Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul İlk Metrobüs Hattımız: 'Topkapı-Avcılar' ile İlgili Ayrıntılar
« önceki   123 ... 606162   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
kilitli
sayfa 2
Burç

15 yıl önce - Çrş 09 May 2007, 14:06

Eleştiri mafyasının sitede yazdıklarını isim vermeden aktarıyorum...
Bunlar daha projenin adı duyulur duyulmaz yazılan mesajlar.
(hepsi kayıtlıdır, buradan okuyabilirsiniz : http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=18639 )

Alıntı:
insanın yıllardır çektiği trafik sorununa böyle uyduruk yöntemlerle yaklaşmasınlar.

Alıntı:
E-5 ( D100) üzerinde böyle bir projenin uygulaması pratikte zor gibi görünüyor.

Alıntı:
gene birisi kafasına göre proje icat etmiş.

Ama teknik olarak E5'in 4 şeride çıkması epey zor. Buyurun cevizlibağdan yola çıkalım.

İlk sorun daha yeni yapılan Ambarlar köprüsünde.... 1 cm dahi genişletemezler.
Merterden geçen 2 ayrı metro viyadüğü yarım santim şansları var.  

Gelelim incirliye... Eminim o köprüye bi yilik düşünüyorlardır.  

Devam ediyoruz. Şirinevlerdeyiz. Ataköy köprülü kavşağı. Şans 0


Alıntı:
Yolu genişletmekle bu iş olmaz. Ve bu girişim maalesef hüsranla sonuçlanacak.


Alıntı:
Bunlara ayrılacak yol ister sağda olsun ister solda isterse gökyüzünde olsun İstanbul şöförleri dayanamaz cezayı falan sallamaz dalar bu yola (bende dahil)


Alıntı:
İBB nin yeni proje üretirken yaptığı en büyük hata resmin bütününü görüp yeni yapılacak işin diğerlerini nasıl etkileyeceğinin düşünememek, metrobüs gereksizdir ve e-5 trafiğini içinden çıkılamaz bir hale sokacaktır.


Alıntı:
Yolun ortasından geçirseniz orta kısımda istasyonu yapacak yer yok, orta kısıma insanlar nasıl geçicek? üst geçit mi yapıcaksınız her durak için, E-5 te mevcut köprülü kavşaklar hesaba katılmıyor.


Alıntı:
Metrobüs ün İstanbul için uygulanabilir olduğuna inanmıyorum, daha önceki tercihli yol denemeleri fiyasko ile sonuçlandı,


Alıntı:
e5 nasil olupta genisleyecek? ornegin merter kismi nasil genisler?


Alıntı:
şirinevler -topkapı istikameti metro istasyonu civarında yolu nasıl 6 şeride çıkarılacak merak ediyorum


sayfalarca böyle mesajlar var, yukarda verdiğim linke girip okuyabilirsiniz....


Murat Caner
15 yıl önce - Çrş 09 May 2007, 14:58

Betona büyük olasılıkla süpürge yapılmıştır.

Yapım aşamasında mastar makinası ile betonun yüzeyi mastarlandıktan sonra süpürge ile yüzey pürüzlendirilir.

Çatlak derzi(soğuk derz) 4 mm genişliğinde 6 cm derinliğinde olur. Üstüne asfalt atılacaktır. Atılırsa derz dolgusuna gerek yoktur. Zaten beton yollar genelde uzerine5 cm aşınma asfaltı serilerek yapılır.


Semih Yaşar

15 yıl önce - Çrş 09 May 2007, 15:43
Eleştiri mafyası


Alıntı:
Eleştiri mafyasının sitede yazdıklarını isim vermeden aktarıyorum...
Bunlar daha projenin adı duyulur duyulmaz yazılan mesajlar.


Belki bazı öngörülerimizde yanılmış olabiliriz ama bu konuda olumsuz fikir beyan eden
kişilere eleştiri mafyası demek doğru değil. Herkes kendince çekincelerini ve alternatif fikirlerini
iyi niyetle dile getiriyor, forumun amacı da bu olsa gerek, herkesin aynı fikirde olup
birbirini alkışladığı bir platform değil burası.
Proje ilk konuşulmaya başlandığında gerçekten yolun bu denli genişletilebileceğini
hayal edememiştim, ama İ.B.B beni şaşırttı ve  E-5'i beklenmedik ölçüde genişletmeyi
başardı ve bu nedenle  Medyan ana arter  Metrobüs projesi gerçek oldu.
Medyan yol ortası anlamında kullanılıyor.

Önemli olan İstanbul'a faydalı olabilecek bir projenin yapılması, eminim ki kimse sadece haklı
çıkmak için projenin başarısız olmasını istemez, en azından ben istemem.


serifayhan
15 yıl önce - Çrş 09 May 2007, 16:42

Alıntı:
Üstüne asfalt atılacaktır. Atılırsa derz dolgusuna gerek yoktur. Zaten beton yollar genelde uzerine5 cm aşınma asfaltı serilerek yapılır.


Soruma cevap buldum teşekkürler.


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Prş 10 May 2007, 14:25

Eleştiri mafyası hee Herşeyi eleştirenler için cuk oturuyor Benim de bir merakım eleştiri olarak algılanmış Burç Bey tarafından.....

Ama üzerime alınmıyorum.Herşeyi eleştiren hiç bir şeyi beğenmeyen biri değilim.

Metrobüse sonradan ısınmama rağmen ( metro keser ancak beni ) şimdi iyi takip ediyorum.



Murat Caner
15 yıl önce - Prş 10 May 2007, 17:35

Metrobüs tranvaydan bile ucuz bir çözüm. Ondan farklı bir biçimde taşıma yapmıyor. Ayrıca yapım aşamasında yolu kapamanıza gerek yok. İyi bir tasarlama ile geliş gidişi de aksatmazsınız.

Genel hatları ile ben de lastik tekerleklere bütünüyle karşıyımdır. Ancak metrobüs, acil çözüm olması ve küçük büyükşehirlere çözüm getirebilecek olması yönünden önemli.

3. köprü ve lastik tekerlekli geçişe karşıyım örneğin. 3. köprü Marmaray bitmeden İstanbul'da 5 yıl kullanılmadan yapılmamalıdır. Ayrıca o köprüyü Çalık yapacak nokta yüklenici ataması. Bu yönden dekarşıyım. Lastik tekerlekli geçişi zaten yapamazlar. 250 metrede bir havalandırma yapmanız gerekir. Onu su altında yapamadığınız için geniş hava kanalları ve devasa pervaneler yapmanız gerek. Çikış yeri Gebze Dilovası'ndan daha çok kanser üretir. Bunları yapıları çok iyi düşünüp yapmaları gerek.

Yani metrobüs iyi ve İstanbul'a gerekli çözüm. Denemeden bilemeyiz ama köprüde geçirilir Göztepe'ye inerse gidiş gelişi çok rahatlatacaktır.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Prş 10 May 2007, 17:43

"Cevizlibağ-Çekmece" arası iyi bir deneyim olacak. Buradaki olası hatalar ve hesapta olmayan sorunlar, projenin hâlihazırdaki kesiminde ve ileride düşünülecek farklı akslarda, çözüme emsal teşkil edecektir.

Akın KURTOĞLU


Fatih Can
15 yıl önce - Prş 10 May 2007, 17:59

Alıntı:
"Cevizlibağ-Çekmece" arası iyi bir deneyim olacak. Buradaki olası hatalar ve hesapta olmayan sorunlar, projenin hâlihazırdaki kesiminde ve ileride düşünülecek farklı akslarda, çözüme emsal teşkil edecektir.


Şefim evet iyi bir deneyim olacaktır da ne zaman yaşayacağız bu deneyimi o önemli. Sizin kulağınız deliktir yok mu hiç bir duyum ayrıca otobüslerden hiçbir haber yok mu acaba. Bir de şu ana asfalt kaplama bu hatta bitti mi istanbulda olan arkdaşlar cevap verirlerse sevinirim yani citaro ile de olsa deneme seferleri başlasa bari.


Semih Yaşar

15 yıl önce - Prş 10 May 2007, 18:15
Metrobüs- tramvay


Alıntı:
Metrobüs tranvaydan bile ucuz bir çözüm. Ondan farklı bir biçimde taşıma yapmıyor. Ayrıca yapım aşamasında yolu kapamanıza gerek yok. İyi bir tasarlama ile geliş gidişi de aksatmazsınız.


Evet km başına maliyet olarak en ucuz tercihli ulaşım sistemi Metrobüs, fakat
taşıma kapasitesine dikkat etmek lazım. Bazı şehirlerde Metrobüs projesi başarılı olup
aşırı yolcu yoğunluğuna ulaşıldığında  aynı aksta Raylı sisteme geçilmesi düşünülüyor.
Bugün Quito'daki Metroleybüs sistemi  110 tane 18 metre'lik körüklü araçla günde
260,000 yolcu taşıyor bu nedenle Hafif raylı sistem ile  değiştirilmesi tartışılıyor.

Fakat diğer yanda Transmilenio sistemi Bogota'daki yegane ulaşım sistemi ve günlük
800,000 kişi seyehat ediyor. Fakat tercihli yollar çoğu yerde 2+2 şerit ve ekspres hatlarla
birlikte çok kapsamlı düşünülmüş.

Bizim Metrobüs sistemimiz de kısa sürede çok tercih edilecek ve yoğun kapasitede
çalışacak diye tahmin ediyorum. Bana kalırsa  E-5 aksı şehrin en önemli ulaşım aksı ve
Metrobüs sisteminin daha geliştirilmesi gerekecek, nasıl olur bilemiyorum transit yol 2 şeride
düşürülse olur mu yoksa araba sahiplerinin hışmına mı uğrarız?


hasan köse
15 yıl önce - Cum 11 May 2007, 11:00

Alıntı:
metrobüs eylül 2007de devrede.bilginize.

inşallah oyle olur. eylül 2006'da da başlıyordu çünkü.

bence 2008 daha gerçekçi görünüyor yine de



sayfa 2
« önceki   123 ... 606162   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM