Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul İlk Metrobüs Hattımız: 'Topkapı-Avcılar' ile İlgili Ayrıntılar
« önceki   1234 ... 606162   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
kilitli
sayfa 3
Murat Caner
15 yıl önce - Cum 11 May 2007, 11:03

Eğer Beşiktaş yeraltı ulaşımı eski tasarıda olduğu gibi otogarın oradan hafif raylıya bağlansaydı D-100'deki metrobüs yükünü alırdı. Şimdi daha kuzeyden geçeceği için bu kuşağı rahatlatmayacaktır.

mehmetkoru
15 yıl önce - Cum 11 May 2007, 13:25

Alıntı:
Bizim Metrobüs sistemimiz de kısa sürede çok tercih edilecek ve yoğun kapasitede
çalışacak diye tahmin ediyorum. Bana kalırsa  E-5 aksı şehrin en önemli ulaşım aksı ve
Metrobüs sisteminin daha geliştirilmesi gerekecek, nasıl olur bilemiyorum transit yol 2 şeride
düşürülse olur mu yoksa araba sahiplerinin hışmına mı uğrarız?


Metrobüsle trafiğe takılmadan bir noktadan diğer noktaya ulaşma imkanı olacak. Ayrıca durak yerine beket sistemi uygulanacağından yolcu indirme bindirme süresi minimum olacak. Dolayısıyla İstanbulluların isteği olan trafiğe takılmadan ulaşım sağlanmış olacak.

Metrobüs için cok fazla talep olursa  30 sn de bir metrobüs konulur. Hatta 15 sn aralıklarla bile konulabilir ve talebi karşılar.

Bana göre metrobüsü cift şerite cıkarmak cok uygun olmaz.  Zaten şuanda transit yol devamlı olarak tıkalı ve bence çift döşeli bariyerler teke düşürülüp transit yolu genişletilmeli.


Semih Yaşar

15 yıl önce - Cum 11 May 2007, 14:02
E-5 aksındaki yolcu yükü


Alıntı:
Metrobüs için cok fazla talep olursa  30 sn de bir metrobüs konulur. Hatta 15 sn aralıklarla bile konulabilir ve talebi karşılar.

Bana göre metrobüsü cift şerite cıkarmak cok uygun olmaz.  Zaten şuanda transit yol devamlı olarak tıkalı ve bence çift döşeli bariyerler teke düşürülüp transit yolu genişletilmeli.


Daha önceki mesajların birinde E-5 aksında günde 600,000 kişinin toplu taşıma araçları
kullandığı yazılmıştı. İ.E.T.T , ÖHO ve Minibüslerle. Sabahları 2 şeritli yanyola baktığınızda
Ataköy-Bakırköy arasında  yanyol tamamen tıkalı ve bekleyen araç yığınının %60'ı
otobüs ve minibüslerden oluşuyor. Bu durumda yanyol otomobiller için bir servis yolu olmaktan
çok uzak, toplu taşıma araçlarının yığıldığı ve duraklarda beklediği bir servis yolu diyebiliriz.
Benim E-5 için düşündüğüm ideal ulaşım çözümünde Minibüsler tamamen iptal, ÖHO'lar
E-5'e besleme hatlarında çalışıyor , İ.E.T.T hatlarının sayıları azaltılıp yeni Metrobüs hatları
oluşturuluyor  ve hepsi  yol ortasındaki tercihli yolu kullanıyor, tercihli yol 2+2 olarak
genişletiliyor ancak ozaman  15 saniyede bir otobüs seferi olabilir.
Transit yol ve yanyol birleşitrilip 4 şerit olarak düzenleniyor ve bariyerler mümkün olduğunca
azaltılıyor, sadece güvenlik amaçlı köprü ayaklarını izole etmek için
bariyer kullanılıyor ve gereksiz şerit kaybı engelleniyor.

Daha öncede bu fotoğrafı gönderdim ama olsun E-5'in ideal hali böyle olmalıdır.



Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 11 May 2007, 19:01

Semih'in gönderdiği fotoğraf, sanki bizim E-5... Cevizlibağ'dan sonra Nakliyeciler'e doğru inen yokuşun başı ve de ilerideki üst U dönüş köprüsü...

Ama, hakikaten de ideali bu galiba... 2+2 şeritli ve toplutaşımanın öncelikte olduğu, İETT otobüsleri ve Metrobüs'ün aynı yolu kullandığı, fakat birbirlerinin yoluna tecavüz etmedikleri entegre bir sistem.

Akın KURTOĞLU


abhazyalı ugur
15 yıl önce - Cum 11 May 2007, 20:40

hala metro bus araçlarından haber  yok değilmi



gökhan_ist
15 yıl önce - Cum 11 May 2007, 21:40

Metrobüs diğer etapta göztepede sahile kadar inecekmi?Sahilden(göztepe) tuzlaya uzayıp ilerde tuzla beylikdüzü arası ulaşım metrobüsle sağlanabilirmi acaba?

mehmetkoru
15 yıl önce - Cmt 12 May 2007, 15:13

Alıntı:

tercihli yol 2+2 olarak
genişletiliyor ancak ozaman  15 saniyede bir otobüs seferi olabilir.
Transit yol ve yanyol birleşitrilip 4 şerit olarak düzenleniyor ve bariyerler mümkün olduğunca
azaltılıyor, sadece güvenlik amaçlı köprü ayaklarını izole etmek için
bariyer kullanılıyor ve gereksiz şerit kaybı engelleniyor.


Yanyol uygulaması gercekten gereksiz. Şuanda minibüsler olduğu için, minibüslerin transityolu tıkamasını önlemesi açısından koyuldu.

Metrobüsün gelmesiyle minibüsler, İETT ve ÖHO lar kalkacak dolayısıyla yanyollar gereksiz olacak. Fakat kot farkı nedeniyle ilerde tamamen kaldırılması da mümkün olur mu bilmiyorum.

Metrobüsün 2+2 olmasına gelince; İstanbulluların beklentisi tarfiğe takılmadan hızlı bir şekilde ulaşımın sağlanması. Bu da metrobüsle mümkün olacak. Dolayısıyla sadece sollama yapmak için ekstra bir serit ilavesi bence gereksiz olur.


Semih Yaşar

15 yıl önce - Cmt 12 May 2007, 16:34
Metrobüs


Alıntı:
Metrobüsün 2+2 olmasına gelince; İstanbulluların beklentisi tarfiğe takılmadan hızlı bir şekilde ulaşımın sağlanması. Bu da metrobüsle mümkün olacak. Dolayısıyla sadece sollama yapmak için ekstra bir serit ilavesi bence gereksiz olur.


Mehmet Bey ile Metrobüs konusundaki düşüncelerimiz çoğunlukla örtüşüyor ama
2+2 şerit fikrini yeteri kadar pazarlayamadım galiba.
Tek hat ve tek şerit olarak tasarlanmış bir Metrobüs projesi saatte tek yönde  en fazla
10,000- 12,000 kişi taşıyabilir, 200 kişilik araçlar ve 60 saniye sefer sıklığı ile.
Sollama imkanı olmayan tek şerit tercihli yolda 500 metrede bir durak yaparsanız ve
duraklardaki ortalama beklem süresi 40 saniye alırsak sefer sıklığının bir limiti oluyor.
E-5 'te taşınması gereken yolcu sayısı saatte yaklaşık 30,000 kişi. Bu nedenle
Küçükçekmece- Topkapı  Metrobüs hattı gerekli fakat yeterli değildir.
En az 10 adet büyük merkezlerden kalkan ve Topkapı yada Mecidiyeköy'e giden Metrobüs
hattı kurmak gerekli yoksa insanların büyük çoğunluğu yine ÖHO ve İ.E.T.T otobüslerini
tercih edecek ve yanyoldaki sefalet devam edecek.
Yanyolu kullanan İ.E.T.T hatları yeniden Metrobüs ve ekspres hat olark düzenlenebilir,
2 yada 3 istasyonda bir durur, hızlı olur, ve belkide  anahatta çalışacak ve her istasyonda
duracak Phileas'ların görevi insanları bu ekspres otobüslere aktarmak olacak.
İşi tersine çevirdim , İ.E.T.T otobüsleri  besleme yapmıyacak , esas amaç
yolcuların  gidecekleri son noktaya giden Ekspres İ.E.T.T otobüsüne binebilmesi olacak.
Örneğin ben Bakırköy'den Halkalı'ya gidiyorum ve  Bakırköy- Küçükçekmece ve Topkapı-Halkalı
şeklinde 2 tane ekspres İ.E.T.T hattı var, bu iki otobüs her istasyonda durmamalı, Bakırköy kalkışlı
otobüs Ataköy'de durmalı ve yolcu bu istasyonda diğer Halkalı otobüsüne geçip hızlı bir şekilde
Sefaköy'den çıkıp Halkalı'ya gitmeli.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 12 May 2007, 18:05

Semih'in sistemindeki sollama mantığı, 2+2 yerine 2+1 ile de çözülebilir. Ortadaki bant, her iki yönden gelenlerin de ortak kullanımında olabilir. Böylelikle, toplam yol genişliğinden 3 metre 20 santim kâra geçilmiş olmuur.

Akın KURTOĞLU


Sedat_85g

15 yıl önce - Cmt 12 May 2007, 23:22

Bence ilk aşama olan Cevizlibağ-Küçükçekmece hattı için D-100 kullanan tüm İETT ve ÖHO ların kaldırılması çok yanlış olur. İnsanlar genelde aktarma yapmayı sevmiyorlar kar kış da işin içine girince duraklarda beklemek büyük bir eziyet.

Mecidiyeköy'e gitmek için Bakırköy'den İncirli'ye İncirli'den Cevizlibağ'a Metrobüsle sonra da Cevizlibağ'dan Mecidiyeköy'e otobüsle gitmek çok saçma bir o kadar da zaman kaybettirici bir işlem olacaktır.

Hatlar kesilmeden kaldırılmadan önce bu aktarma sistemine kesinlikle bir çözüm bulmaları gerekli. Metrobüs ile hızlı ulaşım sağlanacak diyip de 10 15 dk duraklarda Metrobüs bekleyeceksek kesinlikle verimsiz bir uygulama olur. Zaten trafik yüzünden de 15 20 dk zaman kaybediliyor (tabi şu an için 5 10 yıl sonra ne olacak kim bilir...)

Bence ilk etapta sadece Minibüslerin kaldırılması güzel bir uygulama olacaktır çünkü trafige çok büyük bir yük getirmekteler gerek araç sayısı gerekse de kullanış biçimlerinden. Otobüs hatlarının kesilip kaldırılması da ancak Mecidiyeköy bağlantısının yapılmasından sonra olmalı diye düşünüyorum.

Sollama meselesine gelince de bence sollama yapmalarına normal sefer içinde gerek yok. Tramvaylar gayet de birbirlerini sollayamadan güzel güzel gidip geliyorlar.

Fotografta dikkatimi çeken olay ana yolun seritlerinin bizim D-100 den farklı olarak minyatürize edilmemiş olması Daraldıkça daralan şeritler en sonunda bisiklet yoluna dönüşecek diye korkuyorum sonra da araç yasak kardeşim herkes bisiklet kullansın diyecekler utanmasalar  



sayfa 3
« önceki   1234 ... 606162   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM