Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul İlk Metrobüs Hattımız: 'Topkapı-Avcılar' ile İlgili Ayrıntılar
« önceki   12345 ... 606162   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
kilitli
sayfa 4
mehmetkoru
15 yıl önce - Pzr 13 May 2007, 00:05

Evet ilk etapta minibüslerin kalkması yeterli olur. İETT ve ÖHO için ise, bazı hatların  kalkması mecidiyekoy ayağının bitmesiyle ancak mümkün olur.

Burada asıl tartışılması gereken konu 2006 Eylül ayında bitirilmesi planlanan bu hattın hala hazır olmaması. Mecidiyekoy ve Beylikdüzü bölümleri ile alakalı da henüz bir başlangıçın yapılmaması.

İBB inşallah her 5 yıllık dönemde sadece bir bölümü bitirmeyi düşünmüyordur


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 13 May 2007, 00:20

Galiba, mesele aslında biraz minibüslerin geriye çekilmesi üzerine kurulu... Bakın, E-5 boyunca farklı noktalardan yola katılarak Topkapı'ya kadar gelen birçok minibüs hattı var: İlk katılım Merter civarlarında başlıyor ve Yayla, Bağcılar taraflarına birkaç minibüs hattı giriyor. Sonra İncirli'de kuzey ve güney istikametli minibüs kolları ayrılarak Bakırköy, Bahçelievler, Bağcılar gibi yerleşmelere devam ediyorlar. Bir sonraki ayrım Yenibosna'da... Daha sonraki Beşyol'da olup, Florya'ya sapan bir hat var. Ardından Sefaköy ve Cennet'teki ayrımlardan Halkalı, Söğütlüçeşme, Fevziçakmak, Kanarya, İkitelli... birçok minibüs kuzeye dönüyor. En sonunda da Çekmece'de sonlanacak Metrobüs hattının batısında kalan Avcılar, Sonevler, Esenyurt vs... bir dolu minibüs hattı var...

Metrobüs yoluyla hepsi yolu ortak kullandıkları için, göstermelik birkaç İETT hattı ya iptal edilecek, ya da besleme pozisyonuna getirilecek. Ardından, yukarıda saydığımız noktalardan minibüs başdurakları oluşturulacak. Bunlar kuzey ve güneye besleme hatları şeklinde çalışacaklar ve hiçbir minibüs E-5'e kavuşmadan sonlanacak. Kesiştiği anda hat bitecek ve geri dönecek... Böylece minibüsler E-5'ten kalkacak, buna paralel olarak da E-5 üzerinde hareket etmek durumunda olan yolcular Metrobüs'e geçecekler.

Minibüsleri ücretlendirme sistemleri de bölge bölge olduğu için, kısalan minibüs hattı daha az ücret almak zorunda kalacak. Ama, hatlardaki minibüs adetleri de azalacağı için, birim tur zamanında 1 yerine 2 sefer atacaklar ve böylelikle yine kârlarında bir değişme olmayacak. Hatlardan artan minibüslere de zaten Başkan; "yeni iç hatlar ihdas edip, kimseyi mağdur etmeyeceğiz" demişti...

Bence durum bundan ibaret...

Akın KURTOĞLU


mehmetkoru
15 yıl önce - Pts 14 May 2007, 10:18

Alıntı:
Ama, hatlardaki minibüs adetleri de azalacağı için, birim tur zamanında 1 yerine 2 sefer atacaklar ve böylelikle yine kârlarında bir değişme olmayacak. Hatlardan artan minibüslere de zaten Başkan; "yeni iç hatlar ihdas edip, kimseyi mağdur etmeyeceğiz" demişti...


E5 üzerinde 650 tane minibüs çalışıyor. Bir minibüs 14 yolcu kapasiteli. Bir İETT otobüsünün  ise 150 kişiye kadar kapasitesi var. Bu da demektir ki 1 İETT 10 minibüs kapasitesine sahip.

Herkesin malumu ki şuanda İstanbul daki trafik probleminin en büyük sebebi  minibüsler. Gereksiz beklemeler, iki minibüsün yanyana durup arkadaki tarfiği sıkıştırması vb. Ayrıca çağdaş toplu taşımada artık minibüslerin yeri yok.

Dolayısıyla minibüslerin biran önce İstanbulu terk etmesi gerekiyor. Yukarıda verdiğim hesapla 650 minbüsün yerine 65 tane, bilemedin 100 tane otobüs konsa minibüslerden kurtuluruz.

Bu iş tabiki cesaret işi. Benim hatırladığım  Sözen döneminden beri minibüslerin kaldırılması konusunda hiç bir icraat yapılmadı. Kadir Topbaş ın minibüsleri sehir dışına cıkarma konusunda  daha kararlı olmasını bekliyoruz.


Ufuk Şanver

15 yıl önce - Pts 14 May 2007, 20:45

Akın Bey in dediği gibi yapılır ve de minibüslerde akbil entegrasyonuna geçilirse hakikatten çok faydalı olur.
Ancak bence İstanbul daki trafiğin esas sebebi en az minübüsler kadar ve hatta daha fazla özel araçlardır.
Bu yüzden bu demek değildir ki trafik bitecek.Ama biz çile çekmeden seyehat edebileeğiz ;mühim olan bu.
Benim düşüncem İETT hatlarından 143 iptal olur ve Aksaray kalkışlı hatlar belki Y.Bosna metro ya kısalabilir.Onun haricinde mevcut hatlara dokunmak çok faydalı olacağı kanaatinde değilim.

iyi akşamlar


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 14 May 2007, 21:42

Hat Mecidiyeköy'e kadar uzatılınca; 85 türevleri Metrobüs hattıyla kesiştiği noktadan geriye çevrilir belki de... Ama bu şekilde kısaltılan hatların hakkaniyet ölçülerinde doğru olanı; indirimli çalışmalarıdır .

Yine de mesele çözülmüş sayılmaz: Daha önceleri, Bakırköy'den tek biletle Mecidiyeköy'e giden ve buradan ikinci bedava aktarma hakknı kullanma şansını taşıyan bir yolcu, bu tarz bir uygulamada, Bakırköy'den İncirli'ye kadar indirimli gelir (80 ykr). İncirli'den Metrobüs'e aktarır ve fark olarak da 45 ykr çekilir Akbil'inden... (Şayet Metrobüs fiyatı, klâsik ücretlendirmeye tâbi olursa = 1.25 YTL'ye yani) Böylece Mecidiyeköy'e 1.25 liraya ama iki vasıta değiştirerek ulaşmış olur. Ama bu sefer de 2. aktarma hakkını kaybetmiş olur. Yani, biraz enteresan bir durum çıkacak ortaya...

Akın KURTOĞLU



abhazyalı ugur
15 yıl önce - Sal 15 May 2007, 00:53

Alıntı:
Hat Mecidiyeköy'e kadar uzatılınca; 85 türevleri Metrobüs hattıyla kesiştiği noktadan geriye çevrilir belki de... Ama bu şekilde kısaltılan hatların hakkaniyet ölçülerinde doğru olanı; indirimli çalışmalarıdır .

Yine de mesele çözülmüş sayılmaz: Daha önceleri, Bakırköy'den tek biletle Mecidiyeköy'e giden ve buradan ikinci bedava aktarma hakknı kullanma şansını taşıyan bir yolcu, bu tarz bir uygulamada, Bakırköy'den İncirli'ye kadar indirimli gelir (80 ykr). İncirli'den Metrobüs'e aktarır ve fark olarak da 45 ykr çekilir Akbil'inden... (Şayet Metrobüs fiyatı, klâsik ücretlendirmeye tâbi olursa = 1.25 YTL'ye yani) Böylece Mecidiyeköy'e 1.25 liraya ama iki vasıta değiştirerek ulaşmış olur. Ama bu sefer de 2. aktarma hakkını kaybetmiş olur.  Yani, biraz enteresan bir durum çıkacak ortaya...
ulaşım araçlarının , ray döşemenin tüneller açmanın maliyeti yüksek mecbur trafikte beklemekten ise bir bilet yaada bir indirimli üçret vermekten kimse rahatsız olmaz zannedersem

cihanist
15 yıl önce - Sal 15 May 2007, 01:05

Akın Kurtoğlu demiş ki:
Böylece Mecidiyeköy'e 1.25 liraya ama iki vasıta değiştirerek ulaşmış olur. Ama bu sefer de 2. aktarma hakkını kaybetmiş olur.  Yani, biraz enteresan bir durum çıkacak ortaya...  

Sorun bence bütün mesafelerde tek tarifenin uygulanması. Keşke gidilen mesafeye göre ücretlendirme sistemi getirilebilse. Bunun uygulanamaması durumunda aklıma gelen bir iki fikir var. Örneğin ; kısa mesafelerde çalışan hatlar 2 aktarma hakkı verebilir. Bakırköy-İncirli arası indirimli hat olmaz ama yolcular iki aktarma hakkı kazandıkları için metrobüse, daha sonra da başka bir araca aktarma yapabilir.

mehmetkoru demiş ki:
Dolayısıyla minibüslerin biran önce İstanbulu terk etmesi gerekiyor. Yukarıda verdiğim hesapla 650 minbüsün yerine 65 tane, bilemedin 100 tane otobüs konsa minibüslerden kurtuluruz

Minübüslerden kurtulma imkanı olsa keşke, çünkü çoğu zaman trafiği kitliyorlar. Yalnız şöyle bir durum var, İstanbul'un çoğu semtine geç vakitlere kadar İETT çalışmıyor. Bu açığı da minibüsler kapatıyor. Minibüsler kalkarsa, İETT geç saatlere kadar çalışmak zorunda kalacak. Bu ciddi güvenlik sorunları yaratabilir.

Bazı ilçelerde her mahalleye İETT çalışmakta. Bence İETT belli bir yere kadar gitmeli,  geri kalan mesafede ise minibüsler devreye girmeli. Yani minibüsler şehir merkezlerinde değil, şehir dışında ve kenar mahallerde çalışmalı.


tuncay1975
15 yıl önce - Sal 15 May 2007, 01:37

Bangkok şehrinden bi kaç görüntü skytrain
mecidiyeköy - beylikdüzü arası E5 üzerinden olabilir minibüslerde semtlere yolcu taşıyabilir.
mesela yenibosna , merter, cevizlibağ , incirli , avcılar buralardan minibüsle taşıma yapılabilir.
birde ücretlendirme bangkok da gideceğiniz uzaklığa göre ücretlendiriliyor.

[ Bangkok fotoğrafları silindi... http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=5019  - Burç - Prş 17 May 2007, 01:10 ]


Semih Yaşar

15 yıl önce - Çrş 16 May 2007, 23:47
2 körüklü otobüs


10 Mayıs 2007 günü Kolombiya'da 2 körüklü Volvo otobüsün lansmanı yapıldı.
270 kişi aldığı söyleniyor gerçi biraz sıkışık konfigürasyon olabilir, 6 kişi/ m2 standarda göre.
Transmilenio zaten rekorlara koşan bir ulaşım sistemi günde 1,000,000 kişiye
ulaştığı söyleniyor ki sadece 18 metrelik körüklüler kullanılıyordu.
Bu yüksek kapasiteli otobüslerin sık seferler ile anahatlarda çalışmasıyla yeni rekorlara
ulaşılacak gibi görülüyor.
Bizim Metrobüs hattımızın da yoğun talep göreceğini ümit ediyorum.
 


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Çrş 16 May 2007, 23:50

Alıntı:
İnşallah bizim Metrobüs hattımız da benzer şekilde başarılı olacak, başlangıç
için 50 Phileas güzel , umarım zaman içinde otobüs sayısı çoğaltılır.

İki dilim halinde, 50'şerden toplam 100 Metrobüs olarak bağlandı galiba mesele en sonunda...

Akın KURTOĞLU



sayfa 4
« önceki   12345 ... 606162   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM