demek  araca 500 bebek binebiliyor.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM